Vojno küldött rajzot amit köszönök neki, de a HEATHER PLUG RELAY az gondolom az izzító relé vagy ez húzza meg diódán keresztül a tekercset vagy az ALTERNÁTOR na ez mi a franc? A másik kérdés hogy ilyen motort nem lehet külön venni valahol?
Nekem gyujtás ráadásakor nem működik a szivattyú viszont ha a 23 biztire villanyt adok akkor megy! Alig akar indulni valószínű emiatt! Melyik relé ami kapcsolja? És azt mi huzogatja?
Én is most bújtam ki a csomagtartóból. :) Úgy tűnik működik a tápszivattyú. Lehet, hogy csak kontaktos volt mikor Vojnóval próbáltunk légteleníteni. (Amióta Vojnó beállította, kb. 3 literrel kevesebbet fogyaszt.) Viszont a csatlakozóhoz 5 kábel megy, amelyből az egyik a pozitív, egyik a test. De mi a másik 3? Mikor ráadom a gyújtást akkor nem megy, ha a 23-as biztire ráadom a pluszt, akkor megy. Érdekelne mikor kellene működnie pontosan ennek a szivattyúnak, mi alapján kapcsol és mi kapcsolja. Ha relé, akkor az hol található. Szeretnék a végére járni a dolognak, mert hidegen nem nagyon szeret indulni, csak röfög és leállogat. Ez meg nem túl hasznos az indítómotornak meg az akksinak.
Most járattam úgy míg be nem melegedett, hogy a szivattyút is járattam a biztin keresztül, így lelégtelenik? Vagy másképpen kell?
Köszi nézegetem a rajzot! Tehát ha nem levegős a rendszer akkor az adagolónak fel kell szívni a nyálat? És a Feed pump relay az hol található? Elől vagy az ülés alatt? Ha a relék elhelyezkedéséről is van rajzod azt megköszönném!
Az üzemanyag szivattyú egy relé segítségével ha van töltés akkor az, ha meg izzítani kell akkor már az indítja. Vagyis az elnevezést én kiegészítő szivattyúnak mondanám. Hisz induláskor nem is megy a pumpa. Sőt jobbat mondok, nekem legalább 2 évig tuti nem is ment.
Az üzemanyag ellátást maga az adagolóba lévő szivattyú látja el aminek egy hátránya van, hogy nem tud levegővel szívni. Vagyis légtelenítésre nem alkalmas. (illetve nagyon nehezen és nem is ajánlott hisz nincs kenése) Öreg korukra, ha nem megy a pumpa a tankba akkor 20l alatt nem indul vagy le is áll, de szerintem csak falsot képes szívni. Nesze egy kép, az adagolóban lévő szivattyúról:
Sziasztok! Valakinek van elektromos rajza e34 tds üzemanyagszivatyú hajtásáról? Az a kis motor ami a tankban alul van annak állandóan kell mennie vagy csak bizonyos esetekben? És mi kapcsolgatja ha nem megy mindig? Ja és ha nem ez akkor mi az isten juttatja az adagolóig a nyálat?
az volt már régi történet, végül Power Pisti javitotta meg a szekeret
pedig a végén szerintük már ko a motor és jobban járnék ha motort cserélnék és akkor minden jó lenne és nem kevés pénzt elkértek a tevékenységért... :( szal én nem ajánlom őket
A gmail természetesen megint spam-nek vette a leveled (amit azért nem értek, mert reciver is küld t-emaileset és az átjön), de megvan. A cuccod 95%-a megjött, jöhet Vanilla Ice...
Vojnó köszi a gyors választ. Csak akkor hullámzik az alapjárat egy egész kicsit ha hideg, de rövid ideg. És ha bekapcsolom a klímát alapjáraton, akkor egy pillanatra leesik a fordulat. És hidegen elég könnyű lefullasztani. De ha bemelegszik 2000-es fordulatól megindul, és nagyon tetszik. Ha elromlik javítható, vagy kuka? Még azt kérdezném hogy a vezérműlánc cseréhez le kell szedni a hengerfejet, vagy meglehet oldani máshogy is. Régóta dizelt hajtok de ez az első BMW-m, ugy hogy sok a tanulni valóm.
Gyárilag azon potisnak kell lennie, jól is látod :) A leggyakoribb hiba a hullámzó alapjárat, vagy össze vissza megtorpanás. Lényegében egy változtatható ellenállás egy kör pályára fektetve ami az adagoló állítómű tengely elfordulását hivatott visszaolvasni (feszültség értékben). No most ezt a kedves Bosch mérnökök behelyezték a gázolajos térbe, megúszva ezzel egy tömítettségi problémát már ha kívülre helyezték volna ezt el. (mint a benzinesnél a pillangószelep poti) Ugye amúgy is egy mechanikus alkatrész ami kopásra hajlamos, ráadásul hideg/meleg is éri rendesen és mind ezt a kafa gázolajegyvelege is mardossa.
Szia Vojnó. Mik a potisnak a hiba tünetei, ha döglödik? Úgy néztem az enyémen az van. Az autó 94.03havi e34 525tds. Eddig nincs vele gond, jól megy a kicsike. Csak a kíváncsiság hajt.
haladás közben visszavettem a gázt forgalmi okokból bármikor, majd újra nyomtam de nem történt semmi.... ilyenkor kuplung ki, aztán eltelt pár másodperc mire visszajött a rendszer.... először azt hittük az E-gázzal van gond, de a fej votl a hiba. elég kínos szitukat tudott okozni.