számolj 3 körrel víz terén. Belső kör külső kör és a fűtés. A fűtés kör a belső körből ágazik le és ha elzárod akkor nem megy bele víz, de a másik feléről még nyitva van. Le kell légteleníteni rendesen és leellenőrizni hogy mindenhol átjárja a víz ahol kell.Visszatérve az adagolódra, utána kell járjak, tudok-e élő adatot a vezérlődből kiolvasni és akkor legalább le lehetne ellenőrizni hogy minden a helyén megy nyálügyileg :o)
na mindegy urak! nekem mennem kel mert 2 kor kelek és megyünk visssza Linz-be melozni. hosszu lesz a hétfő! szerencsére most nem az enyémmel megyünk, majd csak 2 hét mulva, addig jövő hétvégén még szorakozhatok vele. attol fügetlenül ha valakinek van még ötlete kérem irja meg hátha valamelyik bejon. jövő pénteken majd elolvasom. na további szép estét és jo hetet! üdv!
az autot tavaly novemberben vettem egy f@sszo..tol. átett mint sz.rt a palánkon. de ezen a részén már tul vagyok! mindenhol ekecselték viszont a vizrendszernél nem találtam ilyen nyomokat és van nyomás mikor a sapkát leveszem. gondoltam rendbehozom h egy 4 évig eljárjak vele. külföldön melozok és 4 en szoktunk vele járni csomagokkal. multkor egészen 210-ig nyomtam neki akkor se melegedett 95 fölé. viszont az alandi emelkedőnél (ausztria) a tetejére eléri a 100-at. ja és eddig tél volt. de már látom h muszály lesz azt a hengerfejet levenni mert má én se látok más megoldást. egyszer valahol olvastam h a fütőradiátor miatt melegedett valakinek mert nem keringett miatta a viz rendesen. azért kérdeztem h a radiátoron álandoan átmegy e a viz vagy csak fütéskor?
mikor itt volt kint nálunk az elsö két napban ugy viselkedett és dolgozott mint egy igazi profi.de két nap mulva mindent eltört és elrontott ami a kezébe került ezért inkább már csak enni meg inni adtam neki.:DDDDDDDDD
ezért kifurtuk egy csavarhúzóval a sapkát hogy a plusz nyomás eltudjon "szökni".
igy aztán megtudtuk még tenni a maradék 1500km-t ovatos gyorsításokkal.
ha 2500 felé pörgetted akkor a percen felkúszott a mutato majd ha nem vetted le a lábad a gázrol akkor nyomta a vizet.
másodjára akárhogy hajtottad nem nyomta a vizet és nem mozdult a mutato addig mig a kokány sapka volt rajta.de ha visszatettük a gyári sapkát akkor egy bizonyos fordulatig és terhelésig csak épp hogy feljebb ment a mutato.
ezért nem volt más lehetöségem mert már énis kicseréltem emiatt mindent minthogy megpakoltam egy kis sullyal és elindultam egy kicsit hosszabb útra.
Az enyémnek is voltak terheléses melegedési problémái. Nálam az volt a gond hogy kettő helyen átégett a hengerfejtömítés. 90-100-as tempoig nem volt semmi jele az egésznek csak ha jobban mentem vagy padlógázas gyorsítást eszközöltem. Hát nálam ez volt a probléma.
mármint meg van e a nyomás ami kell,persze ne tul sok mert akkor is baj van.
sok kokánymester ugy adja el az autot hogy megfurja a kiegyenlítőt vagy a sapkát hogy a plusz nyomás távozni tudjon igy nem nyomja ki a vizet de terhelés alatt azért melegszik.tehát ha hengerfejes attol még nem feltétlenül keveredik a viz-olajjal vagy az olaj a vizzel.és nem nyomja ki a vizet ha ilyen kis láthatatlan kokány van rajta.
szia! a gondom az hogy szerintem nagyon melegszik a hütővizem. munkatársamnak ugyanilyen autoja van még évjáratra is és neki 88és 92 fok között mozog a vizhőfok. nekem viszont 92 és 100. eddig de amikor eléri a 100-at akkor már nem nyüstölöm nehogy nagyobb baja legyen mert szerintem tovább melegedne. előfordulhat hogy valahol lerakodás van de már eléggé belefáradtam a dologba. olvastam már másnál is hasonlo problémáról de sajna nem találom már azt a hozzászolás:(.
az e-mailt is én küldtem. az érdekelne hogy ennek a tipusnak az adagolobeálitását is vállalod e. felujitották az adagolomat de müszerrel nem lett beálitva. a nagynyomásu fejet kelett benn cserélni ami ezekben el szokott kopni és ettől az auto melegen nagyon nehezen indul be. viszont müszerrel nem rendelkeztek hogy pontos beálitást végezenek+szerintem a hdk fejem se tökéletes, mivel olyan jelenségeket produkál amit itt többen is leirtak (rángat az auto gyorsitásnál,hidegen gázelvételekor beremeg az auto, esetleg néha leáll). tudomásom szerint ez az adagolo ugyanaz az 525tds-ben és a2.5tds omegában. 994az utolso 3 szám és bosch tipusu. és véleményem szerint nagyon "rá" van álitva mert "tul" jol megy és füstöl is szépen h nyomom neki. hát nagyjábol ezt kéne rajt összehozni,összehangolni. remélem igy már jobban megfogalmaztam a problémát: S? köszi elöre is!
köszönöm a tippet, de sajnos ezen már tul vagyok. ki volt szerelve és brigéciolal bespriccelve a lamellák között majd nagynyomásu melegvizzel kimosva: ( esetleg más lehetőség?
Első 5letem, hogy a nagy hűtő maga kívülről (és barülől is) ki legyen tisztítva? Ezt csak kivett állapotba lehet elvégezni és ilyenkor a klímakondit is ki lehet mosni vízzel. Lehet hogy egyszerűnek tűnik, nekem nyáron 160Km/h felé (igaz klímával) kezdett melegedni. Konkrétan nem lehetett átlátni a hűtőn és mikor levegővel fújtam "át" rajta, elugrottam a visszacsapó portól amit visszaköpött. :os Rettenetesen el tud tömődni a hűtő por, fűszál és vbogár keverékével.
sziasztok urak! nem tom ide pofátlankodhatok e? nekem b omegám van amibe a 2.5-ös bmw diesel van. ötletet vagy tanácsot szeretnék kérni a hütővizem tulmelegedése miatt. már mindent cseréltem az auton:vizpumpa, viszko, termosztát,a hütö mindenhol átmelegszik az elektromos ventik bekapcsolnak, jó a vizhőfokmérő órám. a kiegyenlitőröl le lehet venni a kupakot bármikor nem tör ki a viz, nem is fogy és tök tiszta. a tartály tetején lévő csöböl is jön a viz bele a tartályba. a probléma padlogázon valo huzatásnál vagy nagyobb emelkedőn jelentkezik. ilyenkor felmegy a viz 100 fokig. sőt ha meghuzatom és kirakom üresbe 92 fokrol szo szerint sprintel a mutato felfelé, mikor visszarakom sebeségbe azonnal elkezd lefelé menni. a fütésem is jo, nincs nagy különbség alapjárat és fordulat között. amitől félek h a vizpumpa cserénél találtam a vizpumpa lapátjai közt egy 1x0.5cm méretű sziloplaszt szerü anyagot. én nem használtam soha hütőtömitöt de az előző gazdája lehet. ha esetleg egy ilyen darab van valahol megakadva mit lehet vele tenni, van erre specialista vagy okozhatja más is? a fütőradiátoron állandoan átmegy a viz vagy csak ha ráadom a fütést? mert ha igen akkor megprobálom a rendszerből kizárni és ugy megprobálni. már nincs több ötletem éshát mivel ez ennek a motortipusnak tudtommal az egyik problémája gondoltam hozzátok fordulok SEGITSÉG-ért. ha valakinek van ötlete vagy járt már igy irja meg. a segitseget előre is kösz! további szép napot mindenkinek!
Ha valamikor kiugrok hozzád meg tudod mutatni melyik reléről van szó? Vagy ha le tudod kb írni az is jó! Meg akarom mérni hogy már oda nem jön a villany vagy csak a relé szart be.
Én is generátorra fordítottam de mivel az a drót amihez alternátor van írva az közvetlenül a diódán keresztül csatlakozik a reléhez állandóan meghúzná így mindig menne a szivattyú amikor megy a generátor! Mennyiért tudnál nekem szerezni egy ilyen motort és mikorra?
zo525.tds De lehet.Kocsi kft,vagy Gergelytds. Változatlanul állítom,ha jól tömít az adagoló és úgy a motortérben találhat csőrendszer,akkor nincs gond.Amint luftot kap valahonnan,lelevegősödik és rögtön megérzed hiányát