Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Bocs' az off topic nyelvészkedésért, de itt a magyar kiejtés német transzkribálásáról ( átírás ) van szó, ugyanis a magyar 'z' fonéma hangértéke a németben a zet ( lásd "ától cettig " = A-Z-ig ). A német a központi szót csak köcpontinak tudja olvasni/ejteni, ezért írta át köspontinak 's' ( essz ) betűvel, ejtsd 'köszponti". A magyar nyelvben a z/sz zöngés-zöngétlen párok. Befejeztem, elnézést mindenkitől.
Végül sikerült megmentenem az eredeti "plexiket",úgy,h odébb vágtam 2mm-t az eredeti nútot,szerencsére nem tört,nem repedt.Igaz,hogy nem simul tökéletesen a kasznihoz,de ez van. (mégiscsak a gyári az igazi)
Az eredeti ütközőket is sikerül megmentenem.Belefúrtam/vágtam 3-as menetet,és rögtön szorosan fogja össze a kasznit,alvázat,és a "kilépőt".
A kapaszkodókat is visszarakni,mert a pogácsa mögött még volt egy másfél mm-es kis csonk,azt ragasztottam vissza....azok szépen állnak,talán szebben,mint gyárilag... :)
A Pannónia készlet eladójának írtam - nem tudom eljutott-e Hozzád az üzenet - , hogy a fém sín garnitúrádért én adnék Neked CSERÉBE komplett bakelit garnitúrát ( minden elemet ) és adok mellé működő trafót, irányítódobozt, ha érdekel. Ha nem, bocsi a "zaklatásért".
Szívesen! Az ablakkal óvatosan,mert nem plexiből hanem celluloidból van,mint a pingponglabda.Nagyon gyúlékony,és ennyi év után törékeny is.Ha nem jutsz vele dűlőre,dekorációs boltban lehet kapni 0,5 mm vastag áttetsző PVC vagy polipropilén lemezt.Ha jól emlékszem,100x70 cm-es a tábla,és 700 Ft körül volt az ára. Üdv.Gábor
Kedves Jenő!Köszönöm,de sok választási lehetőség nem volt.Ha így nem sikerül,maradt volna új kapaszkodó gyártása,külön legyártott perem felragasztásával.De az már nem az igazi.Nagy gemkapocsból a bakelittalpas sínek összekötőfüleit felfogó kapcsokat gyártottam,a füleket pedig autópálya áramvezető sínjeiből.Tökéletes hozzá,félkemény,3 mm széles,0,5 mm vastag és nikkelezett. Üdv.Gábor
Ez a kapaszkodó megoldás a te felszereltségeddel és precízségeddel csodálatos. Nem tudom ,hogy rajtad kívül hány PV barátnak lenne türelme. ehhez csak gratulálni tudok mert ez olyan precíz mint a többi munkád.
Én egyszerűen nagyméretű gémkapocsból oldottam meg, úgy hogy pontosan lehajtottam a furatának belső oldalát felpucoltam a kapaszkodót lehajtottam és leragasztottam azóta is precízen áll de látszik hogy nem eredeti megoldás, mert nincs ott a kis gallér.
Nekem azért a "KÖSPONTI-PÁLYA UDVAR" felirat nyelvhelyességével van némi problémám az "s" betűn kívül is...de a magyar feliratok sokszor nem voltak helyesek pl. vonatkésés jelzőn "Debreczen" helyett "Debreczin", vasúti átjáró tábláján "Álly" felirat, tehát annyira azért nem vitte túlzásba a Märklin a dolgot-e tekintetben... :)
Természetesen ez semmit nem von le ezen tárgyak gyűjtői értékéből, inkább megmosolyogtató érdekességek.
Mivel az én kocsijaimat újra kellett festeni,nem úsztam meg a kapaszkodók kiszerelését.Mivel túl kemény sárgarézből készültek,amin a sajtolás még rontott,nekem is tört néhány.Igazán jó módszert nem találtam a javításra.A törött csonkot meghagytam.A "gallér"átmérőjétől 1-2 tized milliméterrel kisebb (hogy takarja a toldást),lágyított vörösréz huzalba belefúrtam,és a maradék csonkra forrasztottam.Az átmérőjének megfelelően felfúrtam a kapaszkodó furatát.Idegölő és macerás munka,de így megmaradtak az eredeti kapaszkodók. Üdv.Gábor
Igen. Amikor majd sikeresen végzel a munkával, meglátod, hogy az alváz magában nagyon instabil és képes hossztengelye irányában elcsavarodni. Ezért a gyártásnál igencsak hozzá erősítették a kasznihoz.
A munka menete ( én így csináltam ) :
A forgózsámolyokat lecsavarozod. Az ütközőket le kell szerelni. Szegecselve vannak. Érdemes kis fúróval óvatosan lefúrni. A kaszni két oldalán alul az alváz végig rá van peremezve a kasznira. Ezt óvatosan kihajtogatod és a kaszni leemelhető. A lépcsők szegecselve vannak. Amennyiben nem felejtettem el semmit, ennyi az egész. Régen csináltam már és egyébként csak Előrével foglalkozom.
A Pallast már linkeltem én is korábban, a tévnyomatot meg inkább csak féltévnyomatnak mondannám, mert az elírás nagy valószinűséggel a fonetikus német leírásból eredt. Üdv!
A "podgyász" ( sic! ) felirat nem feltétlenül helytelen, hanem egy korábbi ( 19. sz. ) nyelvhasználat lenyomata. Lásd az 1893-97 között készült Pallas Lexikon idevágó címszavát: http://www.kislexikon.hu/podgyasz.html
A kösponti pályaudvar felirat a másik állomáson viszont egyértelmű tévnyomat, de ettől a szemeben kevésbé értéktelen.
Köszönöm szépen a segítséget, és részletes választ is. Ebből az újabb kérdéseimre is megkaptam a választ. Igen ezek az általatok is ismert a fotókból és iratanyagból lettek feltéve. Elég kevés infó van fent a neten sajnos. Már sok PéVé-m van egyedül a Helikon készlet hiányzik még a gyűjteményből.
Valószínűleg tervben volt, mint az Fa típusú postakocsi a Pannonia készletben. Az Ezermester egyik számában írtak erről, és az Úttörő áruház próbapályáján egy prototípus szerelvényben valóban ott is volt - egy általam ismert "szemtanú" szerint, aki gyerekként látta, és azért emlékszik rá pontosan mert később a készlet megjelenésekor hiányolta a postakocsit a dobozból. A létezését egy a gyárban készült fénykép is igazolja, a készletbe azonban sosem került bele.
Köszönöm szépen a választ. Én sem találkoztam másik típussal. Azért tettem fel ezt a kérdést , mert a zöld színű kis füzetben, aminek az a címe: Készítsünk villamos játékvasutat PéVé alkatrészekből, ebben említik hogy a boltban ebből a három kaszni típusból lehetett választani : villany, dízel, gőzmozdony.