Keresés

Részletes keresés

gzsolt001 Creative Commons License 2017.06.19 0 0 3410

Bocs' az off topic nyelvészkedésért, de itt a magyar kiejtés  német transzkribálásáról ( átírás ) van szó, ugyanis a magyar 'z' fonéma hangértéke a németben a zet ( lásd "ától cettig " = A-Z-ig ). A német a központi szót csak köcpontinak tudja olvasni/ejteni, ezért írta át köspontinak 's' ( essz ) betűvel, ejtsd 'köszponti". A magyar nyelvben a z/sz zöngés-zöngétlen párok. Befejeztem, elnézést mindenkitől. 

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: mozgópostás (3392)
sevilacus Creative Commons License 2017.06.17 0 0 3409

Köszönöm újfent a jó tanácsokat.

Végül sikerült megmentenem az eredeti "plexiket",úgy,h odébb vágtam 2mm-t az eredeti nútot,szerencsére nem tört,nem repedt.Igaz,hogy nem simul tökéletesen a kasznihoz,de ez van. (mégiscsak a gyári az igazi)

Az eredeti ütközőket is sikerül megmentenem.Belefúrtam/vágtam 3-as menetet,és rögtön szorosan fogja össze a kasznit,alvázat,és a "kilépőt".

A kapaszkodókat is visszarakni,mert a pogácsa mögött még volt egy másfél mm-es kis csonk,azt ragasztottam vissza....azok szépen állnak,talán szebben,mint gyárilag... :)

tibor1001 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 3408

Köszönöm a linket.Próbálom megfejteni.Ez a füzet nincs meg valakinek?Ha van eladó,akár fénymásolat is arra vevő lennék.

Köszönöm.

Előzmény: winky80 (3403)
pg54 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 3407

A Debreczin felirattal tulajdonképpennincs baj, ez németül a postabélyegzőkön is megtalálható... :-)

 

Előzmény: Roglin7 (3397)
jenő1954 Creative Commons License 2017.06.11 0 1 3406

Szia !

Az elöregedett plexivel nem érdemes bajlódnod , dekorációs ad hulladék 0,5 mm es plexit ez pontosan leszabva tökéletes

szépen mutat , igaz ez sem eredeti. én igy csináltam a fülek ahol letörtek ott ragasztottam.

Üdv

Előzmény: sevilacus (3400)
István Somogyi Creative Commons License 2017.06.11 0 0 3405

Üdv Ervin!

 

Engem érdekelne a sínanyag meg a trafó és a többi.....ha úgy alakul....:)

Előzmény: Király Ervin(Bocus2ervin) (3404)
Király Ervin(Bocus2ervin) Creative Commons License 2017.06.11 -1 1 3404

Szia Laci ( ? )

 

A Pannónia készlet eladójának írtam - nem tudom eljutott-e Hozzád az üzenet - , hogy a fém sín garnitúrádért én adnék Neked CSERÉBE komplett bakelit garnitúrát ( minden elemet ) és adok mellé működő trafót, irányítódobozt, ha érdekel. Ha nem, bocsi a "zaklatásért".

 

Ervin

Előzmény: sevilacus (3400)
winky80 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 3403

Szervusztok!

 

Talán másnak is segítség lehet, az eladó ebben a hirdetésben pont a kapcsolási rajzot fotózta le a Pannónia szett leírásából:

 

http://www.vatera.hu/penzverdei-pv-vasut-pannonia-expressz-keszlet-es-egy-szemafor-2452104743.html

 

(ne értsetek félre, nem önreklám, nem én vagyok az eladó és nem is ismerem őt - a hirdetés meg le is járt :-) ).

 

További szép estét.

Üdv:

Szabolcs

Előzmény: tibor1001 (3401)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.06.10 0 1 3402

Szívesen! Az ablakkal óvatosan,mert nem plexiből hanem celluloidból van,mint a pingponglabda.Nagyon gyúlékony,és ennyi év után törékeny is.Ha nem jutsz vele dűlőre,dekorációs boltban lehet kapni 0,5 mm vastag áttetsző PVC vagy polipropilén lemezt.Ha jól emlékszem,100x70 cm-es a tábla,és 700 Ft körül volt az ára.           Üdv.Gábor                            

Előzmény: sevilacus (3400)
tibor1001 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 3401

Szép napot!

Végre sikerült szereznem pannóniához trafót.A bekötéssel bajban vagyok.Nem szeretném elrontani!

Kérnék egy kis segítséget,mit hova kössek?

És a gombokról,kapcsolókról se tudok semmit.

Köszönöm:Tibor

sevilacus Creative Commons License 2017.06.10 0 0 3400

Köszönöm Nektek az építőjellegű hozzászólásokat.

Tegnap sikerült szétszednem,most a kapaszkodók letört részeit kell pótolnom.

És még az idővel kissé (3mm)összehúzódott plexivel is kezdeni kellene valamit.

József Gábor Papp Creative Commons License 2017.06.10 0 0 3399

Kedves Jenő!Köszönöm,de sok választási lehetőség nem volt.Ha így nem sikerül,maradt volna új kapaszkodó gyártása,külön legyártott perem felragasztásával.De az már nem az igazi.Nagy gemkapocsból a bakelittalpas sínek összekötőfüleit felfogó kapcsokat gyártottam,a füleket pedig autópálya áramvezető sínjeiből.Tökéletes hozzá,félkemény,3 mm széles,0,5 mm vastag és nikkelezett.                                                                                 Üdv.Gábor                                                                                                 

Előzmény: jenő1954 (3398)
jenő1954 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 3398

Kedves Gábor!

 

Ez a kapaszkodó megoldás a te felszereltségeddel és precízségeddel csodálatos. Nem tudom ,hogy rajtad kívül hány PV barátnak lenne türelme. ehhez csak gratulálni tudok mert ez olyan precíz mint a többi munkád.

Én egyszerűen nagyméretű gémkapocsból oldottam meg, úgy hogy pontosan lehajtottam a furatának belső oldalát felpucoltam a kapaszkodót lehajtottam és leragasztottam azóta is precízen áll de látszik hogy nem eredeti megoldás, mert nincs ott a kis gallér.

 

Üdv Jenő

Előzmény: József Gábor Papp (3396)
Roglin7 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 3397

Sziasztok!

 

Nekem azért a "KÖSPONTI-PÁLYA UDVAR" felirat nyelvhelyességével van némi problémám az "s" betűn kívül is...de a magyar feliratok sokszor nem voltak helyesek pl. vonatkésés jelzőn "Debreczen" helyett "Debreczin", vasúti átjáró tábláján "Álly" felirat, tehát annyira azért nem vitte túlzásba a Märklin a dolgot-e tekintetben... :)

Természetesen ez semmit nem von le ezen tárgyak gyűjtői értékéből, inkább megmosolyogtató érdekességek.

 

R.

 

 

Előzmény: mozgópostás (3392)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.06.09 0 0 3396

Előzmény: József Gábor Papp (3395)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.06.09 0 0 3395

Mivel az én kocsijaimat újra kellett festeni,nem úsztam meg a kapaszkodók kiszerelését.Mivel túl kemény sárgarézből készültek,amin a sajtolás még rontott,nekem is tört néhány.Igazán jó módszert nem találtam a javításra.A törött csonkot meghagytam.A "gallér"átmérőjétől 1-2 tized milliméterrel kisebb (hogy takarja a toldást),lágyított vörösréz huzalba belefúrtam,és a maradék csonkra forrasztottam.Az átmérőjének megfelelően felfúrtam a kapaszkodó furatát.Idegölő és macerás munka,de így megmaradtak az eredeti kapaszkodók.                  Üdv.Gábor 

Előzmény: sevilacus (3393)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 3394

Szia!

Igen. Amikor majd sikeresen végzel a munkával, meglátod, hogy az alváz magában nagyon instabil és képes hossztengelye irányában elcsavarodni.  Ezért a gyártásnál igencsak hozzá erősítették a kasznihoz.

A munka menete ( én így csináltam ) :

A forgózsámolyokat lecsavarozod.  Az ütközőket le kell szerelni. Szegecselve vannak. Érdemes kis fúróval óvatosan lefúrni. A kaszni két oldalán alul az alváz végig rá van peremezve a kasznira. Ezt óvatosan kihajtogatod és a kaszni leemelhető. A lépcsők szegecselve vannak. Amennyiben nem felejtettem el semmit, ennyi az egész. Régen csináltam már és egyébként csak Előrével foglalkozom. 

Jó munkát: Zoli

Előzmény: sevilacus (3393)
sevilacus Creative Commons License 2017.06.08 0 0 3393

Szedett már szét valaki Pannónia szem.kocsit?

 

Több ponton be van esve a "szélvédő",3 kapaszkodó felső szára kocsin belül törött/hiányzik,de szerencsére megvannak.

 (4 ütköző le,8 lemezfülecske óvatosan kihajt.)

 

Sok munkával gyártottam egy-hiányzó-lépcsősort,szinte majdnem gyári lett.

mozgópostás Creative Commons License 2017.06.08 0 0 3392

A Pallast már linkeltem én is korábban, a tévnyomatot meg inkább csak féltévnyomatnak mondannám, mert az elírás nagy valószinűséggel a fonetikus német leírásból eredt. Üdv!

Előzmény: gzsolt001 (3388)
mozgópostás Creative Commons License 2017.06.08 0 0 3391

PV off:

Szia, akárki is vette meg, biztos jó vásárt csinált vele. Lehet nemsokára az Ebay-n fog visszaköszönni...

Szóval ez egy igen szépen megmaradt régi Marklin előjelzővel egybeépített főjelző, múlt század eleji porosz stílusban.

PV on.

Előzmény: BE200 (3390)
BE200 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 3390

Sziasztok !

A Vaterán kelt el. (Ne én vettem meg)

Érdeklen a története.

Mit lehet erről a szemaforról tudni ?

Üdv

Sanyi

Ep128 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 3389

Köszi! (Gondolom, ha valaha, valahol felbukkanna ez a proto darab, egy kisebb vagyont érne... Így nem nálam fog kikötni sajnos...)

Előzmény: Roglin7 (3387)
gzsolt001 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 3388

Szia Roglin7!

 

A "podgyász" ( sic! ) felirat nem feltétlenül helytelen, hanem egy korábbi ( 19. sz. ) nyelvhasználat lenyomata. Lásd az 1893-97 között készült  Pallas Lexikon idevágó címszavát: http://www.kislexikon.hu/podgyasz.html

A kösponti pályaudvar felirat a másik állomáson viszont egyértelmű tévnyomat, de ettől a szemeben kevésbé értéktelen.

 

Üdv.:

 

Zsolt

Előzmény: Roglin7 (3366)
Roglin7 Creative Commons License 2017.06.07 0 0 3387
Előzmény: Ep128 (3386)
Ep128 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 3386

Ezt a gyárban készült fotót szabadna látni...? (Ha volt már, bocsi...)

Előzmény: Roglin7 (3384)
pv991 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 3385

Köszönöm szépen a segítséget, és részletes választ is. Ebből az újabb kérdéseimre is megkaptam a választ. Igen ezek az általatok is ismert a fotókból és iratanyagból lettek feltéve. Elég kevés infó van fent a neten sajnos. Már sok PéVé-m van egyedül a Helikon készlet hiányzik még a gyűjteményből.

Előzmény: Roglin7 (3384)
Roglin7 Creative Commons License 2017.06.06 0 0 3384

Szia!

 

Valószínűleg tervben volt, mint az Fa típusú postakocsi a Pannonia készletben. Az Ezermester egyik számában írtak erről, és az Úttörő áruház próbapályáján egy prototípus szerelvényben valóban ott is volt - egy általam ismert "szemtanú" szerint, aki gyerekként látta, és azért emlékszik rá pontosan mert később a készlet megjelenésekor hiányolta a postakocsit a dobozból. A létezését egy a gyárban készült fénykép is igazolja, a készletbe azonban sosem került bele.

Végülis 3 mozdonytípus létezett az Előre (V55, prototípus Bo'Co' tengelyelrenedezésű villanymozdony "modellje"), Pannonia (V55, Bo'Co' tengelyelrenedezésű villanymozdony "modellje"), Helikon (fantázia dízelmozdony).

 

R.

Előzmény: pv991 (3383)
pv991 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 3383

Előzmény: pv-vonat (3380)
pv991 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 3382

Ez az a füzet.

Előzmény: pv991 (3381)
pv991 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 3381

Köszönöm szépen a választ. Én sem találkoztam másik típussal. Azért tettem fel ezt a kérdést , mert a zöld színű kis füzetben, aminek az a címe: Készítsünk villamos játékvasutat PéVé alkatrészekből, ebben említik hogy a boltban ebből a három kaszni típusból lehetett választani : villany, dízel, gőzmozdony. 

Előzmény: pv-vonat (3380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!