Ha érdekel valakit nemetbol rendeltem csak elnézték mert nekem 5szogletu közepes kene.Irmscher ez Gm az Opel prémium tuning markaja,brutál erős teli igénybevételére ,16 atmero formavilága az Orlandohoz jól illeszkedik. HAsznalt szep nem serult. Elado Esetleg cserélném 17es re .
Én sem tudom elolvasni, de gondolom, arról írt, hogy ha 3 gyerekülés van rögzítve a középső sorban, akkor hátra beszállni csak a csomagtér-ajtón keresztül van mód. Már akkor se nyílik a középső sor J1, ha B1-be ISOFIX-es, mellé középre egy "hagyományos" ülés került.
??? "...nem túl elegáns csomagtér ajtón való beszállással :)..."????
Egy mozdulattal előrehajtható teljesen a 2. sor ülése és a 3. sorba a beszállás még nekem sem artista mutatvány (190 cm-el) és ülni sem fárasztó/kényelmetlen. Lásd Totalcar összehasonlító tesz Chevrolet Orlando 2.0 D A/T–Renault Grand Scénic 2.0 dCi (pedig nem jellemző rájuk a Chevrolet imádat) "Az Orlandónak viszont nincs is szüksége arra, hogy tologatható ülései legyenek, egyszerűen azért, mert leghátul így is el lehet férni, ha az ember nem extra langaléta. A Scénicben egy átlagos felnőttet szinte be kell építeni hátra: a lábfejére rá kell csukni az előtte lévő ülést, mert máshogy nem fér be oda, majd előrébb is kell tolni annyira, hogy ott is szűkössé váljon a hely. Vagyis hétülésesnek egyértelműen jobb az Orlando, ha nem kizárólag gyerekek utaztatása a cél."
Nagyon köszönöm a kimerítő válaszokat, sokat segítettetek! HFT, nézegettem az általad ajánlott egyéb márkákat, sajnos Renault Grand Scenic-ből 2009 utánit sehol nem találok benzinesben, de a többi hasonló kategóriájú francia autó is általában dízel. Még a Zafirákat azért megnézem, bár, ahogyan írtam, elég kicsinek tűnt, viszont a csomagtere szimpi. Nem rajongok nagyon az Opelért, mindegy, adok neki egy esélyt élőben. Most elutazunk a hosszú hétvégére, de utána folytatom az autónézést, a mobile oldalon is találtam egy-két szimpi példányt. Biztosan lesz még kérdésem. Mégegyszer köszönöm a segítőkészséget, jó hétvégét mindenkinek! :)
A fogyasztás kapcsán: 8,3 10ezer km-en. (még ippeg 30km hiányzik hozzá :) ), ebből kb 30% autópálya, 20% országút, 50% meg város, kb 20 -30 perces távokkal. Ja igen, 1.8-as benzinesem van. Odafigyelve, volt nyáron egy balcsis kiruccanás, amikor az 1 hét 1 tank 7,2-re jött ki.
Én kisebb megszakításokkal 1 évig kerestem az ideális járgányt 2 gyerkőc mellé, úgy h anya is elférjen mellettük, és ez bizonyult a legjobb választásnak, főleg ár-értékben. A kalaptartót kihajítottam, helyette besötétítettem fóliával és így valóban nehezen megtölthető még 1 hetes nyaralásra menet is (14"-os bicaj, babakocsi, meg nem kell sorolni mivel jár 2 jerkőc). Tudtommal van aki 4 gyerkőccel is használja :) Amit imádok benne, hogy állva tudom bekötni a gyereket az ülésbe.
Kicsit valóban pattogósnak lehet hívni a futóművet, nem egy francia hintó, de cserébe nagyon jól veszi a kanyarokat, stabil. Nálam is szempont volt, hogy ne legyen túl hosszú (pl Mondeo, S-max) és valóban nem nehéz vele parkolni, sőt a kicsit magasabb üléspozi miatt még könnyebb is. Amire oda kell figyelni, ha pl olyan útkereszteződésbe érsz, ahol a nem derékszög az utak találkozása, akkor nem árt kócsagolni kicsit, mert az A oszlop simán kitakarhat valamit, ami busznál kisebb :)
A 6-ik ülést is többször használtuk hosszabb távra, kb 1-1,5 órás ücsörgéssel benne, és 170 cm alatt panaszkodás nélkül szálltak ki belőle. De, arra számíts, nemtom mekkorák a gyerkőcök, de ha mindnek ülés kell, ami állandóan be van kötve, akkor max a 6 üléssel kalkulálj és nem túl elegáns csomagtér ajtón való beszállással :)
Belül nem zörög, csörög semmi, de a középső sornál a tárolórekeszekből csak a két ajtóra számíts 1-1 0,5L-es palacknak való hellyel,elöl 1,5L-s palack tökéletesen passzol az ajtóba és tárolók is vannak bőven.
és még valami, egyszer egy sárga angyal, akihez a Budapest és környéki Orlandok tartoznak a Chevy assistance-nál, elmondta, hogy még 1-hez sem hívták ki.. ( amiért én kihívtam, az a márkaszervíz bénázása miatt volt, amit 1 perc alatt orvosolt a helyszínen; nem az autóval volt a gond). Viszont van egy márkaszervíz, ahol egy pitiáner aprósággal voltam (kartámasz), hogy kipróbáljam és olyan kiszolgálást kaptam, mintha máshol flottát vettem volna..
a 16-os kerék komfortosabb, nekem az van. de a 17-es sem vészes.
a jelenleg futó, 3. generációs Scenic/Grand Scenicre (2009-től gyárott, 2012-ben és 2014-ben faceliftelt) NEM jellemző sem az elektronikai, sem az egyéb jelentős hibák. (Ott a dci motornak van egy rizikója, ami megfelelő szervizeléssel megelőzhető) Én Grand Scenicből benzinest vennék, dízelt nem. A Peugeot 5008 is jó választás.
Árban szerintem mindkét francia drágább alternativa, tehát ár/értékben rosszabb, mint az orlando.
Jó választás az Orlando. Ha sokat használod városi forgalomban vagy az éves futásteljesítményed 15 ezer km körül van, akkor a szívó benzines (1,8-as) a legjobb ajánlat.
A városi fogyasztás nekem (1,8 benzines) zömében a Kerepesi út-Hegyalja út vonalától északra eső területeken autózva Pesten és Budán - a nap minden szakában nyáron (mindig klímával) 7,2-7,5 liter, télen 7,8-8,5 liter.
Autópályán, országúton 110-120 km-es sebesség körül kb. 7 liter (lásd. 4848, 4850 sz. hozzászólást). Persze vannak vezetéstechnikai "trükkök" amit meg kell tanulni, persze ez nem nagy ördöngösség.
Nekem speciel 16"-os felnim van és nem pattog az autó, de a 17"-al járó kollégák is azt mondják, nem zavaró az alacsonyabb gumi oldalfal.
Ami az esetleges problémákat illeti: semmi olyan, ami miatt azt gondolnám, hogy az autó problémás lenne, sőt.
Tudni kell, hogy a koreai kispajtások minden autója lényegében a "nulla hibás" kategóriába esik, így a Chevrolet Orlando is. Ráadásul a cégen (GM) belüli konkurencia okán is muszáj volt nagyon jó autót csinálniuk. Ezért nem fogják többet forgalmazni Európában, mert túl jól sikerült és az Opelnak komoly konkurenciát jelentett. Szerencsénkre.
Vannak közöttünk jó páran, akik már a 100 ezredik km felé mennek, vagy túl is lépték és nem panaszkodtak, hogy bármi gondjuk lenne. (lásd pl. 4885, 4777 sz. hozzászólás).
Ami a szervizelést illeti. Vannak szervizek, ahol szeretik, ha a kuncsaft a sok pénzéért nem kell sokat teljesíteni (ezek kerülendőek) és vannak (nem sokan), ahol a korrekt árakkal és korrekt munkával tartják meg a kuncsaftokat. Ez utóbbiak közül is ismerünk párat. Én minden esetre egy állapotfelmérésre elvinném egy ilyen korrekt szervizbe a kiszemelt "áldozatot".
Végül egy kérdés: merre vagy található, hátha személyesen még az esetleges felmerülő kérdésekre tud valamelyikünk válaszolni, vagy akár segíteni.
Köszönöm a gyors választ! 1.8-ast néztem. Használtakat nézegetek, 1.4 turbót használtan nem láttam. Épp azért váltanánk, mert gyakori probléma, hogy megtöltjük az autót, nagyszülőnek, havernak már nem marad hely, szóval 7 személyes kell. Csak használtan tudunk venni, 2011-eseket néztem, az az árfekvés fér bele. Más márkák hasonló évjáratban ált. drágábbak, plusz jópár modellnél a hátsó üléssor kiemelős, az nálunk nem pálya, nem tudom hová tenni. A legtöbb egyterűnél nagyon szűkös a hely, kicsi a csomagtér, főleg mert alacsony a plafonszint, az Orlando-nál épp ez tetszik, a tágassága, csomagtere, és, hogy ehhez nem is túl hosszú, parkoló helyet is talán könnyebb vele találni. Hozzá vagyunk szokva a furgonos csomagtérhez, jellemzően sokat hurcolkodunk, a mostaniba a babakocsi kinyitva befér, a gyerekbringák is gond nélkül. Ezt úgy látom, más egyterű nem közelíti meg, de a legközelebb az Orlando áőll hozzá. Szóval a tágas csomagtér is fontos kritérium a fogyasztás mellett, és vágyom már eggyel jobb komfortszintre, a furgon után... Toyota Avensist és Previa-t néztem még, azok sem esznek keveset, és hatalmasak, a csomagtér mégsem túl nagy. A Ford Galaxy és VW-ek szervízköltségeitől félek, ezeket nem a mi pénztárcánkra találták ki. A Peugeot 5008 tetszene, a Renault Grand Scenic lenne az idális méret, de ilyen kategóriájú Francia autó vételétől többen is óva intenek, gyakori a méregdrágán javítható elektronikai hiba. A Zafira kicsi, a Mazda 5 kicsi és fapados. Legalábbis, amiket láttam. Így kötöttem ki az Orlando-nál. :)
Kerékmérettel kapcsolatban van tapasztalatod? Azt olvastam, 16-ost kell venni, az jobban felfogja az úthibákat. Van jelentősége? Nektek volt már bármilyen gondotok Orlando-val? Van tapasztalat a szervízeléssel, költségszinttel kapcsolatban? Alkatrészek beszerezhetősége?
az általad is említett rövid városi távokon 8.5-9.5 l/100 km az 1.8-asé, ilyen távokon valószínű a turbós kicsit több.
a dízel nyilván kevesebb, de a dízel meg nem sok rövid távra való.
Ha a minél alacsonyabb városi fogyasztás a fő szempont, akkor nem biztos, hogy az Orlando kell neked. :)
Másfelől viszont ha 5-nél többen használjátok sokszor, akkor az 1 főre vetített fogyasztás már sokkal jobb. Ha csak hétülésesben gondolkodsz, akkor már ár/érték arányban a legjobbak közt van!
Mi éppen Orlandokat nézegetünk. 3 gyerekkel szeretnénk egy tágasabb autót, és eddig egyértelműen ez a nyerő.
Mire érdemes odafigyelni, milyen felszereltségűt, kivitelűt érdemes nézni? Nektek mik a tapasztalataitok? Tudna valaki valós adatokat írni a fogyasztásáról? Mennyire van érzékelhető különbség fogyasztásban a dízel és benzines között? (A hivatalos adatlapokon a benzinesre városban 9.7-es átlagfogyasztást írnak.) Mivel túlnyomó részt kisebb távokat mennénk vele, inkább benzinesben gondolkodunk. Napi szinten munkába járnék vele, illetve a gyerekeket vinném-hoznám, ezek 20-30 perces menetek forgalomban. Benzinest még nem vezettem, dízelt már igen, 2.0 LT-t az erősebbik motorral, (17-es kerekekkel elég pattogósnak tűnt), ezeknél nem nagyon tudtam a fogyasztást 10 alá vinni, persze nem volt ideje bemelegedni. Nem annyira érdekelnek az extrák (azért egy tempomat-ot és tolatóradart el tudnék viselni, de nem létkérdés), sem a gyorsulás, a fő szempont a minél alacsonyabb városi fogyasztás.
Nagy segítség lenne, ha írnátok a tapasztalataitokról, a kommentekből úgy látom, nem járok rossz nyomon ezzel az autóval :)
Bizonyos értelemben jól jártunk azzal, h a Chevy kivonult, hiszen amiatt nem fog veszíteni az autónk az értékéből, mert kijön az új verzió. Manapság 3-4 évente biztos jön "ráncfelvarrott kaszni" minden típusból, ami után a régi már nem ér annyit. Hát ez nálunk nem így lesz.
Faceliftnek még nem nevezném, mert a karosszérián semmi nem módosult, viszont sok olyan újdonság van benne, amit már ideje volt beletenni, mint pl. a LEDes DRL.
Ha szigorú akarok lenni, akkor ezekkel pont 3 évvel maradtak le minden különösebb ok nélkül, ha csak nem azért, hogy nagy tesónak, az Opelnek legyen valami "kis" helyzeti előnye. Csodák csodája, most, h Európában már nem kapható, mindjárt trendibb lett a járgány! :-(
Kár, hogy a jövő héten rövid hv. lesz, mert a szép időt jósolnak. Nagyon szép most az őszi táj és el lehetne menni Vácrátótra az arborétumba.
Mi a családommal szoktunk ott kirándulni és ilyenkor gyönyörű! Kitolhatjuk az utána való hétre is (szombat?), csak kérdés, h akkor nem lesz-e esős az idő?!