Ha csak az eszköz áramkörét kapcsolgatod, oda lyukadunk ki, mint egy klasszikus cekász-fűtésnél.
Legfeljebb annyi lesz a különbség, hogy ezt a fűtőtestet letakarhatod, mert nem melegedik fel jobban, mint a rá jellemző hőmérséklet. Lesz egy notbook-od, amivel akár szöget is üthetsz a falba. Talán megoldható vele a feladat, de olcsóbb ilyenkor egy kalapács!
Igazad van! A tapasztalatom szerint az ON-OFF szabályzókkal szemben a P.I.D. elvek közül akár, csak a "P"-t alkalmazva is nagyságrendekkel javul a fűtésrendszer hőstabilitása. Nálam sem ugrabugrál még a tizedfok kijelzés sem, csak ha határon áll.
"Egyébként a PL maschine gépek is PID-esek, nem véletlenül."
Ezekben az aktív anyag egy kerámia- ,vagy üveganyagba kevert fém, vagy fémoxid. Ez többé, kevésbé vezeti az áramot. Áram hatására hő keletkezik az anyag ellenállása miatt. A hőtágulás miatt az anyag szemcséi eltávolodnak egymástól, ezáltal megnövekedik a fajlagos ellenállása. Tehát az anyag pozitív hőmérsékleti együtthatóval rendelkezik. (PTK)
Ha magára hagyjuk a rendszert, egy bizonyos hőmérsékleten beáll egy egyensúlyi állapot. Az eszköz ellenállása felvesz egy olyan értéket, amikor az ellenállásán keletkező hő azonos lesz a hőveszteséggel. A keletkező hő mennyiségét az eszközön átáramló levegő segítségével (is) módosíthatjuk. Lenne több előnye is a megszokott fűtésmódokkal szemben, de most csak a kis hőtehetetlenséget említem.
Viszont úgy gondolom, aránylag komoly hátránya a cuccnak, hogy csak az áramoltatott levegő szabályozásával tudjuk a keltetőtér hőfokát a kívánt szintre beállítani. Az eszközön valóban beáll egy hőegyensúly, de az szinte biztosan nem 37,8 oC fok közelében fog beállni! Az egyenletes hőelosztás miatt jobb, ha a légkeverés folyamatos és állandó erősségű.
Szia! Nos ez a rendszertől függ, hogy van-e értelme. Például ha viszonylag nagy a fűtőtestek hőkapacitása, akkor tűl nagy lesz az aszcillációknak az amplitúdója. Eredetileg én is on/off-ot csináltam magamnak, mondván hülye leszek szívni a PID-del, csak aztán amikor beüzemeltem és azt láttam hogy fűt, majd eléri a 37,8-at és kikapcsol és még utána a hőtehetetlenség miatt felment 39-re, majd visszahűlt, 37,7-nél visszakapcsolt, de szintén a hőtethetetlenség miatt lement 36,5-re, majd kezdődik elölről, akkor azt mondtam, hogy ez így nem lesz jó, ide PID kell, habár több mint valóstínű, hogy egy ilyen 5 perces oszcillációs periódus alatt 1 tizednél nem változott többet a tojás belső hőmérséklete. Mindenesetre mióta megcsináltam (nem PID-et, hanem PI-t) azóta ki se mozdult a 37,8-ból. :) Egyébként a PL maschine gépek is PID-esek, nem véletlenül. Szóval összefoglalva: általában elég az on/off de speciálisabb esetekben PID kell.
Volt itt egy fószer, akinek állandóan szórta a PID szisztémát, pedig fogalma sem volt, hogy mi is az. Szerencsére már nem zaklat senkit ostobaságaival.
Szóval, a PID szabályzásnak hobbi keltetés szinten nem sok értelme van, bár akinek van, hibát nem követ el. :-)
A második ötletet adott, szerintem kis térben pl.: fürj nevelés fűtéséhez el tudom képzelni. Kevésbé sérülékenynek tűnik, mint agy infra, és nincs semmi fénye, pihenő időszakban hasznos lehet. Egy olcsó szabályzóval, ledes világítás időkapcsolóval nekem szimpatikus.
Ugyan nem engem kérdeztél, de azért remélem nem gond ha válaszolok. Az első linkeden lévő cuccnak olyan tulajdonsága van, hogy ahogy melegszik csökken a teljesítménye. Elsőre azt mondtam volna, hogy ez egy rémálom szabályozhatósági szempontból, felejtsd el. De igazából ha jobban belegondolok, egy mezei on/off szabályzóhoz végül is egyáltalán nem rossz, szóval ha ilyen szabályzód lesz és elég meleget tud csinálni ez a fűtőtest akkor megveheted (adott légáramlás mellett teszem azt átlagosan 60 fokosnak kell lennie, hogy megfelelő legyen a levegő hőmérséklete, akkor jó volna, ha nem olyan lenne a karakterisztikája, hogy mondjuk 50 foknál áll be az egyensúlyi állapot). Ha PID szabályzód lesz, ami nem túl valószínű, akkor viszont mindenképp valami lineáris elem kéne.
A másodikról:
"úgy érzem, hogy ez inkább egy hagyományos izzóhoz hasonlít felépítésben mintsem egy kerámia ellenálláshoz. "
Nos az izzó meg az ellenállás az teljesen ugyanúgy működik. Van egy darab drót, amin áram folyik és ettől melegszik. Minél nagyobb áram folyik, annál jobban melegszik, szélsőséges esetben izzik, szóval a felépítésben ne is várj különbséget.
Az első, tulajdonképpen megbízhatóság/élettartam szempontjából ígéretesnek tűnik és a kép alapján a hőtehetetlenség sem lehet hatalmas. Úgy néz ki, mint egy kvarc "fürdőszabai" hősugárzó, némi hűtőborda felülettel megspékelve.
A második leírásában érdekes módon a kerámia fűtő anyagául üveget tüntetnek fel, -ha jól értelmezem- ami miatt úgy érzem, hogy ez inkább egy hagyományos izzóhoz hasonlít felépítésben mintsem egy kerámia ellenálláshoz.
Van egy rozsdamentes burkolat, abban van benne az NTC és ki van öntve műgyantával, ettől vízálló is és van rajta 90 cm vezeték. Ha ilyenre gondoltál, akkor írd meg a címed és holnap elküldöm.
Köszönöm, ez nagyon rendes tőled! Postaköltség mennyi lenne?
Chik Fan: köszönöm neked is, hogy próbáltál segíteni! A mérőpatronos kivitel jobban tetszik nekem, mert azt fel tudom fogatni bilinccsel, a sima natúr alkatrésznél félnék hogy kicsúszik, mert az alakja miatt nem fekszik fel rendesen vagy ha erősen meghúzom a bilincset elreped a szenzor.
Az infrafilm is gyakorlatilag a villamos ellenállás jelensége miatt fűt. A szén vezetőképességére, másként mondva annak ellenállására támaszkodnak itt is. Hasonlóan a szénszálas fűtőkábelekhez.
A különbség köztük lényegében annyi, hogy az utóbbinál több hengeres alakú szénszál köteget körbeszigetelve kapnak egy hajlékony huzalt, míg az infra-filmnél vékony szénpaszta-csíkokból áll a vezetőként használt szén.Nagyon sok ilyen csíkot köthetnek össze párhuzamosan.Vezető/gyűjtősínként legtöbbször ezüstpasztát és rézlemez csíkot alkalmaznak. Ezeket műanyag szigetelés fedi. Az egész kivitel rendkívül lapos. Innen a film elnevezés. Én támogatom az ötletet, mert a nagy felület - kis tömeg aránya miatt kisebb lesz a hőtehetetlensége, mint pl. a porcelán ellenállásokkal kivitelezett fűtésé. (Persze ez is tökéletes lehet a céljainkra.)
Az infrafilm ára az, ami talán egy picit ellene szól.
Köszönöm a segítséget és a gáláns felajánlást! Mérőpatron formában nekem nincs felesleges NTC-m. Csak NTC ellenállást tudtam volna küldeni, esetleg flexibilis vezetékre forrasztva. (Néha jobb mint a patronos kivitel. Gyorsabban reagál, mert nincs ami elszigetelje a hőtől.)
még én sem vagyok meggyőződve róla, hogy mennyire jó, de tudok olyat aki sikeresen használja az infra filmet..sőt az orosz ember akinek itt néztük a videóit annak is az volt a hungarocell dobozok tetején belülről..
Én most e fütőkábelben nagyon bízok szerintem jó lesz eddig a száraz teszteken jól, sőt kiválóan muzsikált:)
NTC hőszenzorra gondolsz? Mihez kell? Milyen értékű? Valószínűleg tudok segíteni, de tudom kell ezeket. Keltető hőfokszabályzókhoz elég sokfélét szoktak használni. 10KΩ, 22KΩ,33KΩ,47KΩ,100KΩ, stb.
Persze még némi korrekcióra szorul, de egy hét és kiedrül milyen arányt érek el vele:)
Írok róla pár teszt és egyéb adatot ami a képen nem látszik.
-Szellőző van rajta négy sarkában alul van négy kb fél centis lyuk. (ezek ilyen kifolyó nyilások voltak a haldobozként)
- Párásítás a képen nem látszik:) de van benne egy tálka a pára egyenlőre jó.
- az izzók egyenként 25 wattosak (tehát nem egy erős hőt adnak le) párhuzamosan kötve. Először én is féltem hogy a lámpa alatti tojások megsülnek de nem:) a venti pont rajtuk keresztül fúj így mértem közvetlen a lámpa alatt is a hőt tökéletes!.
-A szondát több helyen teszteltem. közben több hőmérővel és lázmérővel mértem a hőfokot. ha lecsukom most úgy van beállítva pont a tojások tetejére lóg, direkt van a venti mögött srégan.
Még persze lesz ennél szebb pl. betszek mindent egy 10x10-es dobozba és azt fogom felerősíteni a tetejére.
A keringés és a hőeloszlás a mérések szerint nagyon jó a hőmérséklet rendkívül egyenletes benne mindenhol...azt kel mondjam hogy a kicsi légtér miatt ebben volt a legkönnyebb eddig egyeletes hőt elérnem....DE minden kiderül vasárnap:D Be fogok számolni róla.
A román csodánál már csak jobb lehet hiszen én csináltam...:D ...és persze a hőszigetelése a doboznak nagyon jó mert hungarocell.
De köszönöm a tanácsot ha kell teszek bele terelő lemezeket.
szia. :) A ronda relatív mert ha elé teszem a csatorna fedelet már nem látszik semmi...az nem látszik a képen mert nincs fennt. .
Egyeblőre több órát ment nem volt gond a nyúlással..szerintem ez a kébel igen keveset vagy szinte semmit nem nyúlik de ez majd kiderül.... Elég merev acéldrótból van hajlítva ami fel van csavarozva és arra tekertem fel. Ennek lett egy kis görbülete mire feltekertem rá a kábelt..de valószínüleg ahogy felcsavaroztam nem lett megfeszítve...kicsit csúnyáscka de élőben szebb mint a képen ezt garantálom....(és el is takarja a fedél)
Szerintem így nem kellene elhelyezni a fűtést. Nem számítottad be, hogy hő hatására kicsit minden nyúli. Egyrészt ronda, másrészt nem biztonságos. Én hőálló lemezre távtartókra tekerném fel, stabilan.
Valóban, tényleg egyszerű keltetés, akár alkalmas ehetne, de pár ötlet:
- az izzókat kisit árnyékold, hogy az alatta közvetlen lévő tojások ne süljenek meg.
- tegyél be terelő lemezetek, hogy légmozgást tudd irányítani. (sok sok kísérletezést igényel, mire talán sikerül)
- szerintem nincs jó helyen a szonda, azt célszerű a tojások legközelebbi magasságba kellene, valahol középen, de a fűtéstől távolabb. Szinte nem találok ötletet, hogy hová tenném.
- nem látom a párásító megoldást. Én a tojásokat meg emelném, alá a vizes csatornát, talán egy kis ventilátor besegítéssel.
- a dobozt kifurkálnám néhol, alul és felül a szellőzés miatt. Egy pár pezsgős dugóval tudnád szabályozni.
Szerintem konstrukciód eléri a román csoda színvonalát, sőt jobb lehetne kis változtatásokkal. Pl.: égőt dobd ki, tegyél be ellenállásos fűtést, azonnal van légmozgás. Lehetne terjedőben lévő szénszálas madzagod fűtés, szépen elhelyezve.
Első megszólalásod nem éppen nagy IQ-d -ról szól! Mielőtt véleményt mondsz, előbb köszönj, majd fesd ki ellen véleményed, írd le miért tartod tákolmánynak, majd mutass be egy általad készített jobbat.
Nem fogsz sok barátod találni ilyen stílussal Nézd meg az eddigi értékeléseid! Egy nap, a belépésed után begyűjtöttél 3 db mínusz. Te viszed a pálmát. Csak így tovább, nem sokára automatikusan kiesel, örökre.
A szigetelés nagyon és a ygári szellőzőt használtam rajta csak a keltetésnél. A régi fűtéssel a teszt keltetés 112 betett fűrjtojásból 89 kilelt. Így az új fűtéssel sem várok ennél roszabbat:)
Na ez egyre jobb :))) Érdekes hogy 150W elég egy ekkora térbe biztos jó szigetelése lehet. 5 másodperc az elég durva, a bekötése is gyerekjáték na de majd kiderül hogy muzsikál de az oroszok esküdni mernek rá hogy ez a legjobb keltetőbe.