Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DSz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2309

kiskabo!

 

Egyetértek!

 

Amikor az 1,8 GT Bravot nyúztam, apámnak Golf IV-e volt (1,6 SR).

Mondtam neki, hogy 1-ben jobb a Golf, mint a Bravo, hogy abban volt klíma.

Hiába volt 11 évvel fiatalabb a Golfja, nem cseréltem volna el vele a Bravom!!!!

Előzmény: kiskabo (2307)
kiskabo Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2308
Hello Petrvs!

Köszi ez korrekt.

Kiskabo.
Előzmény: petrvs (2304)
kiskabo Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2307
Hello DSz!

Olvasom, hogy te sem voltál a Golf-tól elájulva. Én is egy fapadosnak tartottam úgy ahogy te. Hát hol van a legjobban felszerelt Golf egy olasz akr kevésbe felszerelt autó kényelméhez. Mindenki istenití, de szerintem azok nem tudják, hogy milyen az igazi kényelem. És még az esztétikáról nem is beszélek. Egy Golf meg egy Bravó! A germán labdába sem rughat. És ezt nem hiszik el sokan, mert még nem vezetett Olaszt.

A Golf futómüve, - mintha vonatoznék! Na de nem szapulom, csak szerintem nagy a kultusza, túl van értékelve.

Kiskabo
Előzmény: DSz (2306)
DSz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2306

kiskabo!

 

Jóval fiatalabb koromból eredően nincs annyi tapasztalatom, mint neked, de egy pár autóval nekem is volt dolgom.

 

Tehát vigyázat OFF következik!

 

Családi autók:

1994 - 1994 Peugeot 205 1,8D (1992-es) javarészt (otthon) ezen tanultam meg vezetni, kellemes, de fapados autó volt, amíg 2 hónapos jogsival sikerült TK-ra törnöm (első defekt, jég, miegymás).

 

1995-1996 Peugeot 205 1,6 GTI (1985) Egy Paugeot fan azt ajánlotta cserébe a diesel roncsért. Pörgős, de elég problémás darab volt.

 

1996-1997 Opel Corsa B 1,4 (1996)kellemesnek nevezhető példány, de rugalmassága 0

 

Saját autó:

1997-1998 Opel Corsa A GSI (1988) jó kis autó, problémamentes üzemmel.

 

1998-1999 Suzuki Swift GLS (1996) "fullos" stift, probléma nélküli, Nagyon jó véleménnyel voltam róla - akkor még nem szerettem bele az olaszokba annyira! :)

 

1999-2000 VW Golf II 1,6 (1991) full fapad, volt már sokkal jobb a korábbiak között

 

2000. 09 - 2001.02 Skoda Favorit (1993) Úriási baklövés, hatalmas csalódás

 

2001.02 - 2001.10 VW Golf II (1984) szintén full fapad, a Skoda után hatalmas felüdülés, jobb, mint a korábbi 91-es évjáratú!

 

2001.10 - 2002.11 Seat Cordoba 1,4 SE (1997) Nem alap felszereltség, de mégsem volt benne semmi! :) egy év alatt 2x szakadt el a kuplung bovden. kevés volt bele a 60 Le!

 

2002.11 - 2005.07 Fiat Bravo 1,8 GT (1997) szerelem első látásra! Nagyon szerettem. Ismeretlen előéletű, németországból behozott autó, a kereskedő által 65ekm-re visszatekert órával. 40e km alatt 1 db vízpumpa csere.

 

2005.07 - 2006.11 Fiat Stilo 1,2 16V (2002) Alapként is szinte fullos, néha kicsit kevés volt a karosszéria méretéhez a 80 Le, de a 6 sebességes váltó kompenzált valamit.

 

2006.11 - 2007. 11 Fiat Bravo 1,6 SX (1998) más, mint az első Bravo, hosszab váltó, kicsit gyengébb motor, de akkor is nagyon jó autó!

 

2008. 04 - 2009.01 Lada 2105 1,6 zsugor (1988) - Szörnyeteg! Eszméletlen vad gép (~100 Le), kívánta  a fordulatot, de sajnos a munkábajáráskor ez nem nagyon adatott meg neki, így a hobbyautó nem lett hosszúéletű.

 

2009.01 - Skoda Favorit - szigorúan munkábajáráshoz! :)

 

2008. 09 - Fiat Linea 1,3 MJET Active - szuper jó járgány!!!! 

 

és az elmúlt valamivel több, mint 14 év alatt rengeteg típust vezettem, de a Fiat lett a kedvenc!

 

ON :)

 

ui.: Ígérem, többet nem írok ilyen csúnyaságokról ;)

Előzmény: kiskabo (2305)
kiskabo Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2305
Hello!

Amit az előzőben írtam azt nem kell komolyan vanni. Néha kell a humor is!

Komolyan:
Ahogy kérted leírom sorba az autókat. Idörendbe visszafelé, kicsi kommenttel.


- 2007.11.20 FIat Linea.1.3 Mjet Emotions / nagyon jó autónak tartom, ezt már forumban is kinyilvánítottam

2007.11.20. - 2005.06.05 Fiat Puntó 1.3 Mjet Kicsi de rosszat nem mondhatok róla a maga kategóriájában tök jó.

2005.06.05 - 1998 Fiat Croma 2500. TD. 138 lovas Új kasznis kiemelt széria. Eszméletlenül jó autó volt. Nagyon-nagyon gyors, kényelmes szép. 10-12 L. gázolaj, és akkor mi van? Abban az időben? Fillérekért,féláron...! Szép idők. 350000 km-nél törték össze. Soha semmi baja, csak a kötelezően kopó dolgokat cseréltem. (fék, Bordás szíj)
Nagyon sajnáltam. Pedig másfél évesen vettem 70000 km-rel.

2006 - 2002 fosvagen Golf 3-s 1.4 benzines,középkorú szar autó. Csak a bajnak volt.(nejemé)

2002 - 1995 Audi 1.6 benzines 4-11 évesig volt nálam. Soha nem szerettem meg. A Croma mellett sehol sem volt!! Nálam. A felét sem tudta.

1998 - 1992 Fiat Croma szivó Disel. 450000 km-nél adtam el, Nem volt a motar javítva!!! Nem volt vele baj, csak az Akkumulátort fogyasztotta 2 évente.

1995 - 1992 Audi 100-s Disel A "szivar" Ócskavas! Sok baj volt vele. Hengerfej, gátrepedés, önindító,stb.

1992- 1988 Glf 2-s, 1.4-s egy fapados kényelmetlen autó! Mindíg elektromos hibája volt. Sokat hagyott az országúton.

1988 - 1985 Lada Samara vadi újonan. Abban az időben ő jónak számított. 120000 kilcsit ment javítás nélkül

1985-1982 LADA 1500 L. "paraszt merci" Vadi újjonan vettem. Nem igen volt baj.

1988 - 1980 Wartburg Kombi Netud meg, az utolsó 2 év borzalom.

1982-1978 lada 1200, 1300,

1978-1976 Opel olympia. Akkor volt 18 éves az autó. Hát mit mondjak? Fiatal voltam és akkor az nagyon jó volt. Többet szereltük mint amennyit gurult.

Mint látod több autó is futott nálam egyszerre. Hol a nejem hol én mentünk. Van egy kis tapasztalat.

Hát leírtam, remélem nem untad. De te mondtad.
Üdv. Kiskabo




Előzmény: KAti (2303)
petrvs Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2304

...és tádááááámmm!!!!:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1, elnézést a háló2-s lapért, nem volt itthon mm-papír -még ilyen háztartást! ;-)

 2, a görbe a lenti táblázat adatait ábrázolja , az eltérések számításánál az autó órája által jelzett sebesség a 100%, és rá van vetítve az eltérés, ami negatív szám, mert a a GPS által jelzett seb. mindig kisebb mint a műszeré (jó, ezt tudtuk). A grafikonon viszont a számok abszolút értékei szerepelnek, mert így gondolunk rájuk.

 3, a %-görbe cikkcakkos volta abból ered, hogy a navi mindig egész számra kerekített sebességértékeket mutat.

 4, nem biztos, hogy a más motorváltozatokkal szerelt Lineák órái ugyanilyen arányban mutatnak eltérést (más karakterisztikájú motorhoz más váltó járhat, most nem tudok utánanézni,  viszont az óra jelei innen származnak, gondolom). Továbbá kíváncsi leszek a nyári kerekekkel megismételt mérés eredményére...

 

Fogyasszátok egészséggel! :-)

 

p

KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2303

Tedd be!

 

Mármint a grafikont ide :-)

 

Előzmény: petrvs (2299)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2302

Köszi!

 

Tudod azért buta dolog, ha az ember nem hasonlítja össze más autókkal a sajátját - te is megtetted, amikor úgy döntöttél, hogy ezt veszed meg, és meg fogod tenni, amikor lecseréled. Nem tudod jónak értékelni, ha nem tudsz hasonló jókat és rosszabbakat tenni a mérleg másik serpenyőjébe.

 

Persze ennek a fórumnak nem más autókról kell szólnia, nem az a célja, nem azt mondtam, hogy mindenki írja ide az összes előző autóját és az azokkal való tapasztalatot.

Előzmény: kiskabo (2300)
kiskabo Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2301
Szia Petrvs!

És képzeld el zőldkártya csináltatásnál ez az előírás, nyomni kell mint állat. Leszabályozásig. Az öreg dizelek ekkor szoktak meghalni.

Egyébbkén az 5100 az nem is rossz érték, mégha álló helyzetben is volt.

Kiskabo
Előzmény: petrvs (2299)
kiskabo Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2300
Tisztelt Lineás Társadalom!

Kérlek benneteket, hogy az efféle rosszaló kifejezésektől mint "suzuki, skoda, maruti, peugeot", meg egyébb elgondolkoztató dolgok, a jöbőben a Linea fórumon tartózkodni sziveskedjetek, vagy ha mégis akkor idéző jelbe tegyétek. És akkor mindnyájan értjük a mondani való lényegét. Remélem nem bántottam senkit meg. Csak hogy emeljem a hangulatot. A KAti-nak meg sok jó kedvet kivánok.
Üdv.

Kiskabo
Előzmény: conan77 (2297)
petrvs Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2299

Sziasztok!

 

Látom van forgalom, rendesen!!!:-)

 

Péntek este kimentünk a fiammal kicsi Országunk útjaira (nem mindre persze ;-D) és összevetettük a kocsi sebességmérője és egy GPS által mutatott sebességeket, estefelé fölteszem. Elöljáróban csak annyit, hogy az átlagos eltérés 6,6% a kettő között. Még grafikonon is ábrázoltam, tiszta rakitszájensz ;-)

 

MultiJet max fordszám (Datynak): üresbe tettem, és úgy léptem oda neki, leszabályozásig, hiszen az volt a kérdés, hogy hol tilt le a védelem, azaz mi lehet a kimondottan káros fordulatszám-tartomány alja. Így jött ki az 5100, ami forgalomban nyilván nem (könnyen)  érhető el, mert terhelve a motor fordulata nagyon lassan kúszik föl a felső tartományban, meg különben is ki az a lelketlen vadállat, aki ilyet tenne egy autóval...én sem, csak tudni szerettem volna azt, amit.

 

p

 

kiskabo Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2298
Hali Imitto!

Nálam havi átlag 2500km. Ebből 2000 kizárolag Budapest totál csúcs forgiban.

Átlag fogyi 6,2 L. Gázolaj!

Gyerekek! Most mit ragozzam!!!! IMÁDOM!!!!!

Datynak is ezt kivánom, meg mindenkinek.

A pesszimistákkal meg nem foglalkozom.

Azt tudom, mikor nyáron Olaszban voltam -Velence- az Olaszok is körbeállták és Kézzel lábbal magyarázták hogy: GUT, SHÖN. TUTI, Bjuty, meg minden!

Hát ezekért imádom!

Kiskabo
Előzmény: imitto27 (2291)
conan77 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2297

Na látod azééé mondom hogy hülyeség ez a végsebesség a könyvben :))

Ment már 170-et egy haverom 1,2es OFF tvingóval :)))

 

Maruti az meg mi :))) zsebtigris :))

 

Jóó tudom suzuki városi tütüke.

Én sem szeretek pici autóban ülni. Tesómnak anno kispolákját szinte a hátsó ülésről vezettem a váltója a combom alatt volt ( le is szakadt) :)))))

Előzmény: imitto27 (2292)
kiskabo Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2296
Szis Ksanyi!

Amint látom kb. ugyan úgy használjuk mindketten a verdát. Nekem is 13 hónapos, és 33000 km. van benne. Én még olajat nem töltöttem bele. Lecseréltem 5000 és 20000-nél. Én nem vártam meg a gyár által szponzorált 30000-t. Huszas szervizen voltam, és negyvenesre megyek. A Fiat-nál azt monták nekem, hogy ez a korekt. A 30000-s csak inkább reklám fogás, de kibirja, nem lesz baja. Nálam már első toronycsapágy csere volt, 24000 km. környékén. Szlovéniában kicsi kiképzést kapott szerintem, de azért ez nem csak az én hibám. Nem kellene ilyen hamar tönkre menni. Szervíz szerint idézem "túl jó a Linea futóműve a Magyar utakhoz" Igen de akkor a Daty-é miért sz..t be, zsír újjan. Azóta Qrva jó minden. Úgy hívom, hogy egy imádni való kis mocsok.

Üdv. Kiskabo
Előzmény: ksanyi62 (2289)
DSz Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2295
Jó nézni ezt a pörgést! :)
imitto27 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2294
Az tény. Meg az is, hogy a 750iL-t nem etetném, a Marutiban meg imitto a 190 centivel meg a 120kg-al vicces látvány lenne, meg egyedül full terheltre is vágom :D A Linea nekem nagyon bejött, lehet az előző hsz-ből nem így jött le de és a menetteljesítményével is max. elégedett vagyok - előzés után széles vigyor mindig :D
Előzmény: Mauzliman (2293)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2293
imitto,

A Linea is elvisz oda, ahová a 7-es Bömbi, meg a 0.8-as Maruska:-))))
Előzmény: imitto27 (2292)
imitto27 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2292
gps szerint 194 megvolt (német autópályán és nem tudom ki vezetett ;D ), gyorsult volna még de már eléggé fékezett habzással. Normális gyorsulást 170-ig produkált, de addig nagyon meggyőző volt :D (persze kategóriájában, kolléga 750iL-éhez képest halott, nagyanyám marutija mellett meg versenyautó)
Előzmény: conan77 (2290)
imitto27 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2291
Egyszerű:

nálam havi 1200 km.

A Grande a 75 LE mjet nálam evett 6,5 litert 100 km-en, számoljuk ennyivel a Lineát is (a jobb lábam állandó) ez 78 liter/hó, ami 19.890.- forint (255-el számolva, autóklub adatbazi szerint)

Linea tjet nálam jelenleg 9,2 l/100km egy ideje. A havi km nem változott, ez esetben 110,4 liter, 250-el számolva 27.600.- forint.

A különbség 7710 forint. Mondjuk írtam is hogy kevesebb a tjetre a törlesztésem, a kötelezőm és a cascom összesen vagy 8000.- forinttal, így simán behozta. De ha nem is, alkatrészben tutira olcsóbb összességében mint az mjet. Nekem megérte.
Előzmény: Daty (2270)
conan77 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2290

Halihó!

 

A végsebességre csak annyit hogy elvileg amit a gyár megad azt bőven tudják teljesíteni az autók. katalógus szerinti végsebességet 20-30 km/h val döntöttük meg OFF :

Faterral pl. mikor Ford sierránkal (1,8-as 90 lovassal) simán vitte a 200 km/h golf II GTI 1,8-al én mentem "óra szerint" :))))))  240 km/h. pedig nem ezt írta a könyvük :)))

 

hali

ksanyi62 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2289
Daty!

Nem vagyok egy bő beszédű ember, de adok az emberek véleményére.

Rövid tapasztalataim.

Első hiba: a klíma nem nyomta a levegőt a lábtérre. Szervizben szétszedték, egy kis fogaskerék hiányzott. azonnal pótolták. 30000 km után ez az egy hiba. Olajfogyasztás: 5000 km után lecseréltettem, azt követően 15000 km után tölteni kellet utána 0,5 litert, utána 30000 km-ig alig fogyott.
"Nagylábú" ember vagyok, átlagfogyi nyáron 4 fővel Frankfurt-Róma és haza 5,9. Most télen nagy tempónál 6,1. Ki lehet jönni viszont nyáron 4,8-4,9 literrel is, de emberségesen.
Ellenpélda: P307-1,4/90 LE ugyanez 7,5-7,8, Ford Focus1,4 7,2-7,5, Toyota Corolla 7,5-8,0 liter. Olajfogyasztás mindegyiknél.
Bejáratás: ésszel, de időnként rövid időre kihúzatni. 5000 km után amit még jól toreál a motor.
Fék: a legjobb a Lineán.
Futómű: nekem megfelel, a P307-től klasszissal jobb.
Ár érték: hisz ezért vettem!

Jó utat nektek, és szeressétek az autót, mert az kell!!
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2288
KAti,

bizony vannak olyan autók...Én az Albeát kipróbáltam ,a gyári 162 helyett 170-nel:-)))
Na meg a Grande Punto T-jet se 120 lovas, hanem 130 felett van:-)))

Éjjenek a FIAT-ok:-))))
Előzmény: KAti (2285)
Mauzliman Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2287
Kb. jól füleltél:-))) Feltéve ha egy utcai maszek rakja bele neked és olyankor ugrik a motor garija szerény véleményem szerint:-))...Ha a Fiat, akkor asszem nem ennyi lesz:-)))
Előzmény: Daty (2283)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2286

Off

 

Sajna ilyen vagyok,..... kihozom a jót is meg a rosszat is a tényekből meg az

emberekből. Ha valami nem jó, nem beszélem rá magam, hogy örüljek neki.

 

On

Önmagában a kis dízel nagyon jó, az autó design-ja is nagyon jó.  Írtam én jókat is erről a kocsiról.

 

Csak ekkora autóba nem ez a motor való. Egy Punto méretben valszeg sokkal jobb lenne.

Előzmény: ksanyi62 (2280)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2285

Nem kerestem elő azt a hozzászólást, amiben a jogi rész van kivesézve, de úgy rémlik, hogy nem muszáj csalni, de muszáj nem lefelé csalni.

Ez azért nagy különbség.

 

5 literből a fix 90-nél valószínűleg ki fogsz jönni.

 

És ez 25%-kal magasabb érték, mint amit akkor vettél figyelembe a gyár adatai alapján, amikor úgy döntöttél, pl. a fogyasztásadatok alapján, hogy 200-250 havi magyar átlagfizetést költesz egy autóra.

 

Ez aljas dolog a gyár részéről, és megérne egy fogyasztóvédelmi vizsgálatot - ez persze nem csak a FIAT-ra vonatkozik.

 

És igenis vannak autók, amik teljesítik a gyár által megadott maximális sebességértékeket, sőt többet is tudnak - és nem csak óra szerint :-)

 

 

Előzmény: Daty (2281)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2284
Szia Sanyi!

Mi az hogy elnézést a közbeszólásért???
Ugyanmár!
Mi köszönjük, hogy megosztottad velünk értékes információidat!!!
Te aztán tényleg használod!

Nem mesélnél róla kicsit többet?
Hibák, végsebesség, leszabályozás stb...?

Előre is köszönöm!

Ja, és mivel nekem ez aktuális, a bejáratásról?

Széles utat!

Daty
Előzmény: ksanyi62 (2280)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2283
Úgy hallottam, 250.000 Ft-ból kijön, vagy rosszul füleltem?:-)
Előzmény: Mauzliman (2279)
KAti Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2282

Azt is ki lehet kalkulálni, mekkora futásteljesítmény mellett éri meg a gázüzemre átállítás. Ennek fix költsége kb 200 kHUF, egy jó gázrendszerrel és vagy a pótkerék veszik és akkor kicsi a gáztartály vagy a csomagtartóban figyel egy rendes palack, és akkor a csomagtartó hasznosítható  terének majd fele veszik + a lehajtható ülések előnye.

 

Nomeg föld alatti parkolók (ésszerűtlen) tiltása, bár ez keveseket érint.

 

További rendszeres költség is van, a műszaki vizsga bonyolultabb, külön vizsgálat, tanusítás is kell, ha jól tudom.

 

Új - fiatal autónál érheti meg, vagy használtan eleve ilyet venni.

 

 

Előzmény: DSz (2276)
Daty Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2281
KAti!

Ezt a támát nemrég veséztük ki, és JOGILAG muszály a gyártónak felfelé csalni a sebességgel, hacsak nem olyan bátor, hogy be meri vállani a sok-sok pert amit gyorshajtás esetén vernének rá a tulajok!

Szerinted a Renault Megan tényleg megy GPS szerint 185-öt, amennyit a leírásában megadnak?

Lópikulát!:-)

És biztos, hogy EGYIK autó sme megy annyit GPS szerint amennyit megad neki agyártó a leírásban!

"Majd szólj, ha 90-es tempónál (valós, szóval óra szerint 100) 4 litert fogyaszt az autód ;-)"


Hát, ettől annyira nem félek!:-)

De szerintem 5-ből ki fogok belőle jönni!

Az Albinál meg csak 6-ból jöttem ki ennyinél.

"Tényleg normális szerinted, hogy csal az autó sebességmérő órája? Így van jól?

Mert szerintem nem. "


Igen, mint írtam szerintem így van jól!

És a jogászok szerint is!:-)





Előzmény: KAti (2274)
ksanyi62 Creative Commons License 2009.02.11 0 0 2280
Igazad van Daty.

Hosszú ideje figyelem az írásotokat, de a KAti a kákán is csomót keres.

10. jobb autómat koptatom a régi keletiek után, de bízvást mondhatóm, egyik sem hiba nélküli. Volt már Opel, Ford, Peugeot, Toyota, több típusban is(hasonló teljesítménnyel), de ugyanannyi pozitívuma és negatívuma volt mindnek. Pénztárca kérdése a különbség. Én használatra veszem az autót, ami évi 40-50000 km-t jelent. 11 hónapos Multijet-tel járok(most voltam 30000 szervizen), és nem rosszabb a hasonló többi márkánál. Az én pénzem, én hajtom!! A kis dízel jó és ráadásul szép is. A belső kialakításnál van szebb, talán praktikusabb is, de akinek nem felel meg vegyen magának megfelelőt.
Elnézést a közbe szólásért!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!