Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 49121

Szerintem ez a csavar a váltóhuzal-rögzítő csavar . Feltehetőleg meg kell fogni a szárát , különben elforog az egész . Képet persze most nem találok róla .

Előzmény: norinco (49118)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.11.01 0 0 49120

Lehet , hogy nekem is akad ilyen eladó , meg kell nézzem .

Előzmény: kiggyo (49113)
norinco Creative Commons License 2021.11.01 0 0 49119

köszönöm a választ.

norinco Creative Commons License 2021.11.01 0 0 49118

Tiszteletem a forumozóknak!ájában 

régen jártam erre. kérdésem lenne: van egy chatenet stellám. ennek a stellának a kuliszájában ez a csavar kitekerhetó-e büntetlenűl a helyéről?

ívfény Creative Commons License 2021.10.31 -4 1 49117
Előzmény: WooDoo (49116)
WooDoo Creative Commons License 2021.10.31 -1 1 49116

A Ligierben sincs sok hely a műszerfal alatt, ezért elég kicsi a fűtés is. Egybe van építve a ventilátorral, kompakt szerkezet. Vannak itt bontott BeSun cuccok, meg lehet kérdezni, mennyiért adják a fűtést. Elvileg 48V-os, de nálam 57,4V a max. feszültség, azt simán bírta tavaly télen.

 

https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/1040325109.htm

Előzmény: ívfény (49114)
ívfény Creative Commons License 2021.10.31 -3 0 49115

ez a ptc kezd szimpatikus lenni, csak kár, hogy kicsi a hely a műszerfal alatt, de talán nem lehetetlen valahogy berakni, köszönöm a linkeket és az ötleteket! és az is tetszik, hogy kevesebb lenne a vesztesség is a fűtésnél ezzel a ptc-vel, bár, az akkupakkot túlméreteztem kissé, direkt, hogy fűtéssel is azért legyen megfelelő hatótáv, de e végülis , nincs elég nagy akkupakk, ha ev autorol van szó, ezért is építem hibridnek

Előzmény: kiggyo (49109)
ívfény Creative Commons License 2021.10.31 -3 0 49114

igen! tudom, hogy roszabb a hatásfok, de, igazából, azért gondoltam a vizes megoldást, mert annak ki van építve a levegő járata az üvegekre , és gyári maradhatna a fűtés, csak éppen nem a diselről fűtene, hanem cekaszrol!, de persze, jobban átgondolva, éppen be lehetne csatlakozni a befúvó venti elé a levegős fűtéssel is. és az is evidencia, hogy a fő pakkról menne a fűtés, ezért is gondoltam a dc-dc konvertert és az izzito gyertya, ha 2 sorba van kötve, alig van kihajtva, nem is izzana, fóleg, ha intenziv a hőelvezetés, tehát várhatóan tartós is lehet, de ettől függetlenűl, meggondolandó a kigyo álltali  ptc. csakhát a mostani villanyverdámba is valami hasonlo van gyárilag, de fűtésnek nem nevezhető az a valami amit az produkál. a párát lefújja éppen az ablakrol, de éppenhogy, és fűtés gyanánt langyos levegö van csak, és a hibridbe az is megoldás, lehet, ha nagyon nagy hideg van, akkor járatom a disel motrot és az fűt hagyományos módon, még át kell gondoljam ezt a fűtés kérdést.

Előzmény: WooDoo (49105)
kiggyo Creative Commons License 2021.10.31 -1 0 49113

Szia!

 

Ha donorból eladó 2 apró alkatrész akkor vevő lennék rá. Egy sima borítékba belefér.

Az ajtó kinyitást határoló 2 görbe pálcika lenne az.

Eladó esetleg?

Előzmény: Csaba Bártfai (49112)
Csaba Bártfai Creative Commons License 2021.10.31 0 0 49112

Lemaradt az előző hozzászólásból, hogy egy ugyan ilyen, de működésképtelen mopedautója van még apukámnak, amelyet donor céljából szerzett, viszont szüksége már arra sem lesz, így az is boltolható. A donor egy 1 hengeres, Lombardini motoros csoda, futómű és fék hiányos, illetve nincssenek papírjai.

Előzmény: Csaba Bártfai (49111)
Csaba Bártfai Creative Commons License 2021.10.31 0 0 49111

Kedves Fórumtagok,

 

Édesapám mopedautója sok, hosszú éves kitartó szolgalat után eladósorba került, mivel egy hybrid Prius váltja fel a sorban.

 

Íme a link, akit esetleg érdekel:

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/jdm/titane/jdm_titane_ii-17609317

WooDoo Creative Commons License 2021.10.31 -2 2 49110

Kaiflex habbal le tudnám szigetelni a tetőt és a hátfalat, meg valamennyit a tűzfalból is, de a Ligier BeSunnak a teljes oldala edzett üveg, ami nagyon kellemes, amikor süt a nap, de télen korán sötétedik, és olyankor a hideget sugározza. Esetleg víztiszta polikarbonátból lehetne csinálni egy plusz szigetelést rá, de még a 3 rétegű, argonnal töltött üvegeknek is sokkal rosszabb a hőszigetelő képessége, mint 1-2 cm vastag szigetelő habnak...

 

Én a lakóautómat szigeteltem extrán, a szokásos 2-3 cm vastag polisztirol helyett, 6 cm vastag zártcellás hab van a falakban. A múltkorában már fagyott odakint, de bent a min-max hőmérő 13 foknál nem ment lejjebb, pedig ki volt kapcsolva a fűtés. Reggel mondjuk be kellett kapcsolnom a gázkazánt, mert a feleségem nem szeret kibújni a paplan alól, amíg hideg van, de ha úgy parkolunk, hogy reggel besüt a nap az ablakokon, akkor már attól is felmelegszik a bódé...

Előzmény: nyemcsok75 (49106)
kiggyo Creative Commons License 2021.10.31 0 0 49109

Ha a vizeshez ragaszkodsz akkor is sorba kötném az izzítógyertyákat (kettessével el kell szigetelni a csövet sajna hozzá, és szakaszosan kapcsolgatnám, a végeredmény ugyanaz. Minden 58V/12V konverzió pénz és hatásfok.

 

De a levegős százszor jobb, gyorsabb és csak a lényeget melegited nem a vizet feleslegesen. Nem véletlenül van sok fordban is a vizes radiátor után még egy villanyos is. 

Az alin pár ezer forint egy akkufeszről működő önszabályozó PTC fűtés:

https://a.aliexpress.com/_mLQHtei

Előzmény: ívfény (49104)
XANTIi Creative Commons License 2021.10.30 0 0 49108
XANTIi Creative Commons License 2021.10.30 0 0 49107
nyemcsok75 Creative Commons License 2021.10.30 0 0 49106

Csak egy ötlet. Anno a trabantba a hátsó szélvédő volt a gáz télen. Egyfeszt tiszta pára volt. Az ablakba egy darab kpl csődarabb kiszámolt cekasz és egy anno nehezen beszerezhető számgép P1-es proci ventillátora össze rakva adta a párátlanítót. Manapság a Kínai oldalakon a hungarocel vágóhoz lehet rendelni huzalt. Nem izzik de borzalmasan tud melegíteni. 20 wattal is hirtelen fel tud melegedni egy ventillátor meg tudná keringetni a levegót.  100w os teljesítmény megvonásnál az aksiból már komoly hófokot tudnátok elóállítani.  Én még most is azt mondom,hogy igaz 3 hetembe került munka mellett de egy istentelen jó ötlet volt a csövekre használt hőtartó anyaggal bevonni belűlröl a kasznit. 

WooDoo Creative Commons License 2021.10.30 -2 0 49105

A víz melegítése talán kicsit rosszabb hatásfokú, mintha közvetlenül a levegőt melegítjük. Azt sem tudom mennyire tartósak az izzítógyertyák, valószínűleg jobb megoldás a kígyó kolléga által használt ptc.

 

Az viszont biztos, hogy a fűtést a nagy akkura kell kötni, ezért felesleges drága dc-dc konverterre költeni.

Ha a Ligierben nem lett volna gyárilag fűtés, vettem volna egy 48V-os invertert, és rákötök egy 230V-os fűtő ventilátort. Azzal a hálózatról programozva elő is lehet fűteni a kocsit, és lehet az akkut is temperálni, ha nincs fűtött garázs.

Előzmény: ívfény (49104)
ívfény Creative Commons License 2021.10.30 -3 0 49104

szia!

mivel én is lassan oda jutok, hogy a fűtést meg kell oldani, mivel építgetem a hibridet, kiváncsi lennék a véleményedre. én azt találtam ki, hogy  pár darab izzitogyaertyával melegiteném a meglévő radiátor vizét, így csak egy puffertartájt kellene építeni a izzito gyertyáknak és belekeringtetni a fűtésrendszerbe a meleg vizet, illetve hütöfolyadékot. négy gyertyával három fokozatú meleg lenne előállítható, mondjuk egyenlöre ez hirtelen jött ötlet, még nem számolgattam utána, mennyit rántana a pakkból. no, meg kérdés, hogy 12 voltrol menne, vagy az 58 voltos pakk feszről. a 12 volt talán jobb lenne, de ott viszonylag sok a vesztesség, a 58 voltot, meg  nehéz leosztani kisebb feszekre, bár vannak kis pézéert, kb 4-5000ft, dc-dc konverterek, de azok , kb 10 ampert tudnak maxba és azokból is kellene vagy 3 darab. szoval nem is olyan egyszerű ez a témakör, az izzitogyertyák, kb 16-18 ampert huznak, de persze semmiképp, nem egy gyertya lenne hajtva, mert hamar kiégne, hanem 2 sorbakötve. vélemény?

Előzmény: WooDoo (49097)
WooDoo Creative Commons License 2021.10.30 -1 0 49103

Ez a fura csatlakozó bajonettzáras, valószínűleg a vizet is bírja valamennyire. De nekem nem szimpatikus a gyári töltő kábel, mert könnyű ellopni. Egy Type2-Schuko adapterrel együtt már elég sokba kerül ahhoz, hogy ott merjem hagyni. Azon gondolkodok, hogy a motortérbe beteszek egy műanyag ládát amiben elférnek a kábelek, és bekötök fixen egy Shucko és egy Type2 kábelt is. Most csak bedobom a kábelt hátra a platóra, de ha necces helyen kell megállni, akkor mindig be kell gyűrnöm az ülés mögé. A motortér meg tök üres, belefér egy nagy rekesz is, frunk meg van minden menő ev-ben.

Előzmény: kiggyo (49102)
kiggyo Creative Commons License 2021.10.30 0 0 49102

Köszi, pont ezért kérdeztem. 

A beépithető dugvilla (mint a fűnyírókon, betonkeverőkön van) vagy a kék ipari verziója sem IP védett és nagy helyet foglal. Ezért agyalok én is hogy mi legyen ami befér a tanksapka helyére és vízálló is.

Előzmény: WooDoo (49100)
WooDoo Creative Commons License 2021.10.29 -4 1 49101

Anno az Aixam műszerfal tetejére fűtőfilmet tettem, az nagyon keveset fogyasztott, de a szélvédő párásodását megakadályozta.

1000W szerintem elég kell hogy legyen egy mopedautóhoz, hallom amikor kattan a fűtés reléje, még 3-as fokozaton is csak kb. 50%-ban megy.

Előzmény: kiggyo (49098)
WooDoo Creative Commons License 2021.10.29 -4 1 49100

A kocsin valami ismeretlen 5 pólusú csatlakozó van, de csak a fázis-nulla-védőföld van bekötve, 2 pólusra nem megy semmi. A gyári töltő kábel másik vége sima Schuko. Ennyi erővel a kocsira is tehettek volna sima 230V-os ipari aljzatot is. 

Előzmény: kiggyo (49099)
kiggyo Creative Commons License 2021.10.29 0 0 49099

Milyen töltőcsatlakozó van a ligieren?

Előzmény: WooDoo (49095)
kiggyo Creative Commons License 2021.10.29 0 0 49098

Én is épp most tesztelem a villanyfűtést, 500W-os PTC fűtőbetétekkel a fűtőradiátor helyére téve. Egy db a párát éppen lefújja, kettővel már langyosodik is a kabin egy kicsit. 

Előzmény: WooDoo (49097)
WooDoo Creative Commons License 2021.10.29 -3 1 49097

Elektromos természetesen :)

Azt gondoltam, valami pár száz W-os hajszárító szerűség lehet benne, nagyon meglepődtem, amikor megláttam a kijelzőn, hogy 2500W a fűtés teljesítménye. Ehhez a kis fülkéhez irreálisan soknak tűnik, de csak szakaszosan megy, így is pillanatok alatt befűti a fülkét. Mondjuk a hideg miatt az eleve kisebb hatótávot tovább apasztja, ha egyedül használom a Ligiert, inkább felveszek egy síruhát, és csak akkor kapcsolom be, ha párásodik a szélvédő.

Előzmény: gabor7607 (49096)
gabor7607 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 49096

Helló woodoo! Az elektromos mopedben milyen fűtés van?

Előzmény: WooDoo (49083)
WooDoo Creative Commons License 2021.10.29 -3 1 49095

A túloldalon ellenőriztek a kocsikat, nem jöttek át erre az oldalra. Nem hagytam ott, csak addig álltam ott, amíg beugrott a feleségem a szemben lévő biztosítóhoz.

Nemrég is egy fizetős parkolóban álltam, amikor odajött hozzám a közterület felügyelő, és megkérdezte hogy elektromos-e a kocsi. Azt mondta, hogy ha elektromos, akkor nem kell a parkolásért fizetni. Elvileg már kérhetnék rá zöld rendszámot is, de gondolom előtte el kellene vinni egy szemlére.

Vagy vehetnék egy Type2-es töltőkábelt, és akkor megállhatnék az ingyenes töltők él is. Nálunk elég frekventált helyeken vannak.

Előzmény: nyemcsok75 (49092)
gabor7607 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 49094

Helló mopedtarsak! Érdeklődnék hogy tudja e valaki, hogy milyen típusú izzítógyertya kell a kubota Z 402 motorba? Bosch, beru stb...

Bakancs4 Creative Commons License 2021.10.28 0 1 49093

Szerintem nem , bár a KRESz nem hangsúlyozza ki , hogy a kétkerekű motorkerékpárokra szűkülne a kínálat . Egyébként ez a motoros kép nincs a jogszabályban ennyire konkrétan nevesítve . 

 

1/1975 KPM-BM er.

17§ e)120 „Várakozóhely” (110. ábra); a tábla a járművek kijelölt várakozóhelyét jelzi, a tábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla jelezheti a várakozó helyen kötelező elhelyezkedés módját (pl. a jobb oldali kerekekkel a járdára állva kell várakozni) (111. ábra), vagy azt, hogy a várakozóhely kizárólag bizonyos járművek (pl. csak személygépkocsik 112. ábra, csak kerékpárok 112/c. és 112/f. ábra, mozgáskorlátozott személyt szállító jármű 115. ábra és 115/a. ábra) részére van fenntartva. Ahol a várakozást ellenőrző óra van, kiegészítő tábla (113. ábra) jelezheti azt az időszakot, amelyben a várakozást ellenőrző óra (parkométer) vagy jegykiadó automata működtetése kötelező, vagy a kiegészítő tábla jelezheti azt is, hogy várakozni csak meghatározott időtartamig és a 41. § (4)–(5) bekezdésében foglaltak megtartásával szabad (113. és 114. ábra). A mozgáskorlátozottakat szállító járművek részére fenntartott várakozóhelyet kiegészítő tábla (115. ábra) vagy külön jelzőtábla (115/a. ábra) jelezheti;

 

Előzmény: WooDoo (49091)
nyemcsok75 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 49092

És nem baszogatnak érte ?   :)

Előzmény: WooDoo (49091)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!