Szerintem ez a csavar a váltóhuzal-rögzítő csavar . Feltehetőleg meg kell fogni a szárát , különben elforog az egész . Képet persze most nem találok róla .
A Ligierben sincs sok hely a műszerfal alatt, ezért elég kicsi a fűtés is. Egybe van építve a ventilátorral, kompakt szerkezet. Vannak itt bontott BeSun cuccok, meg lehet kérdezni, mennyiért adják a fűtést. Elvileg 48V-os, de nálam 57,4V a max. feszültség, azt simán bírta tavaly télen.
ez a ptc kezd szimpatikus lenni, csak kár, hogy kicsi a hely a műszerfal alatt, de talán nem lehetetlen valahogy berakni, köszönöm a linkeket és az ötleteket! és az is tetszik, hogy kevesebb lenne a vesztesség is a fűtésnél ezzel a ptc-vel, bár, az akkupakkot túlméreteztem kissé, direkt, hogy fűtéssel is azért legyen megfelelő hatótáv, de e végülis , nincs elég nagy akkupakk, ha ev autorol van szó, ezért is építem hibridnek
igen! tudom, hogy roszabb a hatásfok, de, igazából, azért gondoltam a vizes megoldást, mert annak ki van építve a levegő járata az üvegekre , és gyári maradhatna a fűtés, csak éppen nem a diselről fűtene, hanem cekaszrol!, de persze, jobban átgondolva, éppen be lehetne csatlakozni a befúvó venti elé a levegős fűtéssel is. és az is evidencia, hogy a fő pakkról menne a fűtés, ezért is gondoltam a dc-dc konvertert és az izzito gyertya, ha 2 sorba van kötve, alig van kihajtva, nem is izzana, fóleg, ha intenziv a hőelvezetés, tehát várhatóan tartós is lehet, de ettől függetlenűl, meggondolandó a kigyo álltali ptc. csakhát a mostani villanyverdámba is valami hasonlo van gyárilag, de fűtésnek nem nevezhető az a valami amit az produkál. a párát lefújja éppen az ablakrol, de éppenhogy, és fűtés gyanánt langyos levegö van csak, és a hibridbe az is megoldás, lehet, ha nagyon nagy hideg van, akkor járatom a disel motrot és az fűt hagyományos módon, még át kell gondoljam ezt a fűtés kérdést.
Lemaradt az előző hozzászólásból, hogy egy ugyan ilyen, de működésképtelen mopedautója van még apukámnak, amelyet donor céljából szerzett, viszont szüksége már arra sem lesz, így az is boltolható. A donor egy 1 hengeres, Lombardini motoros csoda, futómű és fék hiányos, illetve nincssenek papírjai.
Kaiflex habbal le tudnám szigetelni a tetőt és a hátfalat, meg valamennyit a tűzfalból is, de a Ligier BeSunnak a teljes oldala edzett üveg, ami nagyon kellemes, amikor süt a nap, de télen korán sötétedik, és olyankor a hideget sugározza. Esetleg víztiszta polikarbonátból lehetne csinálni egy plusz szigetelést rá, de még a 3 rétegű, argonnal töltött üvegeknek is sokkal rosszabb a hőszigetelő képessége, mint 1-2 cm vastag szigetelő habnak...
Én a lakóautómat szigeteltem extrán, a szokásos 2-3 cm vastag polisztirol helyett, 6 cm vastag zártcellás hab van a falakban. A múltkorában már fagyott odakint, de bent a min-max hőmérő 13 foknál nem ment lejjebb, pedig ki volt kapcsolva a fűtés. Reggel mondjuk be kellett kapcsolnom a gázkazánt, mert a feleségem nem szeret kibújni a paplan alól, amíg hideg van, de ha úgy parkolunk, hogy reggel besüt a nap az ablakokon, akkor már attól is felmelegszik a bódé...
Ha a vizeshez ragaszkodsz akkor is sorba kötném az izzítógyertyákat (kettessével el kell szigetelni a csövet sajna hozzá, és szakaszosan kapcsolgatnám, a végeredmény ugyanaz. Minden 58V/12V konverzió pénz és hatásfok.
De a levegős százszor jobb, gyorsabb és csak a lényeget melegited nem a vizet feleslegesen. Nem véletlenül van sok fordban is a vizes radiátor után még egy villanyos is.
Az alin pár ezer forint egy akkufeszről működő önszabályozó PTC fűtés:
Csak egy ötlet. Anno a trabantba a hátsó szélvédő volt a gáz télen. Egyfeszt tiszta pára volt. Az ablakba egy darab kpl csődarabb kiszámolt cekasz és egy anno nehezen beszerezhető számgép P1-es proci ventillátora össze rakva adta a párátlanítót. Manapság a Kínai oldalakon a hungarocel vágóhoz lehet rendelni huzalt. Nem izzik de borzalmasan tud melegíteni. 20 wattal is hirtelen fel tud melegedni egy ventillátor meg tudná keringetni a levegót. 100w os teljesítmény megvonásnál az aksiból már komoly hófokot tudnátok elóállítani. Én még most is azt mondom,hogy igaz 3 hetembe került munka mellett de egy istentelen jó ötlet volt a csövekre használt hőtartó anyaggal bevonni belűlröl a kasznit.
A víz melegítése talán kicsit rosszabb hatásfokú, mintha közvetlenül a levegőt melegítjük. Azt sem tudom mennyire tartósak az izzítógyertyák, valószínűleg jobb megoldás a kígyó kolléga által használt ptc.
Az viszont biztos, hogy a fűtést a nagy akkura kell kötni, ezért felesleges drága dc-dc konverterre költeni.
Ha a Ligierben nem lett volna gyárilag fűtés, vettem volna egy 48V-os invertert, és rákötök egy 230V-os fűtő ventilátort. Azzal a hálózatról programozva elő is lehet fűteni a kocsit, és lehet az akkut is temperálni, ha nincs fűtött garázs.
mivel én is lassan oda jutok, hogy a fűtést meg kell oldani, mivel építgetem a hibridet, kiváncsi lennék a véleményedre. én azt találtam ki, hogy pár darab izzitogyaertyával melegiteném a meglévő radiátor vizét, így csak egy puffertartájt kellene építeni a izzito gyertyáknak és belekeringtetni a fűtésrendszerbe a meleg vizet, illetve hütöfolyadékot. négy gyertyával három fokozatú meleg lenne előállítható, mondjuk egyenlöre ez hirtelen jött ötlet, még nem számolgattam utána, mennyit rántana a pakkból. no, meg kérdés, hogy 12 voltrol menne, vagy az 58 voltos pakk feszről. a 12 volt talán jobb lenne, de ott viszonylag sok a vesztesség, a 58 voltot, meg nehéz leosztani kisebb feszekre, bár vannak kis pézéert, kb 4-5000ft, dc-dc konverterek, de azok , kb 10 ampert tudnak maxba és azokból is kellene vagy 3 darab. szoval nem is olyan egyszerű ez a témakör, az izzitogyertyák, kb 16-18 ampert huznak, de persze semmiképp, nem egy gyertya lenne hajtva, mert hamar kiégne, hanem 2 sorbakötve. vélemény?
Ez a fura csatlakozó bajonettzáras, valószínűleg a vizet is bírja valamennyire. De nekem nem szimpatikus a gyári töltő kábel, mert könnyű ellopni. Egy Type2-Schuko adapterrel együtt már elég sokba kerül ahhoz, hogy ott merjem hagyni. Azon gondolkodok, hogy a motortérbe beteszek egy műanyag ládát amiben elférnek a kábelek, és bekötök fixen egy Shucko és egy Type2 kábelt is. Most csak bedobom a kábelt hátra a platóra, de ha necces helyen kell megállni, akkor mindig be kell gyűrnöm az ülés mögé. A motortér meg tök üres, belefér egy nagy rekesz is, frunk meg van minden menő ev-ben.
A beépithető dugvilla (mint a fűnyírókon, betonkeverőkön van) vagy a kék ipari verziója sem IP védett és nagy helyet foglal. Ezért agyalok én is hogy mi legyen ami befér a tanksapka helyére és vízálló is.
A kocsin valami ismeretlen 5 pólusú csatlakozó van, de csak a fázis-nulla-védőföld van bekötve, 2 pólusra nem megy semmi. A gyári töltő kábel másik vége sima Schuko. Ennyi erővel a kocsira is tehettek volna sima 230V-os ipari aljzatot is.
Én is épp most tesztelem a villanyfűtést, 500W-os PTC fűtőbetétekkel a fűtőradiátor helyére téve. Egy db a párát éppen lefújja, kettővel már langyosodik is a kabin egy kicsit.
Azt gondoltam, valami pár száz W-os hajszárító szerűség lehet benne, nagyon meglepődtem, amikor megláttam a kijelzőn, hogy 2500W a fűtés teljesítménye. Ehhez a kis fülkéhez irreálisan soknak tűnik, de csak szakaszosan megy, így is pillanatok alatt befűti a fülkét. Mondjuk a hideg miatt az eleve kisebb hatótávot tovább apasztja, ha egyedül használom a Ligiert, inkább felveszek egy síruhát, és csak akkor kapcsolom be, ha párásodik a szélvédő.
A túloldalon ellenőriztek a kocsikat, nem jöttek át erre az oldalra. Nem hagytam ott, csak addig álltam ott, amíg beugrott a feleségem a szemben lévő biztosítóhoz.
Nemrég is egy fizetős parkolóban álltam, amikor odajött hozzám a közterület felügyelő, és megkérdezte hogy elektromos-e a kocsi. Azt mondta, hogy ha elektromos, akkor nem kell a parkolásért fizetni. Elvileg már kérhetnék rá zöld rendszámot is, de gondolom előtte el kellene vinni egy szemlére.
Vagy vehetnék egy Type2-es töltőkábelt, és akkor megállhatnék az ingyenes töltők él is. Nálunk elég frekventált helyeken vannak.
Szerintem nem , bár a KRESz nem hangsúlyozza ki , hogy a kétkerekű motorkerékpárokra szűkülne a kínálat . Egyébként ez a motoros kép nincs a jogszabályban ennyire konkrétan nevesítve .
1/1975 KPM-BM er.
17§ e)120 „Várakozóhely” (110. ábra); a tábla a járművek kijelölt várakozóhelyét jelzi, a tábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla jelezheti a várakozó helyen kötelező elhelyezkedés módját (pl. a jobb oldali kerekekkel a járdára állva kell várakozni) (111. ábra), vagy azt, hogy a várakozóhely kizárólag bizonyos járművek (pl. csak személygépkocsik 112. ábra, csak kerékpárok 112/c. és 112/f. ábra, mozgáskorlátozott személyt szállító jármű 115. ábra és 115/a. ábra) részére van fenntartva. Ahol a várakozást ellenőrző óra van, kiegészítő tábla (113. ábra) jelezheti azt az időszakot, amelyben a várakozást ellenőrző óra (parkométer) vagy jegykiadó automata működtetése kötelező, vagy a kiegészítő tábla jelezheti azt is, hogy várakozni csak meghatározott időtartamig és a 41. § (4)–(5) bekezdésében foglaltak megtartásával szabad (113. és 114. ábra). A mozgáskorlátozottakat szállító járművek részére fenntartott várakozóhelyet kiegészítő tábla (115. ábra) vagy külön jelzőtábla (115/a. ábra) jelezheti;