Amy Winehouse zenéjét én nagyon szeretem. Csak ő viszont NAGYON cédé-énekesnő, úgy értem, koncerteken annyira nem valami nagy... Kezdjük ott, a Rehabot csak belőve énekli :}
KT Tunstallt is szeretem, IMÁDOM. Mindketten ilyen kritikusok, Didora azt mondta, hogy "can't fucking sing."
A 600. ? :) Nem azért mondom, de a Buffy... fórum itt az Indexen már a 4821. postnál tart, a MeluaWorld fórum pedig - amelyet március 25-én indítottak, már a 18.000 felé közeledik. Csak az vígasztal, hogy az Index Amy Winehouse fóruma még csak a 84.-nél tart. :) :) Bár tulajdonképpen szeretem a zenéjét, meg KT Tunstallét is, csak ne lennének mindketten olyan bunkók Katie-vel kapcsolatban.
Katie Melua pár napja Dubai-ban járt promóciós úton, arrafelé (az arab országokban) most jelent meg a Pictures album.
Mike Batt írja a filmzenét a készülő Faintheart (a MySpace film in association with Vertigo Films) filmhez, és egy dalt is írt a filmhez ("A Day Like This"), amit ő is énekel. Katie Melua is írt ide egy dalt, persze elő is adja. Az új dala címe: "Toy Collection". Kíváncsi vagyok, milyen lesz, a film állítólag egy romantikus komédia, hát majd kiderül. :)
With summer knocking at the door and long sunny days within our reach, Katie Melua releases the reggae-influenced Ghost Town.
The fourth single from Katies European number 1 album Pictures, Ghost Town has proved to be an audience favourite on Katies latest three month tour which included a one-off show at Londons Royal Albert Hall.
Aged 23 Katie has sold almost 9 million albums and is one of Britains most successful and loved artists of this millennium. No mean feat for a singer on an independent record label and one who goes about her business in a quiet and dignified manner avoiding the media hoopla and industry trappings that can turn many a previously level head.
Often vocal about her love of film, and having already appeared in Edgar Wrights Grindhouse trailer Dont, Katie has recently been confirmed as the lead artist on the soundtrack for Faintheart, the worlds first feature film which has been shaped by the MySpace community.
Having spent the majority of 2008 on tour out of the country, Katie will return for a series of shows before her largest UK arena tour to date in October/ November.
He-he. Javították a listát, a Piece by Piece album mégis ott van a 92. pozícióban, még ezen a héten is. De ez már erősen a kiesés határa, nem értem, mi van ezekkel a németekkel. :)
Véget ért egy nagy széria. A Piece By Piece album a kiadását követő 136 hét folyamatos jelenlét után ezen a héten kiesett a német Top 100-as albumlistáról. :(
Például a "Call Off The Search" azzal a régi hanggal volt tökéletes. Főleg az a mély hang, amikor a "search" szót énekli. És azt a régi (saját maga szerint "mikiegeres") hangját akkoriban tökéletesen kontrollálta. Bár a mostanit is elég jól kezeli, hacsak éppen nem a sok színpadi mozgástól kifulladva keveredik a mikrofon elé egy-két mozgalmasabb száma közben. ("On The Road Again", "Mockingbird Song"). Én sajnálom, hogy az a régi hang már nincs meg, de hát ez az élet, "panta rhei". :)
A "szörnyű Jutub-videókon" meg Zurab Melua gitározik. :)
Szerintem klip mindenhez kell, mert azzal lehet jelen lenni a zenetévékben. A Mary Pickford single "csak letölthető" volt, fizikai CD formájában nem adták ki (kivéve a promo példányokat), de video ahhoz is készült. Az persze egy más kérdés, hogy attól, hogy van video, még nem biztos, hogy a zenecsatornák le is játsszák. Amikor ősszel a Pictures album vezette az európai albumlistát, és sokáig benne volt a Vh1 Top 10-ben is, ott még játszották a Pickford videóját az albumlistás műsorban, amikor már megunták a Sailboat-ot. Ezért kellett volna a Pickford helyett kiadni a WIMAY-t, még akkor, amikor a Pictures előkelő helyen állt az albumlistán. Ez befuttatta volna azt a dalt is, mert az albumot a műsorban ez képviselhette volna, és az emberek így megismerik. De valami miatt (? :) ) Mike Batt a saját szerzeményeit helyezi előtérbe, amikor a kislemezekről van szó. Októberben azt írta az akkor még létező hivatalos fórumon, hogy bár tudja, hogy sokan szeretik itt a WIMAY-t, és szó is volt róla, hogy az lesz a második single a Pictures albumról, de a marketing felmérések szerint a Mary Pickford sokkal jobban bejön az átlag széles közönségnek. Ezért az lesz a második kislemez. Azt már nem magyarázta meg, hogy akkor miért csak letölthető formában adták ki, és miért nem lett belőle "fizikailag is létező" CD. Azután a harmadik CD sem a WIMAY lett, hanem szintén egy Batt szerzemény, az If The Lights Go Out. Ennél az utolsó pillanatban döntöttek úgy, hogy valódi CD formájában is kiadják, a letölthető mellett. Ez aztán azt eredményezte, hogy a megjelenése napján, valamint másnap még volt a boltokban (a briteknél, persze), de utána az emberek hiába keresték, elfogyott. Így aztán hiába volt rajta a BBC lejátszási "A" listáján hetekig a megjelenés előtt, aki meg akarta volna venni csalódottan kellett távozzon az üzletből a megjelenés hetében. Nyilván összecsapták a megjelentetést, a Dramatico szokás szerint kapkodott, és maga sem tudta mit akar, de azt nagyon. (A Cassidy-Melua duett persze "number one" lett karácsony előtt, mert azt a Brit Vöröskereszt és a Tesco menedzselte és terjesztette - meg persze a dal is világsláger volt.) Azután jött a hír, hogy a negyedik single a Pictures albumról végre már nem egy Batt szerzemény lesz, hanem a What I Miss About You, ami a Katie Melua fan-ok nagy kedvence. Aztán a Dramatico visszatáncolt, helyette a Ghost Town lett a negyedik single, de ez már legalább részben Katie Melua szerzeménye, bár a szöveget Mike Batt írta, a zene Katie-é. A WIMAY-ról az volt a hír, hogy német nyelvterületen azt is kiadják (Ausztria, Svájc, Németország), hiszen itt a koncerteken a közönség már megismerhette ezt a dalt, aminek azért kell néhány meghallgatás, mert nem elsőre fogja meg a legtöbb embert (ellentétben Mike Batt fülbemászó dallamaival, amilyen például a Sailboat volt). De egyelőre ezt nem jelentették be hivatalosan, és én egyre kevébé bízok benne, hogy valóban megjelentetik. De ha mégis, klip biztosan lesz ehhez is, hiszen enélkül esélye sincs a dalnak. A Dramatico kis független lemezcég, a lehető legkevesebb pénzből a legkisebb kockázattal akarja kihozni a legnagyobb hasznot. A What I MIss Abou You pedig nem egy könnyű nyári sláger, de szerintem Katie (és Andrea szövege) megérdemelné, hogy Mike most egy kicsit feledkezzen meg a pénzről, és adjon egy esélyt ennek a dalnak. Jó marketinggel (?) szerintem lenne esélye, hogy eljut za emberekhez, és talán megkedvelik. Ezt persze sosem lehet tudni, még Mike Batt sem tudja előre, miből lesz sláger, és miből nem. Aki ezt tudná, a világ leggazdagabb embere lenne.
"I’ve got a ticket, To the fast city, Where the bells don’t really ring, Getting off the plane the cold air, Rushes like bullets through my brain,
And I’m divided between penguins and cats, But it’s not about what animal you’ve got, It’s about being able to fly, It’s about dying nine times,
Walked on Broadway, Going up to falls, With the old man I used to know, The paintings on the walls of release, Are colourful but they are no Matisse,
And I’m divided between penguins and cats, But it’s not about what animal you’ve got, It’s about being able to fly, It’s about dying nine times,
It’s about being able to fly, It’s about dying nine times,"
I Do Believe In Love
"They say we never landed on the moon There’s no wind there they assume I guess conspiracies are nothing new But I’m sure I’ve been there with you
And I don’t believe that in space The only life is here on earth How could we be the only race? That loves and hates from death till birth
But I do believe in love Though I should never rely on love Nothing else excites me But loving you
Is it true a politician’s heart? Can rust away and fall apart I guess it must be hard It must be hard To know what’s good and to know what’s easy
You might think it’s strange For all my wild ideas But I do not believe that change Can ever happen without tears
But I do believe in love Though I should never rely on love Nothing else excites me But loving you But loving you"
Spider's Web
"If a Blackman is racist Is it okay? When it’s the Whiteman’s racism that made him that way
Cos the bully is the victim they say By some sense They’re all the same
Cos the line between Wrong and right Is the width of a thread From a spider’s web
The piano keys Are black and white But they sound like a million colours in your mind
I could tell you, to go to war Or I could march for peace and fighting no more But how do I know which is right And I hope he does, when he sends you to fight
Cos the line between Wrong and right Is the width of a thread From a spider’s web
The piano keys Are black and white But they sound like a million colours in your mind
Should we act on our blame? Or should we chase the moments away? Should we live? Should we give? Remember forever the guns and the feathers in time
Cos the line between Wrong and right Is the width of a thread From a spider’s web
The piano keys Are black and white But they sound like a million colours in your mind
The piano keys Are black and white But they sound like a million colours in your mind But they sound like a million colours in your mind"
I Cried For You
"You’re beautiful so silently It lies beneath a shade of blue It struck me so violently When I looked at you
But others pass, they never pause To feel that magic in your hand To me you’re like a wild rose They never understand, why
I cried for you When the sky cried for you And when you went I became a hopeless drifter
But this life was not for you Though I learned from you That beauty need only be a whisper
I’ll cross the sea for a different world With your treasure, a secret For me to hold
In many years they may forget This love of ours or that we met They may not know how much you meant to me
I cried for you And the sky cried for you And when you went I became a hopeless drifter
But this life was not for you Though I learned from you That beauty need only be a whisper
Without you now I see How fragile the world can be And I know you’ve gone away But in my heart you’ll always stay
I cried for you When the sky cried for you And when you went I became a hopeless drifter
But this life was not for you Though I learned from you That beauty need only be a whisper That beauty need only be a whisper"
Ja, igen. Még annyit, hogy Katona Klári nyolcvanas években elkészített albumait szerintem azóta sem múlta felül senki, zeneileg sem (Presser, Demjén), és főleg a szövegek (Sztevanovity Dusán, Demjén) tekintetében nem. Talán csak a Dés-Bereményi szerzőpáros képviselt hasonló színvonalat. És persze az albumok sikeréhez Lárika is nagyon kellett. :) Rúzsa Magdi ma egészen kiemelkedő lenne - ha lennének, akik jó számokat írnának neki. De egylőre nincsenek. Az Aprócska Blues-t saját maga írta, a Vigyázz A Madárra egy régi Révész Sándor szám, ami a Presserékkel készített lemezén jelent meg anno. Katie Melua esetében az is fantasztikus, hogy ha senki nem írna neki dalokat, ő maga is képes lenne összehozni egy új albumra valót, mert árad belőle a zene. Főleg így, hogy a szövegeket mostanában szinte teljesen másra bízza. :) Ő maga egyre kevésbé ír önállóan szöveget a dalaihoz, ami kár, mert szerettem a szövegeiben megfogalmazott gondolatait. Legalább annyira, amennyire az angol anyanyelvűek sokszor kiütést kapnak Mike Batt játékos, néha gyerekesen furfangos szövegeitől. :)
Csak nehogy "túlvállalja" magát a Dramatico. Egyelőre komoly gondot jelent nekik azt elérni is, hogy Katie Melua single CD-i egyáltalán oda kerüljenek a lemezboltok polcaira, ahol a vásárlók megtalálhatnák. Eddig ezek terjesztésében csak a Tesco-Brit Vöröskereszt páros ért el jelentős sikert a karácsonyi Eva Cassidy & Katie Melua CD-vel. Katie egyébként el van könyvelve mint album-énekes, akinek a kislemezei nem sikeresek. Asa egy más eset, szerintem az ő kislemezeit könnyebb lesz eladni. Meg aztán őt a Dramatico csak a briteknél adja ki, csak erre kötöttek szerződést. Az igazi nagy feladat Andrea McEwan-t és Florence Rawlings-t befuttatni. Katie Melua esetében sem indult könnyen a dolog, rengeteget házaltak, és sok visszautasításban részesültek a rádiók részéről a legelején (TCTTC). Persze azután igazi tündérmese lett belőle. És a TCTTC kislemez után a Call Off The Search album sem azonnal lett átütő siker, az elején az is csak lassan mászott felfelé az albumlistán. Ma pedig a brit piacon nyüzsögnek az új, fiatal énekesnők, Amy Winehouse, Kate Nash, Leona Lewis, Adele... hogy csak Katie volt iskolatársait (The Brit School) említsem.
Katona Klári? Magyar énekesnők közül csak Rúzsa Magdinak szeretem pár számát. Sőt, inkább csak egyet. Az Aprócska bluest.
De ne felejtsd el Asát sem! :) Nagyon ügyes szerintem, egyik "beharangozó" dala a Fire on the Mountain, nagyon jó dal + jó klipp is. http://www.youtube.com/watch?v=e8cwIkSPFhE
És Carla Bruni "Those Dancing Days Are Gone"-ja is ütős, bár az ex-manöken hangja néha mintha megfulladna, érdekes...
Egyelőre semmi jele annak, hogy a Dramatico kiadná a WIMAY single-t, akár csak a korábban említett három országban is. (Ausztria, Svájc, Németország) Pedig időközben, pár hete, a Melua lemezeket ott gondozó osztrák lemezcégnél megerősítették a megjelenés hírét, bár az nem volt világos, hogy "download only" lesz-e, vagy igazi CD. Viszont elvileg ugye 12.-e az ma volt... És még az elvileg két hét múlva megjelenő Ghost Town single videóját sem látta senki, pedig ilyenkor a Dramatico (LittleElsie) ezt már fel szokta pakolni a YouTube-ra.
A Dramatico, illetve Mike Batt "új felfedezettje" Florence Rawlings, akivel most kötöttek egy öt albumra szóló szerződést. Mike két héttel Katie Melua felfedezése előtt talált rá, de ő akkor még csak 13 éves volt, és idáig vártak a szerződéssel, amíg be nem fejezte a tanulmányait. De azért Mike Batt januári németországi koncertjein már fellépett vele, mint vendég. (Úgyhogy most két "új" énekesnő lemeze is készül a Dramatico műhelyében, hiszen Andrea McEwan első lemeze is megjelenésre vár. Állítólag Katie-vel a turné alatt már elkezdtek egy-két új közös szerzeményt is összehozni.)
Egész korrekt cikk a koncertről. Andrea McEwan "alig egy órás" fellépése inkább jó félóra volt.
Lehet, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de a látvánnyal kapcsolatban vegyesek az érzéseim. A "digitális függöny" néha remekül kiegészítette ugyan a zenét, csodálatos hangulatot varázsolva (pl. Thank You, Stars), többször viszont inkább gagyinak tűnt és elterelte a figyelmet (zenészek megjelenése, Sailboat). Nekem a croydoni koncert egyszerű világítása jobban tetszett...
Setlist nagyon jó volt, két dalt hiányoltam kicsit: Belfast + Shy Boy. Azért nagyszerű koncertélmény volt, örülök, hogy ott lehettem!