Keresés

Részletes keresés

dreamfactory Creative Commons License 2023.09.15 0 1 88294

cliffgreen :

 

Ha jól emlékszem győri vagy Győr környéki vagy ? 

Közel vagyok helyileg hozzád Mosonmagyaróvár :) 

Ha gondolod a GS-t kipróbálhatod egy gurulás alkalmával !  

Előzmény: cliffgreen (88284)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.15 0 1 88293

Zöl_I köszönöm a Gs rugó felajánlást, de nehéz lett a moci a páromnak, így nem folytatódik a projekt.

Ugyanitt R 850 R, gyári állapotban, dobozokkal, friss nagy szervizzel eladó, ami biztosan szebben jár, mint bármely 1150-es.

Előzmény: zöld_I (88287)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.15 0 1 88292

Igaz, ahhoz tényleg kell egy kis burkolat, nekem egy Touratech lemez van ott, ami alig kavarja a szelet. Mondjuk az ülést felső állásba kell tenni, mert az a 2 cm is számít. A macera a plexi és GPS tartó fel-le szerelése. És hová teszem a leszerelt plexit, hogy este vissza tudjam tenni? Nappal egyébként nincsenek bogarak, szerintem.

Előzmény: tcaoe (88285)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.15 0 2 88291

Akkor menthetetlenül a Gs felé vezet az utad, csak Te döntöd el mennyit szenvedsz az R szériával.

 

Egyébként a 17-es első kerék a baj, ahogy zöld_I is írja, amivel a kanyarokban soha nem tud a Gs 19-es kereke nyomába érni, már ha szeretsz kanyarodni.

Én az R 850 R-be is betettem a Gs kerekeit, és egy csapásra megjavult a kanyar képessége. Ez a szett felszabadult, ha gondolod beszélhetünk róla, és folytathatod a Gs rugókkal, amivel már igazi Gs szerű lesz a Rockster -:)

Előzmény: cliffgreen (88284)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.09.15 0 2 88290

Én az 1200R-re szavazok , több 10E km használat után azt tudom mondani , kicsi könnyű , nagyon jól kanyarodik , egy RT-szöghajtással kellemes a motor járása , viszonylag keveset fogyaszt ( nálam olyan 4L , sokszor alatta... ) és egy Givi szélvédővel lekerül a szélnyomás a mellkasról , és a bogarak többsége is elmegy a sisak mellett . Alighanem , az RT-dobozai valók rá , szóval pakolhatósága tökéletes , és nem utolsó sorban , nagyon nagyon szééééép !

tcaoe Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88289

Ok, de itt nem a lelakott Rockster vs. kissé túlhájpolt 1150GS a téma, hanem az 1200 légolajosok.:)

(Az a Rockster, ami ugye az enyém is volt, ráadásul beleraktam vagy 4-5000 kilométert, sokkal kelletlenebb, mint pl. az 1100R, (meg ugye neked van még az a szokásod, hogy kitekered a csillapítást, meg visszaveszed az előfeszítést, és akkor neked még az 1100S sem veszi a szűk kanyarokat, amit a te méreteiddel valahol fentről négy klikkre kéne beállítani, és tuti húszon van.:)). Kivéve, és ez lehetett a gyár szándéka is vele, ha tényleg meg tudod küldeni és 4000 fölött tartott gázzal tudsz mocorogni, mert akkor eléggé életvidám. És akkor nem csukja be a kormányt a kanyarban sem.:) Bár azon a gumik sem voltak már annyira a csúcson, mire hozzád került.

De egy 1150R nagyon messze van egy 1200R-től, szal az alapján nem érdemes következtetéseket levonni.

Előzmény: zöld_I (88288)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88288

.

R-GS téma, ahogy én látom, nagyon röviden (1150)

A GS mindent kivasal, amit esetleg nem, azt meg elviselhetővé teszi. Emellé zavarbaejtően magabiztos földutakon is, utcai gumival. Kicsit rábásabbal füvön és murván is.  A kanyarodása abszolút semleges, semennyire nem "bekormányozni", csak odagondolod magad a kanyarba, és kész. Nagyon pihentető vele menni,  és azzal, hogy telerakod aludobozzal, meg felülteted anyát, még ugyanolyan rohadt jó lesz vele menni, nem fordul rosszabbul, nem rugózik kevésbé.

Rocksterem volt egy pár hónapig, egy R-t meg simizgetek rendszeresen. Sokáig nakedeztem, nem idegen a műfaj. De mindkettő becsukja a kormányát kanyarban, ellen kell tartani. Erősen gumiprofil és nyomásfüggő. Ezt megszokod, észre sem veszed egy idő után, csak ha visszaülsz a gs-re. A rugóutak jóval rövidebbek, ez fárasztóbb a hazai utakon. Nekem az r ergonómiája rettenet, sehogy nem találom rajta a helyem, a Rocksteren tetszett az a támadó mód, de ott meg a műszerfal idomja fütyültette a szelet a homlokomra. Nekem most van egy 1100 s, az ugyanúgy nem rugóz annyira, meg csukja a kormányt, cserébe amilyen magabiztosan fordul a 140 feletti kanyarokban, az igazi élvezet. És nem nagyon van szélben erőlködés, csak a zaja

zöld_I Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88287

Bp Xiii. ker, ha GS-t próbálnál, mailcimem tudod :)

 

Előzmény: cliffgreen (88276)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88286

Ja, majdnem leért a könyököm, csak nem volt ki fotózzon :)

Előzmény: cliffgreen (88275)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88285

"Apró" probléma, hogy ha nincs rajta plexi, akkor a lámpatartó úgy fütyül, mintha egy nagyon kezdő fúvószenerkar gyakorolna előtted, kizárólag magas hangokat, de hatalmas lekesedéssel.

És a kerék felől érkező meg az elölről jövő levegő találkozása olyan turbulenciákkal örvendeztet meg, amikkel nem biztos, hogy meg szeretnél ismerkedni.

Vannak a légolajos 1200-akra sport plexik, akkor inkább az. De ugye a bogarak ugyanúgy jönnek.:)

Előzmény: Stenmark1 (88283)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88284

Nagyon köszönöm mindenkinek a részletes válaszokat, egyébként 182cm vagyok.

Előzmény: Stenmark1 (88283)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88283

Az R-GS témához.

 

Mivel nekem többségében Gs-ek voltak (1150-től minden széria), és van most egy R 850 R is, így én onnan közelítek.

 

Mondjuk egy fontos kérdés még nem merült fel, milyen magas is cliffgreen kolléga. Bocsánat, de a témához tartozik, bár a vizes Gs-ek egészen jól vezethetők kisebb magassággal is.

 

Én minden szempontból eddig meg voltam győződve a Gs felsőbbrendűségéről, és általános használatban ezt ma is tartom. Igazán a vizes Gs, abból is az 1250 Gs ébresztett rá arra (miután felépítettem rá az "igazi" szélvédelmet), hogy egy ilyen motoron, nyáron meg lehet sülni. Nem elég, hogy melegem volt (tiszta hálós ruha Airflow, és pazarul szellőző Schuberth), még a ventilátor alám is fűtött. Aztán visszaléptem a Dohc GSA-ra, ami már kevésbé fűt, de a nagy meglepetés az R 850 R volt, és az is plexi nélkül. Végre értelmet nyert a hálós ruhám és a jól szellőző sisakom! Nagyon élveztem a naplementéig, aztán jöttek a bogarak!

Aztán arra jutottam, hogy leveszem a Gs-ről a plexit, és kb egy supermoto R lesz belőle, csak kicsit macerás fel-le szerelni.

 

Ha Gs-ben gondolkodsz, vegyél egy 2007-től  gyártott simát, az szerintem ma a legjobb ár-érték arányú túramotor, akár 2 személyre is, nyáron meg ledobod róla a plexit. Persze a retro fillinget az R jobban hozza, de abból is 1200-es, szerintem.

 

Jó motorozást mindenkinek!

befaster Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88282

 akkor én is , én is 😂😂😂.

Kb 18-20 ezret tekertem bele.

Néha a pokolba kívántam olyan rohadtul kemény volt a váltója. Néha meg teljesen jól működött. A mostani 2010es gsnél nincs ilyen , mint a vaj. Imádtam ahogy kinéz , semmi pénzé nem kéne a sima "r" számomra az ronda.( most persze az 1150ről beszélek) . Megjártam vele is a balkánt, hiba nélkül tette a dolgát . Pakolni sokkal szarabb mint a gs varió dobozba. Nekem volt kormány emelés benne, kényelmes volt. Hátul a páromnak megfájdult a csípője.  Fordulni úgy fordult mint a gs, nem vagyok kanyarvadász. Fogyasztás 5alá még lejtön sem ment.

Gs, már igen. Szervos abs, brutálisan fogott, cserébe mindig ott lebegett a szemem előtt hogy mikor szarik be. Szóval az1200 ,sokkal jobb mindenben. 

Sztm. 😉😁

 

 

tcaoe Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88281

Itt kihagytam, hogy az üléshelyzet nekem jobb, aki kisebb, annak lehet, hogy nagyon előre kell hajolni.

Előzmény: tcaoe (88280)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88280

"Az R-el nem szívesen indulnék hosszabb útra, a rosszabb szélvédelem, kényelmetlenebb testhelyzet, és rosszabb pakolhatóság miatt."

 

Ebből a szélvédelem igaz, de ahogy írtam, ez bizony nagyon ruha és sisak, valamint tempó kérdése. Mármint jó időben, mert 5 fok körül és az alatt persze kell a szélvédelem hosszú távon.

A testhelyzet az R-en kényelmesebb, de ez már az 1100-ra is igaz, a Rockster volt csak kényemetlenebb nekem a csupaszok közül.

A gyári rendszere meg jobban pakolható, mint a GS-é, közben nem olyan széles vele a motor, és sokkal kevésbé érzékeny az oldalszélre is.

Nekem innen Kupec (440 km körül van oda-vissza) sokkal kevésbé fárasztó az R-rel. De amikor az 1100R-rel mentem közel 4000 kilométert, az is jó volt. Pedig akkor még nem is gondoltam arra, hogy legyen direkt nakeden gyorsan menős sisakom.

Az egyértelmű hátránya komfortban, hogy kanyargós úton sokkal nagyobb erővel kell vezetni, ami persze fárasztóbb.

Meg ahogy írtam, két személynél egyértelmű hátrányban van a keményebb futóműve miatt is.

Előzmény: tux (88278)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88279

Az 1200R, és ahogy Tux arra felhívta a figyelmet, itt most a DOHC-ről van szó, egy sokkal, de nagyon sokkal agilisebb dolog, mint a légolajos 1200GS. Ezen kívül nem sülsz rá nyáron, nincs bubogás, persze, 160 körül már komolyan tol a szél, de én ritkán megyek annyival. Ha mind a kettőt végigvered egy vidéki úton, rögtön rájössz, hogy mennyivel egyszerűbb vele gyorsan menni, mert nem rajta ülsz, hanem benne. Városban is sokkal könnyebb vele, pedig a GS-re sem mondanám, hogy nehéz szűk helyeken mozgatni. De ahhoz képest is.

Van még egy apró érdekesség, hogy a gyári magas ülésen kb. olyan magasan ülök, mint az GS-en (nekem ebből egy 2007-es és egy 2009-es légolajos van), csak sokkal jobb térdszöggel, így nekem pl. sokkal kényelmesebb is. A seggemet pl. egy egész napos rohangálás után sem érzem, ezt egyik GS-em sem tudja, és nem tudta az 1150GS sem. (Ebben nálam amúgy az 1200ST a bajnok, azon bármeddig tudok ülni.)

Ezen kívül a gyári dobozrendszere sokkal jobb, mint a GS-é, pont jó méretű és alakú napi használathoz, meg hosszabb utakhoz is (pl. a jobb oldaliba befér egy felnyitható sisak, a bal oldaliba is belefér pár fajta, de oda inkább csak a sima zártak). Nekem a GS-hez a teljesen használhatatlan Vario dobozok voltak, az arra jó, hogy el tudod adni. Az alu dobozai is véleményesek, bár sokkal használhatóbbak, viszont azokkal meglehetősen széles lesz. Viszont az R-hez alig van külsős cucc, míg egy GS-t azért fel tudsz dobozolni az igényeidnek megfelelően.

Ugyanakkor nyilván fúj rajta a szél, tehát nem jó bármilyen sisakban és ruhában ráülni.

Vannak, akiket feszélyeznek a bogarak, meg az eső, ez szerintem nagyrészt ízlés kérdése, de 5 fok alatt már én is elkezdem szeretni a szélvédelmet. Amiből az enyémen semmi sincs, mert nem gyári az eleje, és így nem lehet rá plexit szerelni. Viszont így néz ki igazán jól.

 

A GS egy kitűnően kitalált valami, rövid a tengelytávja, széles a kormánya, nagyon könnyű vezetni. Ezen kívül az ESA Comfort és Normal beállításainál sokkal kevesebb jön át az útból, főleg a hibáiból, ami két személynél egyértelműen jobb választássá teszi.  De még a nem ESA-s GS is jobban elnyeli az úthibákat. Plusz az nem nyolc hónapig használható jól, hanem egész évben akár (ahol takarítják télen az utakat).

Nekem az, hogy kicsit előrébb kell dőlni az R-en, nem gond, mert úgysem a kezeimmel tartom magam, nagy gyorsításoknál meg sokkal jobb az a póz, ahogy nagy fékezéseknél is.

 

Aztán van egy nem annyira apróság, az a fék. A GS-é szerintem teljesen jó. Az R-é meg sokkal jobb.

 

Összességében a GS nagyon sok dolgot tud nagyon jól, az érzékenyebbek, fájós derekúak is tudják élvezni, teljesítménytúrázásra is jól használható, az R meg hát egy naked. Ennek ellenére az első 200 kilométer után tiszta volt, hogy a GS megy. Persze ha novemberre nem lesz kész az ST-m, akkor rosszabb időre marad egy GS, de várni fogom, hogy tartósan 10 fok fölött legyen a hőmérséklet.

Előzmény: cliffgreen (88276)
tux Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88278

Tcaoe nem fejtette ki melyik típusból melyik évjáratra gondol, ezért nehéz értelmezni amit írt. Az R 1200 R-t 2006-2018-ig gyártották és közben roadsterból sportos felé változott. Az R 1200 GS 2004-2019-ig, az újabbak még jobban kanyarodnak és élettelibb a motorjuk. A GS-en van jó szélvédelem és az egyenesebb testpozíció miatt könnyebb terelgetni, az R kicsit előredőlös, kézre terhelős.
Az R-el nem szívesen indulnék hosszabb útra, a rosszabb szélvédelem, kényelmetlenebb testhelyzet, és rosszabb pakolhatóság miatt. A kissebb rugóút aszfalton nem jelent hátrányt.
Igazad van, a GS általánosabb, ezért is sokkal elterjedtebb. Az újabb R-ek sportosságukban adnak többet az újabb GS-eknél, minden másban a GS jobb, szerintem.

Előzmény: cliffgreen (88276)
T1OK3 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88277

Köszi a választ! Tegnap még ráizgultam, de 500 euro ráfordítás nem kevés, inkább elengedem!

Aktuális lesz a gumi csere, azért gondoltam, hogy rakok bele ilyet is.

Előzmény: Quetzalcoatlus (88265)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88276

Tcaoe, tíz napja írtál egy-két mondatot R és GS összevetésről - ennek bővebb kifejtése baromira érdekel engem.

 

A Rockster kapcsán írtad:

"Világot kerülni ott a sima R, meg a műanyagosak.:) Az R1200R-t is nehezebb vezetni, mint az 1200GS-t, de cserében sokkal agilisebb. De nagyon sokkal. És az viszont már jó világot kerülni is."

 

Azt látom, a fórumban is meg a piacon is fölényben van a GS, a konszenzus az, hogy a legjobb univerzális motor, de érdekelne, mi az R létjogosultsága? GS-el sosem mentem, de önmagában a kinézete és a brutális mérete izgatja a fantáziámat.  Ugyanakkor nekem a naked R is bejön, érdekelne azok véleménye / gondolatai, akik mindkét típust ismerik.

 

Nem akarok gumicsontot bedobni, de keresgélve a fórumban nem találtam kielégítő magyarázatot. Gondoltam, majd téli unaloműzőnek bedobom az olajkérdés mellé, de aztán mégse vártam :)

 

Előzmény: tcaoe (88095)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88275

És, jó volt? :)

Előzmény: zöld_I (88274)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88274

Múltkor mentem egy motorral, 1.8 volt benne hátul, miután melegítőzték 30 percet 80 fokon :)

Előzmény: cliffgreen (88273)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88273

Az én esetemben azt figyeltem meg, hogy a gyári előírás a választóvonal.  Elöl 2,2 (2,5) van előírva, 2,3-ra szoktam fújni, 2,1-nél már rossz.

Lehet, ha felfújnám 2,5-re, akkor is csak 2,1-nél tűnne fel, hogy valami nem stimmel.

Előzmény: kiss_atti (88272)
kiss_atti Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88272

Az elsőt

 

olyan 4-5 tizednél, a hátsót olyan 3-4-nél érzem ( vagy éreztem, míg nem volt a motorjaimba jeladó ) meg.

Most nem tudom, mert - amióta a GTL van - indulás után 3-4 perccel mindig ránézek, és ha 2 tizeddel alacsonyabb, akkor korrigálom.

Azt  a 2 tizedet viszont nem érzem meg  ( még...) :-)

Előzmény: cliffgreen (88268)
kiss_atti Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88271

Lásd 88257-es Szomszédposzt...

:-))))

Előzmény: zöld_I (88256)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.09.14 -2 1 88270

A K16-osnál , én is nagyon észreveszem , ha pár tizeddel laposabb főleg az első gumi . Nekem az egyiken van nyomás szenzor , azon néha megnézem hogy mit mutat , hogy tényleg lapos , vagy csak beképzelem... De ha nem mutatná a nyomást , akkor is hamarabb észrevenném , mint ahogy bejelezne . Rajta volt a motoron vételkor , nem mondom hogy zavar mert ott van , de ha nem lenne , egy fillért nem adnák érte hogy legyen . Nálam a gyorsváltó is ez a kategória .

Előzmény: cliffgreen (88268)
hamvasat Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88269

Gondod van a j-ly-vel? :-)))) Tudom, genyó vagyok :-)

Előzmény: zöld_I (88267)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.14 0 1 88268

Ez érdekes, hogy nem tűnik fel, hogy lapos a gumi. Ha 1-2 tizeddel a gyári alsó határ alá csökken, már érzem, hogy kanyarban be akar bicsaklani. Pedig én nem vagyok nagy kanyarvadász, de határozottan romlik a vezethetőség....

Előzmény: zöld_I (88267)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88267

Na, innentől már csak venned kell egy hitelesített nyomásmérőt, 

néha rámérni, hogy pontos -e a szenzor, és máris kész a nettó önsorsrontás :DDDDDD

Amúgy érdekes, nálam amik előfordulnak motorok, nagyon nagy részét olyan lapos gumival hozzák oda, hogy 

konkrétan ilyesztő, nem tudom ha látnák a műszerfalon, akkor felfújnák-e.

Előzmény: tux (88266)
tux Creative Commons License 2023.09.14 0 0 88266

Enyém 2022 márciusi volt és tettek egy dobozkát a nyereg alá és szoftvert kellett frissíteni/cserélni.

Előzmény: Quetzalcoatlus (88265)
Quetzalcoatlus Creative Commons License 2023.09.13 -1 1 88265

"Ha az enyémben nem volt gyárilag, de raknék bele ilyet, akkor fel lehet programozni az 1250 GS-re?"

Igen, ahogy tux is írta, lehet hozzá kapni retrofit csomagot. Azzal nem vagyok tisztában, hogy magát a funkciót csak a BMW szerveren keresztül a központból lehet engedélyeztetni, vagy elég csak simán installálni a vezérlőegységet (2021 évjárattal bezárólag), és feltanítani rá a szenzorokat egy GS-911-el, vagy Motoscan-el.

 

"Ja, és gondolom kéne vezérlőegység is!"

Az attól függ, hogy mikori gyártású a motorod. 2022 elejétől változott a rendszer. Megszűnt a külön vezérlőegység, valahogy egybe vonták a Keyless-el, és a szenzorok is változtak. Az új szenzorokat a LID technologies szállítja, és nem kompatibilis a két rendszer egymással.

Viszont újból lehet két garnitúra kereket feltanítani.

 

 

bacus:

Nem tesz semmit.

Előzmény: T1OK3 (88261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!