Szerintem Hackmesser.A "hack" vágást,szeletelést jelent,a "messer" meg kést.Gondolom a húsdaráló vágókésére gondoltak Fritzék,amikor tréfásan így nevezték el ezt a felnit.De hát tényleg életveszély,ahogy kinéz.Rögtön a tökömhöz kapok,amikor elmegy egy ilyen mellettem:)))))))))))))
De a többinek is adtak gúnynevet:Gulideckel-csatornafedél,Telefonfelgen(ezt nem fordítanám:))
Szia Ákos! Örülök, hogy porschés körökben sikerült egy kis úttörő munkát végeznem. Persze nem fényezni akarom magam, hanem nem volt kedvem a kukába dobni egy 70e.km-es motort egy db.henger miatt. Kb.5000kilómétert mentem vele, ebben volt nonstop800km, problémát nem észleltem.
Remélem neked is beválik a "lehetetlen" :-) Ja, kiderült, hogy a munka nem911-es taknyolása, hanem 944-esre kell feltenni egy 911-es lökhárító alatti spoylerét. Majd próbálok feltenni képet a munkáról. Valószínű, hogy ma este, vagy holnap megyek haza melózni.
Hát igen! Te megcsináltad és azóta is megy! Beszéltem a gépműhellyel ahová járok és nem azt mondták amit ugye "tudunk", mármint, hogy ezt nem lehet megcsinálni. Szóval épp van most ott egy motor amiben mind a négyet megcsináltatom.
Szétszed, megmér, kitalál! Ez a helyes sorrend. Persze azonnal halálra van ítélve, mert a két olyajpumpa más és a blokk is így. Szóval szétszed blokk meghegeszt megpehüvelyez.
Persze én is ugy gondoltam!A blokkátfüzéses történet mennyire járható út?Csak mert akkor maradna a régi motorszámom,ami nem lenne hátrány!Vagy ne foglalkozzak vele?
Az a feket e műanyag doboz a szénszűrő ha jól tudom... az Ákoséban nincs benne , de az enyémben még benne van, szóval ebből arra lehet következtetned hogy elhanyagolható....
Én is már a tuningon töröm az agyamat,de persze elöbb kiprobálom mit lép naturban aztán meglátjuk mi lessz!De bevallom még soha nem mentem turbóval,sőt még simával is csak évekkel ezelött,ugyhogy lehet hogy beérem az alapkoncepcioval!:)
Hello Ákos!Hadd zaklassalak egy kérdéssel!A bal első sárvédő mögött van vmi kis fekete müanyag benzin(?)tartály.Kell az nekünk az én automra majd?Csak azért mert az enyémen a doblemezen nincs meg a felfogatása,de ha kell akkor felrakatom!
Szerintem a probléma abból fakadt hogy rögtön tuningolni akartál egy olyan autót amiben még nem is ültél pusztán csak a számadatait ismerve... de a többiek nevében nem beszélhetek...
Szóval a hátsó ülésre nem reagált még senki... szerintrem a 44 hátsó ülésén csak olyan ember utazzon 5 km-nél többet (ha átlagos felnőttről beszélünk) aki igazán fanatikus, mert fejtér az csak-csak akad de a lábtér az szinte nulla, ezt onnan tudom hogy volt szerencsém többször is utazni a 44 hátsóüllésén nem kevés km-t, de még többször is megfogom tenni amíg az enyém nem fog elkészülni, és a kedves márkatársunk megengedi...
itt egy kép ha valamit hátha segít:
A tuningolásra visszatérve, meg csak annyit hogy a 44 nem a tlejesítmény adataival dobbant nagyot, hanem az autózhatóságával. Ezalatt az értendő hogy mondjuk egy akármilyen sport szedánnal be tudsz venni egy bizonyos kanyart 60-nal akkor a 44-gyel ez kb 80-nal is összejöhet amit a súlyelosztásának köszönhet.
De alább volt olvasható egy link amiben egy turbot tuningoltak és nem egszerűen nézd meg itt mégegszer www.944turbo.at
De mondom szerintem mielőtt még nagyon belelendülnél egy tuningba ki kéne próbálnod egyet úgy igazából és utánna meglátod hogy kell-e neki egy tuning vagy sem, de ha tisztában vagy az alkatrész árakkal lehet hogy elgondolkozol hogy mésem olyan jó ötlet egy tuning, mert ha abbó indulunk ki hogy egy darab új dugo 511 dollár akkor könnyen beleszaladhat az ember egy sok szászezres költségbe hogy egyáltalán jó legyen az autó...
Mondjuk az sem mindegy hogy ha esetleg eddíg egy 400 lovas paripád volt, mert akkor abból átulve tényleg gyengécske a 44t... :)
Sajnos nagyon kevés szerelő van a világon, akinek kezébe adnám/adtam bármelyik autómat is. Ha mindenképpen muszály, akkor is csak úgy, ha én is ott állhatok, általában magam szerelgetem, tuningolom az autóimat.
Természetesen tudom, hogy minden autó más, talán nem kellett volna ide beírnom az említett márkákat, nem gondoltam,hogy ez ITT sértő lehet, de mivel még nem volt Porsche-m, bocsássátok meg nekem!
Különösen fájdalmas kép jön! 944 turbo motor. Úgy vettem, hogy a turbo nyomásszab. szelep le volt hegeszteve. Megcsináltam rendesen, de késő volt. Kép lent. Minden csapágy kihalt belőle. Nem csak az eszetlen tuning a hibás ott volt még a nyakló nélküli psztázás (hengerfej tömítés is) és az olajszívócső tömítésének kifelejtése. Le kellene ültetni az elöző tulaját meg a szerelőjét is, hogy soha többet még csak szerszámot se vehessen a kezébe.
- 2200 rpm
- 1 bar
- bosch 280 150 801
- 2.5 bar
- értelem szerűen :-)
- fehér
"Ezért kellene min. 300LE!" Mielött nekilátsz, azért ezt is próbáld ki. Más autók erejéhez ne mérd, mert mind másképp megy. A három típus amit felsoroltál nagyon különbözik egymástól az Omega 3.0-24v mégcsak nem is ez a liga. A felsorolt tipusok közül csak olyat volt szerencsém kipróbálni, de az egy limuzin, ha érted mire gondolok.
Remélem elég viccesnek találtad a hozzászólásodat, én nem igazán értem, mire ez a kirohanás.
Nem kezdem el magyarázni, melyik kérdés alatt mit is értek, talán ha leesel a magas lóról, te is felfogod.
A hozzászólásodban egyetlen értelmes kifogást fedeztem fel, az üzemanyagnyomáson természetesen a befecskendezőn lévő, elvileg közel állandó nyomást értettem. Továbbá:
Valóban érdekel a 944T Cv értéke is.
Valóban érdekel a 944T fékútja 100Km-ről 0-ra hidegen és melegen,
A tesco parkolót, a pizzériát, a gumiégetést, a csajozást, a kék ledeket, a crx-t, fakiütést meg meghagyom neked, a te fantáziádat már úgy is megmozgatták!
Lenne még néhány kérdésém mielőtt véglegesen rászánom magam a vásárlásra.
Milyenek is azok a hátsóűlések a 944T-ben, hány éves kortól lehet oda egy gyereket bedugni, ült-e már ott felnőtt????Ha jól képzelem a váltó van ott a két űlés között???
A tuningról:
Nekem második autó lenne, kifejezetten adrenalin kiválasztásra, szerintem 220LE ala porsche nem sokkal lehet több mint omega 3.0-24, audi S2, focus RS, (ezeket már próbáltam,alaposan).Ezért kellene min. 300LE!
Érdekelne pár adat, ha nem esik nehezetekre:
- mennyit pörög a 944T 5.-ben 120-nál,
- mennyi a max gyári töltőnyomás a max nyomatéknál/max. teljesítménynél?