Nem elég, hogy balfasz tudatlan volt az ügyintéző a múlt héten, nem lehet D-A rendszám kombinációt rendelni a plaket-től, hanem forgalomba kell helyezni az autót meglévővel és nyilvántartásban lévő rendszámra lehet kérni egy D legyártást, utólag. Visszahívott ma délelőttre az ügyintézéshez, erre mi történik? Nem engednek be az egész kibaszott épületbe szájmaszk és kesztyű nélkül. Úgy ott önhatalmúlag ők ezt előírták az elmúlt hét során, de előre szólni, na az se ment. Úgyhogy a faszt bekaphatják, ahányan vannak, ott hagytam őket a francba.
Megoldottam ezt a két éves hátsó ablaktörlő problémát... :D
Rájöttem, hogy a Marea hátsó ablaktörlője annyival intelligensebb, hogy a mosót kapcsolva folyamatosan töröl, a gyűrűt elfordítva meg szakaszosan. Megnéztem hát a Marea kormánykapcsolót, összehasonlítva a Bravo eredetijével, hogy mi a különbség. Ugyanazon az egy kimeneten kapcsolja mindkettő az áramot az ablaktörlő motorhoz mosás és sima törlés esetén is, csak a Marea kapcsolóba a sima törléshez be van kötve egy ellenállás az áramkörbe. Így annak a motorja hátul annyival okosabb, hogy ha teljes fesz. érkezik mosás esetén, akkor folyamatosan töröl, ha pedig sima törlésre van kapcsolva, akkor az ellenálláson keresztül csonka fesz. érkezik, akkor szakaszosan működtet.
A Bravo eredeti ablaktörlő motorja viszont a Marea kapcsoló csonka feszkójára nem reagált semmit. Szóval annyit kellett tenni hogy az ellenállás helyett egy darab sima kábelt beforrasztani.
Talán látszik.
Illetve, meg lehetett volna nézni, hogy a Marea ablaktörlő motor elektronikája passzol-e a Bravo motorra, mert akkor működhetett volna okosabb üzemmódban, de ahhoz már nem volt kedvem.
Már csak amikor kimentem hétvégén pár körre, az is nagyon jó volt. Valami fantasztikusak az ülései és külön örülök hogy nem bőr kárpitozású, hanem szövet. Viszont olyan minőségű szövet, ami nem jellemző már az adott kor egyre olcsósított autóiban.
Ezért is gondolom, hogy az Alfa 937-es modell az, amiből a legfiatalabbat meg lehet venni úgy, hogy a konstrukciója még a '90-es évekbeli.
Nagyjából borítékolható, hogy ugyanaz fog történni, mint a credit crunch után. A bezuhant vásárlóerö miatt a használt autók ára megint emelkedni fog, a kínálat pedig beszükül, az átlagos állapot még inkább leromlik majd. Föleg, ha az EU kitart az idióta 95g/km-es korlátozás mellett.
Köszönöm! Csak annyiban gondolkodam rajta, hogy alapvetően abban amire használjuk akarjuk (hétvégi vagy hobbi autónak) mostanában, hivatalosan korlátozottak az autózási lehetőségek. De viszont, mifelénk a kutya se ellenőrzi hogy ki és merre megy autóval.
Remek, gratulálok tehát. A pár nappal ezelötti hezitálásod nem értettem, miben változtatott a járvány a forgalomba helyezési terven? Az igazán jó állapotú, tisztességesen karbantartott használt autó eddig is fehér holló kategória volt, ezután még inkább az lesz.
Én is így tudom. Nem valami szép nagy matricával. Pont a kicsinek van egy megfelelő méretű sík felület. Egyébként nem értem, hogy miért nem lehet rá kicsit tenni, ha a kialakítás is azt kívánja. Mi ennek az oka? Állítólag a traffiipax nem látja rendesen. Mondjuk tényleg nem mértek még be az Alfával. (kop-kop) Igaz, hátulról sem.
Fényvisszaverő fólia, ennyit lehet tudni. Az a baj, a dekor matricákkal, hogy aligha tudják eltalálni ugyanazt a betűtípust, méretet és elhelyezést, mint az eredeti. Láttam már olyat, hogy ordított róla ez. Aztán lehet gondolkodni, hogy egyedi azonosítóval való visszaélés bűncselekményét mennyire érdemes kockáztatni vele.
Igen. Mikor eladtuk a 156-ot és az első télen összetörték, ment a levesbe a kis matrica is. Akkor már csak nagyot kaptak rá, na azt felragasztották a kidomborított felületre, mondanom se kell hogy nézett ki. Pár hónapja láttam hirdetve az autót lepukkanva, régóta leállítva a használtautón, kár hogy nem mentettem le...
Köszi. Megnéztem és az enyémen is trikolor van. A forgalmimban benne van, hogy D-típusú matricarendszám, de méretet nem láttam, csak valami rendeletre hivatkozik.
Roppant egyszerű, mivel a kis formátumú rendszámot az uniós csatlakozással szüntették meg, az csak magyar trikoloros kivitelben létezhet. Egyébként hivatalosan be kell hogy legyen írva a forgalmiba a D típus.
Más kérdés, hogy jogharmonizációra hivatkoztak, amikor megszüntették, ami egy baromság. Az olaszok szarnak rá, náluk kicsi van elől és még az autóik lökhárítóját is úgy alakítják ki. De más példát is lehetne hozni.
Itt a probléma, hogy 156-nál pl. a lökhárítón egy domborítás van kis olasz rendszám méretre, a GT-n meg éppen hogy egy besüllyesztés, arra nagy matricát ragasztani nem éppen jó. Ezért gondoltam, hogy a gyárilag rá tervezett normál méretű tartót megveszem inkább és arra ragasztom.