Keresés

Részletes keresés

spacc Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8933

"csak hallgathatóságról, részletgazdaságról, tonalitásról és hasonlókról"

 

de csak az adott körülményekre vonatkozik, semmi köze a magas hanghűséghez.

Előzmény: Macimedve (8928)
szilva Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8932
No ez a "hallgathatóság", ez tökéletesen igaz. Én azon veszem észre a rosszul szóló cuccokat, hogy egy idő után elkezd vérbő lenni a fülkagylóm ("erőlködik"), és mindenképpen le akarom halkítani a cuccot. Szóval tényleg van ilyen.

Bár már közel sem vagyok vájtfülű, néhány éve elég sokmindent meghallottam, az utóbbi időkben nem "hallgatok" zenét, csak a mindennapok rohanásában. Azért ez egy jó téma, majd ha jobban lesz időm, visszatérhetnénk rá.
Előzmény: Macimedve (8928)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8931
Abszolut igaz! Az emberek 90%-a soha a büdös életben nem hallott élő zenét, csak könzervet. Egszerűen a géphangra áll a füle, ha mást hall ideges lesz, meg van győződve, hogy az nem jó. Tudod mit mondanak a konzervhallgatók, ha véletlenül bekeveredenek a Zeneakadémiára? Hát azt, hogy nincs basszus meg magas....

Aki meg élő zenéhez van szokva, az eltekint a sercegéstől, mert azt elfedi a muzsika.....

"A probléma inkább arra felé vagyon, hogy a CD megszületésekkor a technológia fejlettsége egy csomó kompromisszumra kényszerítette a konstruktőröket, és azóta még nem történt meg a NAGY előrelépés, pedig már egy jópár éve lehetőség lett volna váltani"

Pontosan! Még jól emlékszünk, mikor a Philips eleinte még a 16 bites da-t sem tudta elfogadható árért gyártani, beérte 14-gyel meg egy kis túlmintavételezéssel....

Azóta sokat fejlődött a digitális technika, meg is van a kijelölt utód az SACD, egy sokkal magasabb mintavételezési frekivel és felbontással, de túl sok normál cédé van forgalomban, túl sok készülék működik és a tömegek még nem igénylik a cserét....
(Egyébként ez általam eddig hallott egyetlen SACD készülék, ami egyébként a Sony bemutatkozó referencia cucca volt, hangja nem érte el az árban sokkal olcsóbb, de egy specialista által gyártott audiofil cd játszó hangját. Na meg persze a lemez is ritka..... Megjegyzem, a Sonynak általában csak a műszaki megoldáshoz van érzéke, a zenéhez ritkán. Nagyon kevés a jó hangú berendezésük.... Valszeg mások már elsőre is többet fognak kihozni a technikából.)
Előzmény: spacc (8927)
spacc Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8930

Brummadza!

Na ne viccejj! AUTO + Hi-FI ?????

Előzmény: Macimedve (8928)
spacc Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8929

Nahát akkor főzzünk pudingot!

 

Aztán megesszük, illetve eszem.  Van időm, begrebb egy rövidke számot, kiirom a tarckot, azt megint begrabb, oszt igy tovább, mig tele nem lessz a lemez....

 

1 misét megér.  Ki mire tippel?  ezt hányszor lehet megcsinálni?

Macimedve Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8928
Na ezen a szinten nehéz érvelni.... Vakhittel szemben meg nem is érdemes. Aki nem akarja, az nem fogja hallani. Aki meg nem süket, az hallja. Akkor is, ha nem látja a lemezt. Nem dumálni kell a vakvilágba, hanem meg kell hallgatni. Persze nem a Dupla Kávé legújabb maxiján.... Annak tökéletesen mind1.

Egyébként azért írtam autóhifit, mert a szobaiban a valóságtól teljesen elszakadtak az árak. A lenti összegért egy igen jó, hosszan hallgatható, zenei hangzású autóhifit lehet csinálni. Szobaiban meg legfeljebb egy csili-vili, zenehallgatásra tökéletesen alkalmatlan házimozi jön ki. A tömegigény ez, a kicsit jobbnak viszont nagyon megkérik az árát. A jó hangú szobahifi visszaszorult a specialisták és mágusok világába. Pár százas szériák, iszonyatos árak.
Az emberek többsége többet ül az autójában mint otthon, és autóban hallgat zenét is, amiért nem kevesen hajlandók némi pénzt is áldozni.
De a lagújabb csapás is a nyakunkon van: a kiszedhetetlen gyári gyagyirádió.... Már most érezhető, hogy fogynak a jó hangú készülékek a piacon, és kúsznak az egekbe az árak, sorra mennek tönkre a hifi műhelyek.

Érdemes átolvasni pl az autóhifi fórumba. Van ott néhány fazon, akik 1-2 éve körmükszakadtukig védték a fizikai elveket, hogy azonos mérési adat, azonos hang, a kábelnek nincs sajáthangja stb. Ma már nem beszélnek paraméterekről csak hallgathatóságról, részletgazdaságról, tonalitásról és hasonlókról. Pedig vannak köztük igen komoly mérnökemberek is.
Előzmény: version9 (8920)
spacc Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8927

szilva!

 

Ez igy kerek perec, azért nem igaz!

 

Aki cédán nevelkedett, annak egy kissé sercegős LP meghallgatása maga a pokol úgy első nekifutásra.

A hallásunk az totál szubjektív, ez ellen nem sokat tehetünk, aki nem tudja mit kell hallani, az mindent meghall arról a fránya, zajos LP-ről.

 

Ami megöli a hallásunkat azt már alább megírtam, a cédán tapasztalható komprimált anyag, az ami tönkre tesz mindent.

 

Nem a kiadók kényszerítettek bele minket ebbe a helyzetbe, hanem a fogyasztók többsége. (kissebb, nem recseg, és még fényes is!!!!!!!!)

 

A probléma inkább arra felé vagyon, hogy a CD megszületésekkor a technológia fejlettsége egy csomó kompromisszumra kényszerítette a konstruktőröket, és azóta még nem történt meg a NAGY előrelépés, pedig már egy jópár éve lehetőség lett volna váltani.

Előzmény: szilva (8924)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8926
Semmit..... Megpróbálhatjuk a cédéből kihozni a maximumot. És kincsként őrizzúk otthon a bakeliteket.
Előzmény: szilva (8924)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8925
Auditív élményeket nehéz elmesélni, de leírni még nehezebb.... A cd-ről hallgatott zene soha nem tud úgy megindulni és elhallgatni, mint egy LP. Mintha kicsit álmosak lennének a zenészek..... Egy cédéről soha nem jön annyi információ, annyi részlet mint egy LP-ről. Egyszerűen nem inspirál zenehallgatásra. Az írott meg még kevésbé, mint az eredeti. Múltkor történt: egy itt a fórumokon is igen elismert vájtfülle (nemzetközi hangzásbíró stb.) hallgattunk zenét egy teszt okán. Aztán elkezdtunk feltenni azonos felvételeket előbb LP-ről, aztán cd-ről. Mindegyik márkás, gyári lemez volt. Mikor az LP szólt, zenét hallgattunk, mikor betettük a cédét, önkéntelenül beszélgetni kezdtünk..... Na valami ilyesmi.

És van még valami: hiába lehet ráírni a cédére, hogy a dinamikatartomány 90 dB, ez csak szép elmélet marad. Fent ugyebár meg sem lehet közelíteni a csúcsot, mert a digitális technika nem képes túlvezérlést elviselni. (Ezért kell brutálisan limitálni)
Lent pedig lehet halk, de a "0" alatt nincs semmi, minden elveszik a digitális zajban.

Ezzel szemeben az analóg zaj transzparens. A szalagzaj sokszor sokkal hangosabb, mint a zene, és mégis hallod a hangszereket. Egy egészen zajos környezetben is képesek vagyunk apró dolgokat meghallani. Fülünk egy elég különleges műszer, töredékekből is össze tudja rakni az információt. De a cédén 0 alatt egyszerűen nincsen semmi.....


Az írott cédé nagyjábol ugyanezt teszi az eredetihez képest.

Hogy ezt mi okozza? A fene tudja. Mi okoz hasonló hatásokat egy szál drótban? Miért szól elképesztően eltérően két hasonló hangszórózsinór? Miért szól másként egy drót új korában mint bejáratva? Ugyanolyan jó kérdések, melyekre nincs korrekt fizikai magyarázat. Elmélet és filozófia akad bőven.
Csak egy biztos: hallható......

"Az audio CD is adatCD, csak ugye sokkal kevesebb rajta a hibajavító kód, ezért néha nem pontosan az áll vissza lejátszáskor/grabeléskor, amirá lett írva."

Ez egy nagyon fontos dolog! Sajnos a hibajavító elektronikák nagyon beleszólnak a dologba. Az azonos elvű de eltérő hibajavítási algoritmust használó DA-k igen eltérően szólnak. És ugye az is köztudomású, hogy az írott (pláne az újraírott) lemezek sokkal kevésbé verik vissza a fényt, sokkal bizonytalanabb jeleket szolgáltat az olvasófej, mint egy gyárinál, sokkal több a dolga a javítónak.

"Ha tegyük fel tudsz úgy grabelni, hogy 3 begrabelt minta bitre megegyezik, akkor szerinted az így leszedett cuccot kiírva mitől lesz rosszabb, mint az eredeti?"

Attól még hogy az olvasó és a hibajavító 3x ugyanazt adja, egyáltalán nem biztos, hogy ugyanaz a bitsor áll elő, mint ami az AD átalakító után volt......

De tegyük fel, hogy ugyanazt kapod. Aztán újra kiírod, újra beolvasod (és ugyebár ez már egy rosszab optikai tulajdonságú írott lemez) újra jön a hibajavítás. Egyre kisebb az esélyed, hogy a bitsor hasonlít az eredetire, az AD átalkító utáni bitsorra...

Ez tisztán a műszaki oldala a dolognek, ezeken kívül van még itt is egy csomó megmagyarázhatatlan jelenség.
Előzmény: szilva (8923)
szilva Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8924
Ja amúgy az tiszta sor, hogy a CD megöli a zenét egy akár majdnem low-end kategóriájú LP-vel szemben is, ebben egyet értek. Node ha már belekényszerítettek minket a kiadók ebbe a digitális világba, akkor mit tehetünk?
Előzmény: szilva (8923)
szilva Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8923
Ha lehetne, világítsd meg, kérlek, a dinamikán mi rontana egy másoláskor? Ha a hibákra gondolsz, amik grab illetve írott anyag lejátszásakor keletkeznek, az sztem nem ilyen jellegű problémát okoz. Az audio CD is adatCD, csak ugye sokkal kevesebb rajta a hibajavító kód, ezért néha nem pontosan az áll vissza lejátszáskor/grabeléskor, amirá lett írva. Ha tegyük fel tudsz úgy grabelni, hogy 3 begrabelt minta bitre megegyezik, akkor szerinted az így leszedett cuccot kiírva mitől lesz rosszabb, mint az eredeti?
Előzmény: Macimedve (8919)
spacc Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8922

version9!

 

Azért kissé bővebben, miért épp a dinamikájából veszít?

 

Mert analog másolásnál abbol veszít, de a digitálisnál ó segíts, miért a dinamika?

Előzmény: version9 (8920)
spacc Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8921

fiugg!

 

azé' jó olvasgatni ezt a brusztot... :)

version9 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8920
igen, veszit a dinamikabol a 2-300 ezres autohifin ez teny
bar lehet, h csak mert tudod, h ez a masolt lemez belekepzeled ezt a dolgot
Előzmény: Macimedve (8919)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8919
Ha valamihez nem értesz, akkor abban a témában ne álljál neki észt osztani. Javaslom olvasgatni a cd szabványát tartalmazó Orange Bookot, és rá fogsz jönni, hogy mekkora baromságokat írkálsz..... Arrafelé keresgélj, hogy mi történik egy digitális adattal, miközben lemezre írják, majd visszaolvassák. (zenei cédé esetében, az adat más) A hallható különbségnek műszakilag indokolható oka van.

Ahhoz egyébként, hogy a különbséget hallani lehessen, nem kell drága cucc. A szokásos 20 hangszórós minihifin nem megy, de egy kb. 2-300 ezres autóhifin már prímán hallható. Feltéve ha a füled nemcsak a szemüveg tartását szolgálja...... Az eredeti lemez vásárlására szolgáló tanácsot köszönöm. Általában meg is fogadom. De pl. a kocsimban napsütésnek, pornak lopásnak kitéve nem szoktam 5-6000 ezer forintos lemezeket tartani.
Előzmény: version9 (8918)
version9 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8918
ezek utan mar az jon, hogy a lossless tomorites es az eredeti wavfile kozotti kulonbseget is hallja
Előzmény: version9 (8917)
version9 Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8917
most oszinten mi az a grabbeles oltari nagy minosegromlas amit macimedve hall ha beallitja ugy az EACot hogy tobbszor szedje le a reszt es hasonlitsa ossze a leszedett adatokat aztan ami legtobbszor hasonlo pl 10bol 6szor azt irja a fileba?
milyen rendszered van, 2millas cucc? 4? tobb? mert akkor inkabb vegyel eredeti cdt ha mar ennyi hakli a minosegre
Macimedve Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8916
Mint mondtam, az írott lemez mindig rosszabb lesz, mint az eredeti... De ez a különbség nem drasztikus. Hallható, de nem drasztikus. Sőt. Nagyon sokan azt mondják, hogy nem is hallják. A különbség főleg a dinamika némi beszűkülésében és a hangzás fénytelenebbé válásában jelentkezik. Szóval, ha te drasztikusnak vagy jelentősnek érzed a különbséget, akkor valami más bibi van.
Zolcsi Baba ajánlata nagyon megéri:-)))) Ezzel a lánc egyik oldalát le tudod tesztelni. A Plexi író jó lemezzel valószínüleg tudja azt, amire a cd technika képes.
Előzmény: torock (8914)
Zolcsi Baba Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8915

Írd fel a cue-t, a wav-ot, és a multimédiás részt (ez utóbbi lényegtelen egyébként az audio minőségének szempontjából) 1 vagy 2 cédére (ahogy fér) adatként,  és küldd el nekem. Én kiírom a Plexi-vel Plexi-re 1x-en, aztán elküldöm neked. Ha így is szahar, akkor már a grebbelésnél elkakisodik a cucc. Azt nem merem mondani, hogy postázd az eredetit.... ;o)

 

Télleg: az LG-vel grebbelted ?! Azt elfelejtettem mondani, hogy EAC-nál az Offset/Speed fülön vedd vissza a sebességet Actual-ról 4x-re vagy 8x-ra (amit enged) amikor már benn a cédé. Így talán jobb lesz a grebb minősége.

 

Privátban küldöm a postacímem.

Előzmény: torock (8914)
torock Creative Commons License 2004.08.25 0 0 8914

Sziasztok!

 

Zolcsi Babának köszönhetően sikerült életre keltenem az EAC-ot. Szépen begrabbeltettem a számokat. Mikor befejezte, szinte mindegyikre 99-100%-os minőséget jelzett vissza. A másik érték sem volt rosszabb 97%-nál, és többnyire inkább ennél magasabb.

Aztán a NERO-val 4x-esen felírtam az egészet CD-re, CD Extra formátumban, azaz rögtön a multimédiás résszel együtt.

Boldogan tettem be az asztali CD-játszóba, de a mosoly sajnos hamar lefagyott orcámról: a hangminőség megint csak hallhatóan rosszabb, mint az eredeti anyagon.

Mi a fenét csináljak???

 

Üdv

Előzmény: Zolcsi Baba (8913)
Zolcsi Baba Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8913

EAC-beállítás.

Elindítod, és ha több egységed is van (tehát nem csak az LG), akkor mindegyiknál végigcsinálod a következő procedurákat.

 

Beteszel egy préselt (tehát orig audio-cédát).

 

EAC->Drive options->Drive fül->Autodetect read command now. Ha végzett (1 sec), akkor Extraction method fül->Detect read features->1-2 perc alatt végez->elfogadod.

Offset/speed fül: Allow speed reduction... és a CD-Text read... csekkbokszok bekatt.

Gap detection fül: Detection  method A és Accurate kiválaszt.

Writer fül: reset drive by... rédióbáttön kiválaszt, mindkét Drive is able... csekkboksz bekatt.

Leokéz, és újrapróbál a grebb mosmá a master-cédával. :o)

Előzmény: torock (8909)
spacc Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8912

torock!

 

Az a progi egy egyszerü, kicsike, aranyos, fapados iróprogi. Ringyózos. Az elődje dosoasos volt, lehet hogy hallád már a nevét: DAO

 

A lényegét tekintve olyan mint egy ledér nőszemély: azt csinálsz vele amit akarsz, és majdnem mindent tud, ami kellhet az embernek.

 A lényeg az, hogy az irást egy un. cue file vezérli, amit relative egyszerü megírni, vagy editálni. Az általad kivánt dolgokat 1xüen meg lehetett volna csinálni vele a rippeléstől az irásig mindent egy progin velül.

 

De mivel látom, hogy nem isméred e progit, most nem fogok belemélyedni használatának rejtelmeibe.

 

Meg kölömben is, látom itt nálamnál sokkal fontopsabb elvtársak már lefikázták, eltemették... uninstallálom az enyimet. Francba vele.

Előzmény: torock (8909)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8911
"Sajnos nincs CDRWIN progim. Az pontosan mire jó?"


Röviden: sokmindenre. Kicsit bővebben: nem sokmindenre.

Egyébként régebben igen jó kis pörkölőprogi volt, nekem is az egyik kedvencem volt, de mára elmaradoznak az updatek és a fejlesztések. Nemigen használja ma már senki....

Az EAC-n túl sok állítgatási lehetőség nincs, ha halk, akkor valmi más gond van.
Előzmény: torock (8909)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8910
Pihenj!:-))))))
Előzmény: spacc (8908)
torock Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8909

Sziasztok!

 

Spacc! Sajnos nincs CDRWIN progim. Az pontosan mire jó?

 

 

Most szereztem be az EAC-ot, de még igen csak tesztelés alatt áll. Egyenlőre szép csendes wav-okat gyárt. Látszólag begrabbeli a tracket, a file meg is jelenik, de csak a halak éneke hallható, az is csak igen-igen halkan. Mit állíthattam be rosszul?

 

Üdv

Előzmény: spacc (8898)
spacc Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8908

Macimedve!  Ur!

 

Érvelésed lesöpört az asztalról, farkamat már behúztam, kérek engedélyt meghunyászkodni, és magam alá pössenteni....   :)

Előzmény: Macimedve (8907)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8907
És töredék idő alatt állít elő ugyanannyi veszélyes hulladékot.......
Előzmény: spacc (8906)
spacc Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8906

Brumadza!

Viszont van egy "zöld" megközelitése is a dolognak:  Egy mai P4-es rendszer óránként felzabál vagy fél kilowattot, míg jó pár évvel ezelött egy 486-os tokkal vonóval megelégedett kb. 150 wattal. Az akkori ócsó áramból...

 

Ergo:  aki ma gyorsan pörköl, védi környezetét. (a maga módján)

Előzmény: Macimedve (8905)
Macimedve Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8905
Hát ez azért kényszer.... Nem vagyok tőle boldog, de nem tehetek mást. Pillanatnyilag nem is tudok olyan kapható írót, ami képes 1x írni. Az utolsó ilyen a méregdrága Yamaha F1 volt. Az 1x írható nyers cédékről nem is beszélve. A marketingesek úgy döntöttek, hogy ez kell nekünk, nem érünk rá 50-60 percet rászánni egy lemez pörkölésére. Ugyanúgy, mint az egész CD technika. Egy alpszintű bakelitjátszóban több a muzsika mint egy drága CD láncon.....
Előzmény: spacc (8904)
spacc Creative Commons License 2004.08.24 0 0 8904

brumm-brumm....brumm-brumm....

 

Lássátok szümtükkel, hogyan lészen 1-ből négy.    Ömberek! 4 !!!!!!!!!!

 

Macimedve barátunk lassan belecserkésződik az málnásba......

Előzmény: Macimedve (8903)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!