E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
Felhívás a megtérésre. 1 Dárius 2. esztendejének nyolcadik hónapjában az Úr szózatot intézett Zakariás prófétához, [Berechjának], Iddó [fiának a] fiához. Így beszélj hozzájuk:
4 Ne legyetek olyanok, mint atyáitok, akikhez így beszéltek a régi próféták: „Ezt mondja a Seregek Ura: Forduljatok el gonosz utaitoktól, és gonosz tetteitektől!”, de nem hallgattak meg, és nem ügyeltek rám – mondja az Úr. 5 És hol vannak atyáitok? És a próféták tán örökké élnek? 6 De szavaim és parancsaim, amelyeket szolgáimra, a prófétákra bíztam, ugye eljutottak atyáitokhoz?
Az első látomás: a lovasok. 7 A tizenegyedik hónap [a Sebat hónap] huszonnegyedik napján, Dárius 2. évében az Úr szózatot intézett Zakariás prófétához, [Berechjának], Iddó [fiának a] fiához: 8 Az éj folyamán látomásom volt. Egy ember állt a mirtuszfák között a völgyben; mögötte sárga, vörösessárga, fekete és fehér lovak voltak. 9 Megkérdeztem: „Mik ezek, Uram?” [Az angyal, aki hozzám beszélt, azt mondta: „Mindjárt megmutatom neked, hogy mik ezek.”] 10 Az ember, aki a mirtuszfák között állt, ezt válaszolta: „Ezek azok, akiket az Úr küldött, hogy járják be a földet.” 11 Ekkor a lovak azt mondták az Úr angyalának, aki a mirtuszfák között állt: „Bejártuk a földet. Az egész földön béke van és nyugalom.”
13 Az Úr kedves, vigasztaló szavakkal válaszolt az angyalnak, aki hozzám beszélt. 14 Ezután így szólt az angyal, aki hozzám beszélt: „Hirdesd: Ezt mondja a Seregek Ura: Féltékeny szeretettel szeretem Jeruzsálemet és Siont, 15 és nagyon haragszom a gőgös népekre. Én ugyanis csak egy kicsit haragudtam, ők azonban túllépték a mértéket. 16 Azért ezt mondja az Úr: Újra irgalommal fordulok Jeruzsálemhez. Újjá fog épülni ott a házam – mondja a Seregek Ura –, és a mérőzsinór kifeszül Jeruzsálem felett.
A templom dicsősége. 1 Dárius király 2. esztendejében, a hetedik hónapban, a hónap huszonnegyedik napján az Úr szózatot intézett Aggeus próféta által 2 Zerubbábelhez, Sealtiel fiához, Júda helytartójához és Józsuéhoz, Jehocadak fiához, a főpaphoz és a nép maradékához:
4 De most, bátorság Zerubbábel! – mondja az Úr. Bátorság, Józsue főpap, Jehocadak fia! Bátorság, egész népe az országnak – mondja az Úr. Dolgozzatok! Hiszen én veletek vagyok! – mondja a Seregek Ura. 5 Lelkem közöttetek lakik! Ne féljetek!
8 Enyém az ezüst! Enyém az arany! – mondja a Seregek Ura. 9 Ennek az új templomnak a dicsősége felülmúlja a régiét – mondja a Seregek Ura, mert ezen a helyen adom a békét – mondja a Seregek Ura.
Kérdés a papokhoz. 10 A kilencedik hónap huszonnegyedik napján, Dárius király 2. esztendejében a következő szózatot intézte az Úr Aggeus prófétához: 11 Ezt mondja a Seregek Ura: Kérdezd csak meg a papoktól, hogy áll a dolog:
13 Aggeus folytatta: „Ha valaki holttest érintése által tisztátalanná vált, és hozzáér ezekhez, vajon ezek is tisztátalanná válnak?” A papok azt felelték, hogy igen. 14 Erre Aggeus azt mondta: Ilyen a nép is! Ilyen ez a nemzet is színem előtt! – mondja az Úr. Ilyen minden munkájuk, és tisztátalan minden, amit itt feláldoznak.
A bő termés ígérete. 15 Ezért tehát vizsgáljátok meg magatokat mától fogva a jövőben! Mielőtt követ kőre tennétek az Úr szentélyében: 16 hogy ment a sorotok? Ha valaki húszmérőnyi rakásért ment, csak tízmérőnyit talált. Ha valaki a sajtóhoz ment, hogy ötven korsóval sajtoljon, csak hússzal töltött meg. 17 Aszállyal, üszöggel, jégesővel sújtottam kezetek minden munkáját, és ti mégsem tértetek vissza hozzám – mondja az Úr.
A Zerubbábelnek tett ígéret. 20 A hónap huszonnegyedik napján – a második alkalommal – ezt a szó
zatot intézte az Úr Aggeushoz: 21 Mondd meg Zerubbábelnek, Júda helytartójának: Megrendítem az eget és a földet.
A népek megítélése 1 „Bizony, azokban a napokban, abban az időben, amikor jóra fordítom Júda és Jeruzsálem sorsát, 2 összegyűjtöm majd a népeket, leviszem őket a Jozafát völgyébe, és ítéletet tartok ott fölöttük népem és örökségem, Izrael miatt; amiért szétszórták a népek közé, s megosztották országomat.3 Sorsot vetettek népem fölött; céda nőért gyermeket adnak cserébe, lányt adnak borért, hogy ihassanak.”
A föníciaiak és a filiszteusok Ellen 4 „Mit akartok tőlem, Tírusz és Szidón? És ti, filiszteusok tartományai? Ti akartok talán bosszút állni rajtam? Ha bosszút álltok rajtam, bosszútokat csakhamar visszafordítom fejetekre. 5 Ti, akik elvettétek ezüstömet, aranyomat, s drága kincseimet templomaitokba vittétek!
8 Eladom fiaitokat és lányaitokat, kiszolgáltatom őket Júda fiainak, hogy adják el őket a sábaiaknak, egy távoli népnek – az Úr mondta ezt.”
A népek egybegyűjtése 9 Hirdessétek ki a népek között: Készüljetek fel a harcra! Jöjjenek, s álljanak csatasorba mind a harcosok! 10 Öntsetek kardot az ekevasból, lándzsát a sarlóból! Mondja az erőtlen is: „Hős vagyok!” 11 Siessetek, gyertek, minden népek körös-körül, és gyűljetek ott egybe! [Vezesd elő, Uram, a hőseidet!] 12 „Keljenek fel, vonuljanak fel a népek Jozafát völgyébe, mert ott ülök ítéletet körös-körül minden nép felett.
14 Egyre több a nép a Döntés völgyében; mert közel van az Úr napja a Döntés völgyében!
Az Úr napja 16 Az Úr szózata zeng a Sionon, Jeruzsálemben hallatja szavát, ég és föld megremeg belé. De népének mentsvára az Úr, Izrael fiai számára menedék.
Paradicsomi állapot. Izrael újjászületik 18 Azon a napon új bor fakad a hegyekből, tej folyik a halmokból, Júda minden folyójának víz árasztja el a medrét. Forrás fakad az Úr házából, és megöntözi az Akácok völgyét.
20 Júdának meg mindig lesz lakója, Jeruzsálemnek örökkön-örökké.
1 Őrizd meg, fiam, a szavaimat, jegyezd meg magadnak a parancsaimat! 2 Tartsd meg parancsaimat, akkor boldogan élsz, őrizd tanításom, mint a szemed fényét.
4 Mondd a bölcsességnek: „A nővérem vagy.” És az okosságnak: „Te meg a rokonom.” 5 Akkor megóv az idegen asszonytól, a hízelgő szavú idegen nőtől. 6 Mert házának ablakából kukucskál, a nyíláson át leskelődik, 7 hátha a gyanútlan fiatalok közt meglátna egy ifjút, akinek kevés az esze: 8 arra megy az utcán, a sarkon, és arra veszi az irányt, ahol az ő háza van.9 Szürkület van éppen, a nappal és az éj közt, leszállóban az éj sötétje.
12 Egyszer az utcán, aztán a téren, végül minden utcasarkon leskelődött.
A kereszténység kezdeteiben nem volt kötelező a papok nőtlensége.Első utalás 300 körüli spanyolországi zsinat kánonjában található.Helyi érvénnyel megtiltják a klérus házaséletét. Az egész egyház számára VII. Gergely pápa (1073-1085) rendeli el, hogy diákonussá,pappá, püspökké nőtlen férfi szentelhető és azután sem köthet házasságot.
A II. Vatikáni Zsinat (1962-1965) atyáinak egy része a cölibátus eltörlése mellett volt, de a pápa megtiltotta a téma tárgyalását!
A nős papság 1000 éven elfogadott volt, és a görögkatolikusoknál ma is az. A Szentírás és a Szenthagyomány nem szól arról, hogy Isten kötelezővé tette a papok, püspökök nőtlenségét.A későbbi főapostol, Péter nős volt. Jézus a nőtlenséget nem tette kötelezővé. „Van, aki a mennyek országáért önként mond le a házasságról – mondja tanítványainak. Ebben lényeges szó az „önként”. Az agglegény Pál sem tette kötelezővé a nőtlenséget....
Férfinak és nőnek teremtetetett az ember. „Így szólt az isten: »Nem jó az embernek egyedül. Alkotok neki segítőtársat, aki hasonló hozzá.«”. „Isten megteremtette az embert,… férfinak és nőnek teremtette”A nő-férfi mivolt és a szexuálitás Isten akarata ! Miért lett kötelezővé a nyugati egyházban a cölibátust? A legmélyebb ok Szent Ágoston (354-430) nézete: a házasság szükséges rossz, a szaporodás eszköze,a rendetlen érzéki vágyak legális kiélési lehetősége.Óriási tekintélye tette elfogadottá,hogy a szűziség tökéletesebb a házasságnál. Aki csupán ösztönét törekszik kielégíteni , egyoldalú személyiséggé válhat és a szellemi fejlődése háttérbe szorulhat.Ilyen nemi életnél magasabb rendű a szüzesség - tanitotta a keresztény erkölcstan a legújabb időkig, még a XX. században megjelent könyvekben is az áll, hogy a házasság elsődleges célja a gyermeknemzés.
Ha azonban a nemi élet lelki önátadás is, vagyis a szeretet fokozója ,akkor az értelem működését sem korlátozza, inkább kiteljesíti. Igy az érdeklődés nem szűkül le a testre, hanem nyitott a teljes személyiség a szellemi értékek felé is. Mindezekből következik, hogy a cölibátus kötelező jellegének megszüntetése kívánatos A gyakorlati megfontolások is fontosak.Sokan a cölibátus miatt nem vállalják a papi hivatást.A lelkek üdvössége a legfőbb törvénye az egyháznak,ez több pap működését igényli. A házasok problémáit tapasztalatból ismerő pap gyóntatóként hasznosabb tanácsokat tud adni. A nőtlen pap több kísértésnek van kitéve.Az emberi gyarlóság nem változott és az Egyház ügyének ártanak a papi félrelépések.A házasságok fele felbomlik, erőt meríthetne mindenki a házas katolikus papok szép családi életéből,ahogy erkölcsi tőke a mintaszerű családi életü protestáns lelkészek példája is. ---------------------------------- Isten NŐT és FÉRFIT teremtett.
1 Az istentelenekre azonban mindvégig könyörtelen harag nehezedett. Előre ismerte ugyanis jövőbeli magatartásukat is, 2 nevezetesen, hogy – bár maguk sürgették kivonulásukat és sebbel-lobbal elengedték őket – hamarosan mást gondolnak, és üldözőbe veszik őket. 3 Amikor még gyászukkal voltak elfoglalva és még jajgattak a halottak sírjánál, máris más, balga elhatározásra jutottak, és mint szökevényeket, üldözőbe vették azokat, akiket kérve-könyörögve elküldtek. 4 A megérdemelt végzet hajtotta őket efelé a vég felé, és feledtette velük a történteket, hogy teljessé tegyék a csapásaikból még hiányzó büntetést, 5 és hogy néped csodálatosan kivonuljon, ők meg szokatlan halált leljenek.
6 Az egész teremtés újjáalakult ugyanis természetében, hogy egészen különös parancsnoknak engedelmeskedjék, hogy gyermekeid sértetlenül megmaradjanak. 7 Felhő jelent meg, és árnyékával beborította táborukat, és szárazföld bukkant elő, ahol azelőtt víz volt – nyitott út a Vörös-tengerből és zöldellő mező az örvénylő áradatból.
9 Legelésztek, mint a paripák, és szökelltek, mint a bárányok, és dicsőítettek téged, Uram, aki megmentetted őket.
A természet Izraelt támogatta. !!!!!
10 Mert még emlékeztek arra, amit átéltek az idegen földön, hogy a föld termett legyeket, nem állatok nemzettek, és a folyó ontott töméntelen békát, nem víziállatok szültek.
Egyiptom bűnösebb, mint Szodoma.
15 De még egyet! Azért is számadásra vonják őket, mert míg azok az idegeneket rögtön gyűlölködve fogadták, 16 addig ezek ünnepségek közt befogadták őket, s miután már egyazon jogok részesei lettek, súlyos robottal sanyargatták őket.
A természet a kivonuláskor Izrael pártján áll.
19 A szárazföldi lények ugyanis vízivé változtak, és az úszó állatok kimentek a szárazra.
Az egyiptomiak balgasága: általános bálványimádásuk. 14 Mind egészen értelmetlenek, és néped ellenségei, akik elnyomják; nyomorultabbak, mint egy gyermek lelke, 15 mert isteneknek tartották a népek összes bálványát, amelynek a szeme nem jó a látásra, sem az orra a levegő belélegzésére, sem a füle a hallásra, sem a kezén az ujj a tapintásra, sem a lába a járásra.
1 Istenünk, jóságos vagy és hűséges; türelemmel és irgalommal kormányozod a mindenséget.
4 Nem is vezetett félre minket, amit az emberek gonoszul kitaláltak, sem a festők haszontalan munkája, a tarka festékekkel bemázolt figura, 5 amelynek látása vágyat kelt a balgában, úgyhogy megkívánja a holt kép élettelen alakját. 6 Akik csinálják őket, vágyódnak utánuk és tisztelik őket, azok a rosszat kedvelik és ilyen reményekre méltók.
A bálványkészítők dőresége. 8 És így rosszra fecsérelt fáradsággal ugyanabból az agyagból hiábavaló istent készít, aki nem sokkal előbb maga is földből lett, és rövid idő múltán oda tér vissza, ahonnét vétetett, amikor majd visszakövetelik tőle a kölcsönbe kapott lelket. 9 De nem gondol vele, hogy hamarosan elmúlik, sem azzal, hogy rövid az élete. Inkább versenyre kel az arany és ezüstművesekkel, utánozza az ércöntőt, és nagyra van azzal, hogy csalóka képeket készít. 10 Hamu a szíve, pornál hitványabb a reménye, és az élete értéktelenebb az agyagnál, 11 mert nem ismeri azt, aki alkotta és aki tevékeny lelket lehelt bele, és belelehelte az élet leheletét. 12 Ehelyett azt hiszi, hogy létünk csak játék, életünk meg hasznot hajtó vásár. Mert – azt mondja – mindenünnen, még a rosszból is hasznot kell húzni.
1 A bölcsesség fölépíti magának a házát, a balgaság meg lerontja a saját kezével. 2 Aki egyenesen jár az útján, az féli az Urat, de aki görbe utakon jár, az megveti. 3 A balgák szájából kevélység sarjadzik, hanem a bölcset megőrzi az ajka. 4 Akinek nincsen ökre, annak tiszta a jászola, de nagy jövedelmet csak erős ökör hoz. 5 A becsületes tanú nem vall hamisságot, a hamis tanú csupa hazugságot lehel. 6 Az arcátlan hiába keres, nem lel bölcsességet, az okosnak könnyű a belátás. 7 Hagyd ott a balga embert, nála nem találsz értelmes ajakra. 8 Megfontolni útját az okos bölcsessége, a bolondnak csalás a balgasága.
10 Belső bánatunkat csak a magunk szíve érti, belső örömünkbe nem szólhat idegen. 11 A gonoszok házát kiirtják, de az igazak sátra fennmarad.
14 A háborodott szívűt kielégíti útja is, de a jó embert csak az, amit tesz.
20 A szegényt gyűlöli még a barátja is, a gazdagnak sok a jó barátja.
(Júdáról) 1 Nézzétek, fut a hegyeken a hírvivő és hirdeti: „Szabadulás!” Tartsd meg ünnepeidet, Júda, teljesítsd fogadalmaidat, mert Béliál nem látogat el többé hozzád: mindenestül elpusztult. 2 Helyreállítja az Úr Jákob szőlőskertjét, és Izrael szőlőskertjét. A fosztogatók teljesen kifosztották, letördelték a vesszőket.
II. NINIVE PUSZTULÁSA
A támadás 3 Felvonul ellened a pusztító. Állj őrt a várfalon, őrizd az utat, övezd fel derekadat, gyűjtsd össze minden erődet! 4 Harcosainak vöröslik a pajzsuk, bajnokai bíborba öltöztek, harci szekereinek vasa tündöklik, amikor a harcba bevetik, lovasai toporzékolnak. 5 Az utakon vágtáznak a szekerek, végigszáguldanak a tereken. Olyanok, mint a tűz, mint a cikázó villám. 6 Bevetik az élcsapatot, megütköznek a hadoszlopok, megrohanják a várfalat, készen áll a védőtető. 7 Megnyílnak a folyóra néző kapuk, a palota rémüldözik. 8 Elfogják és fogságba viszik az Úrnőt, rabszolgái jajgatnak, mint a galambok, siránkoznak mellüket verdesve. 9 Ninive olyan, mint a medence, amelyből elillan a víz: „Álljatok meg, álljatok meg!” De senki nem fordul meg. 10 „Raboljátok az ezüstöt! Raboljátok az aranyat!” Kimeríthetetlen kincstár ez, tömérdek drágaság. 11 Lopás, rablás, fosztogatás! Kihagy a szív, a térdekremegnek, rémület vesz erőt a veséken, színét veszti minden arc.
1 Azután így szóltam: Halljátok hát, Jákob fejedelmei, és Izrael házának vezérei! Vajon nem nektek kellene-e ismerni a jogot? 2 Mégis gyűlölitek a jót, és a gonoszt szeretitek. 3 Amikor majd felfalják népem maradékát, bőrét lenyúzzák, csontját összetörik, amikor majd felaprózzák, mint a húst a fazékban, a pecsenyét a lábasban, 4 akkor majd kiáltanak az Úrhoz. De ő nem hallgatja meg őket; elrejti majd előlük arcát abban az időben a bűnök miatt, amelyeket elkövettek.
A haszonleső próféták ellen
5 Ezt üzeni az Úr a prófétáknak, akik félrevezetik népemet: Ha van mit a foguk alá venniük, azt hirdetik: „Béke!” De ha valaki nem tömi a szájukat, hadat üzennek ellene.6 Nos, ezért látomás helyett éjszaka borul rátok, jövendölés helyett sötétség tör rátok. Lenyugszik a nap a próféták felett, a nappal éjszakára fordul. 7 Akkor majd megszégyenülnek a látók, szégyen borítja a jövendőmondókat. Mindannyian elfödik arcukat, mert nem jön az Istentől üzenet. 8 Engem azonban erő tölt el, az Úr Lelke, igazság, bátorság, hogy feltárjam Jákob előtt vétkét, Izrael előtt gonoszságát.
A felelős vezetőkhöz: Sion elpusztul
9 Halljátok hát, Jákob házának fejedelmei, és Izrael házának vezérei, ti, akik megvetitek az igazságot, és ami jogos, azt kijátsszátok! 10 Ti, akik vérdíjból építitek fel Siont, és gonoszságból Jeruzsálemet! 11 Fejedelmei ajándékért szolgáltatnak igazságot, papjai bérért döntenek, prófétái ezüstért jövendölnek. És még az Úrban bizakodnak! Azt mondják: „Nemde közöttünk van az Úr? Nem érhet minket semmi veszedelem!” 12 Bizony, ezekért, vétkeitek miatt, felszántják Siont, mint a szántóföldet, Jeruzsálem romhalmazzá válik, a templom hegye erdő borította magaslattá.
Köszönöm Teremtő atyám hogy meghalgatad kérésemet, tudtam hogy beteljesited, az aratás már elkezdődőtt 2011 -ben. a 3 sarlóval hosszú nyele volt. Te kezed is hosszú az újjad is a felhő között.
Képeket is felraktam de a sötétség jobb nekik, azért csukják be a szemüket nem látnak és nem hallanak.
Énok könyvét még egyszer át vizsgálom még van időm, más szisztémával írták, (fejezet :37-70-ig ) a választottak értik azt elkészítették. Mindegyik a saját íze szerint változtat, szándékosan sátán vezeti félre őket.
Dániel bűnbánó imádsága. 1 Első éve volt annak, hogy Achasvéros fia, a médek nemzetségéből való Dárius a káldeusok birodalma fölött uralkodott. 2 Uralkodásának első esztendejében, én, Dániel, megértettem a szent könyvekből, hogy annyi évnek kell elmúlnia, amennyit az Úr Jeremiás próféta által előre megmondott, vagyis hogy Jeruzsálem pusztulása hetven évig tart. 3 Istenhez, az Úrhoz fordultam, s böjtölve, szőrzsákban és hamuban buzgón imádkoztam és esdekeltem hozzá. 4 Könyörögtem az Úrhoz, az én Istenemhez és bűnvallomást tettem ezekkel a szavakkal: „Ó Uram, nagy és félelmetes Isten, hozzád könyörgök. Te megtartod szövetségedet, és irgalmat tanúsítasz azok iránt, akik szeretnek és megtartják parancsaidat. 5 Vétkeztünk és gonoszságot műveltünk, gonoszok és lázadók lettünk, megszegtük parancsaidat és törvényeidet. 6 Nem hallgattunk szolgáidra, a prófétákra, akik a te nevedben szóltak királyainkhoz, fejedelmeinkhez, atyáinkhoz és az ország egész népéhez. 7 Te igazságos voltál, Uram, nekünk pedig mind a mai napig szégyen borítja arcunkat, nekünk, Júda férfiainak, Jeruzsálem lakóinak, Izrael egész népének, akik közel vagy távol laknak azokban az országokban, ahová száműzted őket, amiért elpártoltak tőled. 8 Uram, pirul az arcunk, a királyainké, fejedelmeinké és atyáinké, mert vétkeztünk ellened. 9 De te, Urunk és Istenünk, irgalmas vagy és megbocsátasz, bár lázadoztunk ellened. 10 Nem hallgattunk az Úrnak, a mi Istenünknek a szavára, s nem éltünk törvénye szerint, amelyet szolgái, a próféták által adott nekünk. 11 Egész Izrael megszegte törvényedet, és elfordult tőled, hogy ne is hallja figyelmeztetésedet. Ezért zúdult ránk az átok és a fenyegetés, amely meg van írva Mózesnek, Isten szolgájának könyvében, mert továbbra is vétkeztünk ellene. 12 Erre teljesítette szavát, amelyet kimondott ránk és vezetőinkre, akik kormányoztak minket, hogy olyan csapást zúdít ránk, amilyen még nem fordult elő az egész ég alatt, csak Jeruzsálemmel.
24 Mert megváltásunk még reménybeli. Az a remény viszont, amit már teljesedni látunk, többé nem remény. Amit valaki lát, azt reméli? 25 Ha tehát reméljük, amit nem látunk, várjuk állhatatosan.
28 Tudjuk azt is, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra válik, hiszen ö saját elhatározásából választotta ki őket.
38 Biztos vagyok ugyanis benne, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmasságok, 39 sem magasság, sem mélység, sem egyéb teremtmény el nem szakíthat bennünket Isten szeretetétől, amely Krisztus Jézusban, a mi Urunkban van.
18 Ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket.
Most is azt teszik, sajnos ! Sok ember szenved a sátánok miat
Teremtő Isten és Jiftach bíró kérem a segitséget! Isten létezésének bizonyítás, a te képmásodat a te népedet támadják a sátánok !Lesz nekik váratlan meglepetés.
Nagyon várnak benneteket a hűségesek!
Tudom itt vagytok, ti hűsségesek mindent tudtok, Nehémiás hű de sokan vagytok ! De jó lessz aki a hűségesek találkozni fognak veletek, ők is örvendezni fognak, mint én most!
Máté 6:9-13
Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved; Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.
A második látomás: szarvak és kovácsok.1 Azután fölemeltem tekintetem és látomást láttam. Volt ott négy szarv. 2 Megkérdeztem az angyalt, aki beszélt hozzám: „Mik ezek a szarvak, Uram?” Azt felelte: „Ezek azok a szarvak, amelyek szétszórták Júdát [Izraelt] és Jeruzsálemet.”
4 Megkérdeztem: „Mit fognak ezek itt csinálni?” Azt mondta: „[Ezek azok a szarvak ott, amelyek szétszórták Júdát, úgyhogy senki sem merte fölemelni a fejét.] S ezek most idejöttek, hogy legyőzzék őket, [hogy letörjék azoknak a nemzeteknek a szarvát, amelyek fölemelték a szarvukat Júda országa ellen és szétszórták]”.
A harmadik látomás: a zsinórmérték. 5 Azután fölemeltem tekintetem és látomást láttam. Egy embert, akinek mérőzsinór volt a kezében. 6 Megkérdeztem tőle: „Hová mész?” Azt felelte: „Megmérem Jeruzsálemet, hogy lássam, mennyi a szélessége és mennyi a hosszúsága.” 7 Az angyal, aki hozzám beszélt, mozdulatlan maradt, és egy másik angyal jött eléje. 8 Az előző így szólt: „Szaladj, mondd el ezt annak az ifjúnak: Nem övezi majd fal Jeruzsálemet a benne lakó emberek és állatok sokasága miatt. 9 Ezt mondja az Úr: Magam leszek a tüzes fal körülötte, és én leszek a dicsősége.”
Felhívás a száműzöttekhez 10 Jaj, jaj! Meneküljetek Észak földjéről! [– mondja az Úr –], [mert a négy szél irányába szórtalak szét benneteket – mondja az Úr.] 11 Jaj, Sion, mentsd meg magadat, aki Babilonban laksz! 12 Mert ezt mondja a Seregek Ura [az ő dicsősége küldött engem] a népekhez, amelyek kifosztottak titeket, [mert ha valaki hozzátok ér, olyan, mintha a szempillámhoz érne]:
14 Örülj és ujjongj Sion leánya, mert nézd, máris jövök, hogy nálad lakjam – mondja az Úr.
16 Júda az Úré lesz, mint az ő öröksége a szent földön, és ő újra kiválasztja Jeruzsálemet. 17 Némuljon el minden test az Úr színe előtt, mert ébred már és elindul szent hajlékából.
A meggondolatlanul vállalt kezesség 1Fiam, ha kezességet vállaltál másért, idegennek adtad a kezed, 2 s így szád szava által tőrbe estél, ha foglyává váltál saját szavaidnak, 3 akkor, hogy szabadulj, fiam, ezt tegyed, mert embertársad kezébe kerültél: Menj, siess és zaklasd embertársadat. 4 Ne hunyd be szemedet álomra, a szempilládat ne hagyd elszunnyadni! 5 Mint zerge a hálóból, szabadítsd ki magad, vagy mint a madár a tőrből!
A lusta és a hangya 6 Te lusta, menj el a hangyához, nézd meg, hogy mit csinál és akkor bölcs leszel:
9 S te lusta, meddig akarsz még heverészni? Mikor akarsz végre fölkelni álmodból? 10 „Még egy kis alvás, még egy kis szendergés, keresztbe font karral még egy kis pihenés!” 11 Így rád tör a szegénység, mint az útonálló, s mint valami koldus, a nyomor.
A KÖNYV CÉLJA 1 Salamonnak, Dávid fiának, Izrael királyának mondásai, 2 hogy bölcsességet, fegyelmet tanuljunk, és megértsük az értelmes beszédet; 3 hogy világos útmutatást kapjunk, igazságosságra, jogra, becsületre; 4 hogy a tapasztalatlan okosságra tegyen szert, az ifjú meg tudásra és körültekintésre. 5 Ha bölcs hallgatja őket, gyarapítja tudását, az értelmes megtudja, hogyan kormányozzon. 6 Hogy megértsük a mondást és a hasonlatot, a bölcsek szavait s fogós kérdéseit.
I. BEVEZETŐ7 A bölcsesség kezdete az Úrnak félelme, ám a balgák megvetik a bölcsességet és az intést.
A BÖLCSESSÉG AJÁNLÁSA
Óvás a gonosz cimboráktól 8 Hallgass, fiam, atyád intelmére, s ne vedd semmibe anyád tanítását! 9 Hisz díszes koszorú ez a fejedre, ékes aranylánc a nyakadba. 10 Fiam, ha a bűnösök rosszra csábítanak, ne egyezz bele! 11 Ha így szólnak hozzád: „Gyere velünk, vérre leselkedünk, ártatlannak ok nélkül tőrt vetünk, 12 úgy elnyeljük őket élve, mint az alvilág, az egészségest csakúgy, mint azt, aki sírba készül, 13 mindenféle drága kincset szerzünk, megtöltjük zsákmánnyal a házunkat, 14 s velünk együtt részesedsz a sorsoláskor, mindannyiunknak közös lesz az erszényünk.” 15 Fiam, ezekkel ne indulj el egy útra, tartsd távol lábadat ösvényüktől.
Vannak olyan érvek (pl. az 1947-ben megtalált holt-tengeri tekercsek), amelyek megkérdőjelezhetetlenné teszik Isten gondviselését a Biblia szöveghűségén.De aki megismeri az Isten szavát, és igaznak fogadja el, annak megnő a felelőssége is. Úgy látom, hogy ezt a plusz felelősséget jelenleg nem engedi meg Isten mindenki életében.
Jól láttad!
A 11_11. (1947.01.01.született ez sem a véletlen! )
Számomra is egyértelmű,hogy ezt a plusz felelősséget jelenleg nem engedi meg Isten mindenki életében.
Mindenkinek a saját döntése,miben hisznek, és kinek.
Miben hisz , aki nem hisz ?Tisztában vagyok vele, meg is tapasztaltam, sokat tanultam
de én csak azt írom kékkel, ami fentről van.
Én úgy érzem ez volt az útolsó üzenet, amit le kellet írnom. 4589. lap.
Köszönöm a megtisztelő figelmet amit fentről kaptam, és tovább adhattam!
Teremtés könyve 1. fejezet27 Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket. ( nekem ,érthető és világos )
A zsidó és a keresztény vallások közös alapdokumentuma azok az írások, amelyeket Alexandriában, valamint Palesztinában gyűjtöttek a zsidó értelmiségiek.
A legkorábbi írások, amelyek az i.sz.e. 1000-es évekből származnak és az azt megelőző 5-600 év szájhagyományát foglalják írásba, a "Tórában" találhatóak.
Ez a mű, amit tévesen Mózesnek tulajdonítottak, 600 éven keresztül állandóan változtatva lett a mindenkori vallási vezetők gusztusa szerint és a mostani formáját i.sz.e.400 körül érte el. Ettől az időtől számít szentnek és istentől sugalmazottnak.
Minél keserűbb volt a zsidók sorsa (babilóniai fogság), annál több ú.n. próféta lép színre, hogy a népet "vigasztalja", vagy buzdítsa.E próféták írásai is a gyűjteménybe kerültek és kellő válogatás után i.sz.e.200-300 között lezárták az összeállítást.
Az i.sz. 90-100-ban a jamnai zsinaton a zsidók a palesztinai összeállítást ismerték el az Ószövetség hivatalos dokumentumának (palesztinai kánon).
A kezdeti keresztény közösségek az alexandriai (alexandriai kánon) változatban ismerték meg az Ószövetséget, ez lett a katolikusok Szentírása.
A reformátorok a rövidebb, palesztin kánont tartották "sugalmazottnak".
Meg kell még említeni az u.n. apokrifeket, amelyek ugyanolyan célzattal és istenre való hivatkozással íródtak, mint a többi, de sem a zsidóknak, sem a keresztényeknek nem tetszett a tartalma és ezért nem ismerték el szent könyveknek.
Összegezve: ősrégi mesék és ahhoz fűződő értelmezések és magyarázatok írásos dokumentjai közül a vallási hatalom képviselői a nekik tetszőket szentnek, isteni sugallatnak nevezik. :))
Biblia nem hazudik, Isten szava, minden nemzedéken ismétlődik!
Nem vagyunk egyedül ,sokan feltámadtak már áldott legyen a Teremtő és hűséges követőid, nagyon sokat dolgoztok, megérdemlitek az örök élettett, ti már megkaptátok biztos megérdemeltétek. Most Jóbra gondoltam , a sátán nem tudta félre vezetni.
Nekünk is türelmesnek kell lenünk, vigyázni a fény ki ne aludjon.
18 Ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket.19 Ha a világból valók volnátok, mint övéit szeretne benneteket a világ. De mert nem vagytok a világból valók, hanem kiválasztottalak benneteket a világból, gyűlöl benneteket a világ.