Hát egy illen mechanika kéne,meg az orrkúp a süritőkerékre.Rajzom nincs,mert csak videjón láttam,de szerintem a mechanika mérete az orrkuphoz igazodik.Meg a motorhoz.Igazából azt sem tudom hogy érdemes e ezzel próbálkozni,mert ez nem görgőcsapágyas hanem sikló,és annak jóval nagyobb az ellenállása.Itt az axiális erőket egy un. támasztótárcsa veszi fel,ami lényegében két tárcsa,amik között olaj van.Vagyis minnél jobban nyomod a süritőkereket befelé,annál nehezebb forgatni.
/OFF Tudok segíteni, ha érdekel a téma, de véleményem szerint nem éri meg. Pénzben igen. Amúgy nagyon apró dolgokon, részleteken múlik a siker, és bizonyos lépések készítés során 100x veszélyesebbek mint egy turbót felpörgetni. Manapság már én is csak boltban veszem. Az utolsó generáció (amit el is csesztem a kevés lifterrel) http://www.youtube.com/watch?v=JOn2slDwkzY Elérhetőségemet megtalálod itt indexen.
Tudom hogy ez ide nemigen tartozik,de ugy látom van itt egy-két piromániás.Az a helyzet,hogy én odavagyok a tüzijátékért,de venni szoktam,50 mm-es körtéket.Szerintem ti tudjátok hogyan lehet megcsinálni házilag.Hol kérdezzek,melyik fórumon?
Hát biz nekem illen kéne,ha vóna.Itten sajna csak egy öreg esztergályos van a közelben,akinek ilyet meg se merek emliteni.Csak a mechanika kéne,motort azt szerzek.
sziasztok, ma meg csináltam a 4- dik generáciot. MINDENT ahogy a nagykönyvben meg van irva. remélem jol fog müködni mindent ki számoltam, minden jo nak néz ki. hahhhhhh , remélem ugy müködik ahogy illik.
Nem tudod megcsinálni ,mert azt a keménységet nem tudod produkálni.
Valószínű ha felmelegszik és bármilyen anyagbol csinálod ötvöző anyagok nélkül veszít a keménységéből és kilágyul annak pedig beláthatatlan következményei lehetnek.
Az enyémben lévő anyagok: C,Si,Mn,P,S,Cr,Mo,Co,Nb,Cu,Ti,Zr,Al,B,Fe,
Csak ennyi van benne:))
Ezt a keménységet nem tudod produkálni sima fémmel.Ha pedig titánból akarod megcsinálni :
1 nem tudod megfizetni az ekkora titán darabot.
2 ha megis tudod fizetni nincs olyan gép ami megmunkálja.(de önteni szokták)
Ezeket a lapátokat ,turbina kerekeket nem véletlenül öntik és sajtolják,préselik.
És ezek után nincs vége ,vár rád nagyon sok eszterga munka
Csaknem ezredmilliméteres tűrések....stb
Csak azért irom mert nem egyszerű elkészíteni és nem véletlenül 2-3000 euro egy ilyen kis hajtómű!
Amit elakartam turbót küldeni, még jó hogy nem küldtem el. A biztonság kedvéért, megnézettem mielőtt elküldtem volna. A röntgenes anyagviszálat során a s.keren
legalább vagy 300 helyen 65-90 mironnyi nagyságú repedések vannak. Ez így öngyilkosság lenne használni. Ma megyek újjat szerezni és a heteken belül elküldöm becsületemre. Megtudod nekem küldeni annak a gyártónak a címét ahonnan a hátsó tubinakereket szerezted? miből érdemes elkészíteni ha házilag akarom. Esetleg talizhatnánk valamikor miskolcon.
Távollétem alatt szert tettem Vass Balázs:Repülőgép-helikopter-és hajtómütipusok cimü könyvére.Elmélet az elég kevés,de annál több ábra,metszet és adat található benne.Elég sok érdekes konstrukció van benne,például a lentebb emlitett centrifugál beporlasztás is. Ha valakinek kell valami belőle,nagyon szivesen felteszem.
Hát...szarul! Asszem ez a legjobb jelző ide.Fáj mindenem,gyógyszert kell szedni,nem emelhetek semmi nehezet egy hónapig minimum. De van egy rakás szabadidőm... Szegény szomszédok!!!
Remélem mindenkinek jól teltek az ünnepek,és legalább egy turbinára valót sikerült összegyüjteni a locsolkodáskor!
Sajnálom a turbódat kikik! Valószinű,hogy a javitás az sokba fog kerülni.Arra a turbóra kb.30-ért lehet felujitó készletet venni,ami a két perselyt,és a gyürüket tartalmazza.Ha a tengely is sérült,ami ilyen leállásnál valószinü,akkor azt is venned kellene,ami 50-60 ezer kb.Ha a csapágy ilyen mértékben károsodik,akkor a süritőkerék bele szokott érni a házba,amitől az szintén cserés...Hacsak nincsen 100-120 ezer pénzed egy felújitásra,akkor azt javaslom,szerezz egy másik turbót,ezt pedig tedd el emlékbe.Ilyen emlékek nekem is vannak...
A klingerit ide nem jó! 10 perc alatt kiég.Menj be egy csapágyboltba,és kérj hőálló,szénnel dusitott tömitést.Nekem is ez van,ez birja.Ha megtalálom, akkor lefotózom.
Xplod,sajnálom hogy nem birtalak megkeresni tali ügyben,de sajna ez a dolog nemegészen úgy zajlott le ahogy én elképzeltem...No,majd egyszer! Láttam a képeket,azé nemkicsit irigyellek! És az én gocart-om müszerfala is ilyen lesz!
Ez amiket írtál ezek jok,vagyis jonak kell lenniük,abban az esetben ha a két összeillesztendő felületed teljesen sík ,és teljesen párhuzamosan illeszkednek össze ,hézag és rés mentesen.De ha egy kis hézag ,rés keletkezim abban az esetben a forro gáz utat talál magának és átégeti a tömítést.Beszokták kenni nagyon vékonyan olajjal, puhább lesz és jobban zár!