E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
A második látomás: szarvak és kovácsok.1 Azután fölemeltem tekintetem és látomást láttam. Volt ott négy szarv. 2 Megkérdeztem az angyalt, aki beszélt hozzám: „Mik ezek a szarvak, Uram?” Azt felelte: „Ezek azok a szarvak, amelyek szétszórták Júdát [Izraelt] és Jeruzsálemet.”
4 Megkérdeztem: „Mit fognak ezek itt csinálni?” Azt mondta: „[Ezek azok a szarvak ott, amelyek szétszórták Júdát, úgyhogy senki sem merte fölemelni a fejét.] S ezek most idejöttek, hogy legyőzzék őket, [hogy letörjék azoknak a nemzeteknek a szarvát, amelyek fölemelték a szarvukat Júda országa ellen és szétszórták]”.
A harmadik látomás: a zsinórmérték. 5 Azután fölemeltem tekintetem és látomást láttam. Egy embert, akinek mérőzsinór volt a kezében. 6 Megkérdeztem tőle: „Hová mész?” Azt felelte: „Megmérem Jeruzsálemet, hogy lássam, mennyi a szélessége és mennyi a hosszúsága.” 7 Az angyal, aki hozzám beszélt, mozdulatlan maradt, és egy másik angyal jött eléje. 8 Az előző így szólt: „Szaladj, mondd el ezt annak az ifjúnak: Nem övezi majd fal Jeruzsálemet a benne lakó emberek és állatok sokasága miatt. 9 Ezt mondja az Úr: Magam leszek a tüzes fal körülötte, és én leszek a dicsősége.”
Felhívás a száműzöttekhez 10 Jaj, jaj! Meneküljetek Észak földjéről! [– mondja az Úr –], [mert a négy szél irányába szórtalak szét benneteket – mondja az Úr.] 11 Jaj, Sion, mentsd meg magadat, aki Babilonban laksz! 12 Mert ezt mondja a Seregek Ura [az ő dicsősége küldött engem] a népekhez, amelyek kifosztottak titeket, [mert ha valaki hozzátok ér, olyan, mintha a szempillámhoz érne]:
14 Örülj és ujjongj Sion leánya, mert nézd, máris jövök, hogy nálad lakjam – mondja az Úr.
16 Júda az Úré lesz, mint az ő öröksége a szent földön, és ő újra kiválasztja Jeruzsálemet. 17 Némuljon el minden test az Úr színe előtt, mert ébred már és elindul szent hajlékából.
A meggondolatlanul vállalt kezesség 1Fiam, ha kezességet vállaltál másért, idegennek adtad a kezed, 2 s így szád szava által tőrbe estél, ha foglyává váltál saját szavaidnak, 3 akkor, hogy szabadulj, fiam, ezt tegyed, mert embertársad kezébe kerültél: Menj, siess és zaklasd embertársadat. 4 Ne hunyd be szemedet álomra, a szempilládat ne hagyd elszunnyadni! 5 Mint zerge a hálóból, szabadítsd ki magad, vagy mint a madár a tőrből!
A lusta és a hangya 6 Te lusta, menj el a hangyához, nézd meg, hogy mit csinál és akkor bölcs leszel:
9 S te lusta, meddig akarsz még heverészni? Mikor akarsz végre fölkelni álmodból? 10 „Még egy kis alvás, még egy kis szendergés, keresztbe font karral még egy kis pihenés!” 11 Így rád tör a szegénység, mint az útonálló, s mint valami koldus, a nyomor.
A KÖNYV CÉLJA 1 Salamonnak, Dávid fiának, Izrael királyának mondásai, 2 hogy bölcsességet, fegyelmet tanuljunk, és megértsük az értelmes beszédet; 3 hogy világos útmutatást kapjunk, igazságosságra, jogra, becsületre; 4 hogy a tapasztalatlan okosságra tegyen szert, az ifjú meg tudásra és körültekintésre. 5 Ha bölcs hallgatja őket, gyarapítja tudását, az értelmes megtudja, hogyan kormányozzon. 6 Hogy megértsük a mondást és a hasonlatot, a bölcsek szavait s fogós kérdéseit.
I. BEVEZETŐ7 A bölcsesség kezdete az Úrnak félelme, ám a balgák megvetik a bölcsességet és az intést.
A BÖLCSESSÉG AJÁNLÁSA
Óvás a gonosz cimboráktól 8 Hallgass, fiam, atyád intelmére, s ne vedd semmibe anyád tanítását! 9 Hisz díszes koszorú ez a fejedre, ékes aranylánc a nyakadba. 10 Fiam, ha a bűnösök rosszra csábítanak, ne egyezz bele! 11 Ha így szólnak hozzád: „Gyere velünk, vérre leselkedünk, ártatlannak ok nélkül tőrt vetünk, 12 úgy elnyeljük őket élve, mint az alvilág, az egészségest csakúgy, mint azt, aki sírba készül, 13 mindenféle drága kincset szerzünk, megtöltjük zsákmánnyal a házunkat, 14 s velünk együtt részesedsz a sorsoláskor, mindannyiunknak közös lesz az erszényünk.” 15 Fiam, ezekkel ne indulj el egy útra, tartsd távol lábadat ösvényüktől.
Vannak olyan érvek (pl. az 1947-ben megtalált holt-tengeri tekercsek), amelyek megkérdőjelezhetetlenné teszik Isten gondviselését a Biblia szöveghűségén.De aki megismeri az Isten szavát, és igaznak fogadja el, annak megnő a felelőssége is. Úgy látom, hogy ezt a plusz felelősséget jelenleg nem engedi meg Isten mindenki életében.
Jól láttad!
A 11_11. (1947.01.01.született ez sem a véletlen! )
Számomra is egyértelmű,hogy ezt a plusz felelősséget jelenleg nem engedi meg Isten mindenki életében.
Mindenkinek a saját döntése,miben hisznek, és kinek.
Miben hisz , aki nem hisz ?Tisztában vagyok vele, meg is tapasztaltam, sokat tanultam
de én csak azt írom kékkel, ami fentről van.
Én úgy érzem ez volt az útolsó üzenet, amit le kellet írnom. 4589. lap.
Köszönöm a megtisztelő figelmet amit fentről kaptam, és tovább adhattam!
Teremtés könyve 1. fejezet27 Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket. ( nekem ,érthető és világos )
A zsidó és a keresztény vallások közös alapdokumentuma azok az írások, amelyeket Alexandriában, valamint Palesztinában gyűjtöttek a zsidó értelmiségiek.
A legkorábbi írások, amelyek az i.sz.e. 1000-es évekből származnak és az azt megelőző 5-600 év szájhagyományát foglalják írásba, a "Tórában" találhatóak.
Ez a mű, amit tévesen Mózesnek tulajdonítottak, 600 éven keresztül állandóan változtatva lett a mindenkori vallási vezetők gusztusa szerint és a mostani formáját i.sz.e.400 körül érte el. Ettől az időtől számít szentnek és istentől sugalmazottnak.
Minél keserűbb volt a zsidók sorsa (babilóniai fogság), annál több ú.n. próféta lép színre, hogy a népet "vigasztalja", vagy buzdítsa.E próféták írásai is a gyűjteménybe kerültek és kellő válogatás után i.sz.e.200-300 között lezárták az összeállítást.
Az i.sz. 90-100-ban a jamnai zsinaton a zsidók a palesztinai összeállítást ismerték el az Ószövetség hivatalos dokumentumának (palesztinai kánon).
A kezdeti keresztény közösségek az alexandriai (alexandriai kánon) változatban ismerték meg az Ószövetséget, ez lett a katolikusok Szentírása.
A reformátorok a rövidebb, palesztin kánont tartották "sugalmazottnak".
Meg kell még említeni az u.n. apokrifeket, amelyek ugyanolyan célzattal és istenre való hivatkozással íródtak, mint a többi, de sem a zsidóknak, sem a keresztényeknek nem tetszett a tartalma és ezért nem ismerték el szent könyveknek.
Összegezve: ősrégi mesék és ahhoz fűződő értelmezések és magyarázatok írásos dokumentjai közül a vallási hatalom képviselői a nekik tetszőket szentnek, isteni sugallatnak nevezik. :))
Biblia nem hazudik, Isten szava, minden nemzedéken ismétlődik!
Nem vagyunk egyedül ,sokan feltámadtak már áldott legyen a Teremtő és hűséges követőid, nagyon sokat dolgoztok, megérdemlitek az örök élettett, ti már megkaptátok biztos megérdemeltétek. Most Jóbra gondoltam , a sátán nem tudta félre vezetni.
Nekünk is türelmesnek kell lenünk, vigyázni a fény ki ne aludjon.
18 Ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket.19 Ha a világból valók volnátok, mint övéit szeretne benneteket a világ. De mert nem vagytok a világból valók, hanem kiválasztottalak benneteket a világból, gyűlöl benneteket a világ.
1 A gazdag nem alszik, ezért soványodik, a sok gond elűzi az álmát. 2 Elűzi az álmát a megélhetés gondja, mint súlyos betegség, nem hagyja aludni. 3 A gazdag fárad a vagyon gyűjtésével, amikor meg pihen, akkor mulatozik. 4 A szegény küszködik, mert nincsen vagyona, amikor meg pihen, akkor szűkölködik. 5 Az arany bolondja nem marad bűntelen, s aki pénz után fut, azt becsapják vele. 6 Az aranynak sokan estek áldozatul, nem tudták elkerülni a vesztük.
8 Boldog az a gazdag, aki bűntelen marad, aki nem lohol folyton a pénz után. 9 Hol lelhető ilyen, hadd dicsérjük meg, mert hisz csodadolgot vitt végbe népe közt?
11 Ezért szilárd lábon áll a gazdagsága, jótetteit zengik az egybegyűlt közösségben.
A lakomák
12 Amikor nagy ember asztalánál ülhetsz, akkor ne te nyisd ki elsőnek a szádat. Ne jegyezd meg: milyen sokat tálaltak fel!
A bor
31 Borozgatás közben ne szóld le barátod, és ne vesd meg a vidámsága miatt. Ilyenkor ne intézz becsmérlő szót hozzá, pénzköveteléssel se zaklasd ilyenkor.
„Nem tudjátok, hogy a világgal való barátkozás ellenségeskedés Istennel?
János apostol is figyelmezteti a hívőket: Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete. Mert mindaz, ami a világban van, a test kívánsága és a szemek kívánsága és az élet kérkedése, amely nem az Atyától van, hanem a világból.[17]
Az Újszövetség alapján minden ember szentségre hivatott el. A katolikus szent, Vianney Szt János is határozottan szembeszállt azokkal, akik úgy vélték, az üdvözülésheznem kell szentté válni, elég valamennyire jónak lenni.[18]
A bűn elcsúfította, sőt csaknem kitörölte az emberben Isten képmását.
Felmagasztal. Ez a szó azt jelenti: magasra emelni, valakit másokhoz képest naggyá tenni vagy nagynak nyilvánítani. A B különböző viszonylatokban használja ezt a fogalmat.
1. Istent mindenekelőtt a saját tettei magasztalják föl. Ezek a tettek - akár egyénileg átélt csodák (mint pl. Sára, Anna, Dániel és társai, Erzsébet és Mária, Péter, Pál és Szilász életében), akár próféták által értelmezett történeti események akár a bölcsesség-irodalomban boncolgatott természeti tünemények mind annak jelei, hogy Isten fölötte áll minden egyéb látható vagy láthatatlan hatalmasságnak (Jób 40,6-14; Zsolt 89,7-9; Ézs 2,11.17; 33,10; 46,5-11).
2. Felmagasztalják Istent azok az emberek, akik csodás tetteit látva, hódolattal borulnak le előtte, és nevét dicsőítik. Nemcsak Izráel fiai (2Móz 15,1-18; 1Sám 2,1-10; Zsolt 34,4; 97,9; Lk 1,16-55.68-79), hanem más népek fiai közül is sokan (2Kir 5,17; Zsolt 66,3k; Dán 3,28-33; 6,26-28).
3. Isten felmagasztalja az őt felmagasztaló Krisztust (Fil 2,6-11), földi életében teofániák és mennyei szózatok által (Mt 3,16-17; 17,1-5), halála után pedig feltámasztása és mennybevitele által (ApCsel 2,33-34; 5,30-31; Ef 1,20-22; Zsid 2,9; Jel 5,6kk). Krisztus felmagasztalásának kifejezésére szolgál az Isten jobbjára (Mk 12,36; 14,62; ApCsel 2,33; 7,55-56; Róm 8,34; Kol 3,1; Zsid 1,3; 10,12; 12,2; 1Pt 3,22), ill. a mennyei trónra ültetés képe (Mt 25,31; Jel 22,1.3).
4. Isten embereket is felmagasztal. Az 1Móz 1,26-29 és a 8. zsoltár szerintIsten az embert,tehát az egész emberi nemet azzal magasztalta fel, hogy tükörképeként és képviselőjeként a teremtett világ élére állította.Az ily nagy méltóságra emelt embert a bűn meggyalázza(Péld 14,34b), az (isteni) igazság és bölcsesség keresése pedig felmagasztalja (Péld 4,8; 14,34a).
Az egyetemes emberi méltóságon belül a B több helyütt beszél egy-egy ember vagy közösség különleges felmagasztalásáról.
Isten felmagasztalja választott népét (2Móz 19,5-6 = 1Pt 2,9; Zsolt 148,14; ApCsel 13,17), de más népeket is (Ám 9,7; JSir 2,17; Zsolt 89,43); Izráel felkentjeit (Józs 3,7; 1Sám 2,10; 2Sám 5,12; 2Krón 9,8; 32,23; Zsolt 18,49; 89,20), de más népek királyait is (Ézs 41,2; 44,28-45,7; Jer 27,6; Jn 19,11); engedelmes Szolgáját (Ézs 52,13), a benne bízókat (Zsolt 37,34; 125), a védtelen szegényeket és elnyomottakat (1Sám 2,8; Zsolt 113,7), az összetört szívűeket (Jób 5,11) és az alázatosokat (Mt 23,12; Jak 4,10; 1Pt 5,6). A Krisztust befogadó, újjászületett hívőket Isten arra méltatja, hogy őket is fiainak tekinti (Jn 1,12-13; Zsid 12,7-8; 1Jn 3,1-2) és Fiának
A Bibliában szent mindaz, ami Istené, és ami Isten köréhez tartozik. A szentség Isten elválaszthatatlan tulajdonsága; abszolút értelemben vett erkölcsi tisztaság. Amikor élettelen dolgokra, időszakokra, helyekre vagy tevékenységekre használja ezt a kifejezést a Biblia, az azt jelenti, hogy ’elkülönített’ vagy ’Istennek szentelt’, el van különítve az általános használattól.
Az Újszövetség szóhasználata a szent szót többnyire Istenre, a bűntelen szellemi lényekre (angyalok) és gyakran az istenfélő személyekre, az őskeresztényekre alkalmazza. Ez utóbbi szerint szent az, aki Jézushoz hasonlóan tiszta és kegyes életet él.
Diplomáciai kapcsolatok ápolására is használták az olajat. Királyok trónra lépése alkalmával a baráti országok uralkodói követeket küldtek, akik az új királynak királyi palástot és finom olajat vittek ajándékul. Szokás volt Egyiptomban a magas rangú hivatalnokok felkenése, Babilóniában pedig a papok felkenése is.
A kereskedelmi életben a szerződéseket közös lakomával erősítették meg. Ilyenkor a szerződő felek egymás fejét olajjal kenték meg. Ezzel ratifikálták a szerződést.
Az ÓSZ elsősorban a király felkenetéséről beszél. Izráel a környezetében élő államoktól vette át a királyság intézményét. 1Sám 8,4k szerint Izráel vénei azért kértek királyt Sámuel prófétától, mert a többi népeknél ez volt a szokás. A királysággal együtt meghonosodtak az ehhez tartozó szokások, a királyi udvartartás rendje, így többek között a király felkenése is. A felkent szó legtöbbször királyt jelent az ÓSZ-ben (1Sám 2,10.35; 16,6; 24,7.11; 26,9.11.16; 2Sám 1,14.16; 19,22; 22,51; 23,1; Zsolt 2,2; 18,51; 20,7; 28,8; 84,10; 89,39.52; 132,10.17). Idegen királyt nevez az Úr felkentjének Ézs 45,1: a perzsa Círust, aki megengedte a babiloni fogságban élő zsidók hazatérését.
Az ÚJ.SZ Jézust nevezi Felkentnek, Krisztusnak. Az Ő felkenetése egyszerre jelent királyi (ApCsel 4,25-27; Zsid 1,9), prófétai (Lk 4,18) és papi karizmát (ApCsel 10,38; Zsid 5,10). Jézus a keresztelés alkalmával kapta meg a küldetésének betöltéséhez szükséges Szentlelket
(Mt 3,16; Mk 1,10k; Lk 3,21k). A Jézus keresztelése alkalmával elhangzott Isteni kijelentés arról a mennyei eseményről ad hírt, hogy az ég és a föld Teremtője trónra emelte és királlyá kente Fiát (Zsid 1,3-13).
Köszönöm hogy Teremtő, képmásának teremtettek, és ahol megtapasztaltam pár dolgot a szeretet a legnagyobb, ezt itt a földön nem tapasztaltam meg , hiszen ti is tudjátok le is van írva rég a Bibliában .
Látomás a négy vadállatról. 1 Baltazárnak, Bábel királyának 1. esztendejében Dániel álmot látott fekvőhelyén; látomás jelent meg szeme előtt. Az álmot rögvest leírta. Így hangzik: 2 Ezt jelenti Dániel: Éjszakai látomásomban azt láttam, hogy íme, az ég négy szele a nagy tenger ellen támadt.
4 Az első olyan volt, mint az oroszlán, de sasszárnyai voltak. Láttam, amint kitépték a szárnyait, de aztán fölemelték a földről, s mintha ember lett volna, két lábára állították, sőt emberi szívet is kapott. 5 A második vadállat, lám, olyan volt, mint a medve; félig fölegyenesedett, s a szájában a fogai között három borda volt. Így biztatták: „Kelj fel, és egyél sok húst!”
7 Ezután, íme, éjszakai látomásomban egy negyedik vadállatot is láttam. Félelmetes, rettenetes és szörnyű erős volt. Hatalmas vasfogai voltak: falt és rágott, a maradékot pedig széttiporta a lábával. Egészen más volt, mint a többi vadállat, tíz szarva volt. 8 Amint a szarvakat figyeltem, lám, még egy kis szarv nőtt ki közöttük. De előbb az addigi szarvak közül hármat kitéptek. Lám, ezen a szarvon emberi szemhez hasonló szemek voltak, meg fennhéjázón beszélő száj.
Látomás az Ősöregről és az Emberfiáról. 9 Amint néztem, egyszer csak trónokat állítottak fel, és az Ősöreg leült. Ruhája fehér volt, mint a hó, fején a haj tiszta, mint a gyapjú. Trónja lobogó lángból volt, kerekei meg izzó parázsból. 10 Tűzfolyó eredt belőle és folyt tovább. Ezerszer ezren szolgáltak neki, és tízezerszer tízezren álltak előtte. Ítéletet tartottak, és felnyitották a könyveket.
12 A többi vadállat is elvesztette hatalmát, de egy meghatározott időre még életben maradhattak. 13 Láttam az éjjeli látomásban, hogy íme, az ég felhőin valaki közeledik. Olyan volt, mint az Emberfia. Amikor az Ősöreghez ért, színe elé vezették. 14Hatalmat, méltóságot és királyságot adott neki. Minden népnek, nemzetnek és nyelvnek neki kellett szolgálnia. Hatalma örök hatalom volt, amely nem enyészik el soha, és királysága nem megy veszendőbe.
A látomás magyarázata. 15 Nekem, Dánielnek emiatt megrendült a lelkem, s elmém látomásai megzavartak. 16 Odamentem az ott állók közül az egyikhez, és megbízható felvilágosítást kértem tőle mindezek felől. Szóba állt velem, és megmagyarázta nekem a dolgok értelmét:
18 De a Fölséges szentjei nyerik el a királyságot, és az országot örökké birtokolni fogják, örökkön-örökké.” 19 A negyedik vadállatról is szerettem volna bizonyosat tudni, amely egészen különbözött a többitől, és igen rettenetes volt. Fogai vasból voltak, karmai meg bronzból. Falt és rágott, a maradékot pedig széttiporta a lábával. 20 Továbbá a fején levő tíz szarvról, s arról a másikról, amely kinőtt és amely előtt a három szarv lehullott. Ennek szemei voltak, és fennhéjázón beszélő szája, és nagyobbnak látszott, mint a többi szarv. 21 Láttam, hogy ez a szarv hadat viselt a szentek ellen, s legyőzte őket, 22 míg el nem jött az Ősöreg, és igazságot nem szolgáltatott a Fölséges szentjeinek, s míg el nem érkezett az idő, és a szentek el nem foglalták a királyságot.
24 A tíz szarv (ezt jelenti): ebből az országból tíz király jut hatalomra. Utánuk pedig egy másik kerül uralomra. Ez különbözik a többiektől, és három királyt megaláz. 25 Beszédeket mond a Fölséges ellen, és eltiporja a Fölséges szentjeit. Azt tervezi, hogy megváltoztatja az időket és a törvényeket. Mindnyájan a kezébe kerülnek egy időre, két időre és egy fél időre.>>>>>>>> 26 Akkor ítéletet tartanak, s megszűnik uralma, széttiporják, úgyhogy végleg megsemmisül. 27 Azután a Fölséges szentjeinek népe nyeri el a királyságot, a hatalmat és a legnagyobb országot az egész ég alatt. Az ő országa örökkévaló ország lesz, neki szolgál, és neki engedelmeskedik minden uralkodó.” 28 Itt végződik a jelentés. Engemet, Dánielt, gondolataim úgy megrémítettek, hogy arcom színe is elváltozott. A dolgot jól szívembe véstem.
Az Új-Szövetség görög szövege az “aion” szót; melléknévként pedig az “aionosz” szót használja
Az egész Bibliában ezek 541-szer fordulnak elő. A különböző új-testamentumi szótárakban az “aion” szónak sokféle jelentése van. Az “aion” és “aionosz” – mint főnév és melléknév – jelentése : hosszú idő, régidő, ősidő, hajdankor; negatív értelemben: soha, soha többé, befejezés (pl. világvégére vonatkozólag, aratás ideje), életfogytiglan, generációk, jövőbeli korszak, állandóan, tartósan. Az "örök kárhozat " forditási hiba
A nép vezetői ellen 1 Jaj a lázadó és tisztátalan városnak, a hatalmaskodónak!
3 A főemberek olyanok ott, mint az ordító oroszlánok. Bírái, mint az esti farkas: reggel nincs min rágódniuk. 4 Prófétái fennhéjázók és gonosztevők, papjai megszentségtelenítik, ami szent, és megszegik a törvényt. 5 Csak az Úr igaz ott, aki nem művel semmi gonoszat: minden reggel kihirdeti törvényét, egyetlen hajnalban sem mulasztja el, és a gonoszságot nem ismeri.
Tanulság a népek sorsáról 6 Elpusztítottam a népeket, bástyáik leomlottak: kihalttá tettem utcáikat, nem jár ott senki sem. Városaikat kifosztották, nincs ember, aki lakja őket. 7 Azt gondoltam: „Te majd félsz engem, megfogadod az intelmet; nem tévesztheti szem elől, hogy hányszor meglátogattam.” De nem! Sietve tovább folytatták gonosz üzelmeiket. 8 Azért várjatok csak rám – mondja az Úr –, a napra, amelyen felállok és vádat emelek. Mert elhatároztam, hogy egybegyűjtöm a népeket, összegyűjtöm az országokat, hogy rájuk zúdítsam haragomat, indulatomnak egész hevét.
IV. ÍGÉRETEK
A pogányok megtérése 9 Igen, akkor majd tiszta ajkat adok a népeknek, hogy mindannyian segítségül hívhassák az Úr nevét, és egy szívvel szolgáljanak neki. 10 Etiópia folyóin túlról is hoznak majd nekem áldozatot az én híveim.
Izrael maradéka 12 Nem hagyok meg belőled, csak egy szerény kis népet, amely az Úr nevében reménykedik:
Örömének 17 Veled van az Úr, a te Istened, az erős Szabadító! Örül majd neked nagy örömmel, újjáéleszt szeretetével, örül majd neked ujjongó örömmel, mintha ünnepet ülne. 18 A balsorsot elfordítottam tőled, hogy ne viseld többé a gyalázatot.
Visszatérés a szórványból 20 Abban az időben hazavezetlek titeket, abban az időben összegyűjtlek benneteket. Dicsőséget és hírnevet szerzek nektek a föld népei között, amikor majd jóra fordítom sorsotokat, a szemetek láttára – mondja az Úr.
Egyiptom ellen. 1 Fenyegető jövendölés Egyiptom ellen: Lám, az Úr gyors felhőn szállva Egyiptomba érkezik. Egyiptom bálványai megremegnek színe előtt, és az egyiptomiaknak megolvad a szívük keblükben. 2 Akkor fellázítom egymás ellen az egyiptomiakat, és harcolni fog testvér a testvér ellen, barát a barát ellen, a város a város ellen, ország az ország ellen.
5 Elapadnak a Nílus vizei, a Folyam teljesen kiszárad.
8 Búsulnak majd a halászok, s gyászolni fognak, akik a Nílusba horgot vetnek. Azok is, akik a vízen szétterítik hálóikat, keseregni fognak. 9 Kudarcot vallanak, akik lennel foglalkoznak, akik fésülik és fehér gyolccsá szövik. 10 A takácsok tönkremennek, s a napszámosok szívét gond emészti. 11 Bizony, esztelenek Szoán fejedelmei, s a fáraó legbölcsebb tanácsosai balgák. Hogy is mondhatjátok a fáraónak: „Bölcsek tanítványa vagyok, ősi, királyi nemzetségből való.” 12 Nos, hol vannak most a bölcseid? Álljanak elő és mondják meg: Mit határozott a Seregek Ura Egyiptom felől? 13 Szoán fejedelmei esztelenek lettek, Nof főemberei tévedtek. Egyiptomot tévútra vitték tartományainak kormányzói.
15 Ezért Egyiptom nem vihet végbe semmit sem, hiába próbálja akár a fej, akár a farok, akár a pálma, akár a káka.
Egyiptom és Asszíria megtérése. 16 Azon a napon az egyiptomiak olyanok lesznek, mint az asszonyok: félni fognak és rettegni, amikor a Seregek Ura fölemeli ellenük a kezét. 17 Akkor Júda földje rémületére lesz Egyiptomnak, ha csak említi is valaki, már megijed Egyiptom attól, amit a Seregek Ura határozott ellene. 18 Azon a napon öt olyan város lesz Egyiptomban, ahol Kánaán nyelvén beszélnek, és a Seregek Urának nevére esküsznek, az egyiknek „a Nap városa” lesz a neve. 19 Azon a napon oltára lesz az Úrnak Egyiptom országának belsejében, és emlékoszlopa lesz az Úrnak a határhoz közel. 20 Mindkettő jel lesz és bizonyság a Seregek Ura számára Egyiptom földjén. És ha a szorongatás idején az egyiptomiak az Úrhoz kiáltanak, szabadítót küld nekik, hogy megoltalmazza és megmentse őket. 21 Az Úr kinyilatkoztatja magát nekik, és az egyiptomiak elismerik az Urat azon a napon, sőt véres áldozatokkal és ételáldozatokkal fognak hódolni neki. Fogadalmat is tesznek az Úrnak és teljesítik is.
A negyedik látomás: Józsue főpapi koronája.1 Megmutatta nekem Józsue főpapot, amint az Úr angyala előtt állt. Jobbján a sátán állt, és vádolta. 2 Az Úr angyala ezt mondta a sátánnak: „Parancsoljon neked az Úr, sátán, parancsoljon neked az, aki kiválasztotta Jeruzsálemet! Nem üszök ő, amelyet kimentettek a tűzből?” 3 Józsue piszkos ruhába volt öltözve, amint ott állt az Úr angyala előtt. 4 Az angyal megszólalt, és azt mondta az előtte állóknak: „Vegyétek le róla a piszkos ruhát, és öltöztessétek díszes ruhába! 5 A fejére tegyetek tiszta föveget!” Fel is öltöztették díszes ruhába, a fejére pedig tiszta föveget tettek. Az Úr angyala ott állt előtte és azt mondta neki: „Látod, levettem rólad bűnödet.” 6 Majd így szólt az Úr angyala Józsuéhoz:
8 Nézd, a kő, amelyet Józsue elé tettem, ezen az egy kövön hét szem van; nézd, magam vésem bele a feliratot – mondja a Seregek Ura.”
Eljön a Sarj.9 Halljátok hát, Józsue főpap, és társaid, akik előtted ülnek – mert hisz jelképes személyek vagytok! Nézzétek, elküldöm szolgámat, a Sarjat, és kiirtom a gonoszságot ebből az országból egyetlen nap alatt. 10 Azon a napon – mondja a Seregek Ura – meghívhatjátok majd egymást a szőlő és a fügefa alá.
Látomás a két kosár fügéről.1 Az Úr a következő látomásban részesített: Két fügével telt kosár állt az Úr temploma előtt. Ez akkor történt, amikor Babilon királya, Nebukadnezár, Jeruzsálemből fogságba hurcolta Jechonját, Jojakim fiát, Júda királyát és vele együtt Júda főembereit, s a kovácsokat meg a többi mesterembereket is Babilonba. 2 Az egyik kosárban nagyon finom füge volt, olyan, amilyen a korán érő füge szokott lenni; ám a másikban nagyon rossz füge volt, szinte ehetetlen. 3 Az Úr akkor így szólt hozzám: „Mit látsz, Jeremiás?” Így feleltem: „Fügét látok; egyrészt jót, nagyon jót; másrészt rosszat, egészen rosszat, olyat, hogy meg sem lehet enni.” 4 Erre az Úr ezt a szózatot intézte hozzám: 5 Ezt mondja az Úr, Izrael Istene: Amint jó ez a füge, ugyanolyan jóakarattal törődöm majd Júda száműzötteivel, akiket elküldtem erről a helyről a káldeusok földjére. 6 Feléjük fordítom tekintetem, hogy jót tegyek velük, és visszahozom őket ebbe az országba. Mert fölépíteni akarom őket, nem lerombolni; elültetni őket, nem kigyomlálni.
8 Az a rossz füge meg, amely olyan rossz, hogy meg sem lehet enni, azt jelenti – mondja az Úr –, hogy mint fogok bánni Cidkijával, Júda királyával, főembereivel és Jeruzsálem többi lakójával, akik itt maradnak ezen a földön; aztán azokkal, akik Egyiptom földjén telepedtek le.
10 Kardot, éhínséget és dögvészt bocsátok rájuk, amíg ki nem pusztulnak erről a földről, amit nekik és atyáiknak adtam.
Teremtés könyve 1. fejezet 27 Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket.
1 Korintusi 3:16-1716 Nem tudjátok, hogy ti Isten Temploma vagytok, és Isten Szelleme lakik bennetek?17 Ha valaki pusztítja Isten Templomát, azt Isten is el fogja pusztítani. Mert Isten Temploma szent — és ti vagytok ez a Templom! >>>> Isten Temploma Szó szerint: „Isten háza” — Itt szellemi értelemben jelenti a Jézus Krisztusban hívők közösségét, akikben Isten él a Szent Szellem által.Annak nem kell bizonyítani a Teremtő létezését . Nem kell bizonyítanom létezésemet mégis hisz bennem, mert én benne vagyok ő meg én bennem. Van aki rendelkezik bizonyítékkal.
Sátán és istentagadók ,saját magukat teremtették, a saját képmásukra. A ti képmásotokat, akarótokat erőltetitek másokra, ami az örök pusztulást hoz, az emberiségre.
Teremtő a Sátánkövetőitől, azért nem kér bizonyítékot mert nem az ő teremtményei! És nincs örök élet számukra.
Az Teremtő Isten tagadók az Én képmásaimat támadják az Én képmásomat megismerem ami az enyém, az nem a tied !! Az Enyémek hisznek mert az igazság bennem és bennük van. Megvédem őket, az Én képmásom az örök életet kapja.
Jelenések könyve1. fejezet :8 „Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég)” – mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki el jő, a Mindenható.
Jeruzsálem szabadulása és megújulása.1 Jövendölés. Az Úr szava Izraelről. Ezt mondja az Úr, aki kifeszítette az egeket, megvetette a föld alapjait, és aki lelket alkotott az emberbe. 2 Lám, Jeruzsálemet mámorító serleggé teszem minden környező nemzet számára… 3 Azon a napon Jeruzsálemet kővé teszem, amelyet föl kell emelni a többi népnek. Aki föl akarja emelni, az mind megszakad. [És a föld minden népe egybegyűlik ellene.] 4 Azon a napon – mondja az Úr – rémülettel sújtok minden lovat, és tébollyal minden lovast. [Júda házára nyitott szemmel tekintek.] Vaksággal sújtom a népnek minden lovát. 5 Akkor így szólnak majd szívükben Júda törzsei: „Jeruzsálem lakóinak Istenükben, a Seregek Urában van az erejük.” 6 Azon a napon olyanná teszem Júda törzseit, mint a forró serpenyő a fadarabok tetején, és mint az égő csóva a szalmában: jobb felé is, bal felé is minden népet körös-körül megéget. De Jeruzsálem megmarad a maga helyén. 7 Az Úr először Júda sátrait menti meg, hogy Dávid házának dicsősége és Jeruzsálem lakóinak dicsősége ne múlja felül Júdáét. 8 Azon a napon az Úr védelmébe veszi Jeruzsálem lakóit. Azon a napon még a botladozó is olyan lesz közöttük, mint Dávid, és Dávid háza, mint az Isten [mint az Úr angyala] fog állni az élükön. 9 Azon a napon hozzálátok, és mind kiirtom azokat a népeket, amelyek Jeruzsálem ellen kivonulnak.
11 Azon a napon olyan nagy gyász lesz Jeruzsálemben, mint Hadad-Rimmon gyásza Megiddó mezején. 12 Gyászolni fog az ország, gyászolni fog minden törzs: Dávid házának törzse és külön az asszonyok; Nátán házának törzse és külön az asszonyok;
Jeremiás a fazekasnál.1 Így szólt az Úr Jeremiáshoz: 2 „Kelj föl és menj le a fazekas házához; ott majd meghallod szavaimat.” 3 Lementem hát a fazekas házához; az éppen edényt formált a korongon. 4 És ha nem sikerült az edény, amelyet éppen formált, amint ez megtörténik a fazekas használta agyaggal, akkor újra nekilátott, és egy másik edényt csinált belőle, a fazekasok szokása szerint. 5 Akkor az Úr ezt a szózatot intézte hozzám: 6 Izrael háza! Vajon nem tehetek én is úgy veletek, ahogy ez a fazekas tesz? – mondja az Úr. Igen, amilyen az agyag a fazekas kezében, olyanok vagytok ti is az én kezemben, Izrael háza! 7 Olykor azt határozom egy nemzet és egy ország felől, hogy gyökerestül kitépem, földre sújtom és elpusztítom. 8 De ha ez a nemzet elhagyja gonoszságát, amely miatt ellene szóltam, akkor én is megbánom azt a rosszat, amellyel sújtani akartam. 9 Máskor meg azt határozom egy nemzet és egy ország felől, hogy felépítem és elültetem.
11 Most hát mondd meg Júda férfiaknak és Jeruzsálem lakóinak: „Ezt mondja az Úr: Nézzétek, veszedelmet szánok nektek; tervet szőttem ellenetek. Most hát térjen meg mindegyiketek gonosz útjáról; változtassatok életmódotokon és tetteiteken.”
Izrael elfelejti az Urat 13 Azért ezt mondja az Úr: Ha akarjátok, kérdezősködjetek a nemzetek között: Van-e, aki valaha ilyesmit hallott? Milyen szörnyűséget művelt a szűz Izrael! 14 Vajon eltűnik-e a Libanon hava a magasba nyúló csúcsokról? Vagy kiszáradhatnak-e a feltörő, csörgedező vízforrások?
16 Országukat sivataggá teszik, örökös gúny tárgyává. Aki csak átmegy rajta, megborzad, és fejét csóválja.
Összeesküvés Jeremiás ellen. 20 Vajon rosszal szokás-e fizetni a jóért? Miért ásnak hát vermet nekem? Emlékezzél! A színed elé álltam, hogy közbenjárjak értük, és elhárítsam a haragodat róluk.
23 De te, Uram, jól ismered minden ellenem szőtt gyilkos tervüket. Ne kegyelmezz hát gonoszságuknak, és ne töröld el vétküket színed elől! Vesztüket tartsd szem előtt, és ha eljön haragod ideje, bánj el velük!
A gonoszok pusztulása. 1 Mit sem érő utódtól ne kívánj sokat, ne örülj fiaidnak, ha semmirekellők. 2 Bármily nagy a számuk, ne légy büszke rájuk, ha az Úr félelme nem lakozik bennük. 3 Ne hagyatkozz arra, hogy életben vannak, s ne reménykedj abban, hogy milyen sorsuk lesz, mert jobb, ha csak egy van, mint ha ezer volna, s gyermektelenül meghalni, mint rossz sarjat hagyni. 4 Egyetlen értelmes ember egész várost benépesít, de az istentelen nemzetség elpusztul. 5 Sok efféle dolgot látott már a szemem, a fülem pedig még különbeket is hallott: 6 Az istentelenek hadába mart a tűz, harag lángolt fel a hitvány banda ellen. 7 Nem tűrte el a régmúlt idők gigászait, akiket hűtlenségbe vitt az erejük. 8 Nem kímélte meg a várost, ahol Lót lakott; fennhéjázásukat iszonyattal nézte. 9 Nem irgalmazott a romlott nemzetségnek, amelyet bűnéért elűztek birtokából. 10 Ugyanígy a hatszázezer gyalogosnak sem, akit elpusztított szíve keménysége. 11 Hát még ha az ember maga nyakaskodik, csodaszámba menne, ha meg nem bűnhődnék. Nála az irgalom és nála a harag, ő bocsát meg és ő árasztja ki haragját.
13 Zsákmányával nem tud elszökni a gonosz, a jámborok reménye nem hiúsul meg. 14 Szabad folyást enged irgalmasságának; a tettei szerint fizet mindenkinek. 15 Néhány kéziratban még ez a két vers áll Isten meg keményítette a fáraó szívét, úgy hogy nem ismerte fel őt,hogy művei nyilvánvalókká legyenek az ég alatt. 16 Irgalmát láthatja az egész teremtett világ, fényét és sötétségét kiosztotta az embereknek.
Biztos igazságszolgáltatás17 Ne mondd: „Elrejtőzöm, nem talál meg az Úr; fent a magasságban ki törődik velem? A nagy tömegben észre sem vesznek, mit számítok a nagy mindenségben?”
20 De nemigen gondol erre az ember; ugyan ki ügyel útjaira?