Orgonabasszus? Azt nagyon bírom, habár basszusgitározom is, de van egy feelingje. Zongorázni jobban szeretek és tudok, de néha hiányolom a pedálokat no... (Igaz én kétlábasan játszom, nem úgy, hogy bal láb basszus+jobb láb swell.)
Kéne egy MIDI pedálsor a zongorám alá és akkor mindenki hülyének nézne... :D Egyszer néztem őket, de igencsak százezrekbe kerülnek... :-(
Az alább általam belinkelt srácnak van egy tonna zongorafeldolgozása még, elég ügyes.
...akkor inkább ez: Echoes. Az elején ott a lezlis zongora, a végén előjön az M100-as is. Vindóz-mek...ha 1-2 progi fut stabil, vagy inkább a szabad szoftverszinti hangmodullal. Féléve volt szó róla? Ok, annak is szép ára van.
Viszont ha a Hamichord 2×6 oktáv játékfelület, akkor az egyéb hangos is szépen elférnének rajta. Az embernek két keze van, annak két manuálja és nem kell más. Gyakorlatilag Barbara Dennerlein is hasonló játékfelülettel operál.
Szervíz: normál használatnál csak a gumiharangok alatti szénkontaktokat néha megtisztítanom. Ok, külön biztos egyszerűbb a billentyűzeteket, de lehet hogy itt sem bonyolították túl, aztán kb 10 csavarral ki lehet emelni a csupasz billentyűzethidat.
James Oscar Trio. Igaz hogy legtöbbször a cd-n 4-5en zenélnek de szeretem ezt az állat zenét. Finom jazz, itt-ott slágerek, sokhelyütt free színezettel! És orgonabasszus, nem "kontárkodik" bele valami basszer :-)
Most elgondolkoztam ezen a Hamichordon én is. Végülis lehet, hogy ez a megoldás, bár a Windowstól ki tudnék rohanni a világegyetemből... :-( Kell mellé venni egy Macbookot az a biztos... :-)
Másrészt viszont ezt a Hamichordot szervizelni szerintem elég pokoli lehet, ha valami baja van... :-/
Nekem a mellé 90 fokban a nyerő. Egy forgószékkel és egy kis akrobatikával akár a kettő egyszerre játszható.... :) Azért szerintem sok színpadon van legalább ennyi hely. A nagyobb gond az szokott lenni, hogy az erősítőt/Lezlit/Monitort nem lehet elég messze rakni, hogy jól halld magad.
***
OFF: Tudtok olyan soundot mutatni, ahol Rhodes vagy Wurli szól Leslien keresztül? Nem mintha ilyet szeretnék, csak érdekel.... :-)
Ez érdekes kérdést vet föl. A ilyen telepakolt tetejű -pl. C1- esetében hova kerülhet egy kiegészítő zongora?
Alá? Akkor a C1-en ott fenn a magasban nem lehet hammondozni. (sak billentyűzgetni)
Főlé? Akkor meg a zongora lesz eléggé instabilan és kényelmetlenül magasan. Komoly kompromisszum.
Mellé? Ok, de nem mindig, meg nagyobb helyeken.
Legjobb, ha egyből rajta lenne, de az nem lehetséges.
Az alábbi képet nevezem optimális megoldásnak, ahogy nagyon sok helyről köszön vissza ez. Itt a B3 bankomban természetesen csak az orgonán kívüli hanxíneknek adtam lehetőséget.
Érdekelne hogy a Hamichordban az az inverz oktáv arettáló-e, vagy szintén normál oktáv? Mert akkor orgonánáljó presetváltónak, ellenben zongoráknál egy oktáv plusz játéktér lenne.
Még hiányosak az ismereteim, de ez a Hamichord néz ki a legnyerőbb gazdaságos megoldásnak.
Működik a motor drót nélkül is. :) Megfogni nem mertem, de pörög, ahogy kell.
Az sajnálatos dolog, hogy már ilyen rövid idő után motort kellett cseréljek, de az megnyugtató, hogy kis hazánkban is elérhető ez a motor típus. És megfizethető is.
Az én XB-m nem egy high-tech klón... :) de a(z) (external) laci' nagyon sokat dob rajta. Most, hogy MS PRO-145-öt használok, egy másik klónt sem használnék saját műlezlivel. Szerintem a lezli' nagyon fontos, nem aktív fal kell vagy billentyű kombó. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nekem a Hammond, a Leslie - 60 % ~ 40% arányban oszlik el egy elfogadható hemondszund'hoz. :)
Szerintem teljesen felesleges bármilyen emócióval megközelíteni ezeket a nagyon is egyéni ízléstől függő dolgokat. Abszolút elfogadom, hogy neked a C1 a nyerő mind hangzás, mind pedig a lezli szimulációja miatt. Nekem meg a legkiábrándítóbb a Hammond XB-1/XM-1 lezli szimulációja. A drága klónok közül meg a Korg C3 lezli szimulációja tetszik legkevésbé, és szerintem az OB5-é is jobb nála. A B4 lezli szimulációja meg az én fülemnek egy jól mikrofonozott L122- höz közeli hangzású (nyílván csak a már felvett hangképről beszélek nem az élőről - az élő hangkép 3D-s térhatásos élményét egyetlen szimuláció sem tudja megközelíteni sem). Nyílván sokan közöttünk ezt egész másként érzik/gondolják, de ettől még nem haragszunk egymásra...:-)))) A C1 hangzása egyébként nekem is teszik, de pl. számomra nem alternatíva a kezelőszervek milyensége és elhelyezése miatt. (nekem az orgona fölé még jön egy RD-170 meg egy JV-30 is)
Ha műlacis az egyik, akkor műlacival a másikat, ha igazi, akkor igazival. Pl az XB-XK-k műlacija is igen jó ilyen szempontból.
(16e$) Egy fullos, pedálos, pados árat vetettél össze egy minimál C1 kiszereléssel. Miért vetsz össze gyakran ilyen nagyon különböző kategóriákat?
A Key-B duo alap 3600Eu, már volt róla szó. Viszont az akkor tényleg billentyűzet, sound és fedélzet!!!, ami nagyon lényeges. A fejhallgatót meg hagyjuk, aból nem lehet megítélni.
A megszokott igazi Hammond A,B,C után nem ülök le egy C1 mögé, de leülök a sajátom, vagy leülnék a Key-B, p.NewB3, newK61 mögé.
Most néztem ezt a Diversi klónt, $16.000.- Asszem ehhez nincs mit hozzáfűzni... :) Clavia C1 még mindig nyerőbb :)
Más, ha ESI4000-es + 2 olcsó midi keyboardos verziót nézünk, pl 2x Roland A33 = ~50e. + 2x ~40e. + 25e. (minta könyvtár), az kb. 150e., ami 99.999% Hammond sound. Hogy ehhez hasonló falacis élmény is társuljon, minimum egy KBR3D passzol ~500e. ???? Ez így már igencsak nem költséghatékony! :)
Ha azt nézzük, hogy a Clavia C1-ben van a legelfogadhatóbb laci szimu, akkor elég hozzá egy PA rendszer, ami feltételezhetően egy "gyakorló" muzsikus alapvető eszköztáraként már rendelkezésre kell álljon, míg egy spec esetet kielégítő leslie fal nem biztos... ergo nagyobb az esély hogy mégiscsak a C1 az olcsóbb verzió, pláne külföldől véve. :)
Nem vitatkozni akarok, bár lehet hogy mindez annak tűnt, ezúton is elnézést, de körüljárva a témát én ide lyukadtam ki. :)
Másrészt Zsolti, neked sem volt a múltkor ennyire lehangoló véleményed a "piroskáról", ami meg a dinamikátlanságát illeti, érthető hogy nem rúg olyat mint egy eredeti Hammond, hiszen a digit technika mint írtam is már, pont ebben nyújt kevesebbet. Viszont hogy fülesben is hozza pl. a VK8-tól sokkal-sokkal érezhetőbben, testesebben a mélyet (mégegyszer mondom: NEM az eredeti B3+falaci mélyét) nekem abszolút elfogadhatóvá teszi és magasan a többi digit klón fölé pozicionálja, hangban és árban is az olcsóságot tekintve. (emlékeztetőül: VK88 ~1M; Korg BX3 ~1.5M) Másrészt ha pl. a C1-et is lacira vagy PA-ra rakja az ember, ugye legtöbbször ez zárt helységben, ritkán szabadtéren esik meg, akkor az előbbi esetben számolni kell vele, hogy az akusztikai tér, mint EQ működik, jelentősebb mély emeléssel. Ráadásul a hangszeren ott a 3 sávos EQ úgyszintén.
Na de ennyi elég is lesz, tényleg nem meggyőzni akarok, csak rávilágítani a dolgokra más nézőpontból. :)
ui. köszönöm a hammond inside-ot! nagyon tanulságos! :)
Köszi4 Találtam egy komplett hammondból hammondba valót. A hátulján van az elektrónika, így szerintem komplett a darab. Csak az érdekelt, hogy mennyit kínáljak érte, hogy ne verjem nagyon át magam:-)
Ha valakit esetleg érdekelne, tudok viszont még egy ennél is sokkal szebb állapotú amerikai 1973-as Hammond C3-at, és nem felújított hanem eredeti állapotában az, eddig Csipkerózsika álmát aludta!
Köszi! Én is erre gondoltam. Óvatos leszek. Először drót nélkül kipróbálom a zajosan működő régi motorral, aztán utána instalálom az újat, ha minden ok. :)
Még a Clavia C1-hez vonatkozóan: Az hogy egy digitális klón nem megy elég mélyre mint egy valódi csöves analóg cucc, szerintem pont ennek a technológiának az ismérve. Digit eszközök mindig haloványabbak, talán ha az új Moog csinálna hammondot... :) Direkt néztem hogy c3 vibrátónál szépen kifényesedett a full bar preset ahogy az igazinál is. Véleményem szerint egy 95%-ra simán hozza a B3 hangzást ez a C1-es, de érzem hogy ez már győzködés kategória, dehát engem végül is meggyőzőtt. :)
Sajnos nincs ötletem, hogy minek is oda az a drót. Régebben az ilyen kommutátoros egyenáramú motorokat rövidre zárták egy pár pikoFarados kondival, hogy a rádiót ne zavarja. Még arra tudok gondolni, hogy esetleg a statikus feltöltődés miatt a forgórész tengelyét leföldelik, hogy ne szikrázzon nagyokat mivel nem földelt fém alkatrészhez rögzíted a motort. Egyébként szerintem enélkül is tök jól működne a motorod, de ártani biztosan nem árt, ha bekötsz egy ilyen madzagot erre a motorra is, ha látod rendesen a helyét. Javaslom, hogy mielött végleg beépítenéd, egy hosszabbító madzaggal egy újság papíron próbáld ki. Szabad kézzel nem javaslom, hogy megfogd működés közben, mert egy pillanatnyi zavar miatt felszaladhat a motorban a feszültség pár kiló Voltra is!
...és nem megy a C1-el sem. Nem olyan lényeges ez, főleg ebben az árkategóriában.
A C1-es megoldás kompletten kb. a duplája, szóval értelmetlen az összehasonlítás, mert annak is létezik egy duplája. Ráadásul elég vézna a dinamikája. Szóval egy fejhallgatóval való letesztelése komolytalan.
A tesztet felvételről halljuk vissza. A felvétel már önmagában műlezli, hiszen sztereósítva halljuk a hangot. Mókusvakítás.
5 oktáv kevés a zongorához, kelleni fog egy harmadik billentyűzet is hamarosan ebben az esetben. Különösebben nem érdekel engem sem a "kecske" se a "káposzta", legyen ez az ő gondjuk :-)
Szép C1 felvételeket lehet Kaltenecker Zsolt honlapjáról letölteni.
Még egy kiegészítés: Mikor kijött az XB1 után az XK2, több nagy név is nyilatkozta milyen jó hogy nem akad már bele játék közben a kezük a billentyűkbe mint a legtöbb szinti mechanikán való orgonázásnál mert a lekerekített waterfallt használja az xk2. Volt aki azt mondta, a bevágott szinti billentyűk peremei mindig véresre csikarták a kezét játék közben, de a lekerekítetteken már úgy játszhat mint az igazi hammondon. Emellett persze állja hogy ha egymásra lógnak a billentyűsorok, nem lehet jól játszani az "odakapós", "beszúrkálós" játékmódot. Szóval én így tudom a waterfallt, de ha a beauty B-ben írják a lépcsőzetes kialakítást ennek akkor az a pontos. :)
Teljesen igazad van hogy a hangkeltésre kell az elsődleges hangsúlyt fektetni, csak én úgy gondoltam ha megvan a 100% B3 sound az esi4000-el, akkor én már nem hagynám a játékfelületet az olcsó midi billentyűkre. Nekem a C1 annyira a CX3 érzetét hozta hogy az egyből megfogott! Jó az A33 is de pont amiatt tettem le róla hogy a Clavia annyira flott, egyben van, nem kell mindjárt 2 belőle, nem kell toldozni-foltozni és ha épp nincs kéznél egy falaci akkor még a sajátja is elviszi a prímet az összes klón lacijai között is. A Clavia is feltette a C1 vs falaci A-B tesztjét és elég jól sikerült meg kell hagyni. Egyébként az absolute-ra nem kellett volna bízni az ötleteket, ez kecskére káposzta történet, inkább a svédeknek kellett volna megírni. :) Meg a másik, hogy nézve a Bruno Micheli anyagot, azért lehet szépen finomkodni élőben a draw barokkal is, ami a samplerekkel ugyancsak nem megy. Waterfall: az xk2-es Hammondnál is de a vk8nál is ezt említik. Ott nincs minek rálógnia egymásra!!!