Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.02 0 0 3246

akkor kb. 2007 utáni lehet.

sztem a 2-3 liter normálisnak mondható, nyilván használattól is függ.

esetleg olyat tudsz, hogy mennyi a végsebessége?  (ha próbáltad)

Előzmény: nini987 (3245)
nini987 Creative Commons License 2015.03.02 0 0 3245

Hát a gyártási időt elfelejtettem megnézni, de ez már hátul ledlámpás. én 2011-ben vettem megvannak az eredeti olasz papírjai is.

Én kb 3-4 e. km-t teszek bele évente. Munkába járás,és szerintem sokat eszik, mert 2-3 liter között.

Ha le kellene vizsgáztatni azt sajnálnám, mert akkor már nem érné meg. Eredet vizsg, vizsgáztatás, adó....

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (3241)
Riger Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3244

Ha új motor is belefér a pénzedbe, gondolom az osztrákoknál, németeknél, esetleg Svájcban kell körbenézni.

Előzmény: ImI8888 (3242)
ImI8888 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3243

Még annyit, hogy sikerült a netről egy scarabeo 125-200-as manualt vadásznom, ha kell valakinek, szóljon, szívesen átküldöm e-mailban.

ImI8888 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3242

Szia!

 

Köszi az észrevételeket. Azzal kb. tisztában vagyok, hogy mit kell megnézni egy motoron, meg miből állapítható meg a kora, futása, lassan már 20 éve húzom a gázt. Inkább olyanokra lennék kíváncsi, hogy mik a típusbetegségek, egyálltalán van-e ilyen. (csapágy, szimering, váz esetleges repedése, alulméretezett alkatrészek, meghajtás hibái...stb.)

Az biztos, hogy külföldről behozottak, szinte mindegyike valamilyen szinten törött volt, kérdés, hány motorból rakták össze. Bár ettől még lehet "jó". Egyébként egy ilyen 200-asnak mi az utazó sebessége? Itt arra gondolok, amivel "hosszabb" távon kényelmesen lehet vele haladni anélkül, hogy szétpörögné magát. Nézegettem a neten videokat, de sokat nem szűrtem le belőlük. Sajnos az én Leadem 70-est tartotta kényelmesen. 84 volt a vége, de úgy, hogy nagyon pörgött. Két személyre alkalmatlan volt a felfüggesztése. Cserébe beérte "hosszabb" távon 1,5l-el.

Éves szinten kb. 3-5000km-ert használom általában.

Szombaton megyek egy 200-ast megnézni, majd érdekesség képen leírom a fejleményeket.

 

Riger forumtársnak nagyon jó a felvetése, itthon ismeretlen fogalom a 200-as Scara és Liberty, még a márkakereskedőknél is....sajnos!

Üdv!

Előzmény: Szere28 (3236)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3241

mikori évjárat a 100-asod?  mennyit mész vele kb. ?  mennyit fogyaszt?

köszi :)

Előzmény: nini987 (3240)
nini987 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3240

Köszi a gyors válaszokat! :-)

Ez egy 100 4T motor. nem igazán lenne alkalmas szerintem 2 fővel 90 fölötti tempóra :-)

Azért vettem meg 3 éve, mert 1 fővel igen kényelmes, igénytelen, megy is.

De ha le kellene rendszámoztatni akkor eredetvizsga.....szerintem 30-40 e Ft biztos kidobás.

Akkor inkább eladom, és veszek vahy egy 3-400 as valamit, vagy egy tényleg kismotort.

 

Előzmény: Szere28 (3239)
Szere28 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3239

Udv!

Az nem varhato hanem mar regen rendszamnak kellett volna rajta lenni. H mit csinalsz vele a te dolgod egyebbkent.

Ja meg a rendore.

udv!

Előzmény: nini987 (3237)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3238

Megdöbbentő hírek a robogórendszámozásról!

    Rossz szokásom az utakon tomboló hülyékkel példálózni, de nem hiszem, hogy ettől kevesebb lesz belőlük – inkább csak megpróbálom felhívni a figyelmet, mert robogóval vagy motorral elszenvedve komoly gond lehet abból, amikor az autós jobban tudja az ún. KRESZ-t. Ami[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Előzmény: nini987 (3237)
nini987 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 3237

Sziasztok!

 

Van egy Scarabeo 100 -om. Várható, hogy rendszámoztatni kell?

Mert akkor már nem érdemes megtartani, pedig igen szeretem!

 

Szere28 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 3236

Udv!

Na ezt km mizeriat most felejsd el. A legvenebb motorban is amit eladasra kinalnak abban is altalaban csak 20e km van. Ammi hahahaha. En ketev alatt a motoromba 50e km tekertem. Ugy h pestre jartam meg kicsit turazni. Egy atlak nem hasznalt motorba is eves szinten 10e km belecsuszik. A fekeken es gumikon latszik a legjobban. 10-15e km utan tuti gumicsere hatul. Elol 30ekorul gumicsere. Ha ezek cserelve voltak biztos h nem 20e van benne. A gumik gyartasi daduman is lattni lehet h csereltek e. Jo legyen minden rajta jol muzsikaljon a motor. A km a motorban csak messe. Egy szervizkonyest meg talan le lehet ellenotizni ami vegig vezetve volt de aminek nincsen az csak mese h abban biztos annyi van. Inkabb haromszor annyi.

Udv!

Előzmény: ImI8888 (3234)
Riger Creative Commons License 2015.02.25 0 0 3235

Ilyesmi újabb motorról itt a fórumon még nemigen esett szó szerelési tekintetben. Induljon elsőre hidegen - melegen, ne csattogjon-kerregjen, húzzon folyamatosan, működjenek a villanyos cuccok, ha húzod a fékkart 10-20 másodpercig, ne essen be se lassan, se gyorsan a kar, stb.

 

 

 

Új motor esetén érdekes a helyzet, az Aprilia hivatalos magyar oldalán Scarabeo címszó alatt csak 50-es robit promotálnak...

 

Alkapáno ! Nem az a kikiáltott helyzet, hogy rossz a Rotax, hanem csak hogy egyszerűbb eset a Piaggio blokk.

Előzmény: ImI8888 (3234)
ImI8888 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 3234

Sziaszok!

Segitseget szeretnek Tőletek kerni. Eladtam a robogomat(Honda Lead 110) es szeretnek venni egy 200-as Scarabeot vagy Libertit. 2009-nel fiatalabbat keresek minel kevesebb kilometerrel. Mire erdemes figyelni, tipushibak, motorblokk..stb. Esetleg tudtok-e eladot(talan meg uj is szoba jöhet), vagy olyan valakit, aki hoz be olaszbol?

Előre is köszönöm.

Alkapánó Creative Commons License 2015.02.24 0 0 3233

...és ma 2,5 hónap állás után is elsőre indult ;))

 

Igaz, a szezon végén az akkuját (4,5 éves) feltöltöttem desztvízzel és havonta 1x töltöttem csepptöltővel.

Előzmény: Alkapánó (3232)
Alkapánó Creative Commons License 2015.02.23 0 0 3232

Szia!

 

Nekem 2001-es rotaxos 200-asom van. 52ezer km van benne.

Amikor hozzám került, rendbe raktam/rakattam. Azóta 11ezer km-t tettünk meg együtt, a legkisebb hiba nélkül. Többször mentem vele  napi 500 km-t is.

Néhány dologra jobban kell figyelni, de meghálálja a törődést.

Nagyon megszerettem. 

Előzmény: Riger (3226)
Riger Creative Commons License 2015.02.22 0 0 3231

Lebontottam ma a gépnek az egész hátulját, és nem OFF-olok azzal, hogy olyan dologra lettem figyelmes, h a vákumos csap nyomja ki a bengát vákum nélkül is, meg a csap egyébként kb. egy szintben van a karbival, nem is csodálkozom, h ha kevés benga van már, éppen csak csordogál.

 

A csap miért ereszti a bengát vákum nélkül is?

Maradhat így ?

 

Ismi aszonta ki kéne mihamarébb cserélni lehetőleg gyári újra, mert ez tipikus elromlás első lépése, a következő az lesz, hogy elkezd folyni a benga a csapból a szabadba és hogy egyébként is a karbi tűszelepe hosszútávon nem tudja ellátni a zárást egymagában.

Előzmény: wakond83 (3230)
wakond83 Creative Commons License 2015.02.22 0 1 3230

Üdv.

 

ha jól látom ez egy Leader blokk, ilyen van az et4-es vespákban, bár fura, hogy van berúgója....

igazán jó kis blokk, nekem volt et4-es vespám és szépen vitte a vas kasztnit.

 

a kis kerék csak a nyomvályúkban lesz gázos, nagyon megvezeti a mocit.

 

am. sok sikert a szerzeményhez, ha valami gond van itt biztos kapsz segítséget!

 

 

Üdv,

Balázs

Előzmény: Riger (3228)
Szere28 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 3229

Udv!

A vespaban volt levegos blok. A benzin szint lecsökenesel jarum uzemanyag gon lehet tervezesi hibba ismert a szint csokenesel csoken a benzin nyomasa. De lehet ahogy irtad egy alapos takaritas megoldja a gondott.

Udv!

Előzmény: Riger (3228)
Riger Creative Commons License 2015.02.21 0 0 3228

Azt próbálnám most kideríteni, hogy a Piaggio-n belül melyik típusban használták ezt a motort, a Vespa, vagy talán a Liberty vonalon... ?

 

A blokk fenntartásával nem lesz gond, a váz az valóban érdekesebb eset, de minden esetleges nehézségért pótol a majdnem tökéletes szélvédelem :) . A kis kerék sem annyira halál a Bp-i utak egyes jeles szakaszain...

 

Korábban Monster Ball írta itt, h ha kevés benga van a tankban, meg-meg áll neki a motor, nos ez is ugyanezt csinálja, sejtésem, h a vákumos benzincsap gyengélkedhet és / vagy , ha van előszűrője a tankban, akkor az van kicsit eltömődve.

 

 

Előzmény: Szere28 (3227)
Szere28 Creative Commons License 2015.02.21 0 0 3227

Udv!

Hat a benelihez srm egyszeru alkatreszt szerezni kaszni teren. Ambar most a keeway tulajdonban van a beneli. Igaz blokhoz nem nehez szerezni mert piago blokoz van boven. 

Udv!

Előzmény: Riger (3226)
Riger Creative Commons License 2015.02.21 0 0 3226

Üdvözletem mindenkinek, toronydarus Péter vagyok Budaörsről.

 

Nem voltam rest elejéről végigolvasni a fórumot, mert 200-as Scara-t szerettem volna venni. A fórum elején még istenítve volt a Rotax, ki is néztem egy motort, hívtam fogász Zolit ( :) ) hogy menjünk el megnézni, akkor mondta, hogy a Rotax felejtős, keressek Piaggio motorost.

 

Talán jól jön majd a jövőbeli érdeklődőknek, miről lehet megállapítani, hogy Rotax vagy Piaggio a blokk. Az már volt itt írva, hogy a Piaggio blokk, a menetirány szerinti bal oldalon az olajbeöntő alatt hűtőbordás. Az eladó motorokról ilyen részletében ritkán van kép, további segítség lehet egy másik info morzsa, hogy a Rotax blokkos gépek kipu védő lemeze felül lyukacsos, a Piaggio kipuké meg nem. A váltás a két blokk között nem tudom mikor esett meg, csak sejtésem van, hogy 2003-ban.

 

Sajnos, vagy nem sajnos végül nem lettem Scara tulaj, de azért túl messzire sem kerültem, úgy a 800.hsz-nél tartottam amikor megjelent A ( ! ) hirdetés a hahu-n, és vettem egy Benelli Adiva 150 ( 2004 ) motort 150 ezerért. Ennek is Piaggio blokkja van, és áldom az eget, hogy nem vizes, hanem levegős, egy nagy gonddal kevesebb...

 

 

Ha nem bánjátok, veletek maradnék, bár nincs Scarám, de nem lennék komplett ha  elhagynék egy ilyen társaságot, ahol két ilyen segítőkész tag van, mint a két Zoli ( a fogfutár és a kétlaki :) ) .

 

Alkapánó Creative Commons License 2015.02.20 0 0 3225

Tünetkezelés, mint az orvosnál.

Az okokat nem keresik...

Előzmény: Szere28 (3224)
Szere28 Creative Commons License 2015.02.19 0 0 3224

Udv!

En azt nem ertem h a szerelo nem tette fel maganak azt a kerdest h ez a kis femdarabb meg honnan jott?! Mert magatol nem masznak oda fembarabok. Ha ezt felteszi biztos megtalalta volna h honnan jott. Igazabol nem is ertem ezen h lehetett elsiklani.

udv!

Előzmény: Alkapánó (3222)
Alkapánó Creative Commons License 2015.02.19 0 0 3223

Ez a tolattyú:

 

Előzmény: Alkapánó (3222)
Alkapánó Creative Commons License 2015.02.19 0 0 3222

Jól mondja Szere.

Én is jártam így. A karbi tolattyújából letört egy darab és bedarálta a motor. Ugyanezek a tünetek voltak.

A hengert hiába újítja fel a szaki, ha a karbi nem működik jól!

Előzmény: IQno (3216)
NDani Creative Commons License 2015.02.19 0 0 3221

Szia!

Nekem van egy felújított patronom amit végül nem építettem be, ha érdekel írj priv.

http://tinyurl.com/n3qpd9j

 

Előzmény: Renaultimate (3220)
Renaultimate Creative Commons License 2015.02.19 0 0 3220

Köszönöm a gyors választ!

Szerinted érdemes bontóból 14-20 körüli régi komplettet nézegetni, vagy csak a patront újra cserélni?

 

http://italmondo.hu/shop/11-futomu-alkatreszek/1106-teleszkop-alkatresz-egyeb/2761-buz1940-csillapito-betet-elso-teloba-scarabeo-50.html

 

Köszönettel!

Zsolt

Előzmény: Szere28 (3219)
Szere28 Creative Commons License 2015.02.19 0 0 3219

Udv!

Ha az log akkor csere mese nincsen.

udv!

Előzmény: Renaultimate (3218)
Renaultimate Creative Commons License 2015.02.19 0 0 3218

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni Tőletek. Egy 1998, 50, 2t scarabeom van és a bal első teleszkópja lóg, illetve felkoppan. Néztem, hogy elvileg a bal elsőben egy patron van, ami kb. 20e ft. Volt valakinek ilyesmi problémája? ... vagy egyéb ötletek, tapasztalatok?
Köszönettel:
Zsolt

Szere28 Creative Commons License 2015.02.17 0 0 3217

Udv!

A karbiban nezd meg a subert. Nem tortek le a fulek. Mert az pont ilyen tuneteket brodukal mind leirtal ha letort. ja es csak cserevel orvosolhato ami mincsen eltorve.

Udv!

Előzmény: IQno (3216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!