Köszi az észrevételeket. Azzal kb. tisztában vagyok, hogy mit kell megnézni egy motoron, meg miből állapítható meg a kora, futása, lassan már 20 éve húzom a gázt. Inkább olyanokra lennék kíváncsi, hogy mik a típusbetegségek, egyálltalán van-e ilyen. (csapágy, szimering, váz esetleges repedése, alulméretezett alkatrészek, meghajtás hibái...stb.)
Az biztos, hogy külföldről behozottak, szinte mindegyike valamilyen szinten törött volt, kérdés, hány motorból rakták össze. Bár ettől még lehet "jó". Egyébként egy ilyen 200-asnak mi az utazó sebessége? Itt arra gondolok, amivel "hosszabb" távon kényelmesen lehet vele haladni anélkül, hogy szétpörögné magát. Nézegettem a neten videokat, de sokat nem szűrtem le belőlük. Sajnos az én Leadem 70-est tartotta kényelmesen. 84 volt a vége, de úgy, hogy nagyon pörgött. Két személyre alkalmatlan volt a felfüggesztése. Cserébe beérte "hosszabb" távon 1,5l-el.
Éves szinten kb. 3-5000km-ert használom általában.
Szombaton megyek egy 200-ast megnézni, majd érdekesség képen leírom a fejleményeket.
Riger forumtársnak nagyon jó a felvetése, itthon ismeretlen fogalom a 200-as Scara és Liberty, még a márkakereskedőknél is....sajnos!
Rossz szokásom az utakon tomboló hülyékkel példálózni, de nem hiszem, hogy ettől kevesebb lesz belőlük – inkább csak megpróbálom felhívni a figyelmet, mert robogóval vagy motorral elszenvedve komoly gond lehet abból, amikor az autós jobban tudja az ún. KRESZ-t. Ami[...] Bővebben!Tovább »
Na ezt km mizeriat most felejsd el. A legvenebb motorban is amit eladasra kinalnak abban is altalaban csak 20e km van. Ammi hahahaha. En ketev alatt a motoromba 50e km tekertem. Ugy h pestre jartam meg kicsit turazni. Egy atlak nem hasznalt motorba is eves szinten 10e km belecsuszik. A fekeken es gumikon latszik a legjobban. 10-15e km utan tuti gumicsere hatul. Elol 30ekorul gumicsere. Ha ezek cserelve voltak biztos h nem 20e van benne. A gumik gyartasi daduman is lattni lehet h csereltek e. Jo legyen minden rajta jol muzsikaljon a motor. A km a motorban csak messe. Egy szervizkonyest meg talan le lehet ellenotizni ami vegig vezetve volt de aminek nincsen az csak mese h abban biztos annyi van. Inkabb haromszor annyi.
Ilyesmi újabb motorról itt a fórumon még nemigen esett szó szerelési tekintetben. Induljon elsőre hidegen - melegen, ne csattogjon-kerregjen, húzzon folyamatosan, működjenek a villanyos cuccok, ha húzod a fékkart 10-20 másodpercig, ne essen be se lassan, se gyorsan a kar, stb.
Új motor esetén érdekes a helyzet, az Aprilia hivatalos magyar oldalán Scarabeo címszó alatt csak 50-es robit promotálnak...
Alkapáno ! Nem az a kikiáltott helyzet, hogy rossz a Rotax, hanem csak hogy egyszerűbb eset a Piaggio blokk.
Segitseget szeretnek Tőletek kerni. Eladtam a robogomat(Honda Lead 110) es szeretnek venni egy 200-as Scarabeot vagy Libertit. 2009-nel fiatalabbat keresek minel kevesebb kilometerrel. Mire erdemes figyelni, tipushibak, motorblokk..stb. Esetleg tudtok-e eladot(talan meg uj is szoba jöhet), vagy olyan valakit, aki hoz be olaszbol?
Lebontottam ma a gépnek az egész hátulját, és nem OFF-olok azzal, hogy olyan dologra lettem figyelmes, h a vákumos csap nyomja ki a bengát vákum nélkül is, meg a csap egyébként kb. egy szintben van a karbival, nem is csodálkozom, h ha kevés benga van már, éppen csak csordogál.
A csap miért ereszti a bengát vákum nélkül is?
Maradhat így ?
Ismi aszonta ki kéne mihamarébb cserélni lehetőleg gyári újra, mert ez tipikus elromlás első lépése, a következő az lesz, hogy elkezd folyni a benga a csapból a szabadba és hogy egyébként is a karbi tűszelepe hosszútávon nem tudja ellátni a zárást egymagában.
A vespaban volt levegos blok. A benzin szint lecsökenesel jarum uzemanyag gon lehet tervezesi hibba ismert a szint csokenesel csoken a benzin nyomasa. De lehet ahogy irtad egy alapos takaritas megoldja a gondott.
Azt próbálnám most kideríteni, hogy a Piaggio-n belül melyik típusban használták ezt a motort, a Vespa, vagy talán a Liberty vonalon... ?
A blokk fenntartásával nem lesz gond, a váz az valóban érdekesebb eset, de minden esetleges nehézségért pótol a majdnem tökéletes szélvédelem :) . A kis kerék sem annyira halál a Bp-i utak egyes jeles szakaszain...
Korábban Monster Ball írta itt, h ha kevés benga van a tankban, meg-meg áll neki a motor, nos ez is ugyanezt csinálja, sejtésem, h a vákumos benzincsap gyengélkedhet és / vagy , ha van előszűrője a tankban, akkor az van kicsit eltömődve.
Hat a benelihez srm egyszeru alkatreszt szerezni kaszni teren. Ambar most a keeway tulajdonban van a beneli. Igaz blokhoz nem nehez szerezni mert piago blokoz van boven.
Üdvözletem mindenkinek, toronydarus Péter vagyok Budaörsről.
Nem voltam rest elejéről végigolvasni a fórumot, mert 200-as Scara-t szerettem volna venni. A fórum elején még istenítve volt a Rotax, ki is néztem egy motort, hívtam fogász Zolit ( :) ) hogy menjünk el megnézni, akkor mondta, hogy a Rotax felejtős, keressek Piaggio motorost.
Talán jól jön majd a jövőbeli érdeklődőknek, miről lehet megállapítani, hogy Rotax vagy Piaggio a blokk. Az már volt itt írva, hogy a Piaggio blokk, a menetirány szerinti bal oldalon az olajbeöntő alatt hűtőbordás. Az eladó motorokról ilyen részletében ritkán van kép, további segítség lehet egy másik info morzsa, hogy a Rotax blokkos gépek kipu védő lemeze felül lyukacsos, a Piaggio kipuké meg nem. A váltás a két blokk között nem tudom mikor esett meg, csak sejtésem van, hogy 2003-ban.
Sajnos, vagy nem sajnos végül nem lettem Scara tulaj, de azért túl messzire sem kerültem, úgy a 800.hsz-nél tartottam amikor megjelent A ( ! ) hirdetés a hahu-n, és vettem egy Benelli Adiva 150 ( 2004 ) motort 150 ezerért. Ennek is Piaggio blokkja van, és áldom az eget, hogy nem vizes, hanem levegős, egy nagy gonddal kevesebb...
Ha nem bánjátok, veletek maradnék, bár nincs Scarám, de nem lennék komplett ha elhagynék egy ilyen társaságot, ahol két ilyen segítőkész tag van, mint a két Zoli ( a fogfutár és a kétlaki :) ) .
En azt nem ertem h a szerelo nem tette fel maganak azt a kerdest h ez a kis femdarabb meg honnan jott?! Mert magatol nem masznak oda fembarabok. Ha ezt felteszi biztos megtalalta volna h honnan jott. Igazabol nem is ertem ezen h lehetett elsiklani.
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni Tőletek. Egy 1998, 50, 2t scarabeom van és a bal első teleszkópja lóg, illetve felkoppan. Néztem, hogy elvileg a bal elsőben egy patron van, ami kb. 20e ft. Volt valakinek ilyesmi problémája? ... vagy egyéb ötletek, tapasztalatok? Köszönettel: Zsolt
A karbiban nezd meg a subert. Nem tortek le a fulek. Mert az pont ilyen tuneteket brodukal mind leirtal ha letort. ja es csak cserevel orvosolhato ami mincsen eltorve.