Gondolj bele mi történne ha igy beröffinted a masinát.Az el nem égett tüzelőanyag összegyülik a béléscső legmélyebb pontján,majd amikor a turbó eléggé felpörög,a légáram felkapja az egészet,és benyomja a tüzcsőbe,ahol hirtelen elég.Ezt nevezik megfutásnak,de ilyenkor az a baj,hogy nem csak a turbó fut meg,hanem te is...Jó messzire... Fényképet csinálj,és majd okosabbak leszünk.A fuvóka milyen?
szia ma probálgattam a dolgot amit le irtál. hmmmm , marad elégetlen üzem anyag le megy alura ,(kevés volna a levegö) lehet , kisérletezek a tüzterekkel. nem tudok mást
Turbó nélkül azért kell a teszt,mert jobb ha a turpisságok igy derülnek ki.Begyullad e a keverék,stabil e az égés,nem csapódik e a keverék a tüzcső falára,vagy nem csöpög e le a tűztér aljára,nem köpködi e ki az üzemanyagot,vagyis elég e minden,milyen a láng helyzete a tüzcsőben,van e lángleszakadás,nem izzik e fel valahol a tüztér.....Én járattam majd egy órát mindig,utánna szétszedtem és vizsgálgattam.Sok minden kiderül igy.
Na délelőtt kipróbáltam mégis mekkora minimum nyomáson porlaszt a 0,55g/h danfoss fúvóka. 1,8bar-tól már porlaszt!!! (desztillált vízzel próbáltam ki - vízkőkicsapódás elkerülése miatt) Tehát egy erősebb AC pumpa megfelelne a célnak majd megpróbálok szerezni, ezt a mostanit meg talán olaj keringetőnek tudom használni, legfeljebb szétolvad benne a membrán.... :))).
Ja,bocsi,majdnem kihagytam a lényeget,kedves turbinaépitők.A tüztér ingyé van,akár csövet is adok hozzá.Van itt még olajtartály is.Ha kell akkor vigyétek,mert kidobom.
Csinálj már légyszi egy pár képet az egészről.Tüztér,tüzcső,csatlakozások meg minden.Szerintem neked nem a tűzcsővel van a problem,valami más lesz ott,de ha nem látom,akkor nem tudok/tudunk segiteni.Tesztelted külön,turbó nélkül a tüzteret?
Szia! A tüzcső nehéz kérdés,akik értenek hozzá azt mondják,hogy a legbonyolultabb a tervezése az összes alkatrész között.Szakirodalom az nincs,vagy hozzáférhetetlen.A neten lehet találni számitásokat,de azokat nem az átlagember számára találták ki.Mese nincs,kisérletezni kell,avagy szegény ember vizzel főz!Látod a képen,nekem is van egy pár kisérleti darab.A lényeg röviden az,hogy az égéshez az össz levegönek csak kb 20-30%-a kell,a többi az lehüti a forró gázt,a tüzcsövet.Az sem mindegy hogy a levegő mekkora sebességgel érkezik,mert az égéshez kis sebesség kell,ezért a fúvóka környékét pici furatokkal szokták kialakitani.Ha párologtató is van,akkor az mégjobban megkavarja a dolgokat,hiszen abba is kell levegőt vezetni,azért hogy az elpárolgott üzemanyag ki tudjon jönni,és el tudjon keveredni a levegővel.Ha sok levegő kerül be,akkor az üzemanyag nem párolog el rendesen,kicsöpög,és összegyülik a tüztér alján,aminek futás lessz a vége.Ha a levegő kevés,akkor elolvad a párologtató,mert nincs ami hütse. Szóval nem egyszerű,de nem szabad feladni!!! Kérdezz bátran.
szia xantia99 . lenne 1-2 kérdésem, meg tudod mutatni a tüz terét mert amit csináltam turbinát( rosszabb lett mint az elözö) mindent ki számoltam amit csak lehetett. és szivtam(megint)a fuvokához , külön levegöt jutatsz?
Mérd meg mennyit tud,mert lehet hogy olajra jó lesz.De oda is kéne 2 bar,mert az alatt gallyra megy a turbó. Befecskendezésre olajégő szivattyú kell,nincs mese.Oda azért kell 10-15 bar,amit egy elektomos AC sem tud. Javaslom,keresd meg tecnikát,hátha tud segiteni...:-)))
Igen ez lett volna. A muki akitől vettem vaterán, nem tudta az adatait, és szerintem ezt dobhatom, mert AC pumpák közt sem mindegyik tud 3-3,5 bar nyomást. Ez viszont tutira nem, valószínüleg ilyen 0,8 körüli lehet....
Valami gáz van az AC pumpámmal, semmit nem nyom, ha az ujjammal lefogom le is áll. hmmmmmmm..... Szétszedtem és hasonlít az orosz mélykúti szivattyúhoz, egy elektromágnes mozgat egy membránt és két szelep segítségével juttatja tovább az anyagot. Elvileg egy autóból van kiszedve, labor táppal adtam neki a 12V-ot kb. 2A áramot vesz föl a mutató szerint. Nem igazán értem mi lehet a baja.
A teljes hossza 50 cm,átmérője 150 mm, a bemeneti cső 60 mm, a turbó csatlakozásnál a furattávolság 7*11 cm. Fuvókatartót és a fúvókát nem adom,de a többit igen.
Kedves turbinaépitők! Felajánlanám gazdasági hasznositás céljára a képen látható tüzteret. Én már kinőttem,gondoltam nem dobom ki,mert hátha jó lesz valamire.
Ezeket majd megmondom,el kell vinnem a tengelyt egy szakihoz,mert speckó a menet.Balos is és elég nagy a menetemelkedése.Nincs menetfésüm,illetve van,de ez a menet nincs rajta. Másik lehetőség ,hogy arról a tengelyről ami régen szétrepült,levágom a végét,és elküldöm...
Hát egy illen mechanika kéne,meg az orrkúp a süritőkerékre.Rajzom nincs,mert csak videjón láttam,de szerintem a mechanika mérete az orrkuphoz igazodik.Meg a motorhoz.Igazából azt sem tudom hogy érdemes e ezzel próbálkozni,mert ez nem görgőcsapágyas hanem sikló,és annak jóval nagyobb az ellenállása.Itt az axiális erőket egy un. támasztótárcsa veszi fel,ami lényegében két tárcsa,amik között olaj van.Vagyis minnél jobban nyomod a süritőkereket befelé,annál nehezebb forgatni.
/OFF Tudok segíteni, ha érdekel a téma, de véleményem szerint nem éri meg. Pénzben igen. Amúgy nagyon apró dolgokon, részleteken múlik a siker, és bizonyos lépések készítés során 100x veszélyesebbek mint egy turbót felpörgetni. Manapság már én is csak boltban veszem. Az utolsó generáció (amit el is csesztem a kevés lifterrel) http://www.youtube.com/watch?v=JOn2slDwkzY Elérhetőségemet megtalálod itt indexen.
Tudom hogy ez ide nemigen tartozik,de ugy látom van itt egy-két piromániás.Az a helyzet,hogy én odavagyok a tüzijátékért,de venni szoktam,50 mm-es körtéket.Szerintem ti tudjátok hogyan lehet megcsinálni házilag.Hol kérdezzek,melyik fórumon?
Hát biz nekem illen kéne,ha vóna.Itten sajna csak egy öreg esztergályos van a közelben,akinek ilyet meg se merek emliteni.Csak a mechanika kéne,motort azt szerzek.