Tőlem aztán igazán nem áll távol a barkácsolás, de csak akkor látom értelmét, ha jobbat tudok csinálni, mint amit készen meg lehet venni, vagy ha jelentősen olcsóbb lenne. Vezérlőt nem tudok építeni, fogalmam sincs mi előnye lenne igbt-ből összerakni egyet. De szívesen meghallgatom, ha elmondod miért lenne jó.
Úgy gondolod, hogy jobb vezérlőt lehetne barkácsolni, mint amit pl. a Curtis gyárt? Ha olcsó kell, arra meg ott van a noname kínai, az kevesebbe kerül, mint amennyiért az alkatrészeket meg lehet venni...
4 kW volt a maximális teljesítménye, az kevés 60 km/h-hoz. Persze lehetne olyan áttételt csinálni, amivel meg tudná csinálni lejtőn hátszélben :)
Van egy 5,5 kW-os AC motorom, azt 6000-ig simán ki lehet forgatni, könnyedén vinne 60-nal egy mopedautót.
A frekiváltós hajtás az akkupakkon bukik el, 300V körüli akkupakk kellene hozzá, amit sokkal macerásabb megcsinálni, mint egy 48-72V-os akkut.
Kigyo kolléga átépített mopedautója 70 körül megy, Ő biztosan meg tudja mondani, mekkora teljesítmény kell a 60-as tempóhoz. Ha jól tudom, a vezérlője mutatja a pillanatnyi teljesítményt.
A frekiváltós Aixamet jó régen csináltam, jó kis járgány volt, de legalizálni nem lehetett. Egy darabig német moped rendszámmal használtam, de amikor a külföldi rendszámos kocsikra rászálltak a rendőrök, az első figyelmeztetés után letettem. Utána építettem a kínai bldc motoros Stellát, azon volt rendszám, a motor csere néhány szabály betartásával nem engedélyköteles a segédmotoroknál, azt azóta is használjuk. A Ligier BeSun full gyári, AC motoros ez is, a vezérlője hasonló elven működik mint a frekiváltó, de ezt kifejezetten jármű hajtásra tervezték. Tavaly szeptemberben fogtuk be szaladgálni, azóta belement 18e km. Nem tűnik szervizigényesnek, a fékeket kellett rendberakni, de más szerelnivaló nem nagyon volt.
Sajnos az elektromos kocsik elég drágák, talán egy Rewa lehetne még elérhető áron, döglött ólom akkuval 1M alatt meg lehet venni. 700e Ft egy új ólom akku, de annyiért én tennék bele Tesla modulokat, megspórolnék vagy 200 kg tömeget, a hatótáv meg a duplája lenne. A Rewa L7e kategóriás, 80 km/h körül van a végsebessége, azzal már talán nem tartanánk fel a többi autóst.
Bár szerintem nem a sebesség a döntő, az én Aixamom óra szerint 120-at ment, ami GPS szerint lehetett kb 100 km/h. De azt is mindig le akarták tolni, a Ligierem még nem megy csak 45-öt, de nem tapasztaltam azt az agresszivitást, mint régebben. Én sem értem miért lehetnek ilyen elnézőek vele, talán a magassága, vagy a fura formája lehet az oka. A gyerekeknek nagyon tetszik, ez a gnóm törpe nyerges vontató, de sok felnőtt is odajön hozzám kíváncsiskodni.
Válaszodnak ezzel a részével még egyet is értek: „nem kelett volna megszolítanod talán, úgy más értelmet nyert volna a hozzászólásod!”, leszámítva a helyesírási hibákat. A továbbiakban részletesen kifejted az előző válaszodban leírtak értelmét, miszerint „Kibic kuss!” És kioktatsz, mennyivel másabb egy elektromos autó fűtése?
Olvastad egyáltalán, amit írtam?
Mivel egy ideig nem volt fűtésem az autóban (ez kb. olyan helyzet mint egy elektromos autóban), nekem is alternatív lehetőségeket kellett keresnem. Csak annak lehet fogalma az elektromos autó fűtéséről, akinek van olyan? Nem kéne ilyen magas lovon ülni!
Tényleg sajnálom, hogy „megszólítottalak”, valójában csak a bejegyzésedre hivatkozva írtam, bocsánatot kérek érte, meg a hangnemért is! Ugyanakkor intelligens ember valahogy így válaszolt volna az első bejegyzésemre:
„Köszönöm az információt (bár lehet, hogy nem használom). Ugyanakkor némi élt vélek felfedezni a sorokban, amire úgy érzem nem szolgáltam rá.”
Én mindent leírtam, amit akartam, továbbiakban ezzel a témával nem foglalkozom, ezzel kapcsolatban nem válaszolok senkinek ezen a fórumon. Akinek gondja van írjon e-mailt, válaszolok rá, ne itt szócsatázzunk.
pafff!! szia! ezt nem hagyhatom szó nélkűl!!, mivel nekem is volt több ilyen, vagy ehhez hasonló találkozásom a " rend éber " öreivel! némelyik tényleg maffiozó szinten tud köcsög lenni!! és még selyempapírba csomagoltam a minősítésem!!nagyon el kéne gondolkodni néha némelyik rendőri intézkedésen, hogy az törvényes e?? holott a rendőrtől lenne a leginkább elvárható, hogy a törvényt maximálisan betartsa és ezzel példát mutatva a másik embertársa részére a törvény betartására. volt, nemrég, hogy falunkba megállított a fakabát és kihúzva magát közelítve felém, mondja, hogy, "jonapot kívánok! azt tudja, hogy most meg fogom büntetni??, mondom miért is??, majd csak találunk valamit"" hátt ez nonszensz!! persze van rendőrismerősöm a faluban és mondta is nem hivatalosan, hogy a rendőrfönök, a mostani, ha megy hétvégére, haza, mikor halad ki az örsről akikel még találkozik, az ajtóig, mondja nekik, hogy aztán hétfön, ha jövök roskadozzon az asztal a büntetésektől, mert akkor látom, hogy dolgoztok és így lesz pulykapéz!! így aztán érthető, hogy belekötnek fűbe, fába, csak az a baj, hogy így a rendőr nem azért van, hogy a rendre vigyázzon, és betartassa azt, mert messziről bűzlik, hogy állami szintű védelmet élvező, a törvény mőgé bujtatott szarházi alakok, pénzbehajtó munkakörben ténykednek! ezért is jellemeztem a "maffiozo" szoval a ténykedésük! persze nem álltalánosítok, de az ilyenfajta intézkedésekből egy is kinyithhatja a bicskát az ember zsebében, mégha nem is ér célt vele, a tahója, tudatlansága folytán, mert, ha értene a dolgához, tudhatná, hogy nagyobb esélyel, tud megbüntetni egy öregebb autoval közlekedö autost, mint egy mopedest. és itt van a büntetés! a lényege talán az lenne, az én olvasatomban, ha valaki elkövet valamilyen szabájtalanságot, kakor a rendőr a hatalmával élve, büntessen, hogy a delikvens legközelebb ne kövesse el mégegyszer azt a szabájtalanságot. ehejett mi van, az ilyen fejvadászoknál?? elvileg ok nélkűl, megállít, vekzál, zaklat és próbálja ilyen oylan okkal elvenni a pénzemet! mert, ha átmegyek a piroson, mondjuk, akkor oké! büntessen, de, hogy, ide a pénzt, aztán majd kitaláljuk, hogy miért adtad gyökér...ez nagyon durva!!! és, ha még arra is gondolok, hogy az én adómból vannak fizetve az ilyen gané alakok, hogy basztassanak és kiraboljanak, az duplán felháborít!! persze nem kell félreérteni! ez nem álltalános, csak lehet, hogy, mert a parancsnok olyan, amilyen a faluban, futok bele én is sűrűbben az ilyen, mindenáron, megbüntetni akaro rendörökbe? innen emelem kalapom a normális rendörök előtt és minden tiszteletem az ővék és ami nem ingük ne vegyék magukra! a szarházi fajta pedig gondolkodjon el, hogy lehet át kéne állniuk a másik oldalra, mert viselkedésük szerint soxor oda tartoznak!!
Csak szeretném elmesélni a tortenetemet. Tegnap egy köcsög rendőr, illetve ketten voltak, de a cigány képű, mindenáron megakart büntetni. Megyek a mopeddel, aztán szembelevo forgsavban ellenorizgetnek. Meglatnak, látom figyelnek ám. Aztán, már csak a tükörben látom, mint a bolondok, ugrabugralva futottak az autójukhoz, aztán látom am, utánam fordultak. A közöttünk lévő autók, megeloztek engem, könnyedén be is értek. Lakott területen jönnek mögöttem 50 el, aztán bekapcsolták a bohóc lampajukat, hú most akkora fogást csinalnak majd. Azthittek lejárt a műszaki, de a mindent tudó központi számítógépjükből kiderült, erre nem is kell. Kinjukba elkérték a jogsimat. Az fullon telle van, mondom nekik, remélem elegendő lesz a jogsi. Aztán kinjukba megfujatta a szondát, csak már megbuntessen a köcsög, de az is negatív lett. A ciganykepu kétszer körbejárta szigorú tekintetével a szuper mopedemet, de csak nem tudott hibát találni. A végén feladták a majmok. Annyit szűrnék le az ilyen ganyé viselkedesbol, hogy azért aki ilyen moped szarral jár, nem veti fel a pénz, mint mondjuk a pénztáros lorincet. Ott akkor azon az utszakaszon en voltam a legcsorobban kinéző az összes közlekedő között. Még az ág is húzott. Pont az ilyeneket kell baszogatni? Jobb inkább a bűnözőket üldöznék a majmok.
nem kelett volna megszolítanod talán, úgy más értelmet nyert volna a hozzászólásod! mivel megszolitottál, ezért gondoltam rám érted, megnyilvánulásaid tartalmát., de mindezt félretéve! nem tudhatod én mivel vagyok tisztában és mivel nem, ráadásul nem vagy ev autos sem! így eleve te nem tudhatsz olyan dolgokat, amiket én magam egy ev autos, így kizárt, hogy vita, vagy akárcsak beszélgető partner is lehess, fűtés támában, mert nem tudsz érdemben hozzászólni bizonyos kérdésekhez, így van ez a fűtéssel is egy ev autoban!, itt nem ugyanazok az elvárások, mint egy normál autoban, ahol bőségesen van hőfelesleg, mert a motor termeli, ütre, faszra! itt elő kell a hőt állítani a futásteljesítmény rovására, így kompromisszumos megoldásokhoz kell nyúlni! olvashattad, hogy Woodoo, még síöltözetben is képes autozni, ha az idő úgyhozza! egy normál fűtésű autoban ez szinte elképzelhetetlen!, tehát ebből is kitűnik, hogy az ev autoban a fűtés egész más világ! véleményem szerit, itt a párásodás, megszüntetése a határvonal, mert az a biztonságot csorbitja az autoban, ha fennáll. ezért nem biztos, hogy kell az a skoda fűtésteljesítmény, vagy akárcsak kiindulópont is legyen egy ev auto fűtésrendszerében?
Nem volt szándékom senkit megbántani, ha ez történt bocsánatot kérek! (A szavaidból ezt éreztem.) Lehet, hogy a „mihez tartás végett” kifejezés nem volt megfelelő: nálam ez azt jelenti, hogy kiindulási adat, viszonyítási alap, esetleg hipotézis, vagy peremfeltétel. Magam is elcsodálkoztam a fűtés teljesítményigényén. (Azért a Škoda 105-ös adatát írtam le, mert erről van részletes javítási leírásom, amit más miatt kézbe vettem.) A mopedautóm Microcar Virgo légtere nem hiszem, hogy sokkal kisebb lenne, mint a Škodáé. Például: le lehet vonni tehát azt a következtetést, hogy túl nagy plusz akkumulátor teljesítmény kellene. Ezért szét lehet választani, pl. ülésfűtés+ablak páramentesítésre. Vagy: mivel létezik motoros fűthető aláöltözet (nekem is van), aminek kisebb a teljesítményigénye, és azt használni. Még nem próbáltam autóban, de meg fogom tenni a télen. Egy rövid ideig a fűtésem vacakolt, és a páramentesítést négy darab jégakkuval oldottam meg. Rövid távon elég jól működött. Most folyadékos ülésfűtéssel/hűtéssel kísérletezek. Nyáron lehet, hogy jó lesz a hűvös ülés (tulajdonképpen ezért kezdtem el). Tehát el lehet dönteni, hogy ki – mihez tartja magát; e végett írtam le soraimat. Az, hogy nem árt fizikát is tanulni, általános igazság (olyan, mint a Nap keleten kel), Nem lehet sértő, főleg, hogy konkrétan senkinek nem címeztem. (Pl.: „Tisztelt X Y, Önnek fizikát kellene tanulni”.) Magamra is értettem, mert néhány éve ész nélkül megvettem egy 150 wattosnak írt szélvédő páramentesítőt, de komoly hidegben semmit sem ért. Nem jutott előtte eszembe, hogy van fizika, és nem számoltam utána.
Visszatérve az eredeti írásra: naivan azt gondoltam, hogy a leírt adat, a 4,6 kw, azoknak, akik a fűtésen gondolkoznak jó kiindulás lesz a tervezéshez, és örülni fognak neki...
Én is láttam a startlapon az Opel Rocks mopedautót. Egyből arra gondoltam , hogy ti is nyomon követitek ezeket a kis újdonságokat. Nekem nagyon tetszik, bár ha lábujjhegyre állva megvennénk egyet " 8000 euró kb 3M Ft " akkor sem nagyon tudnánk használni. Szigetszentmiklóson lakunk, itt a mopedautó nem él meg. Volt nekünk egy Ligier Ambra , ami 45 és 60 Km/ó sebességet tudott attól függően milyen paszban volt. Amikor bedugul a forgalom akkor tökéletes, de ha kicsit tisztul az út akkor 80.-al mennek és dudálnak , mögéd állnak 2 méterre , szóval nem volt egyszerű helyzet. A Ligiernek volt néhány aktív hülye megoldása : - a variátor , amit végül megtanultam beállítani " hála neked és Bakancsnak " végül ez megoldódott - harmat gyenge fék. Ha már egyszer összerozsdásodott a tárcsa és a féknyereg, akkor csak az új a megoldás, az pedig bitang drága. Én csiszolta , flexeltem , mindig szar maradt - a főfékhengert ki kellett támasztanom " ha nyomtam a fékpedált eltekeredett a homlokfa l" ettől is javult valamit a fékhatás - több alkalommal eltört az alumínium vázkeret , Csepel művekben volt egy pasas aki mindig alámászott csúszott -mászott és alig kért pénzt , én éreztem magam folyton kellemetlenül - nem volt tágulási tartálya a hűtőnek , " végül fúrtam egy lyukat + M5 menetet a vízcső legmagasabb pontján és ott kilevegőztettem Remélem ennek az Opelnek jó a féke , mert amikor vizsgáztatni kellett -akkor jött be a rendszám - csak másodszorra ment át . Mondtam már nekik hagyják a fékpadot és" Bakancsra szak kollégára hivatkozva úgy em lékszem 5,5 m/s kell" , nem tudom elérte vagy csak rámondták , hogy megvolt . Beült 2 dagadt faszi, a jobboldali fogta az ölébe a lassulásmérőt és 8 - 10 szer elviharzottak az udvaron és gurulva álltak meg . Féknyom az soha nem volt. A dizeleket nem nagyon ismerem és kicsit én is benne vagyok , hogy a motort kinyiffantottuk. Valamit szereltem rajta és feltöltöttem a hűtőt, de a gumicsőnél nem légtelenítettem és felforrt a víz , az asszony meg dumált mennyire siet és nem álltam meg. Azt hittem kibír még 3 Km.-t hazáig. Hát nem bírta . Kiterült a hengerfej tömítés ez a kisebbik, de elvetemedett a hengerfej és ezután ette a hengerfej tömítésekett. Nem tartom olcsónak a kis Opelt, de valójában többre számítottam. Azt szeretném ha a város tele lenne ilyen kis autókkal és akkor kicsit lelassulna a forgalom és akkor én is beférnék. A 75 Km.-es hatótáv az nagyon kevésnek tűnik , és ez az új akksira vonatkozik. Ha jön a hideg és öregszik az akksi örök stressz , hazaér-e az ember. Én tennék bele egy mopedmotort és autógenerátoros aggregátort vészhelyzetre. Ha már az ember ezt megvette és kertes házban lakik ahol van egy konnektor, akkor éjjel nappal mennie kell . Az áram árát kb 3-4 Ft/Km körülire saccolom. Azt kívánom , sok mopedautós meg tudja venni. Nyáron sokat robogózom , nagyon élvezem a buszsávot és , hogy előre lehet menni a piros lámpánál a robogósoknak. Én ezt nem szoktam teljesen kihasználni , 2-3.-nak állak csak be . A Piaggio robogóm 75-80 km/ó mutat az valójában kb 60 Km/ó és az sokszor kevés . Vettem az asszonynak elektromos biciklit használtan 2db akksija volt, amit egy kapcsolóval tudtam átkapcsolni - de mindig csak egy akksi volt aktív . 150.000.- vettem egy hét múlva 145.000.- tudtam eladni ennyit megért a tapasztalat. Azt mondta a nejem túl nehéz , inkább megy a hagyományos bringával. Egyik akksi 85% a másik 60% volt , eredetileg 26V 9Ah = 234wh akksik voltak így sima úton tekerve 45 Km tudtam menni két akksival. A leírása 90 Km .-t ígért. Én emiatt kicsit óvatosabb vagyok az Opellel sem terveznék 50-60 km.-nél hosszabb utakat. Leginkább az tetszik ebben , hogy új bár 3 M forint. Nekem mindig sikerült a nem dohányzó doktornő garázsban tartott tartalékos autóját megvenni . Egyszer volt új autóm 1980.-ban Trabant. Az volt a bája , ami kinyiffant arról mindig csakis én tehettem de legalább meg tudtam mindig javítani. Több mint 25 évig működött. A nejem miatt automata autó kell , most egy Renault Clionk van . Utoljára 59.000 forint volt a szállítás és 1 óra szervizdíj 20.000.- Ft. Automata nem szabad húzatni. 9 napja nem indult - szerencsére itthon - és péntekre kaptam időpontot a szervizbe, még nem tudom mennyi lesz az ára. A te frekvenciaváltós mopedautód azért tetszik nekem, mert azon mindent értek elektromosan, de a mechanikához nem sokat konyítok. Én abba még bele tettem volna egy dahlander motort és egyből lenne benne egy felező is mint a terepjárókon. Aki teheti vegyen ilyen kisautót és sok öröme lesz benne.
Szép Napot mindenkinek Segítségre lenne szükségem. Problémám adódott a JDM titane2 féltengely csuklóival. Eléggé kopottasak. Rendeltem újat ami nem jó magára a tengelyre. A tengelyem 20 bordás a csukló kívül belül 18. A külső csukló picit rövidebb mint a gyári és a furat is kisebb a csuklóban mint a tengely. A kérdés az lenne hogy hol találok hozzá valócsuklót,esetleg személyautóét? Már ha létezik ilyen? Esetleg lennének valakinek eladóak? 1 külső 1 belső kellene mindenképp,de ha van 2-2 az még jobb lenne. De komplett féltengely is érdekelne ha van valakinek eladó,vagy csak szár amire jók lennének az új csuklók és fel tudnám használni őket. Azt tudja esetleg valaki hogy a 18/18 bordás csukló mihez való? Az is felmerült bennem hogy a csukló jdm-hez való, viszont az én féltengelyeim már nem az eredeti tengelyek? Tudom hogy nem egyszerű a kérdés/kérés. Segítséget előre is köszönöm!!
Egy időben lejárt német mopedrendszám volt az 500-as Aixamomon, arra időként raktak mikuláscsomagot, de behajtani nem tudták a parkolási díjat.
Fehér rendszámmal a mopedautóknak is fizetni kell a parkolásért a debreceni parkolási rendelet szerint, ezzel nekem nincs problémám, még akkor sem, ha csak fele annyi helyet foglalok, mint egy SUV. Augusztus óta lehet igényelni az elektromos mopedautókra is a zöld rendszámot, azzal viszpnt nálunk ingyenes a parkolás. Zöld rendszám ügyben beszéltem a közlekedési hatósággal, azt mondták kérjek tőlük emailben egy állásfoglalást. Mellékelni kellett fotókat a kocsiról (motorról) az adattábláról és a forgalmiról, és majd válaszolnak valamit. Bár gyanítom egy állásfoglalás alapján az okmányiroda nem fogja lecserélni a rendszámot, szerintem kell nekik egy műszaki adatlap is, azt meg nem hinném hogy szemle nélkül kiadják. De majd kiderül, nem tudom a covid miatt most mennyi az ügyintézési határidő...
Nem tudom erdekel e valakit, de léteznek 12 v os elektromos fűtő radiatorok is, autókban. Pl vw skoda seat stb alkalmaz egy kiegészítő futoradiatort az autoiban. Ott azért, hogy amíg nem melegszik be a motor, az utasteret már akkor is elkezdje fűteni. Bemasolom ide a gyári cikkszámat. 1K0 963 235 F azt nem tudom, mekkora teljesítményű, hány ampert vesz fel. En, a mopedautomban, aixam 400, úgy oldom meg a paramentesitest a szélvédőn, hogy ami gyakorlatilag benne van fűtés, azt minden nyilasat lezartam, csak a szélvédőre fújja a levegőt, illetve pvc csővel megoldottam, hogy kívülről szívja be a levegőt. Meg, plusz teszek bele, az még teljes egészében nincs kész, szóval teszek bele egy plusz radiátort, ventilatorral együtt. Egy régi ford sierra ventilátor, a radiatornak csinaltam házat, és ez így egyben a belső térből fogja kapni a levegőt. Szerintem szuper fűtése lesz igy a járgánynak. A paramentesites viszont tökéletesen működik!!! Főleg, hogy kívülről szívja be a levegőt.
Outsider-ként (nem elektromos mopedautóm van): csakis mihez tartás végett. (Tervezési segfédlet.) A Skoda 105 fűtőradiátorának teljesítménye 4,6 kw. Mindenki olyan következtetést von le, amilyet akar! Nem árt (egyébként) fizikát (is) tanulni.
Én is odaálltam! Az állomáson is van ilyen motornak kialakított parkolóhely. Meg a rendes fizetősbe is beálltam, s abban maradtunk a közteresekkel, egy idősebb fickó, meg egy fiatalabb lány ott flangált épp, hogy amíg ők vannak szolgálatban, azaz aznap nem büntetnek meg, de nekik az van kiadva hogy "minden ami rendszámos, és egy helyet fog" az parkolási díj köteles, úgyhogy ha nem akarok az ügyfélszolgálaton magyarázkodni a csekkel, akkor jól járjak ennek utána. Ui: A fickó azt mondta hogy vegyem le a rendszámot a kutyát nem fogja érdekelni a parkolás szempontjából. (Annál inkább a rend éber őreit) :D
Én csak egy részletfizetési konstrukcióra emlékszem, 2000 euróért el lehetett hozni, de gondolom csak Franciaországban élőknek adták. Állítólag szupermarketekben árulják, nem a Citroen szalonokban.
Úgy tűnik a mopedautóknál eltűnt az elektromos hajtás felára. 8000 euroért ad az Opel egy elektromos mopedautót, a legolcsóbb diesel motoros Aixam is drágább tőle...
igen, az. az érdekelne, hogy visszaszereléskor a csavar vége könnyedén eléri-e bowdent ( a váltóbowdent szeretném rövidíteni egy a csavar feje alá berakott alátéttel, mert nehezen kapcsolható az előremenet) Gázos Sanyi írt itt erről, köszi a választ