Keresés

Részletes keresés

Kevin Creative Commons License 2023.09.17 0 0 88324

Ugyanezek az adatok vannak nálunk is ha az asszonnyal motorozok. 1250 gsa 3,9 liter 390-es Duke 2,9 liter/100km. Max. 95 km/h tempo különben a feleségemet lefújja a menetszél a motorjáról.

Előzmény: Mortoff (88315)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88323

Szerintem azok a határaikon túl mennek, és ez az arc azon az úton egy ügyesen áttételezett 28-as Csepellel is ott tudná hagyni őket.:)

(Látszik, hogy teljesen kívülről tudja, és ehhez meg még ügyes is, plusz nincs hol kihasználni a sportmotorok erejét.)

Előzmény: Mortoff (88317)
tux Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88322

Nekem csapatósan 5.6 körül, normál túratempó 4.5 és 5 között. 6 felett még nem volt egyik sem, gondolom az sok gyors autópályával lehetséges.

Előzmény: befaster (88319)
dvorcsakl Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88321

A 3.8 az Nagyszebenből hazafelé, kisebb utakon volt, ahol tényleg csak csorogtunk és élveztük a tájat.

befaster Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88320

A 4.6l d.o.h.c sem tudom hogy jött ki. 😉

Pedig az a sajátom. 

Előzmény: befaster (88319)
befaster Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88319

Hát én még 6l, fogyikat láttam csak lc kijelzőn.

Ezek szerint eszik kevesebbet is. Mondjuk 5l fogyit el tudom képzelni ,4l azt nem. 😁😁😁

Előzmény: Mortoff (88315)
Mortoff Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88318

Ja, ma láncot kellett olajoznom. Szürreális élmény volt. :D

Mortoff Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88317

Lehet szólni kellett volna a sport motorosoknak, hogy verseny van. ;)

Előzmény: zöld_I (88307)
Mortoff Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88316

A GS még a fizikát is meghazuttolja… :D

Előzmény: tcaoe (88305)
Mortoff Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88315

Most, hogy  csak a gyerekkel motoroztam 1,5e km-t, 3.6 liter az 1200lc átlaga. :D

A kis Duke meg 2.9-et eszik. 125 létére sokat fogyaszt;)

A tempó 80-90 környéke, a haladási átlag 54.

Előzmény: Stenmark1 (88302)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88314

Mondjuk a másodikra és az elsőre olyan paraszt módon előzött rá, hogy ott még lehet, hogy én is káromkodtam volna a helyükben.

Előzmény: Stenmark1 (88312)
hamvasat Creative Commons License 2023.09.16 0 1 88313

Hajnalban meg este ott a friss csúszós lószar is az úton :-) Erdély nem a szágoldozásé :-)

Előzmény: Stenmark1 (88312)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88312

Igen, az látszott rajtuk, hogy zavarta őket, hogy van náluk gyorsabb. Főleg az elől menő reagált idegesen, én ilyenkor inkább elengedem a gyorsabbat, könnyű ilyenkor hibázni.

Mondjuk pl Erdélyben nehéz lenne ilyen tempót menni, ahol bármelyik kanyarban ott lehet egy lovaskocsi, traktor, vagy egy lassú teherautó.

Előzmény: zöld_I (88307)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88311

Én csak prosztovics felhasználó vagyok, így csak az érzéseimet tudom elmondani. A 19-es kerékkel a Gs (1150-1250-ig) magától megy be a kanyarokba, a 17-el meg bűvészkedni kell. Pedig most direkt fújtam az R 850 R első kerekébe (jobb lett), de még mindig tolni kellett a kormányt.

Na a Gs-en nincs tolásra szükség, akkor így pontosítok, és ezáltal nekem könnyebb a kanyarvétel vele.

Hogy extrém helyzetben melyik a jobb, azt nem tudom, pályára nem járok, országúton meg igyekszem nem feszegetni a határaimat.

Előzmény: tcaoe (88305)
cliffgreen Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88310

Offtopic - de érdekes tapasztalás volt.

Elmentünk Mosonmagyaróvárra feleségemmel megnézni egy gyönyörű állapotúnak hirdetett Monster 620ie-t.

A fiatal kereskedő srác is azzal fogadott, hogy nagyon szép.

 

A képek alapján sejtettem, hogy nem lesz hibátlan, a JSZP-n megnéztem az előtörténetét, már az is zaklatottnak tűnt - régóta nem lehetett gondos gazdája:

- 2003-as, 2008-ban került be az országba, 4 tulaja volt

- az utóbbi pár műszakin csak pár száz km-rel nőtt a futásteljesítmény, tehát sokat állt

- 2008-ban még szürke volt, azóta fehér, de nem írták át a forgalmiban

 

A képekről láttam, hogy kókány az első lámpa és a kipufogó is barkács meg nyilván nem is legális.

 

A valóság még szomorúbb volt:

- a képeken tiszta a blokk, de koszos, sárgás

- kérdezem, a kipu mennyire legális, van-e hozzá papír  - azt mondta nem kell, mert most volt _nagyon_szigorú KPM vizsgán. Persze mondom, majd az osztrák rendőr fog elnézést kérni...

- a kupplungkar vége leesett, még nem volt ideje visszaszerelni (ugyanolyan gyártmány mint amit Tux cserélt le)

- a jobb telóból folyik az olaj -  "csak egy szimering" mondja... de mondom olajos a fétárcsa és körbe az új gumi. Egyrészt veszélyes, másrészt megeszi az olaj a gumit. Ha a tárcsa olajos, akkor a betét is az, hivatalosan nem lehet tisztítani, cserélni kell, nyilván mindkét nyeregben. Ráadásul elég vállas a tárcsa, nem csodálkoznék, ha az is cserés lenne. A külső villacsövön láttam valami horpadást -  fényképen is látszik a fénytörés, tehát kérdés, hogy változtak-e belül a méretek, lehet, cserélni kell azt is...

- a tákolt kipu bilincsébe beleütközik a fékkar - ez is átment a nagyon szigorú vizsgán

- az ülés meg a műanyagok valami kulimásszal lekezelve - ez valami filléres neppertrükk lehet, mindenesetre gusztustalan

- a műszerfalban a digitális kijelzők előtti fólia meghullámosodva

- A2-re van hivatalosan korlátozva, de most nincs benne a fojtás - én nem szeretem az ilyen okosságokat...

 

Most engedte le az árat 1,3-ról 1,05-re... 

Mondom, ezért az állapotért ez nagyon sok. Ha belegondoltok, 1150-es BMW-k mennek ebben az árban.

A srác most már nem azt mondta, hogy milyen gyönyörű, hanem hogy ez már 20 éves, ez ilyen, az új meg 8millió - persze, a 600-as Ducati, mi? 

Ezzel már nem volt kedvem vitatkozni, mondom gyere, nézd meg a 2005-ös BMW-met, és vessük össze a két motort...

Itt már nyilvánvaló volt, hogy nem lesz biznisz, pedig még meg sem néztem, mitől van lenyúzva a kipu a bal oldalon - trükkös az ilyen, miért nincs arról az oldalról fénykép - meg már be sem indítottuk.

 

Én szeretek ilyeneket megnézni, tanulságos tud lenni, de szomorú is, lehet, hogy valaki sok pénzért lesz átcseszve... :(

 

 

cliffgreen Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88309

Közeleg a halloween, lehet faragni a legfélelmetesebb tököt! ;)

Előzmény: zöld_I (88308)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.16 0 1 88308

Az eszem nekem is a vstromot mondta előző motornak, mert az nem romlik el és alig fogyaszt. Mentem eggyel, kb ebben ki is merültek számomra a jó tulajdonságai. Igaz, azon épp égett a csekkendzsinnnn.

Előzmény: befaster (88299)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88307

Abban a letolásban volt egy kicsi csalás szerintem. Látszik, hogy ismeri ezt az utat. A sportmotorosok mozdulatain is látszott, hogy ől szegények az életükért mentek :)  De csodás példa arra, hogy 80 lóerő (maradéka) mire elég.

Előzmény: Stenmark1 (88303)
tux Creative Commons License 2023.09.16 0 0 88306

Erre mondta, hogy valamelyiken látott egy matricát, amire az volt írva, hogy "Ronda, de amikor megelőzlek majd, még csúnyábbnak fogod látni." Vagy valami ilyesmi.

Előzmény: Stenmark1 (88303)
tcaoe Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88305

"Egyébként a 17-es első kerék a baj, ahogy zöld_I is írja, amivel a kanyarokban soha nem tud a Gs 19-es kereke nyomába érni, már ha szeretsz kanyarodni."

 

A 19-es kerék elég erőteljesen a kanyarodás ellen dolgozik, csak mondom.:) Az azért jó, mert jobban simítja az úthibákat, és jobban stabilizálja a motort egyenesen haladásnál. Amire a GS-nél a futómű geometriája miatt erőteljesen szükség is van. A GS annak ellenére kanyarodik jól, hogy 19-es kereke van, és nem azért. Mondjuk a korábbiakon segítenek valamit a virsli gumik is, de próbálj csak meg döntve gyorsítani mondjuk lámpától indulva, aztán nézheted a sárga lámpát, ahogy villog.

Ha szeretsz kanyarodni, akkor a 17-es kerék a jó választás. Csak azzal egy kicsit dolgozni kell.

Előzmény: Stenmark1 (88291)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.15 0 1 88304

Az almát a körtéhez? Nyilván nem egy ligában játszanak. Szépen fertőz a Gs, a Dl-esek mind Gs-t vesznek előbb utóbb. Pláne, ha 2 személlyel utaznak. És onnan már nincsen visszaút, belekóstoltak a jóba. Bocs, hogy neked mondom, magam is fertőzött vagyok, bár Dl-em nem volt.

Előzmény: bacus (88300)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88303

Azért az szép volt, amikor letolta a sportmotorokat. Egy ekkora dromedár, és milyen szépen befeküdt a kanyarokba. Gondolom azok megálltak egy kicsit gondolkodni, hogy mi is volt ez, Ufó?!

Előzmény: tux (88298)
Stenmark1 Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88302

Ha már fogyi bajnokot keresel, házon belül ott az F 700 Gs (650 Gs Twin, 800 Gs) , ami tartós Rotax blokkal van szerelve, és 210 kiló. Az a másik jó ajánlat ma ár-érték arányban. Persze itthon nincsen belőle nagy választék, mert a boxer elnyomta, na meg a Dl 650.

 

Nekünk volt F 650 Twin, ami a párom tempójánál 3,6-ot evett. Ja és a kanyarokban nagyon jól megy, és még rugót sem kell benne cserélni. A szélvédelme egy Airflow plexivel kitűnő. Ha megöregszem olyat veszek, addig meg riogatom a népet a Hannibállal. Ma is egészen szépen nyílt a sor, amikor a tükörben megjelentem, azért a GSA az tekintélyt parancsoló.

Előzmény: befaster (88299)
befaster Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88301

Jó igazad van, kb úgy ahogy írtad 4 alatt is evett neki. Durván keveset eszik.  🧐 Igen, minden másban rosszabb.

Rugót már cserélt, 😁.  Nem hozott teljes sikert,  már fenn is van a hahun. 😁😁

bacus Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88300

"hihetetlen mennyivel kisebb könnyebb mint az enyém" - ez egészen addig igaz, amíg nem döntöd el álló helyben, illetve amíg nem indulsz el vele.

 

"-2 lit kevesebbet tankolt." - ez így nem releváns, ha 100 km-ént álltatok meg tankolni, akkor ez rengeteg, ha meg 400 km-ként akkor nem igen számít.

Ispánt sokan ismeritek, ahogy öregszik egyre jobb fogyasztásokat produkál a v-stromokkal, a régi 2005-ös is 4,5l körül, míg az újabb 2017-es 3,7-3,8l eszik 100 km-en. Az az én vizes GS-emhez képest 1l minden 100 km-en. Az egy év alatt az én használatomban 100-120l benzin !

 

Ennek ellenére nem vennék v-strom 650xt-t, mert minden sokkal rosszabb rajta, nincs fék, nincs futómű, már új korában érdemes a gyári rugókat lecserélni, álló helyzetben egy bizonyos szögnél megdől, nincs az az isten, hogy megtartsa egy átlag ember (ott a GS még simán erőlködés nélkül visszaállítható)

Előzmény: befaster (88299)
befaster Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88299

Nos, lassan csillagászati árak jelennek meg a benzin kutakon.  A mostani balkán túránk alkalmával , a másik moci 1 vstrom 650 volt.

Asszem 2021ből egy xt. Hát tankolások alkalmával mindig ,-2 lit kevesebbet tankolt.

Igazából csak a hegyekben emelkedők alkalmával maradt le. Rá ültem hihetetlen mennyivel kisebb könnyebb mint az enyém.

Na a lényeg a fogyasztás lett volna.

tux Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88298

Óda az 1100-as GS-hez.
Kicsit hintázik a hátulja, keményíteni kellene rajta. :)

cliffgreen Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88297

Ha már a fogyasztás szóba került...

Korábban meg lettem kritizálva, hogy egy-egy tankolásból mondok tizedes fogyasztásértéket. ezért rögzítettem a tankolásokat, hogy legyen nagyobb statisztika.

Én is úgy látom, az 1150 (Rockster) nem nagyon tud 5 alatt fogyasztani, ha nézegetem a spritmonitor.de adatait, kb másnál is ez a helyzet.

Ha nem gyorsultam 100 fölé, akkor sem volt takarékosabb.

Jellemzően 100-120 között van az utazóm, országúton járok, csak egyszer mentem gyorsforgalmin 150-nel pár tíz km-t. Viszont meglepően jól ment ott a gép.

 

Amikor megvettem, 210 km után gyulladt ki a sárga lámpa, most 250-260. Elfogadtam, hogy ez ilyen.

 

 

cliffgreen Creative Commons License 2023.09.15 0 0 88296

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítőkészséget: gondolatokat, felajánlásokat! Azt igen nagy megtiszteltetésnek tekintem, ha valaki felajánlja a motorját kipróbálásra, ez egyáltalán nem elvárható és igen nagy jóindulatra és bizalomra vall.

Zöld_I és Dreamfactory - nagy köszönet!

 

Ahogy várható volt, többségben vannak a GS mellett érvelők, de én értem tcaoe és Horvát István logikáját is. Szerintem is vannak olyan helyzetek, amikor a sima R jobb lehet, az érvek, szempontok elhangzottak, mindenki tudja mérlegelni, mi mennyire fontos neki.

 

Persze a személyes kipróbálás a tuti, de nem baj, ha az ember felkészülten megy, tudja mire kell figyelni.

 

 

 

 

Előzmény: dreamfactory (88294)
zöld_I Creative Commons License 2023.09.15 0 2 88295

"Akkor menthetetlenül a Gs felé vezet az utad, csak Te döntöd el mennyit szenvedsz az R szériával."

 

de kár, hogy nem én írtam :D 

 

Előzmény: Stenmark1 (88291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!