Fogott a jobb első fékem egy picit, 120 környékén úgy berezonált a kormány, hogy azt hittem lemegyek az útról. Hazaérve megnéztem a kereket, annyira meleg volt a felni, hogy ha hozzáérek megégette volna a kezem.
Nyugtass meg, hogy a "nem találjuk" az nem foglalja magába a szerelődet. Én még nem láttam ezt a szenzort, de logikusan a vezérműtengelyek vêgénél lesz a vezérlés felöli oldalon. A két szíjtárcsa között valószínűleg.
A magas fordulat meg lehet nem hiba, csak tünet. De lehet a fojtószelep nem áll vissza alaphelyzetbe. Kellene egy diagnosztika....
Pár napja nehezen indul a verda. Check Engin ég. Ma kiolvastattam, p0342 vezérműtengely helyzetérzékelő. Ez eddig okés, a bibi csak az, hogy nem találjuk hogy az hol van. :D Valaki nem tudná megmondani, hol találom? :D Esetleg egy fotó?
Plusz az mitől lehet hogy üresben ha gázt adok a fordulat nem esik vissza ezerre. 1700-1800on pörög. (Klíma nincs bekapcsolva) egészen addig amíg el nem indulok vagy le nem állítom. Ötlet? Alapjárati motor csere? Az a fura hogy erre nem dobott hibát a diagnosztika. Netán ez is a helyzetérzékelő miatt lenne?
"Denso K20PR-U11 tette az autóba, érdemes ugyanolyanra cseréltetni, vagy ajánlottabb a K20TT, van különbség?", ha lenne különbség már leírták volna. Mindegy, hogy melyik kerül be.
Több dolog is lehet. Vagy összeadódott a puhább gumi, esetleg egy kis centírhiba és a futómű elhasználódó részei (szilentek, lengéscsillapító, stb.). Lehet szemre, mérésre jó, de közben összeadódott.
De én tapasztaltam ilyet személyesen. Nem szitált a kormány, hanem tántorgott az autó az úton már alacsony sebességnél. Állandóan korrigálnom kellett. Rögtön mentem a szervizbe. Felemelték, minden oké. Próbakör, ott ültem a szerelő mellett, minden oké. Elindultam haza, egyszer csak elkezdett tántorogni az autó. Fordultam vissza, ekkor mákomra a szerelő is észlelte a hibát. Emelés, semmi látható hiba. Kerék le, centír iké. Féktárcsák oké. Elkezdte szétkötni a futóművet és kopp, kiesett a rugó egy darabja, aminek szemre semmi baja nem volt. Az autó akkor volt 4 éves és volt benne 32000 km. Nem azt mondom, hogy ez lesz nálad is, de lehet, alapisabban meg kellene nézni.
Sziasztok, a szerviz legutóbbi alkalommal a Denso K20PR-U11 tette az autóba, érdemes ugyanolyanra cseréltetni, vagy ajánlottabb a K20TT, van különbség?
A napokban ( 1,4-es lacetti ) pályán előztem a kamion sort és 145km/h-nál brutálisan beszitált a kormány a kezemben.Lehajtani nehéz volt a kamionok között mivel a hátam mögött sorakoztak a románok!Baleset közeli állapotba kerültem,még a család is pánikolt! Szerintem a defekt sincs ilyen veszélyes akció. Ráadásul most volt műszakin a gép.Előtte több ezer kilómétert mentem pályán!
Elvittem a szerelőhöz, átnézte, de nem talált problémát csak a keréknyomás volt 2,1 bar.
Felfújtam az első kerekeket szokásos 2,3 bar-ra és a következő pályázáskor 160km/h-ig pörgettem a vasat.Semmi sem történ, símán futott.Ez valaminek a kezdete vagy a keréknyomás volt a ludas? Semmi hang nem jött előlről. ( kinyomott kuplungnál sem) Amíg lasítottam 40-re addig nem hagyta abba.
Az automata javítás megint "besegített" a telóm. :-)
Egyébként a képen kötegelővel megjelölt vezetékek megfejtve. A kék, kicsit vastagabb a relé kapcsolási után kap áramot, majd elmegy világgá, és valahol találkozik a másik jelölt vezetékkel, ami a 2 biztinek adná az áramot. Csak ugye nem adja..
Köszi, magam is arra jutottam, hogy szopóroller. Műszerfalat kellene leszedni. Asszem átadom egy villanyásznak, mert nem saját kocsi, rokoné. Az izzó csatik szépen felkeresték, gondolom a műszerfal alatt is előbukkan majd egy szenes csati.
Nem tapasztalt valaki olyan hibát, hogy nem lehet kapcsolni a tompított fényt? Helyzetjelző oké, tompított relé is láttam, de a tompított biztosítékot nem érkezik áram. Az izzókra rádugós csatik meg voltak égve, azokat cséltem. A relé kapcsolt szála is kapja az áramot, az utastérben a vezető bal lábánál lévő sündisznó csatihoz is elmegy. Ott megtaláltam azt a szálat is, ami kellene, hogy a 2 biztihez vigye az áramot, de valahol a műszerfal alatt találkozhatnak szeeintem..