Hát igen, a Bogáron a zajcsillapítást nem a gumiknál kéne elkezdeni :D
Na pakolok és irány Porec! ;) C! Kb. 7 körül fogok indulni.
Terveim szerint Bp-Karlovac autópálya, utána a régi úton Rijeka-ig és utána Route 66!!! :D Aztán keresztbe át az Istrián ;) A Route 66 az tutti, de a pályán lehet, hogy lejjebb megyek, mint Karlovac és csak kevesebbet megyek a lassú régi úton. A Karlovac-i lehajtónál majd eldöntöm :)
A régi mp3 player-em behalt, úgyhogy vettem egy újat. Egész jól szól, 4Gb-os (nem is tudtam még fullra pakolni:), úgyhogy nem fogok unatkozni az úton :D
Asszem majd egy kicsit variálni kell az elnevezésekkel, mert ezt játsza le elsőre :) ... vagy le kéne törölni? :D
Végülis a motorhangot az autón belül télleg ne nyomja el a gumizaj 250-nél a német autópályán. De amúgy mégis mi értelme? A veresi huligánok úgyis Koppány dobos Ladákkal tolják. :))
A mobil kommunikációban akár hang, akár IP alapú nem okoz gondot 1-2 mp kiesés. IP esetében a TCP protokollnál egyszerűen a nyugta hányában újraküldődik a csomag.
A radaros ráfutáselkerülő rendszereknél 1-2 mp-en életek múlhatnak.
Ha visszaemlékszel a Merci fiaskóra, ott csak egy radar dolgozott és hiába ugrott a beépített szakújságíró a fékre a megbeszélt jelnél, mégis lebontották az autó elejét. Az interferencia miatt.
A való életben a tesztek szerint a radaros rendszerek 25-30 km/h felett nem igazán használhatók. 50-nél 3-ból 3 nem tudta elkerülni az ütközést. A távolságtartó tempomatok is elég gyakran zavarba jönnek.
A vezető nélküli autókban ezért inkább optikai szenzorokat használnak, sztereo kamerákat és LIDAR-t.
Nem a megoldás a cél, hanem önnön fontosságuk igazolása és a népnek jófajta jövőképek felmutatása. Az a helyzet, hogy van egy hasznosság/eredmény, amit viszonylag kevés ráfordítással el lehet érni, de ennek a tovább javítása folyamatosan növeli a ráfordításokat és egyáltalán nem biztos, hogy adott helyzetben megéri.
Ilyen pl. az EURO szabvány is, lassan már tényleg csak "fingreszelésről" szól. Gondolom a végső cél, amit még a végén képesek és kimondanak, hogy egyáltalán ne haljon/sérüljön meg senki az EU-ban, semmilyen okkal. Hogy ennek mennyi a realitása - mindegy, hosszútávú cél, pár generációnyi eurbürokratát eltart majd. :) A statisztikát meg majd úgy alakítják, hogy igazolja őket. Churchill után szabadon. :)
Kódolt adatcsomagok, amik nem zavarják egymást. Miért ne lehetne, hogy ilyen kódcsomagokat sugározzon minden egyes autó és csak a saját kódú visszaverődéseivel foglalkozzon és minden mást xarjon le?
Egymás mellől hogy tudunk mind a ketten ugyan azon a 900-as rendszeren egyszerre mobilozni? De akár 10-en is lehetünk egy kis körben egyszerre. Hogy nem interferálunk össze?
Az az érdekes az individuális és közösségi közlekedés összehangolásában, hogy az autonóm és közösségi eszközök hasznosságának maximumát adja ki a célfüggvény.
Szerintem ez egy nagyon érdekes terülte a jövőkutatásnak, aki kicsit érdeklődik a terület iránt találhat pl. utcaszint feletti felsőpályás parkolókat, önmagába záródó 2 méteres járműveket, és mindenféle futurisztikus izéket. :)
tomcat
ps. nekem tökre kéne az Tesla új (még meg sem jelent) kisautója ha tudna napi 300 km-t - Elon Musk egy hippi, de legalább jelenleg még vállalható ideológiával :))
Mivel van némi fogalmad a radarokról, hadd kérdezzem meg: amikor 1000 méteren belül 100 jármű ugyanazon a frekvencián radarozik, akkor abból mi lesz? Olyan frekvencia káosz és interferencia, amit nem tud feloldani egy autonóm rendszer.
Szerintem egy ilyen barom rendelkezés a balesetek kb. max. 10%-át gátolná meg.
Pld. egy ilyen rendelkezés életbe lépése után az M5-ön a kamion ugyan úgy 80-al össze tolja a jövőben is az álló kocsisort, mint ahogy tette. Sokkal több értelme lenne egy "radaros ráfutás gátlót" tenni a járművekbe, mint mindenkit sebességkorlátozni. De ettől a korlátozástól még évekig (évtizedekig) nem kell tartani, mert a büntetés komoly bevétel. Nagyobb lesz a pénzbehajtók lobbija, mint az emberi életekért aggódóké...
Vegyesek az érzelmeim. Ha a napi ingázást hasonló, vagy rövidebb idővel megoldaná egy automata rendszer, közben meg tudnék dolgozni, stb. azt nem bánnám.
Ha motoron érzékel az automatika egyet, a híresen jól sikerült honos sebességkorlátozó táblákból és eldőlök a kanyarban, annak kevésbé. :)
Ha bevezetik és a táblákat nem cserélik/vizsgálják felül, most szólok, hogy igen érdekes módon nem lesz lényegesen kevesebb baleset, sőt. Van ahol 90-nel is simán megy a kanyar, de 60-as van előtte, van ahol 60-as van, de 50 körül is kapaszkodsz ha nem ismered a kanyart eléggé. Ez megfejelve egy "majd a kocsi megoldja helyettem ezt is" életérzéssel, szép eredményeket várok. :)
Ez picit OFF lesz (már azon túl, hogy a külföldi kamionok a nulláson rendre előznek 110-nél és nem tartanak KRESZ szerinti követési távolságot).
Valahol van abban logika, hogy egy olyan közlekedési rendet próbálnak meg kialakítani, ahol a járművezető szerepe egyre csökken. A jelenlegi közúthálózat áteresztőképessége kb. 3x-osra lenne növelhető ha a járműveket autonóm közlekedési egységek helyett szerelvényekbe lehetne szervezni az autópályákon és a gyorsforgalmi utakon a fel- és lehajtók között a vezető kiiktatásával. Rengeteg balesetet meg lehetne előzni.
Nézd csak meg az elmúlt pár nap híradásait: M5, M1.
Talán utópiának tűnik, de nem az, működő modellek léteznek pl. az USÁ-ban.
tomcat
ps. a közúti helyzetnél azért kicsit aggasztóbb, hogy az átszervezett EÜ rendszerben 2600+ halálos áldozatot szedett a kórházon belüli fertőzés egy év alatt