Keresés

Részletes keresés

Mcemru Creative Commons License 2013.09.03 0 0 264031

kissé irigy vagyok, ezért jövőre 2x kell mennünk! :)

hétvégén egyik helyen rendszer átállás...

Előzmény: BlueFazer (264028)
SP_323i Creative Commons License 2013.09.03 0 0 264030

Ezzel kicsit nehezebb lesz tolni a montit... ;)
De van benne kihívás! :D

Előzmény: Törölt nick (264021)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.03 0 0 264029

Én szokásom szerint az asszonyra várok.:-) 

Előzmény: BlueFazer (264028)
BlueFazer Creative Commons License 2013.09.03 0 0 264028

YEEE!!! Pakolás közben előkerült a lassan 2 éve eltűntnek (ellopottnak:D) hitt TomTom GPS-em!!! :D Hát akkor GOOOOOOOOOOOOOOOO :D

Előzmény: BlueFazer (264027)
BlueFazer Creative Commons License 2013.09.03 0 0 264027

Hát igen, a Bogáron a zajcsillapítást nem a gumiknál kéne elkezdeni :D

 

Na pakolok és irány Porec! ;) C! Kb. 7 körül fogok indulni.

Terveim szerint Bp-Karlovac autópálya, utána a régi úton Rijeka-ig és utána Route 66!!! :D Aztán keresztbe át az Istrián ;) A Route 66 az tutti, de a pályán lehet, hogy lejjebb megyek, mint Karlovac és csak kevesebbet megyek a lassú régi úton. A Karlovac-i lehajtónál majd eldöntöm :)

A régi mp3 player-em behalt, úgyhogy vettem egy újat. Egész jól szól, 4Gb-os (nem is tudtam még fullra pakolni:), úgyhogy nem fogok unatkozni az úton :D

 

Asszem majd egy kicsit variálni kell az elnevezésekkel, mert ezt játsza le elsőre :) ... vagy le kéne törölni? :D

 

Előzmény: Törölt nick (264025)
tomcat Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264026

A 285/30ZR21 nem váltóméret? Hát azért nagyon ne ess kétségbe! :))

 

tomcat

Előzmény: Törölt nick (264025)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264025

A keskeny, ballonos gumik nem zajosak 80-nál:))) 

Előzmény: Törölt nick (264023)
tomcat Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264024

Purhab a gumiba oszt csá. :))

 

tomcat

Előzmény: Törölt nick (264023)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264023

Majd gondolom jön az alsóbb kategóriákba is. Aztán már lesz a kategóriák alatt is, mondjuk egy Bogárra is.:)))

 

Előzmény: tomcat (264022)
tomcat Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264022

Ragasztott poliuretán hab? Egész biztosan nem fog szíjjelb@ckolódni az első kátyún.

Termék adatlap:

http://www.continental-tyres.co.uk/www/tyres_uk_en/themes/car-tyres/contisilent.html

Audi RS6/7. Csak erre a két autóra kapható.

Végülis a motorhangot az autón belül télleg ne nyomja el a gumizaj 250-nél a német autópályán. De amúgy mégis mi értelme? A veresi huligánok úgyis Koppány dobos Ladákkal tolják. :))

 

tomcat

Előzmény: Törölt nick (264021)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264021

Na végre valami jó irányú fejlesztés:

Suttogó gumikat ígér a Continental

A hangzatos ContiSilent név a létező legegyszerűbb műszaki megoldást takarja, de ettől még hatásos lehet. Tovább »

forrás: totalcar.hu

tomcat Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264020

A mobil kommunikációban akár hang, akár IP alapú nem okoz gondot 1-2 mp kiesés. IP esetében a TCP protokollnál egyszerűen a nyugta hányában újraküldődik a csomag.

A radaros ráfutáselkerülő rendszereknél 1-2 mp-en életek múlhatnak.

Ha visszaemlékszel a Merci fiaskóra, ott csak egy radar dolgozott és hiába ugrott a beépített szakújságíró a fékre a megbeszélt jelnél, mégis lebontották az autó elejét. Az interferencia miatt.

A való életben a tesztek szerint a radaros rendszerek 25-30 km/h felett nem igazán használhatók. 50-nél 3-ból 3 nem tudta elkerülni az ütközést. A távolságtartó tempomatok is elég gyakran zavarba jönnek.

A vezető nélküli autókban ezért inkább optikai szenzorokat használnak, sztereo kamerákat és LIDAR-t.

 

tomcat

 

Előzmény: BlueFazer (264012)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264019

Nem a megoldás a cél, hanem önnön fontosságuk igazolása és a népnek jófajta jövőképek felmutatása. Az a helyzet, hogy van egy hasznosság/eredmény, amit viszonylag kevés ráfordítással el lehet érni, de ennek a tovább javítása folyamatosan növeli a ráfordításokat és egyáltalán nem biztos, hogy adott helyzetben megéri.

Ilyen pl. az EURO szabvány is, lassan már tényleg csak "fingreszelésről" szól. Gondolom a végső cél, amit még a végén képesek és kimondanak, hogy egyáltalán ne haljon/sérüljön meg senki az EU-ban, semmilyen okkal. Hogy ennek mennyi a realitása - mindegy, hosszútávú cél, pár generációnyi eurbürokratát eltart majd. :)
A statisztikát meg majd úgy alakítják, hogy igazolja őket. Churchill után szabadon. :)

Előzmény: Törölt nick (264015)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264018

Ez az igazi buzi sport. Két férfi ölelgeti egymást. Ez aztán végkép ne legyen kötelező.:)))

Előzmény: gerzson_156 (264017)
gerzson_156 Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264017

Cé örömére újabb sport foglalja el a várost: 

 

Birkózás a Margit körút közepén

Két autós megrendezett verekedésével népszerűsítik a budapesti birkózó-vb-t. Tovább »

forrás: sportgeza.hu

 

Király ötlet. :))

gerzson_156 Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264016

Te nem vodás vagy, ugye? :))

Előzmény: BlueFazer (264012)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264015

Még mindig nem fogták fel, hogy nem az abszolút gyorshajtás oka a baleseteknek. Egy kibaszott statisztikát képtelenek ott is értelmezni. 

Előzmény: dhpage (264001)
BlueFazer Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264014

Mi itt az ingoványos?

Kódolt adatcsomagok, amik nem zavarják egymást. Miért ne lehetne, hogy ilyen kódcsomagokat sugározzon minden egyes autó és csak a saját kódú visszaverődéseivel foglalkozzon és minden mást xarjon le?

Előzmény: dhpage (264013)
dhpage Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264013

hajajj, ingoványos talajra tévedtél. :)

 

http://technika.halmaz.hu/mobil/gsm-gprs-edge-umts.php

Előzmény: BlueFazer (264012)
BlueFazer Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264012

Egymás mellől hogy tudunk mind a ketten ugyan azon a 900-as rendszeren egyszerre mobilozni? De akár 10-en is lehetünk egy kis körben egyszerre. Hogy nem interferálunk össze?

Előzmény: tomcat (264010)
tomcat Creative Commons License 2013.09.02 0 0 264011

Az az érdekes az individuális és közösségi közlekedés összehangolásában, hogy az autonóm és közösségi eszközök hasznosságának maximumát adja ki a célfüggvény.

Szerintem ez egy nagyon érdekes terülte a jövőkutatásnak, aki kicsit érdeklődik a terület iránt találhat pl. utcaszint feletti felsőpályás parkolókat, önmagába záródó 2 méteres járműveket, és mindenféle futurisztikus izéket. :)

 

tomcat

 

ps. nekem tökre kéne az Tesla új (még meg sem jelent) kisautója ha tudna napi 300 km-t -  Elon Musk egy hippi, de legalább jelenleg még vállalható ideológiával :))

Előzmény: KTMSzepy (264008)
tomcat Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264010

Mivel van némi fogalmad a radarokról, hadd kérdezzem meg: amikor 1000 méteren belül 100 jármű ugyanazon a frekvencián radarozik, akkor abból mi lesz? Olyan frekvencia káosz és interferencia, amit nem tud feloldani egy autonóm rendszer.

 

tomcat

Előzmény: BlueFazer (264009)
BlueFazer Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264009

Szerintem egy ilyen barom rendelkezés a balesetek kb. max. 10%-át gátolná meg.

Pld. egy ilyen rendelkezés életbe lépése után az M5-ön a kamion ugyan úgy 80-al össze tolja a jövőben is az álló kocsisort, mint ahogy tette. Sokkal több értelme lenne egy "radaros ráfutás gátlót" tenni a járművekbe, mint mindenkit sebességkorlátozni. De ettől a korlátozástól még évekig (évtizedekig) nem kell tartani, mert a büntetés komoly bevétel. Nagyobb lesz a pénzbehajtók lobbija, mint az emberi életekért aggódóké...

Előzmény: tomcat (264007)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264008

Vegyesek az érzelmeim. Ha a napi ingázást hasonló, vagy rövidebb idővel megoldaná egy automata rendszer, közben meg tudnék dolgozni, stb. azt nem bánnám.

Ha motoron érzékel az automatika egyet, a híresen jól sikerült honos sebességkorlátozó táblákból és eldőlök a kanyarban, annak kevésbé. :)

Ha bevezetik és a táblákat nem cserélik/vizsgálják felül, most szólok, hogy igen érdekes módon nem lesz lényegesen kevesebb baleset, sőt. Van ahol 90-nel is simán megy a kanyar, de 60-as van előtte, van ahol 60-as van, de 50 körül is kapaszkodsz ha nem ismered a kanyart eléggé. Ez megfejelve egy "majd a kocsi megoldja helyettem ezt is" életérzéssel, szép eredményeket várok. :)

Előzmény: tomcat (264007)
tomcat Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264007

Ez picit OFF lesz (már azon túl, hogy a külföldi kamionok a nulláson rendre előznek 110-nél és nem tartanak KRESZ szerinti követési távolságot).

Valahol van abban logika, hogy egy olyan közlekedési rendet próbálnak meg kialakítani, ahol a járművezető szerepe egyre csökken. A jelenlegi közúthálózat áteresztőképessége kb. 3x-osra lenne növelhető ha a járműveket autonóm közlekedési egységek helyett szerelvényekbe lehetne szervezni az autópályákon és a gyorsforgalmi utakon a fel- és lehajtók között a vezető kiiktatásával. Rengeteg balesetet meg lehetne előzni.

Nézd csak meg az elmúlt pár nap híradásait: M5, M1.

Talán utópiának tűnik, de nem az, működő modellek léteznek pl. az USÁ-ban.

 

tomcat

 

ps. a közúti helyzetnél azért kicsit aggasztóbb, hogy az átszervezett EÜ rendszerben 2600+ halálos áldozatot szedett a kórházon belüli fertőzés egy év alatt

ON

Előzmény: KTMSzepy (264003)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264006

Aztán vagy ingyen lesz, vagy még több pénzért... Ez is a szerencsejáték egy formája. :)

Előzmény: dhpage (264005)
dhpage Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264005

ha nem félsz a lézertől, akkor bárhol. :)

Előzmény: Mcemru (264004)
Mcemru Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264004

eggen, és hol lehet olyat kanyarodni bp és környékén ingyé mint a hringen sok pizért? :)

 

Előzmény: dhpage (263998)
KTMSzepy Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264003

Arra sem képesek, hogy a kamionosok tahóját megcsinálják "feltörhetetlenre", szerinted erre mennyi az esély?

Előzmény: dhpage (264001)
dhpage Creative Commons License 2013.09.01 0 0 264002

vigyázz, ne keverd Anteráéval! :)

Előzmény: BlueFazer (263999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!