szia, én is egy egy hetes úton gondolkodom, lásd a 2211-es hozzászólást. az általam ideálisnak vélt 4 főből 2 már megvan. írj, ha csatlakoznál/csatlakoznátok.
A szabályokba belefér személyenként 1 tucat sör és 2 üveg bor. Az élelmiszereknél nem világos, hogy a sertéskarajra és fertőzés behurcolására alkalmas hasonló nyers dolgokra utaznak vagy következetesen a 3 kg-on felüli levesporokat, tésztékat, stb. is elszedik.
Nagyon keménykednek a vámosok? A reptéren simán átjutott a szalámi tavaly, a kikötőben másképp állnak hozzá? Vagy csak akkor, ha a kocsi roskadozik a kolbásztól? :-)
mi az Észak-Nyugati fjordokat kihagytuk, de nekünk is feltünt,hogy a helyiek bármilyen autóval nagyon bátran nyomták. Mi eléggé aggódtunk a kocsi és a saját épségünkért, így nagyon szolidak voltunk. Sajnos így is történt annyi baleset, hogy a visszapillantónknak nekirepült egy vadkacsa. A kocsinak nem lett baja, a kacsa is továbbrepült, de nem hiszem, hogy túlélte szegény. Pedig ez nem is olyan helyen történt, ahol mindkét oldalon víz volt, és a madarak őrült módon röpködtek. Egész úton a birkákra koncentráltunk, de ők nem okoztak semmi gondot.
"Néha voltak olyan helyek, ahol elvileg 90-nel lehetett volna menni, de mi 60-nál többet nem mertünk"
Az északnyugati fjordvidéken vannak igazán durva utak. Talán nem 90-esek, inkább murvásak, de az is 80 elvileg. Viszont aki nem ott él, az úgysem mer 40-50 fölé gyorsítani ezeken a 2*1 sávosnak is alig nevezhető utakon, a szakadék szélén :-) A helybéliek viszont hajmeresztő módon vezetnek, teherautókkal is robognak lefelé 80-nal ezeken az utakon.
Mi peugeot 307-et béreltünk (ez nem választás kérdése, ezt kaptuk B kategóriában). 9 napunk volt tisztán Izlandon. körbementünk a szigeten, és gyakran elhagytuk az 1-es főutat, de F-es úttal nem próbálkoztunk, már csak azért sem mert ezzel a kocsival tilos. Ennyi idő alatt bőven volt látnivaló a relatíve könnyen járható terepen is. Néha voltak olyan helyek, ahol elvileg 90-nel lehetett volna menni, de mi 60-nál többet nem mertünk, néha kicsit technikásabban kellett vezetni, de sehol nem volt gond. Ahol a peugeot elment, ott általában a toyota yarisok is elmentek. Az én véleményem az, hogy ha nem terepjáró, akkor a kisautó is ugyanolyan jó, mint a nagyobb.
Közben leesett, hogy a trükkös megfogalmazás azt jelenti, hogy nagyvonalúan 8%-ot engednek a retúrjegy árából ha a drága kabint választod, ami excluding, köcsögök.
Csak hirtelen. Most kompjegy oda-vissza 2 személyre kabinnal ugyanannyi mint egy kombi Opel Astra 1 hétre. A repülőjegyek pedig jóval drágábbak mint a benzinköltég a kikötőig, fapadossal is, de akkor a menetredi kényelmetlenség is esélyes. De nyilván jobban meg kell nézni.
Valós időpontokra kellene valós költségeket összegezni tippelés helyett. Versenyképes lehet ez is, különösen ha teljes Izland kört számolunk néhány napos bevezetés helyett, egyedül a Dániába autózás fárasztóan sok.
Minél nagyobb az autó, annál jobban megéri kivinni (amíg nem lépi túl a mérethatárt, de rendes személyautó nem tesz ilyen galádságot). Ha kisautója van az embernek, olyat a nyári retúr fuvardíjnál alig többért lehet bérelni 2 hétre, nagyot viszont már sokkal többért. No de az autó fuvardíjához hozzá kell adni a hajón az emberek szállítását, valamint a szállás pofátlanul magas árát. És még jön kb. 3000-3500 km autókázás, meg egy-egy szállás az oda- és visszaúton valahol mondjuk Németországban, esetleg Csehországban.
Nem vitás, csak kérdés, hogy van-e annyi idejük, amennyire ez az opció megéri. Szerintem egy hétért nem érdemes egy hetet utazni, két hét Izland, ami már megéri, viszont három hét távollétet jelent ebben a formában. (köztes lehetőség pedig nincs, mert hetente 1x jár a hajó).
Nyilván hosszabb időre, különösen, hogy van egy autód ami után nem kell napi bérleti díjat fizetni, ráadásul tele van élelmiszerrel. A plusz 7 nap igaz, de ugyanígy elmehet 2 nap a repüléssel vagy gyorsabban de ugyanennyi kiadás.
A kisebb autókkal elvileg nem lehet F jelzésű utakra menni. Gyakorlatilag, ha nem kell gázlókon átkelni, akkor azért be lehet vállalni, de ha sérül az autó, akkor az a te felelősséged. Furcsa módon a benzin nem olyan drága mint itthon, ~305Ft. Egy kis autóra 80ezer Ft-ot kértek, de érdemesebb full biztosítást kötni (ez akkor sem érvényes az F útra), akkor csak 1 tank benzin árát zárolják. Az, hogy milyen autót válassz az függ attól, hogy mennyi időre mész. 1 hét alatt igen sok látnivalót találhatsz anélkül, hogy F jelzésű útra kellene menned.
A Dettifossban az a nagy élmény, hogy ki lehet ülni a partjára ott, ahol lezúdul, nem pedig csak fentről vagy lentről bámulni, mint a legtöbbet. A WC-ben meg tudod mi volt a vicces? Ez a felirat: http://picasaweb.google.hu/bm0613/6Nap#5356495736614992034
Mi is voltunk az Akureyri uszodában, de nem jött be annyira. Igaz vasárnap volt és rengetegen voltak a 25 fok miatt.
Vízeséseknél nálam a sorrend: 1. Skógafoss 2. Gódafoss, 3. Svartifoss A Dettifoss óriási, hatalmas, de annyira nem jött be. Vicces, hogy a parkolónál van egy vécé, mozgássérülteknek is, de ahhoz, hogy lásd a vízesést, köveken meg lépcsőkön kell lemenni, ahova egy kerekesszékes eléggé nehezen jut el.