Sziasztok ! Kérdésem az lenne hogy: alfa 156 1.9 jtd 2005évj hiba: reggeli indításnál kijelzi hogy kevés az olaj 2. Inditasnal maxot ír( nívó maxon van ) mi lehet az oka ? Köszönöm !
lehet hogy igazad van, 2 hete még volt egy 156 sw selespeed GTA 4450 euroért mobilen. nézegettem is egy darabig...
első körben kopó alkatrészeket szeretnék kicserélni, pl motortartó bakokat stb, minden olyan dolgot ami ilyen korban már viseltes lehet, és nagyjából 400K lenne az autóra költhető pénz félévente.
Amennyi pénzt így a motorra rálocsolsz (és nem lesz gyári, és nem lesz az igazi), annyival közelebb lennél egy valóban gyárilag húzott autóhoz, aminek az ára most már csak felfelé fog menni. Meredeken.
Minden költséget vezettem a felújítás során, és fennhéjázás nélkül mondhatom, hogy a vázolt motorátalakítás közel hétszámjegyű összegre rúgott. Csak a motor.. 5 évvel ezelőtt..
szeretnék egy busso-val szerelt alfát, még nem teljesen született meg a döntés hogy 156 vagy 166 lenne ideálisabb számomra.
nagyon hasznos amit írtál, biztos vagyok benne hogy bármiféle tuning nélkül is elégedett lennék az autóval, de érdekelnek a lehetőség. Szeretném az autót a lehető leggyáribb állapotban tartani, mivel ez egy hosszabb távra érkező hobbiautó lenne.
Sajnos az anyagi lehetőségek nem korlátlanok, különben már lenne egy GTA a tulajdonomban. illetve az utóbbi pár évben elég kényelmes lettem, úgyhogy lehet hogy autómatával venném, úgy tudom a q-system váltója 250 LE-ig biztonsággal használható. szóval a 250 lóerő lenne az elképzelés.
hosszab utakra használnám főleg, kirándulni stb, idehaza és europában.
Sziasztok! Autóvásárlás előtt állok és felmerült a 159-es Alfa 1.8 TBi TI változata. Kérdésem, hogy mennyire bírja a kilométereket ez a turbós benzines? Sajnos csak egy autót tudunk megengedni magunknak, így munkába járni is ezt használnám. Eddig csak szívó benzines autóim voltak. Átlagos hétköznapokon kímélően, takarékosan, vezetek, hétvégente dinamukisabban, ha olyan útra tévedek. Nálam minden autóm időben megkapott mindent, gyári előírásnál hamarabb. Kicsit félek a turbófeltöltő miatt, várom a tapasztalatokat, mivel tartós tesztet nem találtam a TBi-ről. A kiszemeltem egy végig vezetett szervízkönyves, számlákkal igazolható előéletű autó, 109 ezer km-rel. Egy bajom ezzel csak az, hogy az autó 9 éves.
Ma volt időm átnézni tüzetesebben és nincsen másik csatlakozó sehol... kiszereltem a kesztyűtartót, elhajtottam alatta a szőnyegeket leszedtem amit csak tudtam de sehol, a motorteret és átnéztem mind a kettő toronynál és kiszereltem a szélvédő alatti műanyagokat és sehol nincsen. Kasznin nem találtam olyan nyílást ahol valaha kábel futott de már nincsen ott, ahol nyílás van ott zárt nyílás nélküli "vak" gumidugók vannak. Akkor lehet mégis az anyós bal lábnál van? Korábban már kerestem a kormánykörül is a reléknél, biztosítékoknál de ott sem találtam...
Megpróbáltam minden csatlakozót lefotózni meg az vezérlőt is. Túrtam vagy 3 órán át és a motortérben van egy db meg az anyós bal lábterében egy és találtam a hátsó ülés alatt van egy cras senzor és sárga kábeltartóba ugyan ilyen csatit....
Nem, nem világít, még csak fel sem villan... Indítás után elalszik. Mióta a bajmágnes haverom beleült az ABS világít, Gödöllő és Szada között a kanyarban van egy vályú keresztben, belementem jobb hátsóval azóta világít, már mindent átnéztem ott de nem találom a hibát :D Ma szabadnapos vagyok felkutatom azt a csatlakozót, na meg az injektorok. Amúgy az enyémben is van a hűtőben hőgomba és az kapcsolja a hűtőventilátort 2 fokozatú ráadásul... azzal is megjártam mert az előző barom össze vissza kötözgette, klímarelétáblát is szétbarmolta... De sikerült megcsinálni :) Amúgy éjjel hazafelé jövet nem hallgattam zenét és figyeltem az autót... mikor vissza engedem a gázt elég szépeket durrog...
Amikor ezt a hibát produkálja, akkor nem gyullad ki valami hibalámpa a műszerfalon? Konkrétan az injektor piktogramra gondolok. Ugyan az egy gyűjtött hibajel, de nekem az segített kiszűrni a rossz lambda-szondát.
Egyébént Érden a Rózsa utcai BMS-t diagnoszikások állítólag ügyesek.
Anyós lábnál régen sárga csőben a légzsák rendszer csatlakozója lehetett, legalábbis Fiatokon. A motortérben meg egyik az ABS, másik a motorvezérlő. A motoré szürke szokott lenni.
Igen, de Sau spiderében nem volt csatlakozó az utastérben. :P Kettő volt a motortérben egy jobb,egy baloldalt. Itt pedig egyértelműen az anyóslábnál jelzett egy csatlakozót a kolléga.
Sau régi Spiderében is ott, volt, VAG 409 KKL kábel vitte a MES-sel.
Amúgy érdekes egy állat volt, ugye 16V TS, ehhez képest pl a hütőventit még sima gomba vezérelte a hütőből, nem pedig az ECU egyetlen egy hőfokszenzor alapján.
Látod pedig 4 sörért vasárnap ránézett volna az ABS-re :DDD Viccet félretéve, köszönöm a segítséget holnap szabadnapos leszek és megkeresem a csatlakozót anyósülés jobb lábnál, ma már sajnos nincsen időm rá. Megkeresem és lefotózom mielőtt nekiállok vásárolni :)
Hmmm..... Azt hittem a 95-ös GTV már a 16 lábas OBD csatlakozós
Viszont ha a motortérben és az anyósülés lábterében találtatok 3 pólusú csatlakozót akkor nem az. Ebben az esetben felejtsd el az első linkemet, a bluetoothos elm nem lesz jó. Neked KL interfész kell (KKL vagy Vagcom 409 néven találod meg) plusz a 16 pólusúról 3 pinesre átalakító.
Nem kell szervizkulcs. Viszont multiecuscan ingyenes verziója nem fogja olvasni - hanem 50 eurért meg kell venni. (onnan tudom, hogy piros betűs a listában https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx). Ez mondjuk ezért szar mert nem tudod előre kipróbálni.
A motortérben lévő csatlakozó az ABS-é. A motorvezérlő csatlakozója van az anyósülés előtt jobboldalt közvetlenül az ECU-ba kötve.