Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

legolego Creative Commons License 2020.04.05 0 0 152

Sziasztok!

Március közepén vettük át az új autót, Xsara Picassóról váltottunk. Az lenne a kérdésem, hogy más is tapasztalja-e, hogy a második üléssor középső ülése gyakorlatilag vitustáncot jár alacsonyabb fordulatszámnál? Iszonyúan ijesztő, ha nem ül benne senki, igyekszem nem a visszapillantóba nézni vezetés közben, akkora amplitúdóval rezeg. Mi lehet az oka? Esetleg típushiba? Egy családi autónál, ahol gyerekek ülnek hátul, nem épp a legbiztatóbb jel. Köszönöm!

Greg úr Creative Commons License 2020.03.28 0 0 151

Helló!

 

Nagyon jól néz ki, szerintem a fehér kocsi kívánja is a kéttónusú felniket, főleg hogy az a-b-c.. oszlopok is feketék. Nagyon tetszik. Így szemre minimum 18 colosak.. ;)

Előzmény: gregcomrade (150)
gregcomrade Creative Commons License 2020.03.13 0 0 150

Én kéttónusút vettem:De hamarosan jöhet a nyári!

Greg úr Creative Commons License 2020.03.13 0 0 149

Én inkább realistának mondanám magam. A metálkék, metálpiros kettősnél úgy gondolom, hogy ordítanak majd az elkerülhetetlen karcolások.

Míg egy világosabb színnél nem olyan feltűnőek. Egyébként a homokmetál nem szalonban néz ki jól, hanem napsütésben: Akkor aranyszínű lesz. Nem olyan silány, mint gondolod. Színváltós Hotwheels.. ;)

 

Nálam amúgy a váltó miatt jött a képbe a Citroen, mert muszáj volt automatát vennem a feleségem miatt. Az előző kocsink (Megane II) francia automatája nem volt a csúcs, így mindenképpen japán konstrukciót szerettem volna. Amikor olvastam, hogy az EAT6, majd az EAT8 is Aisin gyártmány, akkor felcsillant a szemem, mert finoman váltó, tartós szerkezeteket alkotnak. Természetesen a világos, nappali-szerű, ötletes beltér is sokat számított és kívülről is tetszett, bár én két gyerekkel nem a Grandot vettem.

Előzmény: Tschaby (148)
Tschaby Creative Commons License 2020.03.13 0 0 148

"becsicskultam és maradtam a homokmetál színnél. :)"

Gyáva népnek nincs hazája :) Nálunk szóba se jöhetett a fekete, szürke, a fehéren elgondolkodtam pár percig. Egy homokszínű volt a szalonban, arról is gyorsan megállapodott a család, hogy nem kellene otthonra.

A kék és a piros között dilemmáztunk kicsit, de a kék túl sötét. Így lett piros. Mikor megláttam élőben egyet akkor megvett.

A váltó jól megy - már amikor én vezetem és érzékelem - de anya sem panaszkodik ...

Előzmény: Greg úr (147)
Greg úr Creative Commons License 2020.03.12 0 0 147

Kedves Tschaby!

 

Gratulálok én is az új autóhoz. Örülök, hogy végre valaki bevállalt egy vidám színt! Én nagyon sokat vívódtam rendeléskor, mert alapvetően utálom, hogy minden autó szürke, meg fehér és fekete, de végül becsicskultam és maradtam a homokmetál színnél. :) De nagyon tetszik a piros metál!

 

Az enyém is EAT8 1.2 Puretech, szerintem jó kombináció. A japán váltó ad némi megnyugvást és finom váltásérzetet.

 

Sok elégedett kilométert vele!

Előzmény: Tschaby (141)
Greg úr Creative Commons License 2020.03.12 0 0 146

Szevasz Petyaaa!

 

Még mindig nagyon szép a (testvér)kocsid, látszik, hogy becsben tartod. Mondjuk én is rosszul vagyok, ha szutykos, de néha le kell nyeljem ezt a pirulát. ;) Részvétem a tegnapi Liverpool kiesés miatt, ettől függetlenül a bajnoki cím meglesz nektek végre valahára.

 

Csatolok egy fotót én is a téligumis külcsínről, mert tudom, hogy szereted a képeket. :)

(az én választásom még novemberben a DEZENT 7X17 TW SILVER 5X 108X 70,1 ET48 felnire esett. Lamentáltam én is a kéttónusú tárcsán, de végül is olyan a gyári is, így gondoltam jobb a változatosság. A klímát és a bolygó állapotát nézve sejtem, hogy tök felesleges volt az egész és egy jó 4-évszakos gumié  a jövő.. sajnos.. mindegy már..)

 

Amúgy most jelentkeztem be a az első 15.000-es szervizre, amit majd nagyjából 1 hónap múlva érek el. Akkorra is kaptam időpontot, szóval jól időzítettem..  Amúgy a kocsit imádom, egyetlen gondom a lógó ajtók. Kb a bal hátsó csukódik úgy, ahogy elvárná az ember, a többi nem igazán.. Ezek beállítását is kértem, azt mondták két óra és megvárhatom. Írtad még az anyaghasználatot.. Az tényleg lehetne jobb, de annyira nem gatya. Szerintem a mostani Renault-k tényleg fényévekkel jobbak, de a mi kocsink alapvetően egy 2013-mas modell, ráncfelvarrva.

 

Előzmény: petyaaa (145)
petyaaa Creative Commons License 2020.03.12 0 0 145

Kolléga a parkolóban :)

 

petyaaa Creative Commons License 2020.03.12 0 0 144

Köszi az infót :)

Van extraként valami Connect box segélyhívó 100e-ért, de ez csak a Citroën rendszere 

Előzmény: Pytyusz (143)
Pytyusz Creative Commons License 2020.03.11 0 1 143

Szia!

Rákérdeztem korábban és csak a 2018 március után újonnan tervezett autóknál lesz benne kötelezően. A régi tervezésű, de új autókba (gondolom kiskapu kihasználás és költségcsökkentés miatt) nem.

Előzmény: petyaaa (135)
gregcomrade Creative Commons License 2020.03.10 0 0 142

Gratula! Sok örömet!

Előzmény: Tschaby (141)
Tschaby Creative Commons License 2020.03.09 0 0 141

No itt vagyunk :)


Szóval a gépely egy 1.2 PureTech S&S Feel 130 EAT8

A standard felszereltség felett az automatát kértem bele, meg fenékmelegítőt.

 

Karácsony előtt kaptam kézbe. Azóta ment 3000km-t. Ebből én 3-400-at hajtottam.
A technika feladata a család szállítása, ez anya autója.

A gyerkőcöknek nem sok újat hozott, mert az ő területükön nem változott szinte semmi.

Az érintőképernyős klímától kicsit tartottam, de alapvetően amikor én piszkáltam nem egy beláthatatlan feladat menet közben sem. Jól működik.

A navigációt még nem próbáltam élesben, de egyszer - a kettőből - be akart kanyarodni balra ahol nem lehet .... tilos. Örök idők óta, nem most volt forgalmi rend változás ...

 

A többi funkciót meg nem nagyon piszkáltam. (beállításokat leszámítva)


A motorhang néha kicsit dízeleshez hasonlít, de már anya is megszokta :).

Egyébként megy mint állat - a régihez képest - és stabilabb is. Szóval apának is tetszik :)

 

Nagyjából ennyi.

 

Mellette az előd. Az egy 1.8 benzines volt, még kézi váltóval, Picasso névvel.

 

Előzmény: petyaaa (134)
petyaaa Creative Commons License 2020.03.07 0 0 140
Előzmény: m0gyika (139)
m0gyika Creative Commons License 2020.03.07 0 0 139

Köszönöm a képeket. A gyári csavarok jók voltak hozzá? 

Előzmény: petyaaa (138)
petyaaa Creative Commons License 2020.03.07 0 0 138

Szia

 

téli kerekeknek vettem, spórolásból nem 17"-os, hanem csak 16

 

Momo Reds K2

Black- mattfekete

6,5x15"

5x108

ET40-47

 

https://automax.hu/momo-reds-k2-black

 

Előzmény: m0gyika (137)
m0gyika Creative Commons License 2020.03.06 0 0 137

Szia.

 

Szeretném megkérdezni pontosan milyen méretű momo reds felnit vettél? (ET szám stb)

Esetleg képet tudsz felrakni róla hogy áll a c4-en?

 

Köszi!

Előzmény: petyaaa (90)
SFricy Creative Commons License 2020.02.27 0 0 136

Szervusz!

Bocs, hogy ilyen sokára válaszolok, kissé elfogyott az idő így esténként. 

A motor az 1,5-ös, 130 lovas dízel, manuális váltóval.

Előzmény: gregcomrade (128)
petyaaa Creative Commons License 2020.02.27 0 0 135

Ez a Totalcar cikk említ vészhívót, amit '18. március 31-től kötelezően be kell építeni az autókba.

Ti találkoztatok ilyennel, illetve van tudomásotok bármiféle rejtett - azaz nem gombbal üzemeltethető - automatizmusról, ami ezt működteti?

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/02/26/eletmento_gombok_az_autoban/

petyaaa Creative Commons License 2020.02.27 0 0 134

Szia, üdv itt :)

Várjuk az autód történetét, jellemzését, tapasztalataidat, érzéseidet vele kapcsolatban asap és képeket is as well :)

 

Teljesen igazad van, gáz a hozzáállás, és valóban emlékezetes ez a szitu, ám 20 évnyi Renault-ozás után azt mondom, hogy ott legalább törekednek a minőség látszatára, lásd touch design. Nekem az fáj a leginkább, hogy itt már az anyaghasználat is silány, szegényes. Kívül belül gyönyörű autó, fájóan vacak anyagokból.

Előzmény: Tschaby (133)
Tschaby Creative Commons License 2020.02.26 0 1 133

SZiasztok!

 

most leltem a topicra.
Tulajként majd az autóról is nyilatkozok, de ehhez a hozzászóláshoz ki kívánkozik belőlem a tapasztalat.

Autóipari alkatrész beszállítóként 'néha' találkozok autógyári emberekkel.


Audit. Részegység gyártó + Renault képviselő(mint végső vevő)

 

Nézik a nekik készülő alkatrész gyártását, némi vizuális hiba az alkatrészen. Én kitettem volna selejtbe, részegység gyártó elfehéredik - ilyen nem történhet egy auditon, hogy selejt készül - remegő kézzel odanyújtja a darabot a Renault képviselőnek.

Ránéz, jó az. Nem egy Mercedes-be lesz.

 

Szóval a prémiumok odafigyelnek a részletekre, mert sok pénzt akarnak elkérni a termékért, és annyiért a felhasználó elvárhatja a hibátlan terméket.

Aki nem akarja megfizetni a prémiumságot, neki van olcsóbbért is, de ne kötözködjön nüanszokon.

 

Én is majd 8millert fizettem a C4-ért, ami Ksok pénz (a világnak ezen a végén) de ez még nem a prémium kategória....

Előzmény: petyaaa (129)
sbojan Creative Commons License 2020.02.15 0 0 132

 K+F és anyámkínja, én ebbe nem megyek bele - szerintem "kisfiúk" vagyunk mi ahhoz, hogy ilyen világcégek pénzügyi bajainak okait és lehetséges megoldásait hipp-hopp meg tudjuk oldani. Ha így lenne, nem egy C4-ről meg annak "hiányosságairól" dumálnánk itt egymás között.

Egy biztos: mindennek oka van, s ha valami szerényebb vagy éppen nem létezik, szerintem elhihetjük, hogy azt ott kiszámolták, megéri-e nekik gyengébb formában vagy egyáltalán nem beszerelni a kocsiba.

Nekünk meg lehetőségünk van másik márkát/típust választani.

Előzmény: petyaaa (131)
petyaaa Creative Commons License 2020.02.15 0 0 131

Szemben a tavalyi 3,3mrd eurós nyereséggel? Egyrészt számítottak rá, másrészt így is magasabb lett az árbevétel, mint amit prognosztizálnak. Ha nem emelik ugyanilyen hangyapöcsnyivel a K+F költségeit, el is tűnt volna ez a pici eredménydeficit.

 

Viszont engem, mint autóvásárót ez tökre nem érdekel, hanem örülök a szépen összerakott,vásárlóbarát autómnak ;)

Előzmény: sbojan (130)
sbojan Creative Commons License 2020.02.14 0 0 130

Scénic? Renault? Hát lehet, hogy ők nem "fillérb@szók", de ajánlom figyelmedbe egy mai cikkből: " a Renault számára a 2019-es év 141 millió eurós veszteséget hozott".

Előzmény: petyaaa (129)
petyaaa Creative Commons License 2020.02.14 0 0 129

Én is az ilyen bosszantó, fillérb@aszó, apró garasoskodások miatt voltam kicsit lehangolva. Persze, az ember a kákán is csomót keres, meg nüanszokért nyöszörög, de ezek az olcsó kivitelezések akkorát rontanak az összképen... Anyaghasználat és társaik. Előző autóm Scénic volt, és vele nem volt meg ez a bosszankodás, mert úgy tűnik, ott valahogy épp arra figyelnek, hogy maxi legyen a felhasználói élmény, és ne bánd meg a döntésedet.
Azt mondtam róla valamikor, hogy gyönyörű gondolat trágárul kimondva :/

Előzmény: SFricy (125)
gregcomrade Creative Commons License 2020.02.14 0 0 128

Melyik dízeled van?

Előzmény: SFricy (125)
sbojan Creative Commons License 2020.02.14 0 0 127

"Sajnos" rossz a megközelítés. Nem az a kérdés, hogy szerinted belefért volna-e az ikon a kijelzőbe meg az érzékelő a tartályba, hanem az, hogy a gyártó min tud spórolni.

Egy ilyen kategóriájú gépkocsin pár száz Euró haszon van mindössze gyártói szinten, szóval ott minden eurónyi megtakarítás jól jön. A középső digitális kijelző "eladja" a kocsit, így az szükséges, míg az ablakmosó visszajelzője, hát, hogyismondjam, 1000-ből 999 vevő lesz*rja, így utóbbi kihagyható.

Előzmény: SFricy (125)
GSdriver Creative Commons License 2020.02.13 0 0 126

Hát sajnos ilyen nincs a C4P/ST modellekben. Mondjuk abszolút indokolt lenne, hisz semmilyen lehetőség nincs arra, hogy indulás előtt felmérd mennyi folyadék van a tartályban. Viszont az is igaz, hogy 1-1 üresjárattól nem lesz baja. Az üresjárat amúgy akkor is megtörténhetne, ha volna jelző. Utazol, sűrűn kell mosni és törölni és kezd kifogyni. Ha épp nem látsz ki, úgyis bepróbálkozol ... ;) Alternatíva: esős, saras időben indulás előtt telitöltöd ... ;)

Előzmény: SFricy (125)
SFricy Creative Commons License 2020.02.13 0 0 125

Szervusztok!

 

Újabb apró kellemetlenséggel szembesültem a mai napon!

 

Köszönhetően az elmúlt időszak esős időszakának, elég sokat használtam az ablakmosót. Már vártam az üzenetet, hogy fogyóban van, már vettem is folyadékot, de nem töltöttem utána, mert gondoltam, hogy ráérek még. Erre fel, ma reggel, minden előrejelzés nélkül kifogyott az ablakmosó! Morogtam egyet, mert egyrészt szárazon ment a szivattyú és az ablaktörlő is, másrészt mert a garázsban maradt az utántöltő. 

 

Bosszankodtam persze azon is, hogy miért nem jelzett az autó, de gondoltam először megnézem a leírást, hogy hol is kellett volna jeleznie. Na, itt jött a meglepetés: a kezelési útmutatóban nem szerepel olyan lámpa, ami az ablakmosó kifogyását jelezné! Két nyúlfarknyi bejegyzés van a bekapcsoló karról, illetve a beöntőnyílás helyéről a motortérben, de ennyi! Meg fogom kérdezni a szervízben is, de nem várok csodát a távirányító középső gombos esete után.

 

Szóval a tizenakárhány colos színes képernyőn nem fért el egy nyavalyás ikon, hogy hülyegyerek töltsd fel a tartályt, plusz egy érzékelő a tartályba? Vagy az a cél, hogy menjen tönkre a szivattyú és menjek a szervízbe?

 

Tudom, úgy tűnhet, hogy mindenben a rosszat keresem, de ezek olyan pici apróságok, amik nem befolyásolják az életet, de bosszantók és nagyban rontanak az összképen.

 

Pedig már kezdem igazán megszeretni! A múltkor írtam, hogy kicsit tatásan gyorsul. Vagy kezdünk összecsiszolódni, vagy 5000km után egy belső (motorvédő) paraméter átbillent és nyomatékossá vált a gép, de a tatásság eltűnt. Nem ugrik úgy, mint az előző Mondeo (2l, dízel, 140LE), de megy rendesen.

gregcomrade Creative Commons License 2020.02.07 0 0 124

Sziasztok

Az autó ma kiírta hogy 2400km múlva kifogy az adblue, és kb egy perc múlva ki is aludt. Most 6800km van benne, és amikor megvettem tele tankoltam az adalékot, a gázolajat mindig tele tankolom. Az 1 éves peugeot travelleremet is így használom és 14 ezernél kellett először rátankolnom. Vagy kisebb a tartály, vagy valami hiba volt? A peugeot folyamatosan világított amíg fel nem tankoltam. Mind a kettő 2.0 hdi. Nektek mikor kellett először az adalékot feltölteni? Ja és nem használom városban!

sbojan Creative Commons License 2020.01.30 0 0 123

Amúgy a C4 Spacetourer ugyanúgy a C4 Picasso II-es szériája.

Előzmény: sbojan (122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!