Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mobazs Creative Commons License 2022.01.01 0 0 769

Szia!

 

Érdekelne hogy mit érteszt kopogás alatt? Nálam gyorsításkor jelentkezik (2000es fordulat felett), kelepelő hangként, és roppantul bosszant :-(   (a 2 hengeres üzemmódot már nem is említem)

 

Csináltattam köztes olajcserét (10e km-nél), 0w20-at kértem bele, előtte viszont szerintem gyárilag 5w30-al adták, legalábbis 5w30-at adtak utántöltésre, amikor átvettem mint új autót.

 

Ami érdekelne:

- milyen olaj van az autódban?

- ha cseréltek benne olajat, utána változott-e a kopogó ("kelepelő") hang?

- szervíz (ha vitted hozzájuk) mit mondot?

 

Köszi a választ

 

 

Előzmény: bigjohni (763)
lambesz Creative Commons License 2022.01.01 0 0 768

Nem nagyon értek az autókhoz (nem vok autószerelő) és először dsg-vel rendeltem meg az 1.5 tsi-s touranomat, de aztán kicsit utána olvastam és sorba jöttek a negatív vélemények a 7 sebességes száraz kuplungról (nem bírja a melegedést, drága szerelni, csak egyben lehet cserélni a főegységeket benne stb). Végül letettem róla, rendeltem egy manuálisat és azt hiszem nem bántam meg. Lesz majd automata az elektromos autóm, ha odaérünk...

Egyébként az 1.5 tsi-hez csak ezt a (7seb száraz) dsg-t lehet kérni, 250 Nm-ig ezt rakják a kocsikba.

A kocsiban már 78 ezer km-van 20 hónap alatt, eddig nagyon pozitív a tapasztalat. Engem nem zavar a kéthengerezés, a fogyasztásom 6.5-6.9 körül alakul.

Ami érdekes, hogy amíg az első féktárcsám és betétem is 90%-os, addig a hátsó betéten már csak 1-2 mm van...

Kértem a márkaszervíztől árajánlatot hátsó betétcserére, kb 80-90 ezer ft, szólt a válasz.

Hát én végül megvettem havertól 40x%-os kedvezménnyel 15 ezerért a betétet, a régi szerelőm pedig 10 ért kicseréli, még úgyis, hogy elektromos fékes...Hát ez a nemmindegy...

Előzmény: Barangolo55 (767)
Barangolo55 Creative Commons License 2022.01.01 -1 0 767

Végre valaki szintén leírja azt, amit már jóval korábban leírtam, de hitetlenséget tapasztaltam sok embernél.

A kéthengeres üzemmódban igen is kompresszor üzemmódban dolgozik a két lezárt henger.

A szelepei zártak és nincs hova mennie az összesűrített levegőnek.

Majd lefelé jövet ez az összesűrített levegő rásegít kicsit ezekre a hengerekre, de ez nem munkaütem.

Ugye azt nem kell senkinek magyarázni, hogy a kompresszornak kellemetlen hangja van.

Aki azt mondja, hogy Ő ebből semmit sem hall, annak javasolt a FÜLÉSZET!!!

más.

Írjátok a száraz DSG csörömpöl, kuplungcsere srb.

Amikor rendelek egy új kocsit, választhatok, hogy olajos, vagy száraz legyen, hány sebességes?
Sajnos én botost kértem, amit nagyon megbántam.

Pedig korábban nagyon sokat mentem automatással, ugyan azok nem DSG-k voltak, hanem bolygóművesek.

Előzmény: bigjohni (763)
fepeti001 Creative Commons License 2021.12.31 0 1 766

Harmadik fokozatban gázadásra remegett.

Eleinte alapbeállítás segített, aztán már nem. Csere óta hibátlan. 

Előzmény: f_zoli (765)
f_zoli Creative Commons License 2021.12.31 0 0 765

Amúgy miben nyilvánult meg a hiba, mit tapasztaltál?

Előzmény: fepeti001 (764)
fepeti001 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 764

Helló, tudtommal egyáltalán nem jellemző, hogy 40ezrenként kellene cserélni DSG-ben kuplungot.

Ha 80ezernél megint kellene, akkor valóban nem lesz széles a mosolyom....

Valószínűleg már újonnan sem volt jó, erre csak a csere után jöttem rá.

Előzmény: bigjohni (763)
bigjohni Creative Commons License 2021.12.31 0 1 763

Örülök, hogy elégedett vagy. Tényleg.

A miénk nem kicsit csattog hanem kopog. Melegen is és gyorsítás közben is egyre jobban. Persze összehasonlítani csak úgy lehetne ha egymás mellett állnánk.

(Járok egy olyan céghez ahol 20+ db 1.5/150tsi-t használnak, mindegyiknek normális hangja van. Ez egy ilyen mozi.)

Az biztos, hogy amikor 4 hengerből lekapcsolnak kettőt, ami ráadásul azután kompresszor üzemmódban üzemel, azt lehet érezni. Nincsenek csodák. Ez nem probléma, egyszerűen ilyen.

Minden száraz DSG csörömpöl. Az is amelyik nem ;) . Ez is ilyen. Ettől még szerethető.

Nekem viszont az olajat nem eszi és nem is ette.

 

Viszont szerintem egy kicsit keskenyebb lesz a mosolyod ha a legközelebbi kuplung csere árát visszaosztod a megtett kilométerrel.

Mert ugye lehet szeretni egy olyan autót amibe 40e-ként régi áron 600e-ért kell kuplungot cserélni csak az már egy kicsit perverz.

Az 1.4/125-ben 4000-nél kellett először kuplungot cserélni. Hidd el vigyázok rá. (nem egy átgondolt konstrukció)

 

Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!

Előzmény: fepeti001 (762)
fepeti001 Creative Commons License 2021.12.28 0 1 762

Sziasztok, nekem 3 éves 1.5 TSI 150 LE DSG autóm van, számomra az itt leírt hibajelenségek gyakorlatilag ismeretlenek. Hidegen valóban csattog egy kicsit, az utastérben nem hallom. 45e km van benne, 40e környékén kuplungcsere volt, egyébként hibátlan. Olajfogyasztás kb. 30e-ig volt, azóta nincs. A kéthengerezést nem hallani. Beszállás után az első dolgom reflexesen a start-stop kikapcsolása. Dinamikus, szerethető motor, fogyasztása erősen vezetési stílus függő.

bigjohni Creative Commons License 2021.12.27 0 1 761

Nem tudom.

Nagyon bonyolult kérdés.

Nekem 1996-tól vannak a csoportba tartozó autóim. Több mint 2.5M kilométert vezettem velük.

Volt közöttük néhány igazán jó autó, és néhány silányabbra sikerült is.

Ami közös:

egyik sem rozsdásodott sehol

soha nem volt futómű, kipufogó, vagy elektromos problémám

soha nem állt meg autó az út szélén

Fabia-ra vagy Superbre 50e,-Ft-ot sem költöttem 10 év alatt. (Olaj és fék nélkül mert más nem kopott/fogyott el)

Az A6 minden csavarja eredeti volt 10 évesen. Az akku is! Féket persze kellett cserélni.

Most is van egy 2008-as Golf 5 a családban ami 100%-ban hibátlan. Nagyon szeretjük. Bár nyilván más világ mint a mostaniak.

 

Műszaki ember lévén nehezen de elfogadom, hogy a nagy számok törvénye alapján néha becsúszhat egy kevésbé sikerült darab.

A mostani autónk ugyanolyan évjáratú mint a 130-as volt. A típus és a felszereltség is nagyon hasonló. Az egy műszer volt, ami hibátlanul tette a dolgát.

Nagyon érdekes, hogy pl. a váltója 100.000x jobb volt a 130-asnak. A mostani teljesen máshogy vált, zajos és rángat. Pedig még a kódja is ugyanaz.

Abban reménykedünk, hogy szétesik garancián belül. Mert ugye akkor nehéz azt mondani, hogy mind ilyen, meg nem is halljuk.

 

A 15 éves bármihez sajnos nincs értelme hasonlítani. Nagyon más világ volt az. Pl. a Golf 5 úgy jár mint egy villanymotor. Cserébe nem megy de zabál rendesen.

 

Válasz a "de akkor miért adtad el a 130-ast ha olyan baromi jó volt?" kérdésre:

Nagyon egyszerű. Vásárlás előtt elfelejtették mondani, hogy ez a típus menet közben is leáll ha úgy gondolja. Borzasztóan zavaró és idegesítő funkció.

Naponta 1000+x hallgatni az önindítót miközben sokszor néhány méterre állította le a motort. De simán leállította autópályán is.

Egy balfasz volt aki ezt a félkész ötletet gyártásba engedte. Ettől eltekintve hosszú ideje a legjobban összerakott, és legjobban működő autónk volt amit nagyon sajnálunk, de egyszerűen az említett funkciót nem tudtuk megszokni.

Előzmény: Devfeco (754)
bigjohni Creative Commons License 2021.12.27 0 0 760

Ne haragudj, de ez milyen hozzászólás?

Ha ismered és ültél az autójában akkor ne olvasd tovább.

Mit jelent az, hogy Te is tapasztalod?

Mit? Azt, hogy olyan mint egy dízel? Nem hinném, hogy mind ilyen. Nekem volt egy 130-as annak teljesen normális hangja volt.

Múltkor egy garázsban szóvá tették, hogy OK, hogy dízel de nincs szép hangja. Aztán mondtam, hogy nem is dízel.

Előzmény: zéé72 (759)
zéé72 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 759

Szia, én is tapasztalom amiket írtál de ilyen a motor ez nem hiba!

Én teljesen meg vagyok vele elégedve váltó/motor, ha ezekkel nem tudsz megbarátkozni akkor el kell adni!

Előzmény: Devfeco (754)
horvath2176 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 758

Sajnálom ha nem értetted mit írtam.Vannak olyan hibák amit a márkaszerviz nem tud megoldani mivel konstrukciós hiba.Jó esetben még garancia lejárta előtt a gyár megoldást keres ha akar és persze ha tud.Rosszabb esetben nem fog tudni orvosolni garancia időn belül mert nincs megoldás.Ha később garancia után van megoldás azt a szervizek tudni fogják de az sajnos fizetős. Erről nem a szerviz tehet ha a gyár őneki nem fizeti ki,persze ,hogy továbbszámlázza.A te esetedben nem voltam ott nem is akarok a  részletekbe belefolyni  mi volt a gond ,hogy garancia után meg tudták oldani.

Előzmény: Devfeco (757)
Devfeco Creative Commons License 2021.12.26 0 0 757

Mivel az adott márkaszervíznél vásártam az autót,így szerintem természetes hogy hozzá fogok fordulni minden problémával nem pedig a gyártóhoz!Ők vállalják a garanciát,oda kell fordulni a problémákkal!Sajnos én már jártam úgy új autóval,hogy amíg garanciás volt közöltem a problémát,persze elhajtottak,hogy ez ilyen sajnos,mikor lejárt a gari akkor persze azonnal cseŕélni kell mert ez így nem jó! Ha veszek egy halkonzervet és penészes,akkor sem fogok egyből Norvégiába elmenni panaszt tenni,hanem vissza viszem a boltba!

Előzmény: horvath2176 (756)
horvath2176 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 756

A frissítést egészen biztos ,hogy elvégezték sokból nem tart.Ahhoz meg hogy bakkecske nem a márkaszerviz tehet mivel nem ők tervezik ill.nem ők gyártják.Annyit tudnak vele csinálni amit az importőr mond .Saját szakállukra meg nem fognak csereberélni semmit mert ha a gyár sem tud segíteni akkor feleslegesen cserélnének bár mit is.Szoftvert meg nem tudnak újat írni.Mindenki a márkaszervizt cseszegeti a konstrukciós problémákkal.

Előzmény: Barangolo55 (755)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 755

Engem a rezonancia kevésbé zavar, mert alig érzékelhető.

A hidegen elindulás, mint a bakkecske úgy ugrál, rángat, amíg be nem melegszik.

Pedig frissítették a szofverét is. Legalább is ezt mondja a munkafelvevő!!!!

Kiváncsi lennék azért arra, hogy valójában a márkaszervizeknek erről mi az igazi véleményük.

Mert, hogy csak hazudoznak, az tuti.

Lehet, hogy hivatalosan ez ki van nekik adva.

Kár, hogy nincs itt a fórumon egy szerelő, aki inkovnítóban el merné mondani, hogy mi a fészkes fene is  van ezekkel a motorokkal.

Vagy azt hiszik, minden tulajdonos idióta?

 

Előzmény: Devfeco (754)
Devfeco Creative Commons License 2021.12.25 0 0 754

Pontosan ezt a hibát produkálja nekem is!Vw minőség!Gratulalok nekik!A 15 éves corsámnak ezerszer szebb hangja van hidegen melegen egyaránt! Röhej!Na meg ez a kéthengerezés okozta rezonancia idegileg kikészít! Alig várom hogy megszabaduljak tőle!Első Vw és egyben az utolsó is!Számomra ez elfogadhatatlan egy 10 milliós autótól!Persze a szervíz meg minden panaszommal leráz azzal,hogy nincs hibakód az autóban!pff

Előzmény: bigjohni (753)
bigjohni Creative Commons License 2021.12.22 0 0 753

A miénknek dízel hangja van akkor amikor hidegindítás után beáll a fordulat alapjáratra. Kopog.

Melegen és gyorsítás közben is jól hallható.

1.5/150

Az előző 1.5/130 volt.

Ég és föld a két motor. Annak hibátlan hangja volt.

Előzmény: Devfeco (749)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 752

Szia,

a szerelő is arra gondolt, rárakta a kezét amikor tekergettem a kormányt és azt mondta, hogy nem a toronycsapágy.

Egyébként 46.000 km van benne.

Előzmény: tarejos (751)
tarejos Creative Commons License 2021.12.01 0 0 751

Nem toronycsapágy lesz az?

Előzmény: Barangolo55 (750)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 750

Más!
Octavia.

Ha parkolóból állok ki, és alá kell tekerni a kormányt / jobbra-balra/ mindegy.

Kattogó, ropogó hang hallható tekerés közben.

A szerelővel néztük és az látható, hogy a lengéscsillapítón levő gumiharang akad az alatta levő műanyag hüvelyen.

Volt már valakinek hasonló gondja?
Eléggé zavaró ez a hang.

Devfeco Creative Commons License 2021.11.30 0 0 749

Sziasztok!valaki tapasztalt már olyat,hogy a motorban zakatol valami, vagy csak engem tisztel meg az autóm ezzel!hidegen és melegen egyaránt de még az utastérben is hallható! 

kissg620 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 748

Szia! Nekem 120-125km/h körül a jobb első ülés fejtámla (ha nem ülnek benne), de elég durván. Szervíz szerint jó az úgy... :(

Előzmény: Burk Tib (747)
Burk Tib Creative Commons License 2021.11.29 0 0 747

Sziasztok! Szeretném kérdezni hogy valakinek van-e problémája rezonanciával? Hátsó üléssor napellenző kartámasz stb. Kb 130 km/H- nál,  Touran 1.5 TSI kézi váltó

kissg620 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 746

Amire még emlékszem:

-gyertya 60ekm körül 

-levegoszűrő 90ekm vagy 4 év

-fékolajcsere első ellenőrző szerviz + 1 év, utána pedig 2év vagy 60e km-ként

Gyakorlatilag az első 2év vagy 30ekm szerviz után évente lehet menni ha az olajcseréket is beleszámítjuk.

Előzmény: Barangolo55 (745)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.11.24 0 1 745

Köszi,

az ember azt hinné, hogy a gyártó érdeke is, hogy a tulajdonos kellő információval rendelkezzen ahhoz, hogy a járműve műszakilag, a legnagyobb rendben legyen.

Ez hasonlatos az “E” szervizkönyvhöz.

A tudás hatalom.

Minél kevesebbet tudsz, annál jobban rájuk vagyunk utalva.

 

 

Előzmény: kissg620 (744)
kissg620 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 744

Sziasztok! Ez ügyben ezt az infót kaptam:

"Megerősítem, hogy a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft, a Volkswagen gépkocsik magyarországi importőre kizárólag nagykereskedői feladatot lát el.

Gépjármű értékesítést és szerviztevékenységet partner hálózatunk tagjai, mint önálló gazdasági tevékenyéget folytató társaságok végeznek.

A Volkswagen AG, a gépkocsi gyártója az alábbi linken elérhető weboldalon bocsátja az Ön rendelkezésére a szükséges műszaki információkat.

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Bízom benne, hogy információimmal segítettem."

 

Mivel az erwin fizetős, egyszer beléptem 1 órára, s ott láttam amit tudok. De külön nincs meg sajnos nekem se.

Előzmény: Barangolo55 (742)
Dani_99 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 743

köszönöm, ha meg van neked a szervizműveletek listája esetleg el tudnád küldeni?

Előzmény: kissg620 (741)
Barangolo55 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 742

Szia!

Az 1,5 tsi 110Kw-os motor szervizlistáját közzé tudnád tenni.

Nem szeretném, hogy bármit is tudatlanságból nem végeztetnék el.

Nagyon megköszönném, mert ez roppantul érdekelne.

Gyertyacsere, vezérlés, fékolaj stb

Előzmény: kissg620 (741)
kissg620 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 741

Szia! Benzinesnél nincs a szervizműveletek listáján a benzinszűrő csere.

Előzmény: Dani_99 (740)
Dani_99 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 740

Sziasztok, mit tudtok arról, hogy 1.5 tsi 96kw motoroknál az üzemanyagszűrő örök élettartamú "life time" ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!