A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Érdekelne hogy mit érteszt kopogás alatt? Nálam gyorsításkor jelentkezik (2000es fordulat felett), kelepelő hangként, és roppantul bosszant :-( (a 2 hengeres üzemmódot már nem is említem)
Csináltattam köztes olajcserét (10e km-nél), 0w20-at kértem bele, előtte viszont szerintem gyárilag 5w30-al adták, legalábbis 5w30-at adtak utántöltésre, amikor átvettem mint új autót.
Ami érdekelne:
- milyen olaj van az autódban?
- ha cseréltek benne olajat, utána változott-e a kopogó ("kelepelő") hang?
Nem nagyon értek az autókhoz (nem vok autószerelő) és először dsg-vel rendeltem meg az 1.5 tsi-s touranomat, de aztán kicsit utána olvastam és sorba jöttek a negatív vélemények a 7 sebességes száraz kuplungról (nem bírja a melegedést, drága szerelni, csak egyben lehet cserélni a főegységeket benne stb). Végül letettem róla, rendeltem egy manuálisat és azt hiszem nem bántam meg. Lesz majd automata az elektromos autóm, ha odaérünk...
Egyébként az 1.5 tsi-hez csak ezt a (7seb száraz) dsg-t lehet kérni, 250 Nm-ig ezt rakják a kocsikba.
A kocsiban már 78 ezer km-van 20 hónap alatt, eddig nagyon pozitív a tapasztalat. Engem nem zavar a kéthengerezés, a fogyasztásom 6.5-6.9 körül alakul.
Ami érdekes, hogy amíg az első féktárcsám és betétem is 90%-os, addig a hátsó betéten már csak 1-2 mm van...
Kértem a márkaszervíztől árajánlatot hátsó betétcserére, kb 80-90 ezer ft, szólt a válasz.
Hát én végül megvettem havertól 40x%-os kedvezménnyel 15 ezerért a betétet, a régi szerelőm pedig 10 ért kicseréli, még úgyis, hogy elektromos fékes...Hát ez a nemmindegy...
A miénk nem kicsit csattog hanem kopog. Melegen is és gyorsítás közben is egyre jobban. Persze összehasonlítani csak úgy lehetne ha egymás mellett állnánk.
(Járok egy olyan céghez ahol 20+ db 1.5/150tsi-t használnak, mindegyiknek normális hangja van. Ez egy ilyen mozi.)
Az biztos, hogy amikor 4 hengerből lekapcsolnak kettőt, ami ráadásul azután kompresszor üzemmódban üzemel, azt lehet érezni. Nincsenek csodák. Ez nem probléma, egyszerűen ilyen.
Minden száraz DSG csörömpöl. Az is amelyik nem ;) . Ez is ilyen. Ettől még szerethető.
Nekem viszont az olajat nem eszi és nem is ette.
Viszont szerintem egy kicsit keskenyebb lesz a mosolyod ha a legközelebbi kuplung csere árát visszaosztod a megtett kilométerrel.
Mert ugye lehet szeretni egy olyan autót amibe 40e-ként régi áron 600e-ért kell kuplungot cserélni csak az már egy kicsit perverz.
Az 1.4/125-ben 4000-nél kellett először kuplungot cserélni. Hidd el vigyázok rá. (nem egy átgondolt konstrukció)
Sziasztok, nekem 3 éves 1.5 TSI 150 LE DSG autóm van, számomra az itt leírt hibajelenségek gyakorlatilag ismeretlenek. Hidegen valóban csattog egy kicsit, az utastérben nem hallom. 45e km van benne, 40e környékén kuplungcsere volt, egyébként hibátlan. Olajfogyasztás kb. 30e-ig volt, azóta nincs. A kéthengerezést nem hallani. Beszállás után az első dolgom reflexesen a start-stop kikapcsolása. Dinamikus, szerethető motor, fogyasztása erősen vezetési stílus függő.
Nekem 1996-tól vannak a csoportba tartozó autóim. Több mint 2.5M kilométert vezettem velük.
Volt közöttük néhány igazán jó autó, és néhány silányabbra sikerült is.
Ami közös:
egyik sem rozsdásodott sehol
soha nem volt futómű, kipufogó, vagy elektromos problémám
soha nem állt meg autó az út szélén
Fabia-ra vagy Superbre 50e,-Ft-ot sem költöttem 10 év alatt. (Olaj és fék nélkül mert más nem kopott/fogyott el)
Az A6 minden csavarja eredeti volt 10 évesen. Az akku is! Féket persze kellett cserélni.
Most is van egy 2008-as Golf 5 a családban ami 100%-ban hibátlan. Nagyon szeretjük. Bár nyilván más világ mint a mostaniak.
Műszaki ember lévén nehezen de elfogadom, hogy a nagy számok törvénye alapján néha becsúszhat egy kevésbé sikerült darab.
A mostani autónk ugyanolyan évjáratú mint a 130-as volt. A típus és a felszereltség is nagyon hasonló. Az egy műszer volt, ami hibátlanul tette a dolgát.
Nagyon érdekes, hogy pl. a váltója 100.000x jobb volt a 130-asnak. A mostani teljesen máshogy vált, zajos és rángat. Pedig még a kódja is ugyanaz.
Abban reménykedünk, hogy szétesik garancián belül. Mert ugye akkor nehéz azt mondani, hogy mind ilyen, meg nem is halljuk.
A 15 éves bármihez sajnos nincs értelme hasonlítani. Nagyon más világ volt az. Pl. a Golf 5 úgy jár mint egy villanymotor. Cserébe nem megy de zabál rendesen.
Válasz a "de akkor miért adtad el a 130-ast ha olyan baromi jó volt?" kérdésre:
Nagyon egyszerű. Vásárlás előtt elfelejtették mondani, hogy ez a típus menet közben is leáll ha úgy gondolja. Borzasztóan zavaró és idegesítő funkció.
Naponta 1000+x hallgatni az önindítót miközben sokszor néhány méterre állította le a motort. De simán leállította autópályán is.
Egy balfasz volt aki ezt a félkész ötletet gyártásba engedte. Ettől eltekintve hosszú ideje a legjobban összerakott, és legjobban működő autónk volt amit nagyon sajnálunk, de egyszerűen az említett funkciót nem tudtuk megszokni.
Sajnálom ha nem értetted mit írtam.Vannak olyan hibák amit a márkaszerviz nem tud megoldani mivel konstrukciós hiba.Jó esetben még garancia lejárta előtt a gyár megoldást keres ha akar és persze ha tud.Rosszabb esetben nem fog tudni orvosolni garancia időn belül mert nincs megoldás.Ha később garancia után van megoldás azt a szervizek tudni fogják de az sajnos fizetős. Erről nem a szerviz tehet ha a gyár őneki nem fizeti ki,persze ,hogy továbbszámlázza.A te esetedben nem voltam ott nem is akarok a részletekbe belefolyni mi volt a gond ,hogy garancia után meg tudták oldani.
Mivel az adott márkaszervíznél vásártam az autót,így szerintem természetes hogy hozzá fogok fordulni minden problémával nem pedig a gyártóhoz!Ők vállalják a garanciát,oda kell fordulni a problémákkal!Sajnos én már jártam úgy új autóval,hogy amíg garanciás volt közöltem a problémát,persze elhajtottak,hogy ez ilyen sajnos,mikor lejárt a gari akkor persze azonnal cseŕélni kell mert ez így nem jó! Ha veszek egy halkonzervet és penészes,akkor sem fogok egyből Norvégiába elmenni panaszt tenni,hanem vissza viszem a boltba!
A frissítést egészen biztos ,hogy elvégezték sokból nem tart.Ahhoz meg hogy bakkecske nem a márkaszerviz tehet mivel nem ők tervezik ill.nem ők gyártják.Annyit tudnak vele csinálni amit az importőr mond .Saját szakállukra meg nem fognak csereberélni semmit mert ha a gyár sem tud segíteni akkor feleslegesen cserélnének bár mit is.Szoftvert meg nem tudnak újat írni.Mindenki a márkaszervizt cseszegeti a konstrukciós problémákkal.
Pontosan ezt a hibát produkálja nekem is!Vw minőség!Gratulalok nekik!A 15 éves corsámnak ezerszer szebb hangja van hidegen melegen egyaránt! Röhej!Na meg ez a kéthengerezés okozta rezonancia idegileg kikészít! Alig várom hogy megszabaduljak tőle!Első Vw és egyben az utolsó is!Számomra ez elfogadhatatlan egy 10 milliós autótól!Persze a szervíz meg minden panaszommal leráz azzal,hogy nincs hibakód az autóban!pff
Sziasztok!valaki tapasztalt már olyat,hogy a motorban zakatol valami, vagy csak engem tisztel meg az autóm ezzel!hidegen és melegen egyaránt de még az utastérben is hallható!
az ember azt hinné, hogy a gyártó érdeke is, hogy a tulajdonos kellő információval rendelkezzen ahhoz, hogy a járműve műszakilag, a legnagyobb rendben legyen.
Ez hasonlatos az “E” szervizkönyvhöz.
A tudás hatalom.
Minél kevesebbet tudsz, annál jobban rájuk vagyunk utalva.