Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 135

Szia!

 

Vennem kell egy kis 2lépcsős fellépőt, mert nem érek be a tetőnek a közepéig, pedig 185centi vagyok(szivaccsal mosom).

 

Na, a ködlámpát ne is mond. Tegnap este jöttünk át Pesten, de előtte lementem a régi 4esre Üllőnél Vecsés felé.

Vecsésen utolértem a lámpánál egy taxist. Villogok neki, hogy kapcsolja már le azt a rohadt ködzárót. Erre félreáll. Mondom, csak rájön. Kikerülöm, látom elöl is ködlámpa. Fasza. Visszaelőz. Következő Lámpánál utolérem (s itt jön mindjárt még egy negatívum), lehúzom az ablakot. Pontosabban a hátsót, (ahol az asszony ült,), s mondom a magamét a felhúzott ablakon keresztül. Nagy nehezen megtalálom a saját ablak-kapcsolómat, s kiabálom neki, hogy mi a francnak kell az a rohadt ködlámpa a városban. Míg álltunk a lámpánál, láttam a tükörben, hogy csak megtalálta hogy kell kikapcsolni. Hozzáteszem, egy nő volt a taxis.

 

Valamiért mindig a bal hátsó ablakot húzom le, mert az van pont ott, ahol az ujjaim pihennek.

 

Az új Kuga nekünk se jött be. A Puma is csak első ránézésre. Teljesen mintha egy Focus lenne. Szerintem semmi egyénisége.

A mostani Kuga legalább olyan, mint egy másik autó, hiába van Focus alapokon.

 

Ami nagy volt még,hogy Rétságon voltunk bankban valamelyik nap. Kijövünk a bankból, s ott áll egy ugyanolyan Kuga, mint a miénk, csak nem a Frozen WHITE volt, hanem a gyöngyházfehér. Marhára meglepődtünk. :-)

Előzmény: krimpelő (134)
krimpelő Creative Commons License 2020.01.26 0 0 134

Szia!

 

Maximálisan egyetértek veled, és csak azért írtam a refi automatikus felkapcsolásának hiányáról, mert én, csak ezt találtam negatívumnak. Mert ez szerintem nem megy. De persze ez nem gond. A Stop/start rendszert egyből ki szoktam kapcsolni, már megszoktam a mozdulatot, és nem felejtem el sosem kikapcsolni, én is utálom. Magamról úgy gondolom, hogy megfelelően, a másikra maximálisan figyelő autóvezető lennék, bár nem vezetek akkora "dögöket", mint te, csak kisebb céges furgonokat, és a Kugánkat. Igen ködös időben, valóban felül kell bírálni az automatát, mert valóban ha hátul nincs fény, az azért elég veszélyes tud lenni. Én, amit még utálok, de nagyon, az a rendes látási viszonyok melletti ködlámpa használata.....nappal, és este egyaránt. Megbüntetném érte őket rendesen, az tuti.

Hogy miért fikázzák a Ford-ot én sem tudom, de az is érdekes, hogy az árukat is nagyon hamar elvesztik. A vitarát 3,5 évesen 3,8 ért eladtam(4,2 ért vettem) De azt tuti, hogy a Kugánál nagyobb bukóval lehetne csak kiszállni....nem tudom a magyarázatát, de ez van. 

A tied, mivel ST-Line valóban prémiumabb is, mint a mi businessünk. A fogyasztással én is meg vagyok elégedve, mert a vitara kb 500kg-al könnyebb, mint ez, de az is 7-8 között evett, bár azt jobban is kellett pörgetni, ha haladni akartál. Ez valóban tud 5.ben is gyorsulni visszaváltás nélkül. Igen, abban is igazad van, hogy sportos is, magas építése ellenére meglepően jól teljesít a Mátrában, mikor megyek Egerbe, csak úgy szedi a lábát felfelé.....

Hát, a mosás az nekem is a kedvenc elfoglaltságom.....már azért is, mert a miénk fekete

 

"009"

 

Valahogyan engem sem mozgat meg annyira az új KUGA.....persze elfogadnám, de ennek az "orrával" én is jobban elvagyok.

Előzmény: Szepi-21 (132)
009 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 133

Szia,

 

a formával egyetértek teljesen Veled!

ami nekem megtetszett benne azaz orra a nagy ráccsal, mint egy amerikai terepjáró/pick-up.

karakteres az egész!

 

amikor megláttam a 2020as Kugát, hát nem éreztem a bizsergést mint ennél. Csináltak egy mazda cx5öt első látásra.

 

így vagy a mostani modell lesz, ha rászánjuk magukat, vagy nem Kuga lesz, ha később cserélünk.

 

009

Előzmény: krimpelő (131)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 132

Szia!

 

Tudom, hogy ha forgatod, enni fog. De majdhogynem ezzel a 3000-es elváltogatásokkal is elvagyok. Már kinőttem az állandó szétforgatásból.Jó kis motor ez. Nem kell szétforgatni. Azért néha odacsapok majd neki én is. Hogy kitisztuljon a rendszer. :-) . A 8l/100km meg tökéletes átlagban. Nekem.

150-160-nál a kis Fiesta 1.25 is benyakalta a 9-9.5lityit.Csak néztem. Amúgy annak kb. 6.3 az átlagfogyasztása.

 

Igen, tökéletesen beparkolt, csak a padkától nagyon messze parkolt be. De majd letesztelem még egyszer.

A reflektor automata felkapcsolását úgy olvastam, hogy ha automatára kapcsolod, utána a fényszóró váltó kart előre kell nyomni, s akkor fogja magától kapcsolgatni. Személy szerint ezt (is) gyűlölöm. Mivel a szembejövő fényszóróját érzékeli(vagy a hátsó lámpáját ) s aszerint kapcsolgat . Igen ám, de autópályán nem érzékeli, az elválasztó korlát/bokrok miatt, így az én szememet faszán kiégeti, mivel a kamionban magasan ülök. Vagy ha mögöttem jön, akkor nagyon későn kapcsol le, amikor a tükörből már szintén megvakított.

 

De amúgy se szeretem az automata dolgokat. Letörném a kezét annak is, aki kitalálta a start/stop rendszert. Biztos jót tesz a kuplungnak, a turbónak, az önindítónak. :-(  Kikapcsoltam az esőérzékelőt is, a lámpát is én kapcsolgatom .Sokan azt hiszik minden helyzetben bekapcsol helyette az automatika. És megy a nappali menetfénnyel a ködös időben, mikor hátul meg nem világít neki semmi.

 

Na mindegy. Nem téged, vagy másokat akarlak ezzel megbántani, csak engem zavarnak ezek, mivel az életem 3/4-ét az utakon töltöm.

Természetesen mindent használjatok, ami benne van, hisz ezért vettetek prémium autót, hogy kényelmesebb legyen az élet.

 

Mi is így gondoljuk, hogy egy igényes, elegáns, nekünk sportos autó is.

 

Sokan fikázzák a Fordot, de megmagyarázni nem tudják, hogy miért. Persze, voltak pl. Szar motorjai a Fordnak (tdci), de mondhatjuk ezt bármelyik másik konkurenciára is a VW-től a BMW - n át a Mercedes-ig . Mindegyiknek voltak "zsákutcái".

 

Összességében nagyon meg vagyunk vele elégedve, a többi már az én "nyűgösségem".

Tényleg prémium - autó.

 

Tesómnak van egy 10 milliós VW T-roc autója.

Hááát... Mikor először beleültem, majd kifordultam. Szörnyű gagyi műanyag a belseje, minőségre is, kinézetre is.

Akkor miért is hasonlítunk szinte mindent a VW-hez!? Mindent a Golf-hoz? És a Ford miért is szar?

 

Na, megyek lemosom. 3.jára a héten. :-)

Előzmény: krimpelő (131)
krimpelő Creative Commons License 2020.01.26 0 1 131

Szia!

 

A fogyasztásod, majd  fog följebb is menni, amikor 3000 fölé is forgatod majd. Én vezetem a fogyasztását a járgánynak, jelenleg 15300km-nél tartok. Ezen idő alatt(pontosítok 3000km utántól írom a fogyasztást). Nos, a legalacsonyabb 7,235L, a legtöbb 8,856L Az átlag pedig 8,064L/100km. Ez 24 tankolt bejegyzés 2019.04.15től a mai napig, beletankolt összes 957,3 L benzin mennyiségből jött ki.

Nekem a tempomat kapcsolói úgy jók, ahogyan vannak, de lehet csak azért, mert a vitarában is kb így volt....megszoktam már. A belső világítást, ha felkapcsoltam 2-szer mióta megvan, nem zavar az elhelyezése.

A futómű, bár ebben élen jár a Ford, valóban nagyon szuper, pedig ez egy emelt járgány, gondolom keményebbre hangolva. De így is nagyon szuper.......és ha mindig a vitarához hasonlítom, hát ezt is csak ahoz tudom, hát skacok, abban foggumival kellet utazni akkorákat ütött, hogy a gerincsérveseknek abszolút nem ajánlott. 

A motor szerintem teljesen rendben van, van kellő erő, akár a fürge előzésekhez is, és szépen szedi a lábát, ha odalépek neki. 

A parkoló asszisztenst én is kipróbáltam mikor megvettük, a véleményem az, hogy tökéletesen beparkol, párhuzamosan, és merőlegesen is. Olyan volt, hogy a mellettem ülőnek nem sok helye maradt a kiszálláshoz merőleges parkolásnál. De szerencsére nincs gondom a saját magam által kivitelezett parkolással sem, így ezt én nem is használom. Én egy dolgot nem láttam még sosem, hogy megtette volna magától az autó, pedig tudja, az a reflektor felkapcsolása, és lekapcsolása lenne. Nekem automatába van rakva állandóan, és szépen kapcsolgatja le-fel, ahogyan azt kell, közbeavatkozni nem nagyon kell. De olyat még nem éltem át vele, hogy pl éjjel egyedül az országúton felkapcsolta volna magától, majd pedig ha lát valaki szembejövőt, le is venné a refit. No, nekem ez az egy ami feltűnt, de ugye nem eget földet rázó hiányosság, hiszen egy mozdulattal magam is fel tudom kapcsolni, csak ugye no, mégiscsak....Ez egyébként mások által is jelzett probléma, állítólag nem sokunk látott már ilyet, de nagy gondnak nem nevezném. Mindegy is no, összességében egy nagyon jó vezetési élményt adó, kényelmes, és saját véleményem szerint egy igazi autó kiállású autó. Van a formájában, kinézetében, valami nem tudom jobban megfogalmazni, ne szedjétek le rólam a keresztvizet érte, de valami igényesség, valami elegancia. Tudom, hogy messze vagyunk a prémium autóktól, de nekem egy kicsit mégis olyan érzésem van benne, mintha abban ülnék.

Szóval akinek ilyen van, az használja balesetmentesen, akinek meg még nincs, az rohanjon oszt "vegye megfelé", mert megéri....

Előzmény: Szepi-21 (130)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 130

Szia!

 

Biztos, hogy igaz, mert augusztusban kértem árajánlatot egy fehérre, szeptemberben már nem tudott adni az a kereskedés(olyat amilyen nekem kellett).Amit szürkét ajánlott, arra is azt mondta, minél hamarabb döntsük el.

De ahol vettük a fehéret, ott is azt mondta a kereskedő srác. Azt hiszem 5percen belül vissza is hívtam, hogy kell.

 

Szerintem nem érdemes kihagyni!

 

Ma is voltunk egy oda-vissza 400km-es kört, így belement az 1000. - k km is(1hét alatt).

Kb. 530km-re kijött 7.6l/100km-es fogyasztás, ami szerintem jó. Ebből az utolsó(mai) 400km-ben,volt országút,autóút/autópálya , város, este Pesten mentünk keresztül.

Mondjuk 110-120tempomat ahol lehetett. De 2500-3000 fordulat fölé még nem forgatom. 2500-at forog 120tempomatnál. De előzni is egyenlőre csak finom gyorsítással.

 

Mi imádjuk!

Sokféle autón gondolkoztunk, de nem bántuk meg hogy nem mást vettünk!

Persze vannak "hibái", mint mindegyik autónak. De ezek a "hibák" inkább azok, amit pl. Én máshogy terveztem volna.

Pl. Nekem nem tetszik a tempomat helye a kormányon, nem tetszik, hogy először mindig ki kell választanom, hogy tempomatot vagy tempolimitet akarok. Rövidnek találom a gyári gumiszőnyeget. Nem jó helyen van a belső lámpa kapcsolója. Meg ilyenek. De ezek inkább az én "hibáim". Mást lehet nem zavar.

De nagyon jó a fényszórója, a féke, a futóműve, a motor, váltó, és még sorolhatnám. A többi pedig egyéni alkat, igényfüggő.

Nekünk még meg kell szokni a 6-os váltót, a kocsi méreteit, el.kéziféket,stb.

Van egy Fiestán ami ugye kisebb, de a Kuga is ugyanolyan jól kezelhető. Ha a méreteit nem nézem, ezzel is ugyanolyan könnyedén beparkol az ember bárhova mint a Fiestával! Nagyon jól fordul! De ez nekem már akkor feltűnt, amikor az első próbaúton voltunk egy automata-váltóssal!

 

Ma próbáltam ki először a parkolás-segítőt . Érdekes. De szerintem nem fogom használni, max. Néha unalomból. Oda kell figyelni a sok csipogásra. De ami jobban zavart, hogy nagyon messze állt be a patkától. Jó, gondolom azért hogy ha esetleg ott egy fal, vagy egy másik autó van, akkor is ki tudjon szállni a melletted ülő. Azért még kipróbálom, hogy ez nem-e csak egyszeri eset volt. Kipróbáltam a kiparkolást is. Hát, nem díjazom azt se.

De a tolatókamera, vagy csak simán a tolatóradar tökéletes!

A tesztvezetésen olyan helyre be tudtam vele tolatni, hogy csak néztem(ez is bizonyította mennyire fordulékony, mint egy kisebb Fiesta). Abban nem volt csak tolatóradar.

 

Kicsit hosszúra sikeredett, de a boldogság, megelégedettség kihozta belőlem! :-)

Előzmény: 009 (129)
009 Creative Commons License 2020.01.25 0 0 129

Sziasztok,

 

köszönöm mindenkinek a válaszokat, véleményeket, ötleteket!

 

meglátogattam az egyik kereskedést, és hát nagyon úgy néz ki gyors döntést kell hozni, importőr készletével együtt már csak kb. 50-60 Kuga van, ami szerinte 2-3 hét alatt elmegy, aztán finító és már csak az új lesz.

 

009

Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.24 0 0 128

Ha csak infókat vadászol, akkor talán jobban jársz ha nem 2019-et írsz be, hanem 2017-et vagy 2018-at.

Pl. Nekem a TPMS - szelep klónozásakor nem fogadta el a rendszer 2019-et, csak a 2018-as évjáratot a gumisnál.

Érdekes volt, pedig 2019 szeptemberi gyártású az autó.

Marty Creative Commons License 2020.01.24 0 0 127

Sziasztok ! Köszönökm az infókat, amit leírtatok. Tisztult a kép, tehát ezek az autók, amelyekről írtok és boldog tulajai vagytok - az mk2 faceliftes Kugák még mid négyhengeresek.(1.5 Ecoboost 150LE)

Az tévesztett meg, hogy a hahu-n volt olyan hirdetés, aki a címben írta, hogy ez a kocsi még 4 hengeres- gondoltam az egy külön erénye annak az autónak. Megtévesztő, hogy ha rákeresel az 1.5 Ecoboost-ra , akkor a net tele van az új motorral, ami szintén 150 LE-s , de az már 3 hengeres. Gondolom azt rakják majd az "Új Kugába". 

Elnézést a pánik keltésért. :)

 

Előzmény: kobak (125)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.24 0 0 126

Igen, ha nem a saját Ford Credites hitelüket kéred, pl. Kp-ra veszed, akkor kb. 200.000rel magasabb az autó ára. Egyébként a Merkantil(OTP) adja.

Ha jól emlékszem 202.500-at fizettem forg.helyezési költségnek, amiben minden benne volt. De ebből még visszakaptam a rendszám árát azt hiszem, mivel decemberben forgalomba helyezték.

A készletes autókat bármelyik kereskedés be tudja foglalni, de szerintem vételi opcióval maguknak előre befoglalnak autókat, vagy a saját nagy"raktárukban"nem biztos hogy van pont olyan, amilyet te szeretnél. Ezért kell több kereskedést is megkérdezni, ha keresel egy adott felszereltségű autót. Meg a kedvezmények miatt is.

Mi fehéret szerettünk volna első körben, ha nincs akkor a grafitszürkét (azt hiszem Magnetic).

Pár extrához ragaszkodtunk csak, pl. Nagy hátsó szárny, sötétített ablakok, ST-Line felszereltség, pótkerék, téli csomag.

 

Előzmény: kobak (125)
kobak Creative Commons License 2020.01.24 0 0 125

Szia,

 

a friss hírdetéses árak az irányadóbbak. A régebbi hírdetések félrevezetőek lehetnek. Az ár a HAHU-n amúgy minden kedvezményt is tartalmaz. Ha pl nem akarsz ford credit hitelt felvenni, akkor helyből adj hozzá 200eFt-ot. És további 200eFt-tal számolhatsz üzembehelyezési díj kapcsán (bár ez talán tartalmazza a vagyonszerzési illetéket).

 

Régi-új hírdetés: tavaly december 31-ig nagyobb kedvezményt adtak az autókra. 01.01-től tényleg felment az áruk kb. 400eFt-tal, ami engem is meglepett, mivel ezek mind forgalomba helyezett, készleten lévő autók. Az egyik kereskedésben nekem azt mondták, hogy mivel kifutó széria, így bármely ford szalonban meg tudod venni bármelyik készleten lévő autót, mert szabad készletes vagy mi a szösz. És valóban csak azokból tudsz választani, amik a listájukban szerepelnek. De legalább mind 4 hengeres. Szóval én is azt javaslom, hogy telefonálj inkább, pontosabb képet fogsz kapni. A kereskedések közé pedig vedd fel a solymárit, én egyszer vettem náluk autót és nagyon korrektek voltak.

 

k

Előzmény: 009 (116)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.23 0 1 124

Még egy dolog. Ha ez a Ford Kuga mk2. Faceliftes a kiszemelt autó, akkor már csak azokból tudsz választani, amik bent vannak az országban. Már nem gyártják őket, s az extrák is már csak csomagokban vannak bennük.

Pl. Akartam sötétített ablakokat, ami lett volna 1évvel ezelőtt kb. 50.000 Ft, most már csak egy  kb. 400.000Ft-os csomaggal  lehetett rendelni. De sorolhatnám még.

Így sok olyan dolog is lett az autóban amit nem is akartam. Bi-xenon, ledes lámpa, el. csomagtér - ajtó, stb.

Most örülök neki, de mivel nem 2évre tervezek az autóval, így csak bizakodó vagyok , hogy 6-8év múlva is örülni fogok neki, hogy működik , s nem szentségelek, hogy mennyibe kerül ezek javítása, amiket nem is akartam volna bele.

 

Egy szó, mint száz:

 

Vegyetek Kugát!

 

A cégemnél már 4ünknek van a kollégák közül(nem céges autó). S mindenki imádja a sajátját! :-)

Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.23 0 1 123

Ja, szerintem egy Business-ért max. 6,5misi(igaz,nem néztem meg az alapárát).

Listaár plusz extra, mínusz 1-1.5misi a te árad.

Én semmit nem tudtam pluszba belealkudni, de szerintem aránylag jó árat kaptam így is.

Bocs, alapból kaptam még hozzá téli gumiszőnyegeket előre-hátra +csomagtér tálcát. Ez kb. 50ropi lett volna ha jól emlékszem.

Én vettem 4 Continental téli gumit, 4 acélfelnit, meg 4olyan TPMS-szelepet amire ráklónozták a gyárit.

 

Még a védelmi-rendszerrel vagyok megakadva, hogy mi legyen a nyerő.

Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.23 0 1 122

Sziasztok!

 

Azt ajánlom, hogy mindenféleképpen menjetek be több kereskedésbe is.

Az árak nem mindig tükrözik a valóságot, ráadásul ők is odaírják sokszor, hogy a képen szereplő autó nem az, a felszereltség se teljes egészében, stb.

Hiába hirdetnek pl. fehér autót, a valóságban már nem tud adni, meg ilyenek.

Mi Frozen White-ot hajtottunk, számunkra lényeges extrákkal, s a 3.kereskedésben tudtuk csak nyélbeütni az üzletet.

Szó szerint mindent telefonon, illetve e-mailben intéztem, mivel külföldön voltam.

Az autót csak akkor láttam, mikor már mentem kifizetni.

De a kereskedések se egyszerűek!

Az egyik (az első) helyen, kB. Szó szerint le... k minket!

A másodiknál már nem tudott fehéret adni olyan felszereltséggel amilyen nekünk kell.

Felhívtam próbából a 3.at,s meg is rendeltük. De, azért az se volt egyszerű, mire hozzánk került a gépsas.

Egy csomagtér tálcával még így is lógnak.

 

De az autón ne gondolkozzatok! Mi 2évig kerestük a tutit, s nem bánom, hogy nem mást vettem!

Szuper!

Imádjuk!

Gyönyörű!

Nekünk Frozen White ST-Line van.

 

Ja, a motor 1.5turbo 150le,4 hengeres.

Gyönyörűen duruzsol.

 

Azt hiszem röviden ennyi.

krimpelő Creative Commons License 2020.01.23 0 1 121

Szia!

 

Hát akkor, nehogy 8 at adj érte, amikor 6,4 ért is a tied lehet......

 

Az is lehet az egyik lista árat, a másik kedvezményes/akciós árat hirdet. Amikor mi vettük 1 éve lesz februárban, nos akkor is 7 felett volt listaáron. Mondtam is, hogy akkor marad a vitara, mert pár dologgal megdobom, akkor 8 felett lesz a vége. Erre kiderült, hogy szinte olcsóbban elhoztam, mint a vitarát hoztam volna. Igaz a vitarából fullos lett volna annyi. De az az igazság, hogy a vitarát nem is szabad összehasonlítani a kugával, mert a kuga a vitarához képest egy full prémium autó, minden tekintetben. 

 

Menj be pár kereskedőhöz, és úgy kérj árajánlatot, nekem tavaly ahánnyal beszéltem, annyiféle árat mondott. Már belezavarodtam a végére. Bocs ha hibával irkálok, telóról vagyok, mert az asszonykám wellnes kikapcsolódásra kényszerített a héten, holnap telik.....

Előzmény: 009 (119)
009 Creative Commons License 2020.01.23 0 0 120

bocsánat.

kényelmi csomag, nem biztonsági.

Előzmény: 009 (119)
009 Creative Commons License 2020.01.23 0 0 119

köszi a választ!

 

igazából, mindenben egyeznek...téli csomag, biztonsági csomag, alufelni az extrák sora.

 

Előzmény: krimpelő (118)
krimpelő Creative Commons License 2020.01.23 0 0 118

Szia!

 

Hogy mennyiért hirdetik, az egy dolog, a valós vételár az sosem annyi. Egyébként a 6,4 milliós, meg a 8 milliós között tényleg nincs semmi eltérés? Mert az egy dolog, hogy business mindegyik, de biztosan felszereltségben eltérnek nem? Mert az enyémbe is tetettem pár "extra" cuccot. Így az enyém is majd 7 misi volt. Igaz abban már benne volt a téli komplett eredeti gyári alufelnis kerékgarnitúra is. Üz. helyezéssel volt 7.2 a teljes ára.

 

 

Ja, és az enyém 4 hengeres. Van kuga 3 hengerrel? Nem kevés a közel 1,6t- nak a 3 henger?

Előzmény: 009 (116)
Marty Creative Commons License 2020.01.23 0 0 117

Sziasztok !

Csatlakozom az előttem szólóhoz.. Én is gondolkodom a Kugán..

Engem az érdekelne, hogy amit a használtautón árulnak, készleten lévők, azok már a 3 hengeres 1.5-ös ecoboost motorral vannnak, vagy még a régi 4 hengeressel ?

Egyébként adatokban különbözik a kettő ? Uis mindkettő 1.5 -ös és ecoboost..

Valamint , itt sok új tulaj van. A tiétek 3 hengeres ? És nem zavar ? Én alapvetően a 3 hengeres hangtól félek ..

009 Creative Commons License 2020.01.23 0 0 116

Sziasztok,

 

autóvásárláson gondolkodunk és nézem a Kugákat is.

 

látom többen is nem régiben vásároltatok.

 

esetleg tudjátok, hogy mi az oka annak, hogy a 3 pesti nagy teljesen eltérő áron hirdeti a készleten lévő (egyébként mindenben megegyező modelleket)?

 

hovány 6,4 millió

ivanics 7,08 millió

petrányi 8 millió

 

mindegyik 1.5 ecoboost business, extraként télicsomag...

 

köszönöm:

 

009

 

Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 115

Az egy év utáni örömre reagálva....

 

Mi 10év után is ugyanolyan örömmel ülünk be a Fiestába, mint először. Nekünk a mai napig tetszik ugyanúgy, pedig csak egy egyszerű, gyári kisautó. Az egyetlen tuning az egy 15"-os alufelni, meg egy mp3 lejátszó.

 

Ja, a Kugához még annyit, hogy rohadt nehezek a 18-as alufelnijei.

Előzmény: krimpelő (113)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.20 0 0 114

Szia!

 

Köszi szépen!

Igaz, hogy rögtön az MO-son majdnem nekünk jött egy ukrán kisbusz(ma meg átjött a sávunkba egy szembejövő). Úgyhogy bennem van a para.

 

Igen, sikerült pénteken!

Persze, kellett egy kis "ráhatás" is!

Így aztán nem is lett olyan igazi átadási "ceremónia". Délután rohantunk el érte.

Pár perc beszélgetés, forg.helyezés befizetés, kint a szabadban kocsi körbenézése úgy-ahogy, papír aláírása, integetés!

Utána rohanás a gumishoz, hogy még zárás előtt a téli kerekeket össze/fel tudjam rakatni!

Aztán irány Szlovákia!

 

Ezúton üzenem mindenkinek, hogy nincs szlovák nyelv a menüben(pedig még a kereskedővel is ezen viccelődtünk).Pedig én is olvastam több helyen is hogy van benne.

 

Próbáljuk nem sarazni, koszolni nagyon(szombaton lemostam, mert gyalázatosan nézett ki mire szlovákba értünk).

De alig tudom megállni, hogy ne azzal menjünk mindenhova. Csak sajnos szlovákba még mindig kavicsozzák(érdesítik)az utakat télen, s szombaton sikerült is egybe "belefutni". Úgy bevert kaviccsal, hogy iszonyat. Ki is derült gyorsan, hogy valószínű a víz is olyannyira be tud jutni az karosszéria illesztésénél, mert a küszöb peremén, kívül állt a kavics végig. De fogtam egy locsolót ,  kinyitottam az ajtókat és végiglocsoltam a küszöböt.Gondoltam,hogy be fog oda jutni sár, de hogy ennyi kavics, azon marhára meglepődtem.

 

Alig bírom már kivárni mit tud 3000 fölött. Most még finom vagyok hozzá. De szerintem jó a váltó áttételezése is!

De nagyon imádom vezetni!

Szegény kis Fiestánk reggel durcás is volt, vagy csak megfázott a csillaggarázsban. Természetesen indult pöcc-röff, csak kicsit furcsán. Vagy csak megsértődött ránk. :-)

 

Parkolni, viszont csak "bunkó" módon merek! Ami azt jelenti, hogy 2parkolóhelyre.Kezdem érteni, hogy a "bunkók" miért úgy parkolnak. A Fiestánkra is rányitották egyszer az ajtót, és még le is tagadta a nő! Pedig egyértelmű volt, hisz a mi autónk fehér, az övé fekete volt, s volt a 2autó közt kb. 40centi. Ki kellett tolatnom, hogy a gyerek be tudjon ülni.

Úgyhogy sajnos egyenlőre "bunkó" leszek én is.

 

Annyira szép a fekete kárpit, hogy sajnálom szétbontatni , hogy a hátsó fedélzeti kamerát bevezetékeljék.

Az elsőt már felraktam, de egyenlőre csak szivargyújtóról üzemel(vettem hozzá Smartbox-ot is a parkolás-üzemmódhoz).

 

Kicsit nehéz átállni a Fiestáról a Kugára, mert szinte minden máshogy működik. Ami eddig bal oldalon volt, az most jobb oldalon. Amit eddig húzni kellett, azt most nyomni, meg ilyenek.

De, ez majd rutinná válik.

 

"Röviden" ennyi. :-)

 

 

Előzmény: krimpelő (113)
krimpelő Creative Commons License 2020.01.20 0 0 113

Szia!

 

Gratulálok!

 

Sok örömöt, és balesetmentes kilométereket kívánok hozzá, nektek. Nekem 1 éve van meg, igaz csak a "bizniszes verzsön" pár tuningal, de én még mindig nagy örömmel ülök bele nap, mint nap. Akkor mégis sikerült pénteken átvenni...?

Előzmény: Szepi-21 (112)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.19 0 0 112

Sziasztok!

 

Megvan a gépsárkány! :-)

Nagyon szuper!

Nagyon tetszik!

Nagyon...!

...

:-)

 

Eddig csak kb. 330km van benne, de imádjuk!

Nagyon csendes(lebuktatott ülésekkel mentünk, mert benne voltak a nyári kerekek, de még úgy se volt hangos).

A lámpái nagyon jók(bi-xenon+led)!

Ma próbáltam ki, hogy mennyi marad a kocsi előtt, mögött, mikor már folyamatosan sípol, meg pirosan világít.

Elől kb. 40centi(kapu) ,hátul kb. 23centi volt(drótkerítés). Úgyhogy van még hely bőven. Oldalt mindent jelez, kocsiemelő, kapu, tuja, stb.

Sajnos a wazet még nem sikerült hozzárendelnem, de a Google térkép működik rajta.

Nekem az ülőlap kicsit rövid, de olyan vagyok, mint egy birodalmi lépegető. Feleségem azt mondta neki tökéletes(90%-ban úgyis ő fogja használni).

A gyerek szereti, hogy nem kell az ülésmagasító, s tökéletesen kilát belőle. Na, meg a belső hangulatfény is elnyerte tetszését.

A fogyasztás jelenleg kompi szerint 7.5 ha jól emlékszem. Első telitank(a második az átvétel után) utáni számolás szerint kb. 170km-re 8.73l/100km.De ez édeskevés ahhoz, hogy a tényleges fogyasztását megállapítsuk.

Igaz, 3000 fölé nem forgattuk, 120nál gyorsabban nem mentünk.

Pillanatok alatt bemelegszik a motor.

Az ülésfűtés/kormányfűtés picit lassan melegszik be, de utána nagyon jó.

A hőfokszabályzás is tökéletes.

Nekünk fekete a tetőkárpit(ST-Line), s talán ezért (is) picit gyengének érzem a belső világítást.De lehet csak azért, mert a led inkább csak pontot világít. A csomagtér világítás viszont nagyon gyenge, pedig izzós.Az én vaksi szememnek legalábbis.

Ami zavar(egyébként nem gond), hogy túl rövidnek találom a gyári gumiszőnyeget. A Fiestánkban sokkal hosszabb.

Ami érdekes (egyébként ez se gond), hogy picik a pedálok(alu, sportpedál).

A lámpák nekünk már átadásakor párásak voltak, de engem egyenlőre nem zavar. Ma csak azért párásodott be, s csak ott ahol világított a menetfény, mert gyújtáson volt sokáig, mert bent "dolgoztam". Amúgy az egész lámpatest páramentes volt.

Szerintem egyszerű hőleadásból származó jelenség, talán a tervezők elhibázták kicsit a szellőztetést.

Azt nem tudom minek az a "zongoralakk" a középkonzolon , ráadásul ott ahol az övet csatolod, a kabátzipzár odaér,stb.

A nagyságából, kialakításából adódóan sikerül rendszeresen összekoszolnom magam a hátsó sportos lökhárítóval.

Azt hiszem röviden ennyi. Megyek enni. :-)

Ha valaki azt gondolja, hogy mennyi hiba, stb. az ne így értelmezze.

Szerintem piszok jó autó így elsőre, ezek a negatívumok meg inkább az én részemről adódnak.

 

Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.14 0 0 111

Szia!

 

Szerintem sokunknak itt benzines van.

Ráadásul ezek a 2013utániak, az mk2-esek. A tiéd még az mk1-es.

Jobban jársz szerintem, ha dízel vagy tdci, vagy valami autószerelős topickban próbálod meg.

 

Előzmény: Dongócska (110)
Dongócska Creative Commons License 2020.01.14 0 0 110

Azt elfelejtettem, hogy dpf kiiktatva, és az egr is. Szoftveresen is.

Dongócska Creative Commons License 2020.01.14 0 0 109

Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni. Kuga 2009-es autómnál 2500-3000-es fordulatnál, minden seb fokozatban rángatásba kezd. Lassításnál ,gyorsításnál nem csinálja. Szűrők cserélve, és a haldex olaj és szűrő is. Esetleg valaki találkozott már hasonló hibával? Tárolt hibakód nincs , ki lett olvasva. Előre is köszönöm a válaszokat. Tamás.

Szepi-21 Creative Commons License 2020.01.14 0 0 108

Szerintem most már "normálisnak" mondható (persze nem az).

A Scania(kamion) fényszórói is párásodnak néha!

A ledes fényszórók nagy hőleadása miatt szerintem muszáj volt nekik szellőztetőt kialakítani a házon.

Az már más kérdés, hogy akinek sima izzóval van szerelve, annak ez a szellőző - rés nemhogy felesleges, de"káros" is, mivel nincs akkora hőleadás,ami esetleg szárítaná a lecsapódást.Vagy nem tudom. :-)

Előzmény: klaca50 (105)
krimpelő Creative Commons License 2020.01.14 0 0 107

Szia!

 

No, majd meglesem ezt a biztonsági öv figyelmeztető kikapcsolást, úgy is, ahogyan most leírtad. Egyébként köszi az infót.

Előzmény: klaca50 (102)
klaca50 Creative Commons License 2020.01.14 0 0 106

Szia!

 

Kb. 28 éve van autóm, de még egyiknek sem párásodott soha semennyit a hátsó lámpbúrája! Az egyiknek az elő igen, de az is "FRord" volt! (Sierra)

Azért mert ők egy esetleges konstrukciós, vagy tervezési hiba miatt azt írják, hogy "ez természetes", attól még nem lesz az! Szerintem soha nem lehet természetes egy párásodás, ha műszakivizsgán elhasaltatnak érte!

Előzmény: Szepi-21 (103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!