90 %-ban pedig sértegettél engem, hogy én csak a gugliból vagyok ilyen okos.
Szóval te is feminista vagy, pasi nick-el. Kiderül ebből az egyetle hozzászólásodból. Én ugyanis egyetlen betűvel sem írtam arról, hogy te vajon honnan vagy okos, vagy buta.
Tudod, amikor amerika még nem akarta elpusztítani azt az egyetemi rendszert, ahonnan a Nobel díjasok legnagyobb része származott, akkor az érettségi még nem teszt volt, hanem feladatmegoldás és önálló előadás.
Csakhogy amerika befosott attól, hogy gyakorlatilag minden olyan találmány, berendezés, ami a hadászati fölényét adja, magyar egyetemen képzett emberektől származik. És mi van akkor ha ezek az emberek, nem amerikának adják ezt a tudást?
Na ekkor kezdték el kilóra megvenni a magyar oktatást, oktatási közig rendszert, hogy csírájában elfojtsák a jövő magyar tudósainak még a lehetőségét is.
Ez a világ legolcsóbb háborúja, mert egyetlen tank árából, emberveszteség nélkül kivégezték a közoktatást.
Talán olvasd el, hogy mit is írtál a #80-ban! 10 %-ban elismerted, hogy tévedsz, 90 %-ban pedig sértegettél engem, hogy én csak a gugliból vagyok ilyen okos.
Igazán kár, hogy nem sikerült az iskolaérettségi teszted. Részinformációkból, számodra ismeretlen szakszavakból teljesen egy művelt gépész benyomását próbálod kelteni, ez a laikusokban sikerülhet is. Csak olyan ne jöjjön erre aki kijárta a 8 általánost...
Figyelj mester troll, tudod-e, hogy a google önmagában nem több mint egy hatalmas függvénytáblázat? Tudod, amiről már azt sem tudod, eszik-e vagy isszák, pedig volt neked is.
No, akkor azt is kellene értened, hogy nem elég a függvénytábla a hónod alá a dolgok értéséhez. Hiába van kéznél, kereshetően, tanulás nélkül az összefüggéseket nem fogod látni.
Na ennyit a kavitációról, pont úgy mint az aquplaningról és a felületi feszültségről....
Egy nőre jellemző, hogy nem kap igazat akkor megsértődik vagy nevet.
(Amúgy ha ráguglizol a kérdésre, akkor mindenhol azt találod, amit te írtál - vagyis hogy a KRESZ-ben van ez az előírás - mert ez annyira közkeletű tévedés, hogy mindeki ezt fújja. Kivéve azt, aki ért hozzá :-))
Felületi feszültség nélkül sokkal magasabb sebesség kellene a vízre felfutáshoz ugyanolyan feltételek mellett. Nagyságrenddel nagyobb, mert csak akkor tudna fellépni a szükséges emelőerő, ha a gumi bordázatában a turbulencia miatt a víz már kavitálna.
Nehogy hozzászólj! Majd 20 év pad után, ha kérhetem...
Te marha nem azon vitatkozunk, hogy kiszorul-e a víz a gumi alól, hanem azon, hogy van-e bármi köze a felületi feszültségnek az aqua-planing-hoz.
ha kettőnél tovább el tudnál számolni, akkor lefordítanád
aquaplaning=vízből való sík
Ami azért tud lapos maradni, mert a felületi feszültség úgy tartja, síkban. Ezért szűnik meg súrlódás, ezért lesz irányíthatatlan a kocsi.
Idehoztad a viszkozitást. Bár nem tudod mit jelent, hát elárulom: nedvesítőképességet.
Ha vennéd a fáradságot és megnéznéd a Szent Wikipédiát akkor abban a nedvesítés fogalmának meghatározásánál nem találhatsz mást, mint a felületi feszültségből való levezetést.
Hát csak ennyi köze van a felületi feszültségnek az aquaplaninghoz, hogy ha nem lenne felületi feszültség, akkor is felfutna a vízre agumi a közegellenás miatt ( mint a homoknál), de nem tűnne el a surlódás ( mint ahogyan a homokra futásnál sem tűnik el, csak lecsökken a nűk-nek megfelelő mértékig).