Azt gondolom, hogy a történelem objektív, vagy szubjektív megítélése sem változtat azon, hogy egy, nyelvi, történelmi (bárhogy) és kulturális alapon kialakult közösséget jelent.
Az identitásnak része az egyéni, (szelf) és a csoportidentitás is.
A szocializáció során alakul, integrációs folyamat eredménye, a serdülő kor végére szilárdul meg, és bár az identitás a személyiségünk fejlődésével változik, pszichológiai értelemben állandó (mindig azonos maradsz önmagaddal)
Az identitás megrendülése krízisállapothoz vezet, akár egyéni, akár a társas identitás vonatkozásában.
A krízisállapot alkalmas arra, hogy a megrendült identitás miatt, az egyén különböző ideológiákba kapaszkodjon, a valahova tartozás reményében, vagy folyamatos identitásválságot él át, állandó keresésben van.ű
Célszerű innen kiindulni, és nem a szubjektív és objektív történelemszemléletről diskurálni, ami természetesen egymás mellett létezik, tehát egyszerre objektív valóság és szubjektív megítélés.
"Csak azt tudom mondani, hogy tök mindegy, hogy a "történelem" csak egyféle képpen történhetett meg, ha azok, akik a történelem ismeretét közvetítik felénk, mind-mind másképpen értelmezik a megtörtént "történelmet"."
Attol meg csak egyfele tortenelem van. Ja,hogy nem ismerjuk az a tortenelemnek mindegy. A fizika torvenyeinek is tokmindegy ismerjuk-e avagy nem attol meg a fizika torvenyei mukodnek.
"Te nem bolcsesz vagy veletlenul azokbol hianyzik a logika minimalis birtoklasa."
Kedves Derek.
Ha jól rémlik, vagy X éve ismerjük (itt) egymást.
Csak azt tudom mondani, hogy tök mindegy, hogy a "történelem" csak egyféle képpen történhetett meg, ha azok, akik a történelem ismeretét közvetítik felénk, mind-mind másképpen értelmezik a megtörtént "történelmet".
Aki pedig ezt nem ismeri fel, az a történelmet "objektívnek" hiszi.
Szeretném azt hinni, hogy ezen most el fogsz gondolkodni....
Te nem bolcsesz vagy veletlenul azokbol hianyzik a logika minimalis birtoklasa.A tortenelem megtortent es csak egyfelekeppen tortent meg es nincs alternativa. Fuggetlenulk attol mit ismer belole valaki ha semmit akkor is megtortent,es attol is fuggetlenul,hogy ki mit ismer belole es szubjektive hogyam ertekeli. Az aradi vertanukat kivegzese akkor is teny ha te azt Habsburg megtorlasnak tartod es akkor is ha a kiralynak tett eskujuket megszego arulok jogos elitelesenek. A tortenelem onmaga objektiv az mas hogy az ember hogyan ertekel egy esemenyt vagy folyamatot ,vagy hogyan ertelmezs, ha nem ertelmezi nem ertekeliu a mult akkor is megtortent ,ahogy az evolucio is megtortent anelkul,hogy az embernek errol evezredekig fogalma lett volna.