Csak az, hogy még két zsáknyi tiplink van még. Amúgy a technikaórás ötleten is azért rugóztunk, mert ha a Kht.-ra bíznánk a tipligyártást, 2020-ra sem készülnének el. Tőlem jöhetnek a műanyag tiplik. Azonban megint oda fogunk kilyukadni, hogy az önkormányzat nem fog áldozni rá, mert addig nem akar komolyabban a pályára költeni, amíg a jogi viszonyok nem rendeződnek...
Így azonban jövőre nem lehet vállalni a forgalmat rajta. Augusztus 20-án sem...
Ha egy komplett mező rossz, akkor pedig egy kemencei pályamester által "kifejlesztett" technológia szerint eljárva, minimális energiabefektetéssel lehet tökéletes pályát létrehozni. Bevált, működik. Ha kell élőben szívesen megmutatom. Képen egy munkafázis -
Ja, aki nem tudná, az előző hozzászólásomban az F1-es számú jelzési utasítás a Szegvári Kendergyári Vasút Számára című könyvből idéztem a ,,6.3.1. Mennyünk valamerre" jelzést.
Ki írja elő? Vagy ez is amolyan szegvári szabály, mint a ,,nappal sárga jelzőzászló, sötétben fehér fényű jelzőlámpa össze-vissza mozgatása a szomszéd Józsi felé"?
Jajj ne már... Megcsinálnák gyurmából vagy mégis hogyan képzelitek? Láttál már gyereket nem hogy fát fűrészelni de papírt vágni?
Ezt precízen milliméter pontosan kell leGYÁRTANI, ha olyan egyszerű lenne, fél óra alatt mi is kifaragnánk kisfűrésszel helyben egy iskola egész heti termelését.
Ja és attól se lennénk boldogok, ha telítetlen tiplivel szórnánk meg az egész pályát, ami pár év alatt ránk rohadna.
Nem talpfával /helyesebben a betonaljjal/ van a baj. Ami törött vagy repedt, azt a tartalékból lehet cserélni. Inkább a tiplikkel van a baj, azokat kell cserélni benne. "Kelenföldi forgalmásznak" erre is van egy terve, hogyan lehetne gyorsan tiplit gyártatni: meg kell venni az anyagot, és a szegvári iskolások a technikaórán legyártanák.
"Igen, ha kitisztítjuk a sínek mellől a "ganét", akkor sok helyen megszűnik a nyomtáv tartása. De ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a gaznak és a fagynak kell üzemszerűen, évekig tartania a síneket? Úgyhogy a munkavégzés során elsődleges feladat lesz a sínek megtisztítása."
Magyarán rendelni kell egy valag talpfát és legalább minden másodikat kicserélni, illetve ahol szükséges, ott a sínszálakat is cserélni kéne! Síncsavar van a telepen, hevedert pedig lehetne vágni laposvasból. Kell még egy tirefound (remélem jól írtam) csavarozó és lehet nekiálni melózni.
A kérdés, csak az, hogy a jogi háttér mikor rendeződik már végre!!!
A jogi helyzet rendezése (vagyis a kisvasútnak látszó tárgyra valamilyen üzemelési engedély megszerzése) csak az üzem alapfeltétele. A vágány karbantartásához ez nem szükséges!
Úgyhogy uraim, elő a csákányokat, mert tavasszal beindul a meló. Szerintem elég lenne egyelőre csak egy péntek-szombatot betervezni valamikor március végére, annyi szakmai felügyeletet és irányítást tudok családi okok miatt egyben bevállalni. De ezt a péntek-szombatot (vagy szombat-vasárnapot) augusztusig akár többször is meg lehetne ismételni.
Persze ha van olyan karakán önjelölt brigádvezető, aki ért a szakmához és a csapat irányításához, akkor átadhatom neki a gyeplőt (vagy felváltva lennénk brigádirányítók).
Lentebb elhangzottakra reagálnék:
Igen, ha kitisztítjuk a sínek mellől a "ganét", akkor sok helyen megszűnik a nyomtáv tartása. De ugye senki sem gondolja komolyan, hogy a gaznak és a fagynak kell üzemszerűen, évekig tartania a síneket? Úgyhogy a munkavégzés során elsődleges feladat lesz a sínek megtisztítása.
A "nagyhurok"-ban valóban van legeltetés, de emlékeim szerint a vágányzónát ez nem érinti, hanem csak a közbeeső területeket. Természetesen a Kendergyár, az Önkormányzat és az érdekelt állattulajdonosok egyetértésével lehetséges majd a gyomirtás.
Szerintem az is nagy javulást jelentene, ha a sínszálak magasságában kilapátolnánk a földet... És akkor kevésbé lenne dudvás a pálya, ráadásúl a singerinc sem rohadna tovább...
A tavalyi tapasztalatoból okulva az építőtábor alapfeltétele kell hogy legyen:
- pontos szervezés és tervezés (meg kell határozni előre hogy mit akarunk dolgozni)
- szerszám-ellátottság nagyon fontos (tavaly ez egy sajgó pont volt)
- munkakedv nem árt (csak olyan emberek jöjjenek el, akik dolgozni IS akarnak - nem persze szórakozni, beszélgetni, stb - mert ha egy bizonyos százalékot elér a dolgozni nem akarók aránya, az elrontja a többiek munkakedvét is
Nem szabad viszont megtűrni az építőtáborban:
- az alkoholt (kivéve este, amikor már befejeztük a munkát)
- üzemképes mozdonyt (tavaly a mozdonynak fontos szerepe volt a kocsimentésben, de árnyoldala is volt: sok energiát elvett a munkától a "vonatozgatás", mely jó dolog ugyan, de nem munkavégzés helyett)
- az önkormányzati KHT-t bármilyen formában (emlékezzetek, mennyi bosszúságot okozott az, hogy vártunk a kht által ígért szerszámra, anyagra, szakemberre, majd nem lett belőle semmi)
A gyomirtásról: hát, nem tudom. Ugyebár a gyárudvar területét legelőnek használják, így a vágányok közötti füvet is. Nem ismerem az egyes gyomirtók élettani hatását a birkákra, ennek utána kell járni mielőtt permetezünk. Nem akarok bonyodalmakat. Más a helyzet a Kontrán túli hurokkal: ott én is erősen támogatom a gyomirtást.
Én is szívesen megyek majd segíteni, csak legalább egy hónappal előbb legyen pontos időpont megadva, hogy tudjam intézni a pihenők kérését a vezénylőnél... Meg ha tényleg haladni akarunk, akkor legyenek szerszámok is, ne az legyen, mint augusztusban, hogy két-három ember dolgozik a többi meg nézi. Úgy nem lehet haladni. Az elmúlt hónapokban a tiszaföldvári téglagyárból mentettük a menthetőt Somával és tapasztaltuk, hogy baromi sokat tud haladni egy-egy nap alatt már két ember is, ha van legalább egy csákányuk és egy lapátjuk... Egy egész brigád meg aztán még többet!!! Feltéve, ha van mindenkinek mivel dolgoznia (és persze munkakedve...). Ha kell, akkor mi vállaljuk, hogy viszünk majd magunknak szerszámot, hogy ennyivel is kevesebbet kelljen intézni. q;-) Dobok pár képet a "Málenkij robotról". q=-)