Sziasztok, most van eloszor libam es elkezdett tojni, a feszket is megcsinalta maganak. Van ra esely,hogy 'megulje'? A tojasokat a feszekben hagyjam vagy vigyem ki kesobb ha tobb osszegyult? Ettem az 5-10 fokos idoben nem fazik meg a tojas az olban? Es a sok eso miatt kicsit sarosak a tojasok. Bocsi az ekezetekert. Udv.
Nagyon sajnálom a libáidat. Én is hasonlóan jártam/járok. Két tojóm és két gúnárom volt. Az egyik gúnárt le kellett vágni, a másik három ezt megsínylette. Néhány napig nem nagyon ettek semmit. Az egyik gúnár és az egyik tojó (valószínűleg egy pár) most már talán rendben vannak , de a másik tojót én is búskomornak látom. Továbbra sem eszik, csak álldogál az udvarban. Mit csináljak? Vágjam le ezt a tojót vagy talán a gúnár egy idő után kialakítja a két tojóból álló háremét? Adjatok tanácsot, mert rendkívül kezdő vagyok a libatartás terén!
Kb. két hete elpusztult a tojó libám egy megkövesedett tyúktojás nagyságú valamit találtunk benne, valószínűleg ez okozta a problémát.A párja a gúnár egyedül maradt pár napig hívogatta, aztán elcsendesedett,magába roskadt.Gyorsan kerítettem neki egy másik tojót de nem foglalkozott vele csak ült napokig egy helybe míg nem olyan állapotba nem került ,hogy le tette a fejét és le kellett azt is vágni.A boncoláskor viszont semmi rendellenességet nem talált a néni aki levágta. Létezik az hogy bánatába elpusztuljon egy liba?
Üdv mindenkinek. Van eladó néma kacsa, kb 60-65 DB. Nem csak egyben, élve, és konyhakészen is. Élve 950 ft / kg. Konyhakészen 1300 ft / kg. Csak kukoricán neveltek. Konyha készen 3-4 kg a súlya. Ebesen Hajdú Bihar. Érdeklődni a faragoattila72@citromail.hu címen.
Sajnos a napokban a tojó libámat le kellett vágni, a gúnár egyedül maradt. Az lenne a kérdésem ha most veszek egy tojót hozzá még párba állnának-e tojásrakásig, vagy már késő ilyenkor?
Ebből kifolyólag a tenyésztésük is valódi házi kacsát eredményez. Egy példa: A kici kínai jányka és a nagy benga állat feka bácsinak is lehet gyereke... :)