Jó pár ikonikus jármű lesz a lengyel és a cseh sorban is, lesz mit gyűjtögetni... Viszont érdekes, hogy Maz egyetlen sincs a sorozatban Kamaz és Zil is csak elvétve. Mi lehet az oka? Lengyelországban nem volt olyan sok belőlúk? Keletnémet autók szintén: Robur egyféle, de IFA sem sok.
A Rába H18 típushoz annyit tennék hozzá, hogy legutóbb a prototípushoz kerestek anyagot, és nem tudom hogy találtak-e. Ha igen akkor nagy valószínűséggel az kerül kiadásra.
136 Magyar prémium szám. Szerintem mire kint megjelenik addigra itthon már rég kifutott példány lesz.
138 Egy igazi hiánypótló modell. Kötelező darab.
Nagyjából ennyi, természetesen mint minden eddigi lista ez sem végleges, de remélhetőleg tartják. Nekem tetszik. Úgy érzem érdemes ápolni a Magyar-Lengyel barátságot.
Láttam én is a listát. A mi prémium tűzoltónk is bekerül náluk egyszerű újságos kiadásba... Vajon kapnak még egy plusz prémium modellt, mint mikor 100-ig hosszabbították?
Igaz, a fülke tetejét nem is figyeltem. A felépítmény a Deagoson ugyan nem lett a legjobb, de volt hasonló a valóságban is, korábban már téma volt.
Elvileg lesz még egy 450-es a sorozatban, ami a tervek szerint tejszállító puttonyt kap, arra nagyon kíváncsi vagyok, ha így fog kinézni, mint az ezen a képen szereplő, akkor szép darab lesz:
Meg ami a fontosabb, végre jó lett a fülke tetejének a kiképzése és normális fix, illetve billenőplatót kaptak a gépek.
Még ha kivülről nehézkesnek is tűnik a cég, valami termékkövetése biztosan van a régiókból, kell, hogy legyen területi képviselője, aki felkutatja a modellek eredetijét és visszajelez az esetleges hibákról, az sem kizárt, hogy az illető ezt a fórumot is olvassa.
Az meg egy másik dolog, hogy a javaslatokból mi az, ami változtatást elvégeznek, nyilván van anyagilag egy határ, ami felett nem nyúlnak bele a modell mesterdarabjába.
Ez jó kérdés, engem is érdekel. A DeA egy olasz kiadó, a kelet-európai kiadások központja talán Lengyelországban van. A modell made in Banglades. A többi hasonló (de talán jobb minőségű) modell kínai. Volt itt szó korábban 3D szkennelésről, amit Magyarországon csináltak néhány eredetin. Lehet hogy a tervezés európai, a szerszám/öntőforma kínai, az összeszerelés pedig kínai/bangladesi?
"...aki nyilván nem kevés pénzért elkészíti az alap öntőformákat a modellhez..."
Éppen ezért nagyon érdekes, hogy az új megjelenések mennyiben eltérnek a Deagostini által kiadott 450-estől már képekről is:
A felnik nem telibe kiöntöttek, megvannak rajta a lyukak (amik ugyan a Deagoson is vannak, csak nem lettek "kivágva"), indexet kapott a tükör szára, szélességjelző került rá, más a gumik futófelülete, a kilincs hátulról előre került és teljesen más lett a motorháztetőn lévő Csepel márkajelzés.
Én értem, amit mondasz, de akkor is van egy sehol nem nevesített gyártó, aki nyilván nem kevés pénzért elkészíti az alap öntőformákat a modellhez, aztán ahogy mondod, annak szállít, olyan kivitelben és annyit, amennyit az a megrendelő kér - a jelek szerint.
Nem a gyarto kell keresned ! hanem azokat X megrendelö , akik juni 10 utan azokat (Csepeleket TGK) megrendeltek........ kiss penz -kiss üzlet nagy penz -nagy üzlet
Vajon ki lehet az a titokzatos Nagy Modellgyártó, aki ugyanazt az alapmodellt képes prezentálni időnként eltérő kiegészítőkkel, egyszerűbb, vagy igényesebb festéssel, DeAgostini, Hachette, Edicola, Modimio, SSM, SovA, IXO, meg még a jó ég tudja milyen márkanevekkel...