megnéztem és köszönöm, hogy megkerested nekem, hogy láthassam. Nem volt minden tanulság nélküli.
Részben annak megítélése szempontjából, vajon a kiállítás valóban - ahogy írtad a 139-esben - gyalázza a keresztényeket. Szűk a határ, könnyen össze is kötődik (joggal), de a kiállítás bemutatott darabjai keresztény (és zsidó) vallási szimbólumokat - mondjuk így - gyaláz. Keresztény vallásukat gyakorlókat nem, mindemellett elfogadom, hogy a hívők érzékenységét joggal sértheti, ha számukra szent jelképek kifigurázása. Ez teljesen jogos felvetés.
,hogy sokaknak ez nem mérvadó,de egy orrakt dokumentum film volt
Anélkül, hogy az általánosan elterjedt sajtókritika mocsarába belemennék, a tudósítás korrektsége több szempontból is megkérdőjelezhető, több - esetenként egymástól években és személyekben is távol álló - jelenséget összefüggő eseménysorként tüntetett fel, miáltal tendenciózussá vált.
Mire gondolok itt ?
A tudósítás egy összefüggő eseménysorként mutatja be a Nitsch kiállítást, a Tilos Rádió emlékezetes esetét, az adventi keresztrongálásokat és a kiállítást.
Csúsztat abban a tekintetben, hogy a Tilos Rádió (sic!) jelentette ki karácsonykor, legszívesebben kiírtaná az összes keresztényt, elhallgatva az eset körülményeit (ittas Barangó élőadásbeli megnyilvánulását, az attól azonnali, majd később hivatalos elhatárolódást a Rádió részéről, a műsorvezető és Barangó eltiltását, kirúgását, az ezt követő csendszünetet és bírságot - mindez nem volt elég ahhoz, hogy a tudósítás ne úgy állítsa be, mintha a Rádió - és nem a rádióban - tette/tették volna a minősíthetetlen kirohanást).
Nem tudni milyen alapon nevezi "liberálisnak" az alkotóművészeket a tudósító ?
Megtudtunk valamit a festők politikai nézeteiről ? vagy művük már önmagában elegendő az összemosásukra a keresztdöntőkkel, a liberális politikusokkal valamint a Tilos rádióval ? Ez hangulatkeltő elem, ami nem fér össze a "korrektség" fogalmával.
Mint ahogy az sem, mi a Talmudhoz/tórához való viszonyítás alapja ?
Keresztény szimbólumokat kifigurázó/gyalázó alkotás kapcsán, hogyan és miért merül fel - szinte automatikusan - a zsidóság kontrasztként ? Mi az üzenete az összevetésnek ?
Ahogy a püpöki kart, vagy keresztényeket (ebbbéli minőségükben) nem kérdezik meg egy zsidó temetőrongálás kapcsán, miért kérdezik meg a kiállítás alkotóit a Tóráról ?
Ha mered gyalázni a Bibliát, akkor mered-e gyalázni a Tórát ? Nem ? Akkor biztos azért mert zsidó vagy-e ?
nem nehéz asszociáció, kifinomult kommunikációs eszközökkel...
és mikr a riporter visszakérdezett,hogy ezt meg mernék-e csinálni a zsidó vallási értékekkel akkor a kamerában is teljesen elzárkóztak előle(mert hát,hogy azt nem szabad)
A kérdésfelvetés irányultásgáról az imént írtam, de ennek tényszerűen ellentmondanak a megtalált riportban hallottak, ahol egyikük pl. kifejezetten kilátásba helyezi.
És még akkor ők nevezik magukat szabad művészeknek?
Jogos kérdés. Ebben leginkább a riportfilmben megnyilatkozó Tőkéczki álláspontjával tudok azonosulni. Ez egy bizonyos szubkultúra megnyilvánulása (egyikük testvére pl. pap) amely a legvalószínűbb, hogy "értéket nem teremt". Marginális jelentőségű. Kommunikációs szempontból pedig kifejezetten érett volt az egyház képviselőinek hozzáállása, hogy nincs reakció, mert az csak ingyenreklámot jelent.
és nagy valószínűséggel - innentől erősen szubjektív vagyok - az alkotóknak pontosan az volt a céljuk, hogy elismertség, érték, teljesítmény híjján ilyen provokációval lopják be magukat a köztudatba, mivel másként nem megy.
Akkor tehát: valóban "művészetbe" bújtatott gyűlölet van-e az alkotások mögött, avagy feltűnési vágy ?
Egy ilyen szubkultúra megnyilvánulása-e a legsúlyosabb támadás amit ma Magyarországon a keresztényeknek el kellett viselniük ?
azaz
ennyi volna a kereszténygyűlölet megnyilvánulása Magyarországon ?