Keresés

Részletes keresés

johnny737 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 835

Nagyon szép a lista ,de most megpróbállak rávezetni miről is beszélek.

Az ,hogy ennyi légitársaság üzemelteti a típust ez még nem jelenti azt,hogy nincsenek gondjaik velük.A nagy probléma az ,hogy nekünk 4db-ból kell mindig 4db-ot üzemképes állapotban tartani.Az 56db-ból vagy a 24-ből de még a 7db-ból is könnyebb egy meghibásodás esetén gépcserét eszközölni.De amikor a 4db-ból háromnak csak a torka nem véres,úgy mutassa már meg nekem valaki ,hogy hogyan tudja elindítani a járatot(tokat)??? De már akkor is b...eg van ha csak kettő térdel le.Mehet a kavarás ,hogy kit vagy mit tegyenek a helyükre.A vége úgy is az lesz ,hogy veszteséget termelt a légitársaságnak.Mert ha teltházasan(72utas) is repült volna ami csak a mesében van,így a helyére csak a 737-600 tudnak berakni ami köztudottan 102 férőhelyes.A fennmaradó helyekre maximum cserepes muskátlikat tehetnek, mert utast tuti nem tudnak szerezni.És azt sem nagyon értem ,hogy mitől gazdaságosabb a hangárbarát típus?Azt mondják ,hogy kevesebbet fogyaszt,de a menetideje minden útvonalon megnőtt 30perccel.Ezek szerint képes ennyi időt üzemanyag felhasználás nélkül repülni? :) Az utazó magassága 7200m amit szinte sosem ér el mert köztudott ,hogy 6000m-en kavarja csak a levegőt jó esetben,miközben a Boeing csak-csak felküzdi magát a légritkább 12 000m fölé.Akkor hol jön vissza a megtakarított üzemanyag?Kicsi a csomagtere és renszeresen hallok olyan esetet amikor lemaradt bőröndöket egy másik járattal küldik az utas után. Hurrá ,ott áll a mandarin a kézipoggyászával egy szál gatyában a célállomáson és várja a csomagjait. :)

Tehát összegezve a felsorolt légitársaságokat, akik ezt a típust üzemeltetik, az csak azért lehet,mert azokban az országokban az emberek úgy használják a repülőgépet mint mi a Volán buszt.Oda jó ez is,erre a célra.De egy évtizedek óta veszteségekkel küzdő légitársaságot nem fog nyereségessé tenni és ezt be is bizonyította.

 

Folyt köv.

Előzmény: Gregor83 (824)
indexalfalima Creative Commons License 2011.02.05 0 0 834

Bocs, hogy belebeszélek, de szvsz pl. az Augsburg Airways és az ANA Wings nem annyira noname airlines. Ha az lenne nem az LH és az ANA "ruháit" viselnék.

Előzmény: Ramius (833)
Ramius Creative Commons License 2011.02.05 0 0 833

Hát, hogy felsorolsz másfél tucat abszolut noname légitársaságot, azzal inkább Johhhny állítását támasztod alá...

 

Előzmény: Gregor83 (824)
Kenny___ Creative Commons License 2011.02.05 0 0 832

Wow, koszi a linket!

Előzmény: Törölt nick (831)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 831

Megvaaan! :) 1980 körül volt az eset, nem a jugókkal, hanem a sógorokkal ajánlották az együttműködést, Blue Danube Air Express néven. :))

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=95451410&t=9027186

Előzmény: Kenny___ (828)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 830

Tudtommal nem az ő szerzeménye. :)

 

Annyira nem is valóságtól elrugaszkodott, nagyon majdnem lett a dologból valami. :)

Vagy a Legnagyobb..., vagy a Malév-topikban (most nem találom a keresővel) volt erről szó néhány hónapja (sok hónapja?), ha jól emlékszem, tri-tonus olvtárs beillesztett egy dokut a kimeríthetetlen kincsestárából, ami valami hivatalos szórólap-féle volt. A Douglas nyomatta a dolgot a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején, konkrét üzleti tervvel kereste meg a Malévot (ha jól rémlik, a JAT-tal valami együttműködést javasoltak). Aztán persze nem lett semmi a dologból.

 

Előzmény: Kenny___ (828)
Janos32 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 829

Kifelejtetted az Air Canada-t. A Jazz-nak pontosan 60db DASH van a flottajaban. 26db 300-as es 34db 100-as. (igaz, ezek nem Q400-asok)

Valamint ott a szinten kanadai Porter Airlines 20db Q400-assal.

Előzmény: Gregor83 (824)
Kenny___ Creative Commons License 2011.02.05 0 0 828

Aaaa, van koztuk par atomjo. Errol eszembe jutott, hogy anno az fs tokomtuggyamennyihez (2002 talan?) talalkoztam egy Malev pingalasu DC10-essel, na azzal brutal sokat bohockodtam. A linked altal okozott hirtelen felindulasbol megprobaltam keresni rola kepet, es...

 

 

Atom, gondolom az itteni (vagy airportalos) 767fan szerzemenye. Mindegy, atom!

Előzmény: Törölt nick (812)
téglaci Creative Commons License 2011.02.05 0 0 827

köszi , sok munkánk van bennük!

Előzmény: Törölt nick (823)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 826

Azért, mert a Malév pont belehúzott, még kár azt az általános következtetést levonni, hogy maga a típus szar.

Pedig hát írod is, hogy "ezek szerint pont a Malév vette meg a 4db roncsot".

 

Igen, az SAS-től a Malévhoz érkezett gépek tekintetében érdemes elolvasni ezt a cikket:

http://www.cphpost.dk/news/national/88-national/49708-sas-flights-skipped-maintenance-checks.html

 

És hogy vajon a nem megfelelő karbantartással fűszerezett előéletnek van-e köze ahhoz, hogy ez a négy gép ilyen problémás a Malévnél.

 

Valamint hogy a több mint 300 (!) forgalomban lévő Q400-ast mégiscsak használják a légitársaságok, és rendelések is vannak rá.

 

 

Előzmény: johnny737 (821)
malazs Creative Commons License 2011.02.04 0 0 825

Pláne hogy a Flybe flottáját nagyrészt ez a gép teszi ki. Sajnos azt kell mondani hogy talán a 4 legproblémásabb gépre sikerült szert tenni a MALÉV-nek. Gondolom az ár volt a fő szempont+ egyéb dolgok, de ez csak valószínűsíthető és nem konkrétum. Az Austrian is igen sokat repteti, szóval nem hinném ha annak örülnének hogy a földön vesztegel. Amúgy az SG fórumon a felhők felett topocba van egy srác FENIR nick névvel, Ő is szereli a Dash-okat, nem sok rossz véleményt olvastam még tőle,sőt kifelyezetten szereti a tipust. Már pedig egy márkaszervízben is elég ritka hogy a szerelő rajongana azért a tipusért amit csinál. Mindig épp az a legszarabb amit csinálni kell :)

Előzmény: Gregor83 (824)
Gregor83 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 824

Augsburg Airways: 10
Blue Bird: 3

Austrian Arrows: 14

Baboo: 2

FlyBe: 56

Airphil Express: 5

Mocambique Expresso: 2

Horizon Air: 41

Japan Air Commuter: 11

ANA Wings: 15

Sunstate: 22

Aires Colombia: 4

South African Express: 2

Porter Airlines: 20

Olympic Air: 9

Luxair: 4

Sky Regional: 4

Tassili Airlines: 4

Wideroe: 7

Colgan Air: 24

Croatia Airlines: 6

LGW: 9

air Baltic: 8

Ethiopian Airlines: 7

Air Niugini: 2

 

Ok mind egy rossz konstrukciot valasztottak?

 

 

Előzmény: johnny737 (821)
johnny737 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 821

Sajnos ezt rosszul tudod.Súlyos konstrukciós hibái vannak a gépnek.A motorok közötti rezonacsillapító rendszer rendszeressen rossz,sohasem müködik 100%-al.Hajlamos kifordúlni az orrfutója és ezt be is mutatta.A hidraulika renszere állandóan folyik,mindig van valami gond.És még sorolhatnám.Amikor forgalomba állítoták a tipust az első hónapban csak 74db gépcserét kellett csinálni miattuk.A forgalomnál pezsgőt nyitnak amikor mind a négy gép elmegy egyszerre és egy fél óra múlva egyik semjön vissza valami problémával.Ezek szerint pont a Malév vette meg a 4db roncsot ,ami kallódott valahol és a kutyának sem kellett?Ezt nehezen tudom elképzelni.A szomszédban a sógorék sem nagyon használják mert szerintük gazdaságossabb ha a földön marad.

Nekem nem a szívem csücske ez a típus.Kinek mi jön be.Viszont a festés szép lett ,megnéztem egészen közelről.

Előzmény: malazs (803)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 820

Sebaj, akkor az ő életét fogom keseríteni! :)))))

Előzmény: téglaci (819)
téglaci Creative Commons License 2011.02.04 0 0 819

holnap a vrslc kollega van!

Előzmény: Törölt nick (816)
téglaci Creative Commons License 2011.02.04 0 0 818

köszi!

Előzmény: Törölt nick (814)
B767fan Creative Commons License 2011.02.04 0 0 817

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 816

Nnna, majd holnap jól lemeózom Kistéglabácsi...! :)))

Előzmény: téglaci (811)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 815

...és itt is köszi! :)

Előzmény: Törölt nick (810)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 814

Ez is, meg a másik is über-aranyosak, gratula! :)

Előzmény: téglaci (811)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 813

(Oké, az ERJ-re pakolt betűtípus nem az igazi. :) )

Előzmény: Törölt nick (812)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 812

Talán ez az:

http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/search/search.php?airline=MALEV%20Hungarian%20Airlines

 

Van néhány jópofa, pl. az ERJ-170, ugyanezzel a TU-korszakos festéssel. A géptípus is jó ötlet, meg a retrófestés is.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (809)
téglaci Creative Commons License 2011.02.04 0 0 811

Itt készül a következő:

 

sziasztok

T.L

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 810

Nem találom azt a weboldalt, de találtam egy ilyen képet. :) B737-600, a jelenlegit megelőző sémában, baromi jól néz ki:

 

Előzmény: Törölt nick (809)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.04 0 0 808

Nyugaton kéne reklámozni a céget nem pedig keleten,hisz mint tudjuk arra sokkal többet repül.

 

Én úgy nézem, legalább annyit repül nyugatra, mint keletre. :)

Ha megnézed az airliners-en, szinte még több is a nyugati célállomás, mint a keleti. Oké, ez nem feltétlenül a legbiztosabb statisztika, de azért a botmixerek elég sűrűn előfordulnak Berlinben, Hamburgban, Frankfurtban, Stuttgartban, Zürichben stb.

Lehet, hogy egy 737-esnek is nemsokára nagyjavítása lesz, és átfestenek egy olyat is. Szerintem szép lett, még illik is a propellerkorszakos séma a propelleres géphez. :)

Egy 737-esre meg a jet-korszakkal beköszöntő sémát lehetne fölrakni. :)

Előzmény: johnny737 (801)
téglaci Creative Commons License 2011.02.04 0 0 807

Sziasztok!

Mi is hozzájárulunk az ünnepléshez Dunakeszin:

 Ez már repül egy ideje!

 

A Tietek is nagyon szép!!

üdv.

Taglieber László

 

(Készül egy másik is , de még nem raktuk össze.Amikor elkészül felrakom.)

 

luc72 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 806
indexalfalima Creative Commons License 2011.02.04 0 0 805
malazs Creative Commons License 2011.02.04 0 0 804
Előzmény: malazs (803)
malazs Creative Commons License 2011.02.03 0 0 803

Amennyiben jól tudom nem épp a típussal vannak gondok,csak pár darab ilyen géppel,sajnos a HA-LQDangerous pőont közéjük tartozik,a legnagyobb riválisával az ATR-72-vel lényegesen több gond akadt. Prágába pont ezzel mentünk nekem pl nagyon bejön, én szeretek ezen utazni.

Előzmény: johnny737 (801)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!