Nagyon szép a lista ,de most megpróbállak rávezetni miről is beszélek.
Az ,hogy ennyi légitársaság üzemelteti a típust ez még nem jelenti azt,hogy nincsenek gondjaik velük.A nagy probléma az ,hogy nekünk 4db-ból kell mindig 4db-ot üzemképes állapotban tartani.Az 56db-ból vagy a 24-ből de még a 7db-ból is könnyebb egy meghibásodás esetén gépcserét eszközölni.De amikor a 4db-ból háromnak csak a torka nem véres,úgy mutassa már meg nekem valaki ,hogy hogyan tudja elindítani a járatot(tokat)??? De már akkor is b...eg van ha csak kettő térdel le.Mehet a kavarás ,hogy kit vagy mit tegyenek a helyükre.A vége úgy is az lesz ,hogy veszteséget termelt a légitársaságnak.Mert ha teltházasan(72utas) is repült volna ami csak a mesében van,így a helyére csak a 737-600 tudnak berakni ami köztudottan 102 férőhelyes.A fennmaradó helyekre maximum cserepes muskátlikat tehetnek, mert utast tuti nem tudnak szerezni.És azt sem nagyon értem ,hogy mitől gazdaságosabb a hangárbarát típus?Azt mondják ,hogy kevesebbet fogyaszt,de a menetideje minden útvonalon megnőtt 30perccel.Ezek szerint képes ennyi időt üzemanyag felhasználás nélkül repülni? :) Az utazó magassága 7200m amit szinte sosem ér el mert köztudott ,hogy 6000m-en kavarja csak a levegőt jó esetben,miközben a Boeing csak-csak felküzdi magát a légritkább 12 000m fölé.Akkor hol jön vissza a megtakarított üzemanyag?Kicsi a csomagtere és renszeresen hallok olyan esetet amikor lemaradt bőröndöket egy másik járattal küldik az utas után. Hurrá ,ott áll a mandarin a kézipoggyászával egy szál gatyában a célállomáson és várja a csomagjait. :)
Tehát összegezve a felsorolt légitársaságokat, akik ezt a típust üzemeltetik, az csak azért lehet,mert azokban az országokban az emberek úgy használják a repülőgépet mint mi a Volán buszt.Oda jó ez is,erre a célra.De egy évtizedek óta veszteségekkel küzdő légitársaságot nem fog nyereségessé tenni és ezt be is bizonyította.
Bocs, hogy belebeszélek, de szvsz pl. az Augsburg Airways és az ANA Wings nem annyira noname airlines. Ha az lenne nem az LH és az ANA "ruháit" viselnék.
Annyira nem is valóságtól elrugaszkodott, nagyon majdnem lett a dologból valami. :)
Vagy a Legnagyobb..., vagy a Malév-topikban (most nem találom a keresővel) volt erről szó néhány hónapja (sok hónapja?), ha jól emlékszem, tri-tonus olvtárs beillesztett egy dokut a kimeríthetetlen kincsestárából, ami valami hivatalos szórólap-féle volt. A Douglas nyomatta a dolgot a hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején, konkrét üzleti tervvel kereste meg a Malévot (ha jól rémlik, a JAT-tal valami együttműködést javasoltak). Aztán persze nem lett semmi a dologból.
Aaaa, van koztuk par atomjo. Errol eszembe jutott, hogy anno az fs tokomtuggyamennyihez (2002 talan?) talalkoztam egy Malev pingalasu DC10-essel, na azzal brutal sokat bohockodtam. A linked altal okozott hirtelen felindulasbol megprobaltam keresni rola kepet, es...
Atom, gondolom az itteni (vagy airportalos) 767fan szerzemenye. Mindegy, atom!
Pláne hogy a Flybe flottáját nagyrészt ez a gép teszi ki. Sajnos azt kell mondani hogy talán a 4 legproblémásabb gépre sikerült szert tenni a MALÉV-nek. Gondolom az ár volt a fő szempont+ egyéb dolgok, de ez csak valószínűsíthető és nem konkrétum. Az Austrian is igen sokat repteti, szóval nem hinném ha annak örülnének hogy a földön vesztegel. Amúgy az SG fórumon a felhők felett topocba van egy srác FENIR nick névvel, Ő is szereli a Dash-okat, nem sok rossz véleményt olvastam még tőle,sőt kifelyezetten szereti a tipust. Már pedig egy márkaszervízben is elég ritka hogy a szerelő rajongana azért a tipusért amit csinál. Mindig épp az a legszarabb amit csinálni kell :)
Sajnos ezt rosszul tudod.Súlyos konstrukciós hibái vannak a gépnek.A motorok közötti rezonacsillapító rendszer rendszeressen rossz,sohasem müködik 100%-al.Hajlamos kifordúlni az orrfutója és ezt be is mutatta.A hidraulika renszere állandóan folyik,mindig van valami gond.És még sorolhatnám.Amikor forgalomba állítoták a tipust az első hónapban csak 74db gépcserét kellett csinálni miattuk.A forgalomnál pezsgőt nyitnak amikor mind a négy gép elmegy egyszerre és egy fél óra múlva egyik semjön vissza valami problémával.Ezek szerint pont a Malév vette meg a 4db roncsot ,ami kallódott valahol és a kutyának sem kellett?Ezt nehezen tudom elképzelni.A szomszédban a sógorék sem nagyon használják mert szerintük gazdaságossabb ha a földön marad.
Nekem nem a szívem csücske ez a típus.Kinek mi jön be.Viszont a festés szép lett ,megnéztem egészen közelről.
Nyugaton kéne reklámozni a céget nem pedig keleten,hisz mint tudjuk arra sokkal többet repül.
Én úgy nézem, legalább annyit repül nyugatra, mint keletre. :)
Ha megnézed az airliners-en, szinte még több is a nyugati célállomás, mint a keleti. Oké, ez nem feltétlenül a legbiztosabb statisztika, de azért a botmixerek elég sűrűn előfordulnak Berlinben, Hamburgban, Frankfurtban, Stuttgartban, Zürichben stb.
Lehet, hogy egy 737-esnek is nemsokára nagyjavítása lesz, és átfestenek egy olyat is. Szerintem szép lett, még illik is a propellerkorszakos séma a propelleres géphez. :)
Egy 737-esre meg a jet-korszakkal beköszöntő sémát lehetne fölrakni. :)
Amennyiben jól tudom nem épp a típussal vannak gondok,csak pár darab ilyen géppel,sajnos a HA-LQDangerous pőont közéjük tartozik,a legnagyobb riválisával az ATR-72-vel lényegesen több gond akadt. Prágába pont ezzel mentünk nekem pl nagyon bejön, én szeretek ezen utazni.