Ha saját magad megválaszolod akkor miért kérded?! Igen ott is lehet a hibba meg a benzinpumpában és ahozzá tartozógumicsövek és a tankban lévő csövek. Meg még pár dolog. Eltörö tankfedél.
Szia! Vettem egy 125-ös 2001-est. Eddig működött, de kellett rajta gumikat cserélni, húzni a kormánycsapágyon, szimeringet cserélni a teleszkópon ezért szétszedtem.
Közben indítható volt, hetente beindítottam. Most összeraktam sokadikra indult el, de ment kb. 1km-ert aztán leállt, indítgattam elindult, de gázadásra leállt, aztán sokadik indítás után már el se indul - teker az önindító. Üzemanyag ellátásra gondolok - karburátor? Merre keressem a hibát? Köszi!
Helló! Tippekkel sajnos ez a fajta motor nem fog megjavítódni, hacsak nem vagy profi szerelő! Mivel a videót már letörölted, így megnézni sem tudom a tünetet, mert legalább leírni sem tudtad pontosan.
1-2-őt teker. De mi? Maga az önindító villanymotor vagy csak ennyiszer tudja átfordítani a motort? És utánna mi történik? Nem forog egyáltalán az önindító, esetleg erölködik vagy forog tovább, csak a motort nem tudja hajtani?
Az üzemanyag ellátás ezen a motoron meg egy külön műfaj. Ennyi év távlatában teljes felújításon kell átessen. Kezdve a tank levétellel, kimosás, szűrő ellenőrzése, komplett újracsövezés prémium minőségű benzincsövekkel (nem gagyi, átlátszó akvárium PVC csövekkel, sajnos találkoztam ilyennel), tápszivattyú feljavítás ( itt is külön el tudnék mesélni dolgokat, hogy mit kell vele tenni, hogy jó legyen egy vákuumos-membrános szivattyú a 4-ütemű motor esetében), karburátor feljavítás ( tűszelep, tolattyúmembrán, tisztaság). Soroljam még? Tudnám... Vállalod ezeket?
Na akkor. ha már igy szetszedted és aksi is van. Akkor miért nem adtál közvetlen áramot az inditonak. vagy ott van a inditórelé simán direkbe zárhatod ha ugy sem megy akkor inditó hallott. Az h kivéve megy persze mert nincsen terhelés ugy a teljesen halott is teker. H miért nem pörögfel ha beindul. Mert nincsen benzin mondjuk rendesen a karbiban. Felmegy oda a benzin. Minden cső helyén semmi nem repedt szakadt. Mert igy kb sok minden lehet nem lehet igy megmondani. Szeret a tankban elrepedni a cső akkor karbiban dugulás és hosszan hosszan sorolhatnám.
Tenpa vettem ezt az aprilia leonardo 125-öt. Tegnap még tekert és indította, de ma már nem.Van valami tuipikus hibája? Külön kivéve önindító teker beletéve max 1-1 felet fordít már a motoron. Aksi feltöltve (ezzel az autó aksival kaptam). ha beindul is véletlen akkor is alapjárat szép de gázadásra lefullad azonnal 1 métert se tudtam vele menni még.
Sziasztok ! Mi lehet az értéke egy 1998-as 150 Leonardonak. 2008 óta van nálam, nincs rsz-a de megvan hozzá a kivonópapír és a forgalmi (olasz), adásvételim nincs. 22e km van benne. Köszi
A hidrid mikor össze kivesznek átalakitanak dolgokat mert minek ez ide meg ilyenek. Vagy éppen betesznek olyat ami nem is oda való. Igy értem dolgokat. Igazából mind1 melyik rendszered van csak a lényeg müködjön. Nekem csak egy 2002 rendszere van itthon leohoz.
Sziasztok: Köszönöm mind kettötök válaszát , mivel úgyvásároltam a mocit, hogy nem volt a hengerfejbe termo és azt utólag tettembele igy azt kifogom venni , és majd meglátom milessz igy,de érdekes mert mind a kettövan.sziasztok további szép hétvégét.
Fene tudja, de én az OEMPaRTS robbantott ábráiból úgy veszem ki, hogy a 150-esekhez külső termosztátos rendszert alkalmaznak '98-ban is, a 125-ösökhöz viszont nem. A szerelés kapcsán pedig, hogy lehet könnyen cserélni az ülés kivétele, vagy legalábbis az oldalburkolat leszerelése nélkül a belső, hengerfejbe rakott termosztátot? Míg a külsőnél csak lekapom a bal oldali szerelőfedelet ( 2 csavar). Hibrid megoldást alatt nem tudom mit értesz, ha a dual termosztátra gondolsz, akkor szerintem nem szerencsés dolog, mert az egyik termosztát bekavar a másiknak amikor melegszik a motor hideg állapotból. Gondolok arra, hogy amikor kinyit a belső termosztát, és kéne már forgatnia a vizet, akkor még ott lesz útjában a még zárt külső. Elvileg...
Hát igazából egyik sem nehezebb cserélni szerintem. Én már sok csodát láttam leo téren igy nekem semmi nem meglepetés. Nagyon sok hibrid megoldást láttam már. Nekem fejembe van mind a két rendszer. Egyébként a külső termosztát sokkal drágább ha cserélni kell mind a nem. De tény egy modernebb dolog. A 98 motorban ha jól emlékszem még azt nem alkalmazták.
Szia! Úgy tudom, hogy kettő féle hűtő rendszer van: csak külső és csak belső termosztátos. Nekem 98-as és külső termosztát szabàlyoz. Ha külső termosztát van, akkor tilos belsőt is alkalmazni. Nálam, a hengerfej én a belső termosztát helyett egy peremes tömítés (spéci acélalátétre sütött gumi karika) van.
Szerintem a külső termosztát annyival szerencsésebb, hogy javításához, cseréjéhez nem kell szétszedni fél motort.
Tudod nem tudom milyen rendszered van. Mert a kulsó termosztátos be is be lehet tenni a nem külsős termosztátot. Azt akkor kettő van benne ami nem jó. Valszeg valahol levegős a rendszer azért megy igy fel le a vizszint. De van h nem jó a tágulásipupak. Igy erről kb ennyit tudok mondani.
Üdv: Sikerült megoldanom a hibát, egy komplet üzemanyag ,karbitakaritás volt meg egy csöcsere a tankban ,elis indult a moci . Azt szeretném meg kérdezni, most a leonak ,van egy külsü termosztátja is meg egy a hengerfejen mert a robbantott ábra azt mutatatja ,igaz én csak a hengerfejen lévö termot tettembele mert ugyanis nem volt benne.A csöveket és a bilincseket megnéztem, a termosztátot is nyit és zár, de akkor vajon mért nyomjaki a vizet mielött nyitna a termo , de, hogy csak a mini és max közt van. Miután lehül minden akkor meg alig van viz.a tágulási.tartályban.Högomba jó, venti jó , és az egész hűtű pedig olyan forró, a kéz nem állja .üdv
Tévedés itthon vagyok jelenleg a mühelyem épitem. A tudos egy dolog te is össze tudod szedni ezt csak le kell ülni és foglalkozni a dolgokkal. A másik én sem tudok mindent. A másik időmből kitelik h ide irja ha láttom értelmét. Sokan jönnek ide tanácsért segitségért igaz nem mindenkinek lehet mert egy alaptudás kell anélkül nem megy sajnos hiába kér segitséget. A másik én is törtem el dolgokat szoval én is eltudok baltázni elég sok mindent. Azt a tudást magam tapasztalatára meg másnak is eltudom mondani.
Köszönöm a válaszodat, gondolom még kintdolgozol idegenbe,ha igen akkor nagyon sajnálom, viszont meg értelek,igaz nem találkoztunk igy személyesen , igy a fórumon keresztül tudom leszürni, hogy a mit a Depmod irt pozitiv dolgokat rólad az meg álja a helyét . Ennyi év elteltével a mai napig olvasod a fórumot és még segitesz , ezért sajnálom ,hogy azt a tudást nem itthon kamatoztatod üdv.
Bekell rakni elektormos AC pumpát és elég sok gond le van tudva. A tankot ovatosan szed szét mert a fedél könnyen törik és a csavarok is ésszel meghuzni mert ha tulhuzod eltök.
Szia: Hát igen ,ez sajna igyvan , bizony ahhoz képest, hogy milyen idösek a leok elég drágán mennek . Megint szétszedtem igy az üzemanyagcsöveket azt most át nézem , meg a tankot is leveszem és kitakaritom, egyéb ķént biztos hogy valami koszt felszedet mert meg néztem a gyertyát és tök száraz volt . Bilincseket látva azok még gyáriklehetnek a tanknál . Köszi a biztatást , további szép estét szia.
Aki eladja a motorját az mindig ezt mondja és mindig tudja mi a rossz a motoron azért adja el általában. A leo egy egy kis fürdős K igazából soha nincsen kész és mindig megkéri a magáját. Én jól ismerem ezeket a dögöket volt kettő is nekem a kicsi a nagy is jópárat szereltem annó. Majdnem minden szerelő annó utálta a leokat ami nem csoda drága alkatrész és minden megbosszul. Igaz még mindig rengeteg uj és használt leo alkatrész van a kisraktárban. Szép de szép h nem adod fel. Sok sikert hozzá.
Ui : Borzasztó sok türelem kell hozzá, de azért az én számat is elhagyta egy, két szó, viszont nem értem ,hogy merte feladni igy hirdetésbe , hogy költségmentes .
Sziasztok:: Ugyebár már irtam ,hogy egy költség mentes robogot vásároltam a (a tulajszerint) ,de sajna nagyon beletenyerltem.Leo 150-es st röl van szó, leirom, hogy eddig mi, mindent csináltam meg. Nos kérem,olajgomba csere,vízhőfok jeladó, teleszkop szimerigcsere, olaj , olajszüröcsere, a hütö az úgy elvolt rakodval,hogy a hűtörácsnak a 2/3-a tiszta vìzkövolt, a hűtöcsvek is nagyon csunyák voltak . Én nem is tudom, hogy volt ez napi használatba na mindegy, akkor még irom továb, nos kérem még ittvan a vízpumpacsere + ugye , egy új generátor fedél t. Kérem szépen összerakom,hogy megyek vele, elötte ugye bár azért ellet indìtva .Nos kérem gyujtásrá és nem világit a lámpa (olajnyomás vissza jelzö) hát nem voltam valami nyugis, idomle , izzó kimérés az jó a csati volt kicsúszval biztós akkor a fék olajat cseréltem ,de most már jó. Hát akkor megyek vele egy kört , mentem is , de nagyon verte a piros seggét a mutató és vártam ,hogy a lámpa jelez csak hogy nem jelzett és kifogyot a benzin az ízzó pedig jó.Szerencsére csak pár métert toltam , a párom az nem nevett rajtam , de hogy nem . Akkor töltök egy kis benzintbele úgy is volt ,viszot nem, és nem indul ell, valami koszt szedet fel , most megint szedhetem szét . Mire kész leszek és le vizsgáztatom addigra lehet kitiltják a forgalomból . De nem adom fel.a szere28 nagyon jól mondta, hogy az a biztos amit maga csinál meg az ember üdv
Igen be sem indult a motor és már jött is az olaj!
Ne haragudj, de ezt nem tudom elfogadni, ez lehetetlen szerintem normál körülmények között, valami banális dolgon csúszik el a mutatvány! Hát, azért csak nem alakult át a Rotax motorblokk egy hatalmas olajszivattyúvá!? :)
Sajnos ahogy láttom ez igy nem fog menni. Mert ahogy láttom nem értesz hozzá igazán. Keres egy olyan személyt aki tud segiteni közvetlen már mind ott a motornál mert igy se én se senki nem fogja nekem megmondani miért csinálja és miért nem indul el. Olajszintet megnézted? Az jó nem tul magas? Mert állásban elég sok dolog össze tud folyni. Én Érden vagyok én max itt vagy környéken tudok neked segiteni.