Szerencsétlen, elmúlt már a komenizmus!!! ÉBRESZTŐŐŐ!
Ja, ha már itt tartunk, Gaskó miért nem ad kártérítést, neki voltaképp a MÁV-val van baja, milyen jogon okoz kárt ezernyi munkavállalónak és munkaadónak???
Tudod mit, kotorássz a saját zsebedben pajtás! Mi a fenének kellene mikrobust beszerezni egy vállalkozónak arra, hogy hátha sztrájk lesz? Vagy ha beszerzi azt a buszt, akkor nem lesz többé vasutazás, hanem mikrobusz és kész. Kell a fenének egy olyan közszolgáltató, amely nem szolgáltatat.
Ja, az amugy SEM izom nyereseges bermunka, me'g biztos elbirna viselni, hogy veszek egy mikrobuszt, meg hozza egy sofort, hogy az embereket furikazzam :-) Kis ceg vagyunk mi ahhoz, hogy kulon menetrend szerinti jaratot inditsak, nem vagyunk mi Flextronics, vagy Nokia Komárom :-)
""Mintha az én adómból támogatták volna mindig is őket."
Igy van de amit eladtak az is a te adodbol volt.Mennyit kaptal??At vagy vagva mert annak a nyeresege most osztrak zsebbe megy te meg fizethetsz több adot,hogy a MAV-ot fent tudjak tartani."Mintha az én adómból támogatták volna mindig is őket."
Igy van de amit eladtak az is a te adodbol volt.Mennyit kaptal??At vagy vagva mert annak a nyeresege most osztrak zsebbe megy te meg fizethetsz több adot,hogy a MAV-ot fent tudjak tartani.
Na, íme, Gaskó bennünket akar meglopni? Mondom, a vasút a mienk is! Milyen jogon gondolja elbugázni a vasutasok részére akárhanyad részét is?
de az osztrak ember egy erdekes allatfaj, sztrajkolni nem szoktak nagyon, viszont elvarjak , hogy az ember ultrapontos legyen, viszont nem is nagyon dolgoznak hetfon delelott, penteken meg csak fel 12-ig, max delig...
magyarorszagon a fejekben (70-80 %) kellene rendet rakni, addig itt nem lesz mas vilag, csak ilyen , mint most, hogy meglehet csinalni azt amit itt, pl. ami MAV fronton zajlik mar honapok ota, vagy a vizitdij kapcsan stb...
ezert tanacsolom en minden fiatalnak azt, hogy tanuljon nyelvet , egy jo szakmunkat (villanyszerelo, eszergalyos stb.) , szakmat es huzzon el ebbol az orszagbol, mert itthon a fejekben meg nagyon sokara fog kialakulni az a gondolkodasmod, mint mashol....
Neked is jár, nekem is jár a MÁV Cargo privatizációjából egy kevés apanázs. Állami cég volt, tehát köztulajdon, mire föl vartyog érte néhány vasutas, amikor mindannyiunké volt?
1.) Ha naluk sztrajk van (Ausztria, Olaszorszag), akkor minket (mint beszalliltot) nem rugnak ki persze, csak eppen akkor nincs melo, mert eppen Olaszorszagban kamion sztrajk van , ez wan az wan, mi meg nezzuk egymast a muhelybe, hogy most mi a lofasz van, mert nem erkezett be az orszagba a nyersanyag, en meg elkuldom kenyszer szabira az embereket stb.
2.) Ha nalunk sztrajk van, ez esetben vonat, es 20-bol 10 ember nem tud bejonni dolgozni, ergo nem tudom tartani a heti darabszamot, akkor viszont tolem veszik el a munkat !!! , es ezzel egyutt 20 masik ember munkajat is !
Jo nagyokat melle beszelsz.Nemetorszagban a vasutas sztrajk megbenitott egy csomo ceget es egy szallitjukat sem rugtak ki mert a sztrajk miatt nem tudtak szallitani Olaszorszag pedig pont az az orszag ahol több sztrajk van mint europaban összesen,megsem rugjak ki a szallitojukat.
Ugyanigy jar majd a MAV is, ha nem lesz utas, nem lesz szukseg ennyi emberre es elkuldik oket, de ezt nem latjak be, hogy legyen utas az a sajat erdekuk es egy iranyba kellene tolni a szekeret kozosen, nem pedig sirni rini, hogy milyen szar a helyzetunk...
Dolgozom becsuletesen 40 eve, 1980-ban 2100 Ft-al kezdtem el a vallakozasomat, mindennap fel 6kor kelek, regebben este 7ig dolgoztam , ma már van hogy pénteken d.u. fél 5kor bemerek zárni, és pénteken csak 10 és fél orát dolgozok, es ugy erzem, hogy amit elertem csak magamnak koszonhetem, mert mindig azon voltam hogy tobbre vigyem.
Es tudod siman kirugom en is azt aki nem jelenik meg reggel idoben a melohelyen 3x-ra sem (ha nincs sztrajk, nincs 2m ho stb.), mert en nem engedhetem meg magamnak, hogy amikor megvan beszelve a heti x darab, hogy szallitom a villanymotorokat Ausztriaba es Olaszorszagba. Tudod oket nem igazan erdekli az, hogy en , hogyan oldom meg a gondjaimat es hogyan lesz kesz az 1000 darab motor hetente, elviszi a munkat mashova en meg akkor elkuldom a maradek 20 embert is is csinalok mast, de szerintem annak a 20 embernek nem mindegy, hogy egyik naprol a masikra az utcara kerul.
Igen? En meg akkor nem vagyok hajlando befizetni a havi 2 millio forintnyi adot
Eszerint te se a rendszerváltás kárvallotjai közé tartozol. Lehet, hogy ezért nem érted meg az ő szempontjaikat?
szamit , hogy kirugjak oket mert nem jutnak be a melohelyre, mert tudod a maszekot nem nagyon erdekli, hogy ok miert nem tudtak bejonni idore...
Értem. Tehát magyarán tényleg el kell takarítani a Gasko-akadályt a tőke (maszek) önérdekérvényesítése útjából - hisz jó a zsarolási potenciálja, rajta áll, hogy kirugja-e a rokont - és nem azt a maszekot kell megrendszabályozni, aki egy ilyen kérdéshez így áll hozzá...
"A régi tulajdonosviszonok mellett nem működött, most majd fog. A jövőben remélhetőleg már nem nekem kell dotálnom a MÁV veszteségét."
latod mondom at vagy vagva a CARGO nyereseges volt eladtak es ami veszteseges az megmarad te meg fizethetsz meg többet.Ki kell fizetned azt is amit eddig a Cargo hozott.
Igen? En meg akkor nem vagyok hajlando befizetni a havi 2 millio forintnyi adot ha ezek (Gasko es bandaja) itt jatszak az agyukat, es az adofizetok penzevel jatszanak. Csak tudod az a baj , hogy nekem akkor az APEH zarolja a bankszamlamat, ugyhogy en ezt nem tehetem meg, hanem felkelek holnap reggel is reggel fel 6kor , hogy 6 kor nyitani tudjak es dolgozok este fel 6ig.
Testverem, edesapam, baratnom meg majd eljut valahogy munkaba, az nem szamit , hogy kirugjak oket mert nem jutnak be a melohelyre, mert tudod a maszekot nem nagyon erdekli, hogy ok miert nem tudtak bejonni idore...
Szamár vagy - már megbocsáss -, hiszen a jelen esetben én ugyanúgy nem értek egyet a sztrájkolókkal, mint Te. Ráadásul én nem is vagyok érintett (sem így, sem úgy).
tehat akkor megegyezunk, hogy a mav vagyont nem a vasutasok a ketkezuk munkajaval hoztak letre. max. hasznaljak tobb , de inkabb kevesebb sikerrel. Természetesen nem egyezünk meg benne. Az, ha az állam egy általa szabályozott árat direkt alacsonyabbra állapít meg szociális céllal (és igen helyesen) és utána odaadja az adott cégnek a különbözetet, természetes dolog. Egyszerűen az történik, hogy a jegy gyakorlati vevője mondjuk 70%-ban XY utas, és 30%-ban meg a társadalom.
Ennek semmi, de semmi köze a vasutasok munkájához, és az általa teremtett értékhez. Igazad akkor lenne, ha a vasuti jegy nem az államilag szabott ár kategóriájába esne.
Ez így van, hiszen az összes privatizált állami vagyon az én munkámból (adómból) jött létre. De valamit valamiért! A régi tulajdonosviszonok mellett nem működött, most majd fog. A jövőben remélhetőleg már nem nekem kell dotálnom a MÁV veszteségét.
Nézd, kérdés, hogy mit, milyen jövőt akarunk. Ha egyre nagyobb társadalmi különbségeket, ha kétfokozatu Magyarországot, akkor le Gaskóékkal. Ha szolidáris országot, a társadalmi különbségek csökkentését, akkor Gaskóék mellé kell állni.