Az én storym sem mindennapos. Telefonon elrakattam egy FEHÉR színű fényképezőgpet. Jött is SMS a rendelés számról, ha valamit akarok módosítani, erre hivatkozva tehetem. Eltelt pár nap, meghosszabítottam a foglalást emailban, amiben rendlés szám, típus SZÍN szerepel. Jött is válasz, ok minden elrakva. Ma telefonon érdeklődtem ill. kértem, hogy péntekre rakják össze a cuccot, mennék érte.
Operátor: törölve lett a rendelés.
Én: Mert?
Operátor:Nem tudja, de akkor gyorsan elrakja megint.
És ekkor derült ki, hogy amit én a legelején kértem, minden stimmel csak nem FEHÉR a gép, hanem Fekete. És nincs is, nem is volt FEHÉR.
Elkezdtem levelezni azzal az ügyfélszolgálatossal, aki először visszaigazolta a hosszabítást. Simán úgy igazolt vissza mindent, h rendben van, pedig minden levelembe beleírtam a színt is és nem igazán érdekelte a levél tartalma, írta, hogy ok, pedig nem is volt olyan termék, amit kértem eleve.
Ja, és a lényeg. Felajánlották, hogy két hét alatt beszereznek egy másikat, de sajnos pár tízezerrel drágábban.
Kértem, hogy ha már igy elrontották, akkor legyen az eredeti ár, akkor várok még rá. Persze erre még csak nem is reagáltak.
Szóval, biztosan soha mégcsak a honlapjuk és az üzletük közelébe sem fogok menni...
Én is megszívtam az e.d.-vel /direkt kisbetűvel írva/, mert hiába a jogszabály szerint nekem van igazam, szarnak rá szépen szólva, hiszen amíg nem viszem bíróság elé a 12.900 forintos termékről szóló panaszomat /ami nyílván nem nagyon érné meg/, addig nem érdekli őket, hogy mit problémázok. Persze elvittem az ügyet a Békéltető Testülethez, voltam tárgyaláson is/ amire ők is hivatalosak voltak, persze nem jöttek el/, és egyértelműen nekem volt igazam. Ezzel az igazamat igazoló levéllel elmentem a Mammutba és ott montdák, hogy ez nem jelent ebbe a formába semmit, a Békéltető csak ajánlást tesz, nem kényszeríthet ki semmit, csak a bíróság.....ennyi....
A sztory röviden: vettem egy routert 12.900-ért, meghibásodott, szervízbe került, ahol nem javították meg, mivel a jótállási jegyen lévő sorozatszám nem egyezik a terméken lévő sorozatszámmal, nem is szerepel a termék a rendszerükben. Akkor mentem a Békéltetőhöz, ahol megállapították, hogy erre nem hivatkozhatnak, ha van nálam számla, termék, jótállás, jegyzőkönyv, az is elég. Boldogan mentem a Mammutba, ahol persze elküldtek a fenébe....
2009. 12.25-én leadtam a szervízbe egy el sem induló mp3-at. Ma 2010. április 17-én még semmi! Közben kiderült, FEBRUÁRban, hogy nem javítható, nem cserélhető, de adjam meg a számlaszámom majd küldik a lét. Mikor elküldtem közölték, hogy hát hiányzik az SD kártya és csak az egyszerűbb készülék árát tudják kifizetni. Ez volt MÁRCIUSban. Mondom ehhez semmi közöm, annak idején az egész cuccot visszaadtam, az ügyfélszolgálatos átvette keressék rajta! Végül írtam egy emilt, hogy jó rendezzük ahogy tudjuk, csak legyen már vége. Azóta egy hónap telt el. RETKEK ébresztő!!! :((
Én csak a következő negatívumokat tudom az extreme digital-ról leírni. Vettem egy pc-náluk, de persze a gépben nem az a proci volt, amit hirdettek és amiért megvettem. A vásárlás előtt rá is kérdeztem az eladó, de mint kiderült, átvert. Sajnos későn észeltem (op. rendszer, progik, személyes adatok már fent voltak) így amikor reklamáltam és kértem a proci cserét, közölték, hogy arról szó sem lehet, legfeljebb visszaveszik a gépet. Mivel ez számomra nem volt OK, kértem a vételár különbség visszatérítését, de első körben elzárkóztak ettől. Amikor kértem a bolt telefonszámát, közölték, hogy a boltnak nincs telefonja. Itt, a XXI. században. Végül visszamentem, elcsesztem egy csomó órát, benzint. A boltvezető flegma és kioktató volt. Elém tolta az akciós újságot apró betűs részét, mely szerint a nyomdai hibákért nem vállalnak felelőséget. Végül hajlandó lett volna visszaadni 9e Ft-ot azzal a szöveggel, hogy ezzel is már túlfizetett, hiszen a két proci közti árkülönbség 6e Ft. Persze nem ennyi, még náluk sem. Végül lett belőle panaszkönyv. Amikor kértem a felettes vezetőjének az elérhetőségét, nem volt hajlandó megadni. Kiderítettem, írtam nekik mailt, faxot, semmi reakció. Most jön a Versenyhivatal és a Fogyasztóvédelem. Ennyit az extreme digital-ról, az biztos, hogy soha többet nem vásárolok náluk és mindenkit lebeszélek róla.
Tavaly karácsonykor 2 mp3 lejátszó, Samsung és valami német cucc 12.990 és 9.990 ft
Idén jobb Sony fényképezőgép, memókártyás-kistáskás csomagban 63.990 ft.
Mindet internetről, az életbe nem voltam sohase az üzletükben. Korrektek, rengeteg emailt küldenek, telefonon értesitettek sms-ben (auto message) és hvtak is hogy mikor jönne a futár. Futárok szintén korrektek, nem az van mint máshol, hogy 3 helyre beírod hogy csak délután 2 Után tudod átvenni a csomagot, erre csak a cetli vár otthon hogy ő itt volt 10kor de sehol senki... Előre szólnak hogy kb mikor érkeznek, 15-30 perc, a csomag sértetlen, az árukkal se volt még soha semmi gond, az ösrégi kompakt sony gépem a mai napig megy.
Ismerösömék vettek onnan egy olcsó mp3 lejátszót, de 2 hét múlva begyogyózott, nem játszott le zenét, bevitték, ott helyben adatkábelle rárakták az uj software-t, azóta eltelt 2 hónap, semmi baja. (máshol mi lett volna? jó, hagyja itt, 15 munkanapon belül kész.. és persze hogy véletlenül se elöbb, csak a 15. napon)
Én mindenképp ajánlom őket, eddig 100%-osan pozitiv a véleményem rólluk.
"ez csak az interneten rendelt és utánvéttel átvett csomagokra vonatkozik.
- Na, de uram, hol van ez leírva az Önök üzletszabályzatában, vagy abban a rendeletben (17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet), amelyre ez hivatkozik?"
attól, h ordibál vki, még nem biztos, h igaza van...
ott van mindjárt az elején, ráguglizva igazán nem nehéz megtalálni: . § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet fogyasztó [Ptk. 685. § d) pont] és fogyasztónak nem minősülő személy vagy szervezet (a továbbiakban együtt: értékesítő) köt egymással az értékesítő áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében, kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés).
Tudom, hogy errefelé divat a kevésbé elítélhető félbe belekötni, ezért még azelőtt, hogy beleásnám magam a sztori kifejtésébe, előrebocsátom, hogy nem vagyok se zaklatott, se ideges állapotban.
Nyugodt vagyok, de így, higgadt állapotban is elkeserítőnek tartom azt az üzleti mentalitást, amit az alábbi sorokban bővebben kifejtek.
A gyengélkedő monitorom helyett egy újat szerettem volna venni.
Elsőre az Extreme Digital jutott eszembe, tehát szépen elnavigáltam magam a weboldalukra, és a webáruházukon keresztül leadtam a megrendelésemet egy ASUS gyártmányú, nem éppen olcsó darabra.
A rendelés tárgyát képező terméket még aznap át is vettem a Mammut I.-ben található E. D. üzletben.
Hazahoztam, és keserűen kellett tapasztalnom, hogy 1.) csak amerikai szabványú tápkábel van hozzá 2.) úgy mosódnak el benne foltokban a betűk, mintha néhol összekentem volna pacallal a képernyőt.
Hm, gondoltam magamban, hát, ez nem jó, mert francnak van kedve egy 22″-os, sok kilós monitort visszacipelni a város másik végébe, de egye fene, visszaviszem.
Naivan azt gondoltam, hogy ennyire egyértelmű hiba esetén nyilván visszafizetik az árát, ha már egyszer ezt vállalták az üzletszabályzatukban (amit megrendelés leadása előtt buzgón ajánlanak fel elolvasásra, és jóváhagyatják az emberrel, hogy igen, értettem, hogy rám ez vonatkozik), és sűrűn ismételt televíziós reklám formájában is gyakran üvölti a tévé a 8 napos pénzvisszafizetési garanciát.
Tévedtem.
Beállítottam a Mammut második emeletén lévő E. D. üzletbe, és néztek rám kerek boci szemekkel, hogy én most akkor mégis mit akarok itt.
Na, vajon mit? A pénzemet, amit elszedtek tőlem egy azzal arányban legkevésbé sem álló, rendeltetésszerűen nem használható kalap szarért. Egy ASUS monitorért.
Ekkor kezdődőtt a két és fél órás “kérem a pénzem - de nem adjuk” szakkör.
Elmondták nekem, hogy ha valóban rossz, kicserélik, de biztos nem rossz. (Aztán látták, hogy tényleg rossz, sőt, hogy az egész széria rossz.) Ekkor meglepődve válaszoltam, hogy oké, de a weboldalukon álló “jogi tudnivalók - üzletszabályzat” szekció alatt más áll. Nevezetesen az, hogy:
“A vásárló, az áru átvételét követő 8 munkanapon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól.”
Ezután mintegy öt percre eltűnt a fickó, majd a pultsor másik végén láttam előbukkanni, egy számítógép társaságában, ahol perceken át nyálazta a saját weboldalukon lévő üzletszabályzatot, amelyre az imént utaltam.
Pár másodperces csend következett, majd a pult túloldalán álló, narancssárga pólós úriember visszatért, és tétován közölte, hogy hát ez igazából nem teljesen így van, mert ez csak az interneten rendelt és utánvéttel átvett csomagokra vonatkozik.
- Na, de uram, hol van ez leírva az Önök üzletszabályzatában, vagy abban a rendeletben (17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet), amelyre ez hivatkozik? - kérdeztem vissza.
- Hát… hát.. Nincs leírva, valóban, de ez így van.
Így van, aha, értem. Ultima ratio. Ismert jogi érvelés az így van, nemde? Ebbe bele se lehet kötni. Ha így van, akkor így van. Ha az avas, lejárt vajra rá van írva öles betűkkel, hogy “FRISS!”, akkor az friss. Mert rá van írva. Tehát így van. A napnál is világosabb.
Ezen a ponton már kezdtem meglepődni, pedig az est fénypontja csak ezután következett.
Megtudtam, hogy igazából ez a monitor ilyen, nincs ezen mit meglepődni. Ennyi pénzért ne is akarjak jobbat. Nekem tudnom kellett volna, hogy egy soktízezres LCD képernyő nemes egyszerűséggel szar, és még én vagyok a hülye, hogy reklamálni merészelek.
Értik ők, hogy nem működik, meg nem használható, de leszarják, mert megtehetik.
Elvégre tényleg megtehették. Náluk ott volt az én pénzem, nálam meg egy használhatatlan, selejtes áru. Kétségtelen, hogy én voltam kompromisszumhelyzetben, ők meg ezzel annyira vissza is éltek, amennyire csak lehetett.
Párszor sikertelen kísérletet tettem arra, hogy a tisztelt üzletvezető úrnak elmagyarázzam, mennyire gáz, hogy hibás árut kínálnak, majd a bőszen hirdetett reklámszlogent leköpve csesznek visszavenni, és ehhez még jólesően vigyorognak is.
Végül is - mivel nem sikerült megegyeznünk - hosszas unszolásra felvetettem velük egy jegyzőkönyvet (amit legalább ötször meg kellett kérnem, hogy nyomtassanak újra, mert valahogy sose az került bele, amit én kértem, hanem mindig valami más, olyan, ami nekik kedvez egy jogvita esetén - ami jelenleg erősen kinéz) , belesírtam bánatom a panaszkönyvbe, és kiharcoltam magamnak egy levásárolható utalványt.
De ez még mindig nem az, amit ők vállaltak (meg ami az ő törvényi kötelezettségük lenne, ebben a helyzetben), és nem is az, amit én akartam.
Az már csak hab a tortán, hogy - mikor végre sokadszorra is kinyomtatták a jegyzőkönyvet, és az összes papírmunkát elintéztük - az utalvány kiadásakor alá akartak velem íratni egy kiadási pénztárbizonylatot.
- Kiadási pénztárbizonylat? Nocsak! Csak nem készpénzt kapok? - kérdeztem érdeklődve.
- Hát nem-nem, ezt csak az utalvány miatt kell aláírni. Itt írja alá. - felelte a pénztárban ülő hölgy, akinek láthatólag nagyon nem tetszett, hogy én itt problémázom.
Nagyon bírom azt a magyar mentalitást, amelyet sok cég sok dolgozója tanúsít; ha a céget kritika éri, azt ő személyes sértésnek veszi, és nem a probléma megoldására törekszik, hanem sértett flegmasággal kezdi kezelni a helyzetet.
- Oké, akkor ezt nem írom alá, mert ha ezt aláírom, elismerem, hogy én visszakaptam a pénzt, ami pedig nem történt meg.
- Jó. - felelte, és eltette az összes papírt a pultról.
- De az utalványt kérném.
- Azt csak akkor, ha aláírja a kiadási bizonylatot.
- Azt szívesen aláírom, hogy az utalványt átvettem, de mást nem, mert más nem is történt.
Végül hosszas tanakodás után sikerült tisztázni a készpénz és a levásárolható pénzutalvány közötti csekély különbségeket, így röpke két és fél óra után elindulhattam, kezemben a semmivel (mert ezek után nyilván nem fogom náluk levásárolni a nagy kegyesen kiállított utalványukat).
Remek érzés volt, köszönöm. Aki nem akar hasonló élményeket magának, annak javaslom, hogy a későbbiekben kerülje az Extreme Digital szaküzleteit, és ne vegye igénybe az általuk kínált szolgáltatásokat, termékeket.
Én pedig - a jelek szerint - találkozom velük a bíróságon.
Az a kérdésem, hogy a garanciát egy termékre az eladó vállalja, vagy a gyártó?Vettem egy-két cuccot, de most vettem észre, hogy nincs hozzájuk garancialevél.A boltban azt mondták 1 év gari van mindenre, de ugyanarra a cuccra máshol 2 évet vállalnak.Szóval, ha a gyártó vállal garanciát, akkor nekik is 2 évet kell adni.
Második válasz az Extreme Digitaltól Gyors volt, precíz de még mindig várnom kell. De legalább van egy dátumom.
Köszönjük, hogy megosztotta velünk tapasztalatait. Szíves elnézését kérjük, amiért a garanciális ügyintézés elhúzódásából adódóan kellemetlenséget okozunk Önnek. Cégünk, az Extreme Digital a termékeknek csak viszonteladója, a garanciális javításra és az esetleges csere jóváhagyására a gyártó hivatalos forgalmazója és márkaszervize a jogosult. Jelen esetben ez a Nikon németországi központi szervizét jelenti. Levele nyomán felvettük velük a kapcsolatot, s azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a készülék a jövő hét folyamán, legkésőbb péntekig érkezik vissza hazánkba. Ebből következően, legkésőbb a következő hét hétfőjén, azaz 09.10-én átveheti a fényképezőgépet szervizünkben. Amennyiben a jelzett időpontig a termék mégsem érkezne vissza cégünkhöz, a javítást sikertelennek tekintjük, s ugyancsak a hétfői napon biztosítunk Önnek egy másik, új készüléket. A tárgynapig további szíves türelmét kérjük. Jelen levelünket tájékoztatás céljából szervizünknek is továbbítottuk. Amennyiben cégünkkel kapcsolatosan további észrevételt szeretne tenni, kérjük keressen elérhetőségeinken bizalommal, készséggel állunk rendelkezésére.
A vonatkozó kérdést a közösségi jog nem szabályozza, így az idézett rendelkezés nem ellentétes az uniós jogszabályokkal.
A 49/2003 (VII.30.) GKM rendelet, valamint a Polgári Törvénykönyv bár konkrét határidő kiszabása nélkül, de további kötelezettségeket is a forgalmazóra ró.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet:
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről:
306. § (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. (3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
A forgalmazó eljárásával kapcsolatban a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordulhat
Ezt nem tudom, de az volt az első javítás után a garijegyen, hogy javítva. Meg egy német Panasonic szerviznek talán van megfelelő felszerelése, de ezek után ez sem biztos.
Idén májusban járt volna le Panasonic fényképezőm 2 éves garanciája, amikor észrevettem, hogy pixelhibás a CCD-je.
Elvittem a Visegrádi utcai szervizbe, kaptam a papírt, hogy kb. 30 nap a javítási határidő. Eltelt a 30 nap, aztán a 40 is, végül a 46. napon vehettem át a készüléket.
(Megjegyezném, hogy telefonon tényleg nehéz őket elérni, de eddig mindig sikerült, pedig nagyon-nagyon sokszor beszéltem velük, csak kitartóan kell próbálkozni. Gondolom, nincsenek tele telefonos ügyintézőkkel, és mivel nagyon sokféle terméket árusítanak, így arányaiban sok a hibás/meghibásodó termék, ezáltal sok a telefonálgató is.)
Kint volt Németországban, ezt a rajta lévő matricáról lehetett megtudni. Azt hittem, csak CCD cserével lehet orvosolni a problémát, de mint kiderült, lehet szoftveresen is. Otthon ért aztán a meglepetés, mert a pixelhiba ugyanúgy megmaradt. Vagyis nem tudom, mit csináltak vele ennyi ideig. (A garancia természetesen meghosszabbodott 46 nappal.) Kicsit bosszankodva visszavittem pár nap múlva, hogy nem sikerült a javítás. Ők sem értették a dolgot, de megint jött a 30 napos papír. :-)
(Közben írtam én is a fogyasztóvédelemnek, meg valami fogyasztóvédelni alapítványnak is, és az Edigital-nak is. Az alapítványtól azt a választ kaptam, hogy ha nagyon elhúzódik a javítás, cserekészüléket kérhetek. Ha a hibát összesen három alkalommal nem sikerül kijavítaniuk, akkor kötelesek kicserélni egy újra a fényképezőt.
Válaszolt az Edigital is, leírták szépen, hogy miért nem kell CCD-t cserélni ilyen esetben, és ők is írták a cserekészülék lehetőségét.)
Eltelt a 30 nap, én telefonálgattam rájuk serényen, azt gondolván, hogy talán hamarabb elkészül a gép, mint első alkalommal. Eltelt a 40., 50. nap, mindig azt a választ kaptam, hogy még nem érkezett vissza, de cseregépet tudnak adni, ha kell.
Másodszorra június 15-én vittem be hozzájuk a masinát, és tegnap előtt (~70 nap) kaptam este a telefont, hogy nem javították meg a gépet, így be kellene vinnem az összes tartozékát (kábelek, CD, használati útmutató, csomagolás), és az üzletben levásárolhatom az eredeti árát. Ez tegnap meg is történt, még jól is jártam, mert az akkori 4 MP-es (Pana FZ4) gép helyett most van egy új, (FZ8) 2 év garanciás, 8 MP-es, nagyobb tudású kamerám, 4 GB-os SD-vel, LCD védő fóliával, ajándék Fotósuli könyvvel (kicsit vicces lenne ez a könyv 3000 Ft-ért...), meg vettem pár apróbb dolgot, és még véletlenül így is 500 Ft-tal kevesebbet vásároltam le.
Azt nem tudom, mi lett volna, ha nem őrizgetem 2 és fél évig a dobozát, mert a szervizes srác szerint az gond lett volna.
Végeredményben korrektek voltak, egy szavam nem lehet.
van, de azt az anyacég a hazai képviseltre bízta, így annak költsége az itthon, hivatalosan forgalmazott gépek árába van beépítve - a szürkeimportosokéba nem...
Ismerősömnek a Konica Minoltáját is Némethonba küldték szervizelni. Gondolom ott van megfelelő háttértechnológia a hibaelhárításhoz. Bár egy elterjedt márkánál, mint a Nikon, illene már az adott országban is kiépíteni a megfelelő infrastruktúrát.
de ott mit tudnak csinálni velük? szerinted mit tud ezzel kezdeni a fogyasztóvédelem?
műszaki kereskedelembendolgozom már lassan 7 éve és szinte minden nap vannak olyanok, akik inkább a neten megveszik 2-3 ezer ft-tal olcsóbban az xy gépet és közben nem gondolnak bele, hogy vajon miért olyan olcsó a gép?
az más tészta, hogy ez a digit.fényk.gép szervíz-táma megérne egy misét, mert az általunk pesti szervízbe felküldött gépek 3-4-5 hét múlva jönnek vissza, soxor olyan fosadék állapotban, hogy a bolhapiacon sem merném kirakni a zsiguli csomagtartójára :-)
a vevő jogosan anyáz, csak sajnos rossz felé, mert mi átvételtől számítva legkésőbb 2-3 munkanapon belül(futárszolgálat nem jön füttyszóra...) felküldjük a gépét, pesten meg elkavarják...a szart
vevő mehet a pékhez panaszra(sajnos), ha kilátástalan a helyzet, új gépet adunk, de ez egyszerűen szar helyzet
a probléma ott van, hogy nem engedném semmilyen olyan műszaki cikk forgalmazását, aminek nincsen országos szervízhálózata(8-10 szervíz nem országos, MEGYÉNKÉNT 2 DB-ra lenne szükség, mert ez így vicc kategória)
bár ha ezt bevezetnék, akkor a philips, sony, toshiba, sanyo, pioneer cégek teljes kínálatát ki lehetne vágni az országból :-) + az összes számítástechnikai cuccost szintén
ennek így nincs értelme! CF vagy SD kártya lehetett, és bármilyen más gyártmányú kamera is használható ha olyan foglalattal van ellátva - nem márkafüggő egy kártya de ezek szerint ebben amúgyis segítőkészek voltak
a hazai Nikon képviselettel valóban nincs dolgod: az EDigital pont azért tud olcsóbb lenni, mert nem a Nikon Magyarországtól veszi a készülékeket, hanem szürkeimportőrként hozzák be külföldről - ez azonban magával hozza, h javításra is a külföldi szervízt kell használniuk... ennek menetébe pedig tényleg kevés beleszólásuk (egyébként a hazai, hivatalos szervízek sem éppen dícsérendőek, sőt)
ezzel együtt ennyire hosszú idő után valszeg tényleg eredményes lehet a Fogyasztóvédelemhez fordulni
Nem akarlak elkeseríteni / hergelni - de én hasonlóképpen jártam egy más márkájú digitgéppel náluk...
Végül lejárt a garancia 4x-i javítással - csak azért nem erőltettem a cserét, mert a fgépet azóta már nem gyártják és ragaszkodtam a márkához és a típushoz.
Valóban minden alkalommal külföldi szervízbe küldték a gépemet javításra.
A "legérdekesebb", hogy amikor végre visszajött a gép arra a kérdésre, hogy mit csináltak vele odakint : alkatrészt cseréltek , szoftvert frissítettek - nem tudtak mondani semmit sem, merthogy "a javítási munkalapot ők nem látják, nem kapják meg..."
Az Extreme egyékbént azért javíttat külföldön, mert nem a magyar képviselettől szerzi be az árut (bár van, amikor igen). Ezért olcsóbb tud lenni, de ez sem mindig igaz.
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
Na még csak annyit, hogy nem tudtam tőlük semmilyen fix időpontot kicsikarni a gép elkészültét illetően. Na most meddig kell rájuk várnom? 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 hónapot, vagy többet?
Adott egy komolynak tűnő cég, aki itt az indexen is keményen tolja magát.
Gondoltam vásárolok tőlük egy sima kis Nikon fényképezőgépet szüleimnek, szülinapukra. Április végén vettem, kb 2x volt használva, júl 4 én elején le lett adva a szervízükbe. Azóta semmi életjel róluk. Nagyon sokszor próbáltam hívni őket, de soha nem veszik fel a telefont, csak személyesen tudtam érdeklődni. No mindegy a mai napon ismét befáradtak a szervízbe és akkor azt mondták hogy még mindig nincs kész, de adhatnak egy cseregépet. A pofátlanság netovábbja, hogy mivel más gép, a Nikon kártya nem jó bele. Így nesze semmi fogd meg jól effektus. Na ekkor felhívtam őket (5x próbálkoztam) és érdeklődésemre azt közölték, hogy a szervíz Németországba küldi a gépet. ( logikus ez?) és hogy majd érdeklődjek valamikor a jövő héten . Legalább annyit sikerült elérnem, hogy adtak kártyát a cseregéphez.
Ezután felhívtam a Nikon MO. képviseletét és ott közölték, hogy ők nem foglalkoznak az Extreme digital céggel , nem az ő partnerük, velük vitatkozzam...
Na ekkor feladtam, egyszerűen nem értem ezt az egészet..
Normálisabb helyeken max 30 napos a javítási idő, utána vagy csere, vagy pénz vissza. Miért nem működik ez MO-n?
Miért csak 15 napos törekedési időtartamot ad meg a törvény? Mi az hogy törekedjen a szervíz? Érdekli őket egyáltalán az ügyfél, az áru eladása után?