Ezt a topicot azért nyitottam, hogy legyen egy olyan hely itt nálunk, ahol együtt szurkolhatunk, és nem kell hozzá labdát rúgni. Ha bármi olyan esemény van, ahol magyar érdekeltség is fenn áll, bárki írja ide, és mi majd jól örülünk neki. Remélem együtt! Hajrá Magyarok! (A szó legszorosabb - és politika mentes - értelmében.)
Abban egyet értek, hogy a csapat és Hamilton is hibázott. Bár annyi mellettük szól, hogy nyerni akartak. Ha emlékszel, Hamilton a boxutca bejáratánál még egy másik autóval is "harcolt". Szerintem egy kicsit elborult, és túl gyorsan ért oda, túl kopott gumikkal. Aztán tudjuk mi lett.
A váltógond pedig nem biztos, hogy túl sok időromlást okoz. Attól függ, hogy hány, vagy melyik fokozat hiányzik. Lehet, hogy csak egy-kettő esett ki, és így azért jött-ment még az autó. Igaz, valószínűleg sosem derül ki. (Titokzatos gyerekek ezek:o))) Sosem a frankót mondják.)
Szeritnem ha ilyen fokú váltógond lett volna, az nem 7 mp-es köridőromlást hozott volna. A másik, ami miatt a gumira gyanakszom csak, az az, hogy egyszerre nem szeretek több hibát feltételezni ott, ahol az egy látható hiba is képes előidézni a tüneteket. Hamilton talán van annyira jó vezető, hogy nem röpköd az autó hátulja akkor, amikor az egyik gumija totálkáros, a párja meg majdnem az. Talán eleve nem nyomta annyira neki amikor érezte, hogy gáz van hátul. Viszont úgy tűnik, annyira lekötötte a figyelmét az erre való összpontosítás, hogy nem jutott eszébe, hogy a boxutcát nem szárították fel, és oda ezért méglassabban kell behajtani. Vagyis én úgy gondolom, a csapat hülyesége (hogy nem hívták be legalább egy, de inkább 2-3 körrel korábban) és Hamilton figyelmetlensége (a vizesebb pályát nem vette észre időben) együtt kellett ehhez a mutatványhoz.
Köszi, inkább ne! A topicot így is szétOFFoltuk vele. De hogy még magánba' is róla olvassak??? Akkor inkább a magyar bobcsapat vagy sumo válogatott. :)
Sajnos nincs annyira... 38 éves volt, mikor azt mondta, elmehetne nyugdíjba, annyi pénzt keresett. Ezek után, a Sazalay Balázs "elől" lenyúlta a Dakart, meg lassan ő a Hungarian F1/Dakar/Motorsport Star. Neki egy Istene van. A pénz. Mi meg le vagyunk..... (Privátin akár alá is támasztom tényekkel. Itt azért nem, mert nem lenne vele szemben etikus. És az önbecsülésem is sérülne.)
Én meg Lapaj kollégát ismerem és tisztelem. De ő sem szakember. Nagyon szereti az autósportot, de neki is rengeteg gondja volt a sofőrök felismerésével, és az autók megkülönböztetésével. Ezen felül, sajnos ő is ember. Így fordulhatott elő, hogy amikor Mansel Mogyoródon melléváltott - akkor még lehetett ilyet -, ő azt közvetítette, hogy valamire rámehetett, mert látta elrepülni a pályára került szemetet. (Na az volt a váltó, ami kirepült az autóból.)
Akit én nagyon sokra tartottam, az Frankl Andris volt, vagy nevezzük Andrew Frankl-nek, kinek hogy tetszik. (Az ő fia az egyik embere a Magyar 4-es bobválogatottnak.) Na ő aztán mindent tudott. Mindenkit ismert. Mindenkivel jóban volt. (És nem csak az RTL vezetőségével.) Ő gyakran ebédelt Eclestonnal, vagy Laudával, vagy akárkivel. Szerették az F1 világában. Mert úri ember volt. Igazi angol gantleman. Okos, és jó kommentárjai voltak, és akármilyen rémes és unalmas volt egy futam, élmény volt hallgatni. Ugyanis pld. ilyeneket mondott: Érdekes, hogy Michael milyen enervált ma reggel. Múlt héten voltam nála, akkor sokkal eltökéltebb volt. Emlékszem, mikor tavaly találkoztunk egy fogadáson....... És így tovább, és így tovább. (És a nála, az a lakását jelentette.)
Volt szerencsém Andrissal több ízben is találkozni. Mikor először bemutattak neki, nem fenhéjázott, hanem a munkájára koncentrált. (Track Talk Bp-en.) Aztán a szünetbe: Odajött, és mint egy kolléga, kikérdezett. Ki, mi, hogy, mikor, kivel, hol? És mikor egy évre rá találkoztunk a boxban, már mesziről integetett, és érdeklődött az az évi közös munkánk, és a hogylétem iránt. Aztán fordult egyet, és Hi Berni! kiáltással, szerényen ölelkezett össze Eclestonnal. Ő ilyen. Lehet, hogy ezért is nem láttuk évek óta?
A mostaniakat inkább nem szutykolnám. Megteszik ők maguk. Minden közvetítés alatt lealázzák saját magukat....
A kigyorsítási problémák nem. Mert ha azok a gumi miatt lettek volna, akkor nem csupán "dadog" a masina, hanem eldobálja a farát. Itt nem erről volt szó. Ott alúról nem jött ki a teljesítmény. Amikor megvolt a sebesség, és a fordulatszám is, akkor az 5-6-7 egész szépen működött. Sőt. Be is tudoott lassulni. Igaz, hogy utána meg nem fordult el. Én ezért gyanakodtam a hidraulikára. ("Szakkommtátoroktól" függetlenül.) Nekem az volt az érzésem, hogy 2-3, netán 4 nem volt. Az meg elég gáz, mert azon a pályán is kell.
Volt szerencsém 6 évig minden évben az egész hungaroringi futamot végigélvezni a boxból. (És nem csak péntek-vasárnap, hanem az egész heti történést.) Ezeknek az autóknak a kereke alig fordul. Így a kormány sem. Tehát a két végállás, az az általad is beszúrt fotók átlaga. Vagyis nem lehet körbe forgatni a kormányt.
Ettől függetlenül, igazad van. Aki nem ért hozzá, az inkább ne közvetítse. Pont az a Palik ne, aki az ominózus Dakar-on, mielőtt eldobdta a vasat, a "borulásba húzott bele". Vagyis nem ellenkormányzott, hanem a kitörés irányával ellentétesen, tehát nem centripetális, hanem centrifugális erőnövekedést generálva. Ezek után, nem is csoda, hogy rommá törte a cojgot. Valamint ez az ember - karöltve a Gyulával - olyan fokú dilettantizmusról tesz alkalmanként tanúbizonyságot, hogy az fájdalmas. ("Hová tűnt Damon Hill?!!!" - halkan mondom, befutott. Valamint: "Úr Isten kedves nézőink! A Ferrari megőrült! Eső gumival állnak fel a napfényes Monacóban! Micsoda hiba! MIIIIIIcsoda HÍÍÍÍÍBA!" - csendben jegyzem meg, hogy akkoriban a Ferrari az US NAVY időjárás előrejelzését kapta meg. Azt, ami alapján a Földközi tengeren állomásozó anyahajó gépei repültek. Azt már el sem merem mondani, hogy a 2. körben leszakadt az ég, és M. Hakkinent a 11. körben körözte le M.S.)
Én azért - attól függetlenül, hogy Ferrari Forever! -, úgy gondolom volt ott műszaki zűr is a gumikopáson kívül.
Kicsit OFF, de Ti kezdtétek :) Lehet, hogy Palik Laci az évek során megtanult vezetni (az adófizet?k pénzéb?l), de hogy mekkora m?szaki analfabéta, azt nemcsak a Forma 1-en, de évek óta a repül?napokon, Air Race-en is folyamatosan bizonyítja. Tényleg nincs neki f?nöke? Máshoz biztosan jól ért, ezt bizonyítja a pozíciója is, de szakkomentátornak siralmas. Valaki megmondhatná neki. Szerintem van annyira intelligens, hogy elgondolkodjon rajta...
Anno jól ismertem a Czolner Zsiga bácsit, akivel sok hazai ralli és hegyi futamon sportbíróskodtam. Érdekes módon egy visszafogott, nagytudású ÚRIEMBER volt. Kisujjában volt a versenyzés és talán épp ezért nem volt nagyképű.
Az alma elgurult a fájától. Vagy csak rossz társaságba keveredett?
Az a két balfék a mikrofonnál, hát kiábrándító. A Lapaj se volt egy lángész, de ez a két nyikhaj egyszerűen drámai. Ha tudná Mr Ecclestone, mit művelnek a sportjával, lehet, lelövetné őket.
Ha jól emlékszem pont Mogyoródon volt 2 éve, hogy egy pilóta bal első gumija robbant fel a célegyenes végén, leszakítva a futóművet is. Akkor a sóderágy jó helyen volt, különben temetés lett volna a dologból.
A "folyamatos bóklászás, kigyorsítási problémák" adódhatott a csúszós gumikból is. "mert ha itt most aszfaltozott bukótér lett volna, akkor bejön" - mondta a "Gyuszi". Frászt! Akkor nekicsúszik a korlátnak. "Gyuszi! Koppig alá volt tekerve a kormány, és az autó nem fordul el!" - így Palik. ... "Picit szerintem még meg is csúszott. Ez körök óta így zajlik." - mentené a helyzetet Gyula.
...
Jóval később Palik: "Azt viszont lehetett látni, hogy koppig alá volt tekerve a kormány, a kerék az azért elől nem nagyon mozdult, tehát nem vagyok benne biztos, hogy ez csak és kizárólag gumiprobléma volt." Apjuk fff...üle! Palik és a Gyula szerint persze hidraulika gond lehetett... Szerinted olyan kormányszerkezet van a F1-es autókban, amelyik a kormány állásától függetlenül hidraulikával működik? Amelyben nincs mechanikus összeköttetés a kormánykerék tengelye és a kormánytolórudak között? Pár érdekes képet is tudok mellékelni, valóban. Itt az látszik, hogy a kormány kb. 90°-ban el van fordítva, a kerék meg... Na a kerék is fordult ám, akárhogy visított Palik a közvetítésben. A második képen Webber kormánya és kerekei láthatóak hasonló helyzetben, a harmadikon meg Massáé sokkal jobban elfordítva. Ha értenének az autókhoz, meg esetleg képesek lennének felfogni, hogy mit láthat egy nagylátószögű kamera a vezető feje fölül, akkor talán nem hintenének ilyen világon egyedülálló találgatás-magokat a magyar nézők fejébe.
Én elvakult Ferrari fan vagyok. De ezt a Hamilton gyereket ezt!!! Na őt meg kell süvegelni. Ez van. Épp ezért szép ez a sport. Lehet szeretni, és gyűlölni is valakit. Tudod hogy utálták Ranga Lacit (Nyugodjék békében!), a 7. bajnoki címe után.? Pedig csak jól tette a dolgát.
Bizony. M.S. Csak itt többről van szó. Itt legalább 3 összetevő csengett öszze: (véleményem szerint)
A csapat mindenáron egyéni világbajnokot akart, már ezen a futamon. L.H. is ezt. Így megreckírozták az egy kiállást, mert gumiszabály ugye az eső okán már nem volt. Arra vártak, hogy cca. a 25 - 20. körben dobnak egy lágy keveréket, és lazán péppé verik a mezőnyt. (Ennek okán, látva ugyan a helyzetet, vártak az utolsó utáni pillanatig. L.H. vélelmezett beleegyezésével, mert ugye rádión ő is szólhatott volna, ha szükségét látja.
A gumi mérnökök vélhetően leokézták a dolgot. Ők látják a telemetriát, és tudnak mindent a pályán futó autó gumijáról. (A tréleren álló McLaren hátsó gumijait vajh miért takarta egy - egy veres takaró, meg a jótékony titok?)
Nagyon valószínű, hogy a gumin kívül volt más zűr is, amit pedig sajna futam alatt, a telemetrián keresztül sokkal könnyebb megoldani - úgy, hogy közben az autó alig veszít pozíciót -, mint a boxban. Szerintem a hidraulika szállt el valahol, mert sem kormányszervó, sem alsó fokozatok nem voltak. (Folyamatos bóklászás, kigyorsítási problémák.)
Aztán meg amikor már nagyon ki kellett menni, akkor már ennek a három tényezőnek a kölcsönhatását láthattuk. Alátekert kormánnyal, egyenes futás. És a vége a sóderágy.
Privát véleményem, hogy ilyen izgalmas szezont már régen láttunk. A versenyzők versenyeznek pályán, és a pályán kívül is. Nincs egy egyeduralkodó csapat. Mindenkinek vannak gondjai. 4. tud lenni egy STR is, egy brilliáns újjoncal. És verseny van. Még az utolsó futam is olyan izgalmas lesz, hogy javaslom azoknak is, akik nem rajongják túl az F1-et.
(Ugye jön Interlagos. Ahol bármi megeshet. Meztelen néző, leeső reklámtábla, érthetetlen karambol. És ne feledjük, október végén arra felé tááááájjjfffúúnnnnsszzeezooon van:O)))) )