Azt gondolom, sok olyan kérdés, probléma merül fel, ami itt megválaszolható. Várjuk a kérdéseket, kéréseket és ne feledjétek repülni csak repülési terv feladása után :-)
NEM gondolom magam nagy embernek és leírtam korábban, (csak vissza kéne olvasni egy kicsit) hogy mint embert sajnálom, sajnálom a rokonait, barátait, DE MINT PILÓTÁT NEM SAJNÁLOM !!! Aki úgy áll a repüléshez, mint EGYESEK, azok előbb-utóbb megtanulják, hogy kár feszegetni azt a bizonyos ládát...
Amúgy ez egy szabad, szakmai topic, ahol mindenkinek szabad leírni a véleményét! És már elnézést, mint topic nyitó ezt meg is teszem !!
hiba volt tüskét benthagyni, ha a motor kihagyott hiba volt fordulni, húzni, főleg a foxot ami dugózik ha a motor ment a gyogyi időben hiba elbambulni és a sebességet veszni hagyni
De nagy hiba neked meg ilyeneket irni
ja a pilótát nem ismertem, ernyővel nem repülök csak cseszi a csőröm a beszólogatásod hogy mindig egy utolsót rugj azokba akik kedvelték. Igen lehet elszúrta ....te pedig ezen lovagolsz. Gratulálok ettől nagy ember vagy.
Amennyiben az igaz, hogy "Barátunk, pilóta a magyar autógyrózás űttörője, az egyik legjelentősebb és talán leghíresebb vezéregyénisége. " akkor elég nagy hiba volt a mentőernyő pin lock figyelmen kívül hagyása.
Azért le lehet szállni. De örülnék, ha egyszer, valahogy rendbe lehetne hozni. Talán felszántani, bevetni a felét valami erős és szívós pázsitfélével és 1 évig zárva tartani, ápolni, majd a másikkal ugyanezt, de erre a világ pénze sem lenne elég...
másik topikban mintha valaki irta volna, hogy allitolag kis magasságon motorleállás volt. Azt meg ember nem ússza meg, tökmindegy mikor száll fel. Persze majd a vizsgálat kideriti.
A dunakeszi reptérről meg annyit, hogy van olyan cég, ahol ha bérelek gépet, két reptérre kifejezetten tiltják a leszállást - a másik LHDV. Bár ha már fenn volt, a pálya milyensége lényegtelen...
Napnyugta előtt pár percel értelmes ember nem indul el, még forgalmi körre sem! Ezt mint FIC-es nagyon komolyan szoktam kezelni, függetlenül attól, hogy ismerem a pilótát vagy sem. Sajnos mostanában nagyon sokan hatalmas sasnak képzelik magukat és konkrétan leszarják a napnyugtát! Lassan érdemes lenne elgondolkozni azon, hogy mi ér többet? A család, barátok, rokonok vagy egy "ez még belefér, ugyis ismerem a helyet repülés". Mint ember sajnálom Őt, de mint pilótát nem!
Miért nem lehet betartani a szabályokat? FPL? Felkészülés? Frekvenciák? TMA szektormagasságok?
Nem lehet azt gondolni, hogy "ez velem úgysem történhet meg"...sokan indultak így az utolsó repülésükre, csak Ők még nem tudták, hogy az lesz az utolsó... :-(
Erről annyit, hogy a hatóság saját bevallása szerint (mikrofonon kívül) még jó messze van az, hogy itt valaki is új szakszót kapjon.... Először talán (!) a nagygépesek, aztán a mezei CPL esek végül a PPL esek is sorra kerülnek. Az érdekes szerintem, hogy elvileg most már JAR szerint repülhetünk csak, holott a hatóság auditja csak jó esetben lesz meg jövőre. Egyik ismerősöm mondata jut eszembe: előbb megszületik a gyerek, majd ha ez megvolt, elháljuk a nászéjszakát....
haorp, a www.galatech.hu/pg oldalon a "Légtér, reptér gyorskereső" menüpontban van egy kis tematikus linkgyűjtemény. Feltettem ide a VFR Planner-t is. Megköszönném ha egyetértesz és küldenél egy pár soros ismertetőt amiben előnyös lenne a szerzőket is feltüntetni. kardospontistvankukacgalatechponthu
Ebben van valami, de a térképen ettől még kellene tudjál "mozogni" így vissza tudnál menni a meglévő országokhoz. Amúgy valami hasonlóra gyanakszom én is, ezért szerintem a map reset, ami pont Mo. fölé állítja majd a nézetet meg fogja oldani a problémát. Legalábbis remélem. Ha nem, akkor is megoldjuk... :)
A terkep dolog nalam is elofordult, nem elhet a monitor felbontasa miatt?? gondolok itt arra, hogy eleg nagy felbontasban nezem es nekem az az erzesem mintha a teljes ablakmeretnel annyira kitolodik a valos terkep hogy csak a feher resz latszik korulotte.
VFR Planner-el kapcsolatban: A térképek és minden egyéb saját magunk által rajzolt illetve programozott, amit olyan adatokból gyűjtöttünk össze, amelyek ingyenesen fellelhetők. A reptér térképeknek semmilyen lengyel vagy egyéb forrása nincs :) Egyszerű CorelDraw és Photoshop home-made termék és készülőben van a többi is. A térkép nézet a legtöbb embernek működik, egyelőre nem jöttem rá, hogy egy-két felhasználónál miért nem. Holnap vagy holnapután megjelenik egy új verzió, amiben lesz néhány új funkció, javítás, illetve egy map reset gomb. Remélem ez megoldja a problémát.
A navigálás a térképen:
duplaklikk: a kattintás helye lesz a középpont
jobb klikk a térképen: nagyítás vagy távolítás, a klikk helye lesz a közzéppont
Az egyes légtereket, domborzatot, stb a fenti menüben lehet ki-be kapcsolni.
A súlypont és felszállóhossz számításokhoz megadott adatok egy-egy repülőgép közelítő értékei, de nem effektív minden adott típusú repülőre, csak közelít.
Ezen számítások elvégzéséhez a POH alapján felviheted az Aircraft Editorban azon repülőgép adatait, amivel repülsz, és az pontos értéket fog neked adni.
A részletes leírásokat ezekhez és más funkciókhoz is később elkészítem, de jelenleg időhiánnyal küzdök.
A program célja valójában a VFR kisgépes repülés megkönnyítése hazánkban és a környéken :) ennek szerintem már megfelelt. További hibajavítások folyamatban. Bárkinek bármilyen ötlete van vagy hibát tapasztal az írja meg, mert ezeket folyamatosan javítom, implementálom a programba. Köszi!
Nálam sincs térkép, pedig kéne, ahogy amott a Pilóta szeretnék lenniben a készítő mondta, Csusztatni ugy tudod, ha valahova duplakatt, az lesz a közepe. De szerintem inkább ott kell erről beszélgetni, a FICnek ehhez sok köze nincs:)
Nekem különösen primitívnek tűnik a program, mert nálam nyoma sincs a screenshot-okon szereplő csicsás domborzatos térképeknek, egy magyar-szlovák-cseh vonalas katyvasszal indul a program, és ha a Zoom-innel ránagyítok, hogy legalább a vonalas részleteket lássam, akkor a kép bal felső sarka (az egyenlőre üres Csehország) marad ott és nem tudom, hogyan kellene csúsztatni, nincs mancs-szimbólum.
Ez egy igen érdekes kérdés. Ami reptérrajzuk most van (mind a 4 :-), az valami lengyel forrásból származik. Ugyanezek a lapok megvannak a 8 legnagyobb reptérre itthon is az eAIP-ben, de ennek a használata vajon hogyan jogszerű? Ha valaki megszerzi valahonnan ezeket a lapokat, használhatja ingyen, vagy valakinek fizetni kellene érte. Elvben ugye állami adat, a hatóság az adófizetők pénzén készíttette - de lehet, hogy csak szerintem :-)
A Maracskó-féle oldalakról nem is beszélve, mert az már teljesen üzleti alapon készült. A hungaryairport oldalon levőt tekinthetnénk közprédának, de azok nagyon kicsik és nehezen kalibrálhatók, mert nincs rajta koordinátamegírás.
Sokat tud ami nekem kell (kivéve pár repcsi, pl a Diamondok adatait, de belerakhato), kicst amerikai, mondjuk FAA flight planra nincs szukségem:), de persze a pici magyar reptereket nem ismeri, azokat fel kell vinni neki, amit persze lehet.
Légterek aktuálisak.
Navi log készitésére tök jó, azt használom rendszeresen, persze a frekiket kézzel odairva.
Nekem ágyúval verébre ettől még. 9.3.0.0-as van nekem.
nincs Ozim, van Mapsource-om, FliteStarom, PocketFMS, meg mittudomén még mi, de azok nekem agyuval verébre, viszont, ez a _még_ kezdetleges programocska, ha ismeri majd az összes repteret meg gyerekbetegségeit kinövi - teljesen szimpi nekem.
Hát ez még nagyon kezdetleges program, éppen arra jó, hogy A retérről eltervezz B reptérre. Viszont lelekes fiatalok a fejlesztők, mire megöregszenek, összszedhetik a hasonló meglevő programok leghasználhatóbb funkcióit. Inkább az a kérdés, hogy honnan vesznek megfelelő naprakész térképeket. Az viszont tetszik, hogy reptervkitöltés és súlypontszámítás máris van benne.
Igen, én is használtam. De csak azt tudja konvertálni, ami minden rendszerben közös. De a tékép-ernyőn mutatott szimbólumok, a szinezések, fillezések nem tartoznak ide, azt nehéz lenne kitalálni, hogy melyik Ozi vagy Fugawi piktogramnak van Garmin vagy Lowrance megfelelője, és mi a kódja. Ahhoz olyan széleskörű szabványosítás kellene, ami egyik gyártónak sem érdeke.
Van OziExplorered? Mert akkor elküldöm neked a még csak kezdetleges állapotban levő további segédfájlokat, és megmutatom, milyen kunsztokat lehet csinálni az Ozival
én valahonnan egy gpsbabel nevű progit töltöttem le, az mindent konvertál mindenre (bár nemtom milyen minőségben, én gpx, lowrance usr, meg kml között szoktam konvertálgatni utvonalakat, waypontokoat, azt jol tudja.)