A felsőbbrendűségi komplexus az a jelenség, amikor az szdsz-es (jobban mondvba kormánypárti értelmiségi holdudvar/politikus) úgy gondolja, hogy neki mindent szabad, mert szebb, jobb, és okosabb az ellenfelénél. Holott valójában nem az, csak jó ezzel megindokolni a dolgokat.
3. nos ugye a MB fele valtoztatasok csupan 3 evesek, tehat akik ebben a szellemben okitanak, meg csupan 3. osztalyba jarnak. ;) ne tulozz! 4. a modszerek sem MB tevekenysegenek eredmenye, korabban is voltak alternativ modszerek, n+1 fele tankonyv van etc.
2. az alternativ iskolák annak jönnek be, akikre éppen az illető módszer szabva van. Akire nincs, annak nehezen viselhető vagy nem profitál az előnyeiből. A tanár szülő akkor jár el helyesen, ha nem divatból, hanem azért iratja ilyenbe a gyerekét: mer jól ismeri mind őt, mind az iskola elvárásait/jellegét.
3. ez igaz, csakhogy MB nem liberális (szabadelvű), hanem szabados iskola rendszert honositott meg, ahol a gátlástalanságnak is bő teret enged minden szempontból.
4. létezik, de gyaorlatilag mintha nem is lenne, mivel sem a tanárok, sem az iskolák s főleg az OM sem tartja magát hozzá. nagyon szép a mószerek vesrsenyzetetése, csakhát a gyerekek/tanulók nem kisérleti egerek, akiknek a későbbi sorsa érdektelen. Velük nem szabad kisérletezgetni, mert a következmények gyakran helyrehozhatatlanak. Az oktatásban fokozottan érvényes az elv: járt utat járatlanért ne hagyj el!
vegigolvasva, bar egyre inkabb off, de a vita kedveert.
1. ez igaz, de a viselkedes alapjait akkor sem az iskolaban kell megtanulni. a szocializacio alapjait sokkal elobb meg kell adni. 2. az alternativ iskola nem kulonkepessegu gyerekeknek keszult es mukodik. a mai iskola rendszerben az a baj, hogy a gyereket kis beosztott felnottnek tekintik, pedig nem azok. valkami miatt a tanarok sivesen adjak alternativ iskolakba a gyerekuket, valamit tudhatnak. 3. a liberalis =/= anarchia, egy liberalis iskolaban is van ala-fole rendeltseg, csak a kulonbseg, hogy ezzel visszaelnek, avagy sem. egy gyerek is ember es akkent kell banni vele. 4. letezik a nat, az oktatas modja viszont igazan nem a miniszteriumi hataskor. a sokfele modszerek versenyezzenek egymassal.
Tekintve, hogy nem vagyok abban a helyzetben, hogy az elképzelésemet megvalósithassam, sem közvetlenül, sem közvetve, minek strapáljam magam?
Elfelejted, hogy az elmúlt 17 évből, a konzervativoknak csk 4+4 év jutottt, az is megszakitva. Az MDF ahogy más szektort sem, ezt sem művelte túl, amit szakmebereit elnézve, már akkor is lehetetlennek tartottam részükről. A fidesz elszámitotta magát, azt hitte, hogy a "lassú víz partot mos" stratégiával lassan de biztosan megfogja tudni reformálni, többek közt az oktatást is. Nos, nem volt rá ideje, mert rálicitált az mszp és óriási megdöbbenésükre a jónép ezt megkajálta! OV-nak jó félév kellett hogy a csalódásból úgy-ahogy feléledjen. Ha nem kezdők, akkor ezt a hibát nem követik el. Lám GyF nem is követte, ő a semmit is kivánatossá tudta tenni. Ezt is megette a jónép nagyrésze!
De hogy ne maradj bután, ha már olyan régóta vágyódsz válaszra, akkor tessék, mogyoróhéjban:
1. az iskola célja az életre való nevelés, úgy hogy a gyerek személyiségével (jó irányba forditva) együtt tudása, készségei is kialakuljanak és fejlődjenek képességei.
2. ezt nem lehet csak arra bizni, hogy mint a modern tyúkfarmokon bezárjuk az állatot valahova, enni/inni adunk neki és ő annyit eszik/iszik amennyit akar. Úgy is le lesz vágva. Az emberpalántát irányitani kell, a tudást képeségeinek (pl. felfogóképeségének, memoriájának és mobilitásának, fáradékonyságának) megfelelően adagolni és minél jobban bevésni. Elfogadom, hogy vannak egyedek - de kis számban, - akik önállóan is tudnak abrakolni, de erre lehet alternativ oktatást inditani, de nem lehet közoktatást alapozni.
3.az iskola nem egy demokratikus intézmény, a tanár és a diák még jogilag sem lehet egyenlő fél. Ennek erőltetése anarchizmushoz vezet. Fegyelem nélkül meg lehetelen a tanitási folyamatot biztositani.
4. szép dolog az öntudat, de a tanuló ne akarja eldönteni, hogy mit akar megtanulni és hogy neki mire lesz szüksége, hanem majd felnőttként bőven lessz arra alkalma, hogy azt használjon fel tudásából amit csak akar. De ami nincs ahhoz nem lehet hozzányúlni! S senkiről sem lehet megjósolni, hogy mire lesz szüksége 10-20 év múlva.
No ezekben és még jó sokban (nem akarnék kiskátét irni róla most) gyökeresen különbözik a véleményem/szemléletem a MB által képviseltől. Csak mig én jópár évtizeden keresztül meggyőződtem a gyakorlatban - és minden lehető szinten (-gyógypedagógia) hogy az amit vallok az eredményes is, MB nem lévén pedagógus, mégis minek alapján állitja azt amit? Ja, hogy vannak munkatársai, csakhát madarat tolláról....
hurra. tehat a problema adott es felismert, akkor vita mar csak abban kozottunk, hogy te erre valami konzervativ valaszt adnal -amit viszont nem ismerunk, merthogy a konzervativ partok nem igen probaltak megoldast talalni erre, Magyar Balint viszont egy liberalis valaszt adott, amit te nem azert nem fogadsz el, mert nem szukseges, hanem a megoldasat maskent latod. amit, szogezzunk le, te sem fejtettel ki, hogy hogyan.
primavisnak egyebkent eleg reszletesen kifejtettem ezt, talan te is emlekezhetsz ra.
1. nincs keretkövetelmény, hogy mit kell tudjon egy 4,8,12 osztályt végzett nebuló.
2. alkalmatlan tanerők mennyiséggel tudják csak kompenzálni a minőségi hiányokat.
3. igen, mivel a tanerők sem szerettek szóban felelni/vizsgázni, s mivel jegyet adni is könnyebb rögtönzésekre vagy tesztekre, mindig a könnyebb utat választják!
Egyetemen közelezővé tenném a szóbeli megmérettetést a vizsgán. lehet mellette irásbeli is, de a szóbelit ne lehessen elkerülni.
Kollegák mindig zokon vették, amikor azt állitottam, hogy az a tanár nem szeret szóbeliztetni, aki bár megköveteli akár szószerint a jegyzetét/könyvét, de jómaga nem tudja! Ez pedig nem fair play a diákkal szemben! Szóbelinél egyikük sem puskázhat és a tanár is rajtacsiphető, ha nem tud valamit vagy tévesen tudja. No ezt nem merik felvállalni sokan. (képzeld el azt a tanárt, aki taxonómiát tanit és megköveteli a rengeteg latin elnevezést, de a rosszul mondottakat nem javitja ki, mivel észre sem veszi!, vagy a kémia/fizika tanárt, aki a képletben nem veszi észre a hibát). Ennek viszont a hátulütője, hogy akár némán is kijárhatja valaki az iskoláit illetve az egyetemet (kis tulzással). De akkor mikor tanul meg érthetően és élvezhetően beszélni?
ha nem vetted volna eszre, a mai gyerekekbe olyan informaciokat probalnak begyomoszkolni, ami sokszorosan meghaladja a kepessegeiket. es kozben eppen az altalad emlegetett irni olvasni szamolni jellegu tudasok vesznek el.
igen, en ugy gondolom, hogyha nem olyan eroltetett tempoban oktatjak a gyerekeket, akkor jobban megtanulnak irni es olvasni. ha nincs lehetoseg a butanak beskatulyazott gyereket lepattintani az elso evekben, ha hozzajuk kell igazitani az elso evek tempojat, akkor alaposabb lesz az alapozas, akkor a 8. vegere inkabb lesznek hasznosithato alapfogalmaik. etc.
sot en tovabbmennek, a jelenlegi adopapirok kitoltesere trenirozas helyett visszahoznam a feleltetes intezmenyet, mert tragedia, hogy a munkafuzet toltogetes mellett mennyire elfelejtettek osszefugoen beszelni a gyerekek.
Nevelni igen otthon, csakhogy Vekedry meg Ranschburg marhaságainak köszönhetően a Nők Lapjában és más kismamák által olvasott/nézett médiában már évtizedek óta elnevelik a gyerekeket és csodálkoznak rajta, hogy fegyelmezhetetlenek. Így kerülnek óvodába majd iskolába, ahol jórészt csak a fizetésért tevélkenykedő, alkalmatlan tanerők hada tovább rontja őket. Ráadásul a naygcsaládok megszüntével, felbomlásával, a szülők jóformán csak este találkoznak csemetéikkel, s rendszerint fáradtak vagy lusták még a neveléssel is foglalkozni. Úgy nem lehet szép kertet létesiteni, ha nem gondozzuk azt!
Mégis mi változik meg az új oktatási rendszerben?
1. fog tudni minden 4-ket végzett gyerek folyékonyan irni/olvasni/számolni? Érteni fogja a leirt vagy elmondott szöveget? Fog tudni fogalmazni? Fogalma lesz a helyesirásról?
2. a 8-ikat végzett gyereknek lesznek hasznositható alapfogalmai azokból a tantárgakból amelyeket tanult? Fogja tudni, hogy milyen képeséei vannak és azok milyen pályára teszik alkalmassá?
3. az éretségizettek egy használható alapmüveltséggel lépnek e ki az életbe? Tudják e mik szeretnének lenni és meg vannak e hozzá az adottságaik?
4. lehet e Mo-on 8 vagy 10 vagy 12 osztályos iskolázottsággal a képeségeknek és a társadalmi elvárásoknak megfelelően szakmát tanulni mags szinten? Hol és hogyan? Miért van egyre nagyobb hiány szakképzett fizikai dolgozókból?
5. hogyan akar segiteni az új rendszer a 30-40 éve folyó tanári alulképzésen? A bolognai rendszer hogyan tud a mesterképzés révén katedrára alkalmas és jól képzett tanerőket kitermelni? (hiszen alkalmassági szürést ez sem vesz számitásba!). stb, stb, stb
Az iskola és a korház alakosságért van és nem foritva! Minimális a nyereség (ha van) abból, ha megszüntetjük az oktatást és betegápolást a szülőflauban/kerületben helyekre hivatkozva, mivel - az ingatlanok értékesditésn kivül - a távlati kár sokkal de sokkal nagyobb- de az okozói ki tudja, hol lesznek már!
A bürokratikus, csupán közgazdász szemlélet nem jár együtt sehol a világon a szociális érzékenységgel. Kizárólag a "sikeres" emberek érdekeit veszi figyelembe. A többi meg felfordulhat tőlük.
alapveto kulonbozosegunk egyik kulcspontja, hogy nevelni otthon kell a gyereket, nem az iskolaban. ott oktatni kell. a felanalfabetak, azok meg sajnos az elmult 30 ev iskolarendszerenek az eredmenye. ami eppen emiatt volt valtoztatasra erett.
Vekerdy jó lett volna ha meg sem születik, amennyit ártott haverjeivel együtt a magyar gyerekek nevelésében és oktatásának tekintetében! Ettől van annyi elnevelt gyerek - utcán/üzletekben/buszon üvöltöző csemete, akit a szégyenkező anyuka nem tud/mer pontra tenni, nem lehet buktatni ott ahol egyetlen értelme van: 1 osztályban, rosszul tanitó, rossz tanrendet görcsösen betartó, alkalmatlan tanerők térnyerése, rendeletileg fegyelmezhetetlen nebulók, érettségizett félanalfabéták generációi, képességek és hajlamoknélküli egyetemisták inváziójaa főiskolai oktatásban, a mindentéren elharapozó alulmüveltség kultusza.
1. nem állitottam, hogy az mdf nem sáros benne, de olvasd megint el a saját médiátokat, hogy miket irt annak idején az mdf-ről és általában a konzervativnak tartott jobboldali konglomerátumról! Ugyanis a törésvonalak igen egyszerüek voltak: baoldal+ ultrabal csirája - liberálisok - jobboldal számtalan pártja/pártocskája
2. fene nagy érdem, már csak mai helyzete miatt. Persze, mivel nektek az ország érdeke fityiszt sem számitott már akkor sem, pártocskává zülve, egyetlen esélyeteket képezte a hatalomhoz vezető uton. Ergo a választási lehetősegetek az ország érdke és a sajátotoké közt húzódott! Kupecpárt valtatok/vagytok/lesztek! Eladnátok a születiket is a hatalomért/pénzért cserébe! Persze, a htalomvágy mellett ott motoszkált bennetek a gyülölet is a sikeresebben alakuló egykori kisinas ellenében is. Ami a '98-as győzelmük után paranojába ment át részetektől! Azóta OV és a fidesz a sátán földi helytartói a szemetekben.
3.-4: mitől érdem az amit felsoroltam? Hiszen csak romok maradtak áldásos tevékenységetek után minden területen! Ha szerinted pozitivum az hogy 5-8-kos gyerekenek újra kell tanitani az ABC-t és az 1x1-et, hogy az iskolák gyerekmegőrzővé alakultak, hogy tönkrevágtátok teljesen a tanárképzést és a szakképzést, hogy megszünt a Rajkó zenekar és halódnak a müvészeti intézmények, Operaháztól együtt, hogy az MTA és intézetei, a K/F egyre kevesebb pénzből kell megéljen, hogy a fiatal posztdoktoroknak nincs állás MO-on, hogy soirra megszünnek a pályázatok és az OTKA döglődik, a korházak összevonása és az ingatlanok elkótyavetélése, az egész áttekintehetelen "reform", stb, stb + Kóka sulinetes, kakaóbiztos és vizitdikas automatái, a vasuti szárnyvonalak autóbusz helyettesitáésnélküli megszüntetései, stb, stb., mitől pozitiv eredmények ....
3. meselj mar, mitol van szerinted az oktatasugy szetverve? a behozott valtoztatasok zomeben a Vekerdy altal javasoltaknak megfeleloen tortentek, amiben tortenetesen viszonylag szakmai konszenzus volt. hogy ezt te nem igy elted meg, az azt kell hogy mondjam, a te fals latasmodod.
es tortenetesen, hogy a korhazi agyszamokban vilagelsok vagyunk, es ezen valtoztatni kell, szinten tudott dolog. hogy az eu finanszirozasa nem megfelelo, az is tudott. ha ez szamodra ilyen modon megfelelo, az leginkabbis a feltudast jellemzi.
Egyetértek veled, és nagyon lényegesnek is tartom az általad leírt szempontot:
"egy kovetkezetesen tartott es a napi politika oltaran nem felaldozott eszmerendszer, ugy gondolom, hogy megbizhatosagot sugall. marpedig a magyar politikabol jelenleg eppen ez hianyzik. es nagyjabol ez az mdf egyetlen pozitivuma, amit a mai kozelet fele uzen."
A régi liberálisokat fogja sztem az szdsz elveszíteni Kókával, aki újakat viszont nem fog tudni megszólítani. Sajnos.
1) 1990 után nem az SZDSZ kezelte ellenségesen az MDF-et, hanem fordítva: az MDF - Csurka István alelnökletével - az SZDSZ-t. 2) Az MSZP "kihozatala" a karanténból helyes volt. Ez az SZDSZ egyik érdeme. 3-4.) No, ezt már minősíteni sem kell. Az SZDSZ érdemeit hibáknak, sőt bűnöknek beállítani - agymosottság.
Az igazság mindig középen van! Nem is tartom azt, hogy minden rossznak ami a rendszerváltás óta történt Mo-on azt a szdesz kontójára kellene irni. De:
1.a rendszerváltáskor ellenségként már a konzervativokat kezelte, akik a sját hibáik, valamint a minden oldalról jövő szoritás miatt rontottak el rengeteg dolgot. Ha a szdesz túl tudot volna lépni vereségén és ellenérzésein s segitette volna az mdf-et a valós változtatások végraehajtásában (2/3-os többséggel bármit megtehettek volna együtt!) akkor most nem itt állnánk! Ehelyett segitett az mdf hibáin felnőni az mszp-nek.
2. ráadásul koalába állva velük, legitimálta őket nyugat előtt, a jobboldra meg ráhúzták a haladésellenes, a Hortyh rendszert visszaállitanfdó akaró konzervativ, náci-nyilsapárti, antiszemita cimkét! Ebben a ballib média "érdemei" elévülhetelnenek. Sikeres árokásás volt!
3. MB-nak siekrült tönkretennie az oktatásügyet, most ML az egészségüggyel tezi ugyanazt. KJ kizárólag a multiknak kedvező gazdaságpolitikát folytat, tönkreteszi a K/F fejlődési lehetőségeit hosszú távra nézve Görgey és Bozóki szétverték a kultúrális intézmményeket, a saját klienturájukat támogatva csak. Persányi tevékenysége gyakorlatilag értkelhetetlen. KG mint belügyminiszter majd mint pártelnők, azt a benyomást keltette, mintha a Köztársasági térről kapta volna az utassitásokat.
4. a szdesz utóbbi 15 éves tevékenysége a liberális szót/fogalmat szitokszóvá változtatta és az emberek többsége menekül attól, hogy valaki ilyennek találja nevezni. gyakorlatilag alig létezik a liberális elvekkel tistában levő személy - pár elvakulton kivül - aki az szdsz-t liberális pártként, a liberalizmus hazai zéászlóvivőjeként isemrné el.
a felsoroltakban egyaltalan nincs igazad. ha bune van az szdsznek, hogy hagyta, hogy az eu reform ilyen mertekben felpuhuljon. ezert orok hala mindazoknak, akik haszonelvezoi a jelenlegi kicsit hugyszagu, amde langymeleg pocsolyanak, amit ma magyar egeszsegugynek nevezunk. es mindazoknak, akiknek semmi sem draga, ha protestalni lehet egy szdsz javaslat ellen. beleertve az oktatasugyet is.
Minden józan ember, aki kicsit tájékozott az illető egyén eddigi karrierjéről, aki ismeri miniszteri tevékenységét és legalább egyszer hallotta beszélni, pont ezen a véleményen van ( nagyon sok szadesz pártag és szimpatizáns is!), anélkül, hogy valaha is olvasna MN-tet.
De gustibus... aki ezt a fertelmes förmedvényt jó cikknek nézi, hasonló mint az irója. Vaj mi az ára annak, hogy ez a gennyes kelés ami Mo- testén virit, fennmaradhatott, ahogy ez az alak lelkendezve irja? Nos, az a helyzet, amiben ma Mo-van és az amit az oktatás, kultúra és kutatás/fejlesztés valamint egészségügy szétverésében rovásukra irható, azt évtizedek alatt lehet csak rendbehozni! Lelkendezhetsz, lelked rajta!
Hát igen, lassan már ott tartunk, hogy Kóka János a felelős Magyarország és az SZDSZ minden kudarcáért, de attól ez még nem lesz igaz. Fodor már akkor miniszter és az MSZP-vel való stratégiai szövetség híve volt, amikor Kóka még az iskolapadot koptatta. Ő indult el Demszkyvel szemben is, aki távolodni akart az MSZP-től. Most a kampánystábja viszont megpróbálja Kókát lefesteni az MSZP emberének, őt magát meg az önállóság zálogának.
Ne írjuk már át a történelmet, mert azzal hatékonyabb az elnöki kampány!
Erdő Péter cáfolja, hogy rendszeresen találkozna Kóka Jánossal
2007. március 28. 11:10
Az érseki hivatal közleménye szerint Erdő Péter csak egyszer találkozott a miniszterrel, "jelentős idővel ezelőtt".
Az Esztergom-Budapesti Főegyházmegyei Hivatal az alábbiak közlésére kérte lapunkat szerdai cikkünk kapcsán:
<!--
var uniq=Math.round(Math.random()*100000000);
document.write('');
// billboard banner
var oldBillboardHeight = 60;
var oldBillboardWidth = 0;
setTimeout("setBillboardHeight()", 1000);
var i = 0;
function setBillboardHeight() {
h = getobj("billboardbanner_innerside").offsetHeight;
if (h == 0) h = getobj("billboardbanner_innerside").clientHeight;
o = getobj("billboardbanner");
if (h > oldBillboardHeight) {
o.style.height = h + "px";
oldBillboardHeight = h;
}
w = getobj("billboardbanner_innerside").offsetWidth;
if (w != oldBillboardWidth) {
ww = parseInt(getobj("billboardbanner").offsetWidth);
getobj("billboardbanner_innerside").style.left = parseInt((ww - w) / 2) + "px";
oldBillboardWidth = w;
}
setTimeout("setBillboardHeight()", 1000);
}
//-->
<!--
var ord=Math.round(Math.random()*100000000);
document.write('');
//-->
"A Hírszerző 2007. március 28-án megjelent 'A katolikus egyházhoz
közelítené Kóka az SZDSZ-t' című írása alcímében ez áll: 'Rendszeresen egyeztet Erdő Péterrel a pártelnökjelölt', a cikken belül pedig idézetként az 'időről időre le szoktunk ülni' kifejezés szerepel. Hivatalunk közli: Kóka János miniszter urat hivatalának kérésére Erdő Péter bíboros úr jelentős idővel ezelőtt egy ízben fogadta. Köztük rendszeres egyeztetés nem folyik". (Hírszerző)
Kóka János arra alkalmasabb, hogy az ő, illetve általa a régi gárda vezetésével az SZDSZ, végleg és visszavonhatatlanul lehorgonyozva az MSZP mellett, teljesen elsorvadjon.
s nem az ő lelkükön szárad, hogy a megálmodott modern Magyarország ügye félresiklani látszik.
Fene tudja. Az viszont már határozottan az ő lelkükön szárad, hogy Magyarországon megszűnt a liberális pólus. Ha benyomják Kókát az elnöki székbe, akkor a liberális párt maradékának megszűnése is az ő lelkükön fog száradni.