A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"(Ez pedig már full OFF, de azoknak az új arrivás MAN-eknek egyéb pillanatnyi agymenései is vannak, például hiába padlózza az ember, nem megy, máskor meg úgy meglódul, mintha seggberúgták volna. De ezek "bug"-ok, kétlem, hogy direkt lennének ilyenek)."
...és még sorolhatnánk napestig az "apró" bug-okat... vagy kontakthibákat a műszerfalon... vagy a fene tudja, miért nem nyílik az ajtó, vagy "akad be" a parkfék, pedig már háromszor is rányomtam a gombra...
Nekem azzal se lenne gondom, de használt busz beszerzés nagyon kevés van — mondhatni csak óbudán meg Délpesten a 20db Citaro, márpedig az FJX-FKU-MFW szívfájdalom nélkül repülhetne a Fefébe. És gyanítom reális esélye nincs, hogy selejtezésre kerüljenek.
Az lehet, hogy a jelenlegi flotta nagy részében is megvannak ezek a hibák, csak akkor nem értem, hogy mi ez a vágyakozás egy olyan busz iránt, ami ezeknél semmivel nem jobb... Ha már használt, akkor inkább az SKN Merci, azok tényleg jók.
Amit leírtál, az az FJX-FKU-FLR Volvokra is igaz egytől egyig, de sok Conectonál is megvan a karácsonyfa. Attól hogy leragasztjuk fekete szigszalaggal a hibajelzőt, nincs megjavítva, csak Te nem látod az utastérnől.
Ez általában nem a busz és a gyártó hibája, hanem aki nem tartja karban.
Kelenföldön úgy javították anno a hibákat, hogy kikötötték pl a becsuklásgátlót. Ez mondjuk egy minőségi autöbusznál nem opció, mert az nem fog elindulni.
Én a RIW-876 és 879-et vittem ki Bukarest mellé. Mindkettőben kémyelmes volt az ülés. Volt egy rossz üléses kocsi, de azt egy magas, kigyúrt kolléga vitte direkt.
Az FLR-MHK és Ikarus 280/435-ösöknél is volt nagyon sok rosszul beépített ülés, de egyes FLR-eknél a mai napig megvan az általad említett probléma. Anno 20 éve, amikor a 99-esen kezdtem a pályafutásomat, az esetek 80%-ban IFA ülés volt, amit sehova nem lehetett állítani. Akkor tettem a hátam mögé párnát vagy hátizsákot pl.
Amúgy a túl magas ülés a kifordítható köztes elem miatt magas. Beírtuk a könyvbe és kiszedték.
A busz rugózása talán a Volvo7900 és 7900A Hybrid kocsik rugózásával volt egyenértékű.
A szintezéssel játszani kellett, de sok FJX-FKU a mai napig is hozza ezt a színvonalat.
Ja, karácsonyfa a műszerfalon, a vezetőülésről a legalacsonyabb pozícióba állítva még én is alig értem el a pedálokat (nem tudom ezt te hogy oldottad meg, buffalóban? :)) abban tapasztaltam először és azóta is utoljára, hogy random módon működjön a kézifék, valamelyiknek a padlóján át ki tudtam nézni az útra, a szintezés is szar volt, így néha a rugózás a 0-val volt egyenértékű, a zöld tetejű szélvédőn át a jobb tükörből kb semmit nem lehetett látni sötétben, különféle ajtóhibák, lomhák voltak, a méretük és az alacsony hasmagasságuk miatt rendkívül oda kellett figyelni mindenhol, és még hosszan lehetne sorolni a hibáikat, egyáltalán nem kár értük. Élményt nyújtottak, igaz meglehetősen rossz élményt :P
Szerintem nagyon kényelmes dolog, igaz, be kell kalkulálni a lassításoknál, hogy mikor engedd el a gázpedált.
Jézusom, ennyi év tapasztalattal azért legalább te ne írj már ilyeneket...
Egy valamirevaló buszsofőr előrelátóan vezet, ebben az is benne van, hogy hagyja gurulni a buszt ahol csak lehet, mert az üzemanyagfogyasztás és a károsanyagkibocsátás így lesz a legjobb, a kényelmi faktorról nem is beszélve. Na most az állandóan bekapcsolt retarder pont ez ellen dolgozik; sok minden hülyeséget láttam már életem során, de azt azért el nem tudtam volna képzelni, hogy valaki tényleg így vezet...
Mint ahogy az is nonszensz, hogy magyarázni kelljen az öt fokozat értelmét: lejtőn lefelé gurulva hogyne lenne értelme növelni vagy éppen visszavenni a fékerőt? De akinek ez bonyi, az ráküldheti egy gombnyomással a maximálisat (vagy ugyanazzal a gombbal vissza is veheti).
(Ez pedig már full OFF, de azoknak az új arrivás MAN-eknek egyéb pillanatnyi agymenései is vannak, például hiába padlózza az ember, nem megy, máskor meg úgy meglódul, mintha seggberúgták volna. De ezek "bug"-ok, kétlem, hogy direkt lennének ilyenek).
De én szerintem azért ninca érezhető fékhatás a ZF Ecolife esetében, mert alacsony fordulatszámon alacsony a fogyasztás.
Retarder bekapcsolásakor nem vált visszabfokozatot, mint a Voith váltó — hanem lemegy a fordulatszám mondjuk 1100-as tartományig és utána vált csak vissza.
Sajnos az AADI/AADR Conectokban is már 5 fokozatú a kézi retarder, ami sok, de teljesen pontosan úgy történik, ahogy leírtad. Logikai jel szerint van retarder, viszont fékhatás nem párosul hozzá.
Ezerszer jobban oda kell figyelni a fékezésre és az egész busz vezetésére alle zusammen, mint pl.egy Volvonál.
Ott ugyan nincs kézi retarder, de ha rálépek a fékpedálra, 99%-ban az a fékhatás jön létre, amire számít az ember. Conecto esetében pedig ahogy a computer szerint jó, ha a körülmények ideálisak.
Akkor oda egy betétjárat kell az 5-ösnek a pesti szakasz valamelyik részéről a Széll Kálmàn térig. Semmi értelme visszatenni a 178-ast a Rákoczira, hogy utána ott is üresen szaladgàljon megint. Max még az lehet megoldás, mint a Lánchíd felújítása idején, hogy a Március 15. térnél hajt fel/jön le az Erzsèbet hídra/hídról, és így segít be az 5-ösnek.
Én viszont pont a fokozatmentesen állítható retarder miatt szerettem a MAN -t. Pöckölgettem lefelé, vagy felfelé, illetve a kar végén lévő gombbal vagy a legerősebb fokozatot tudtam rányomni, vagy hirtelen kikapcsolni az egészet. Nálam mondjuk természetes az -lehet, egyéni idiótaság- hogy fékezésre/megállásra, vagy gyorsításra kikapcsol a retarder, én úgy vélem, ez a normális működése. De ilyen "split"-et, hogy "nincs semmilyen fék" sose tapasztaltam. Egyszerűen imádtam velük dolgozni, többek közt pont a retarder sajátossága miatt. Ugyan kb. csak két-három hétig használtuk Óbudán a RIW -ket, de nem sértődtem volna meg, ha tovább is maradnak. Annak ellenére, hogy kissé szakadtak voltak, és az ajtóvezérlésüket "szokni kellett", nagyon kezes, könnyen vezethető, jó kocsik voltak. Amelyikben meg jól üzemelt a kályha, az kb szauna volt a teljes szekrényben végigmenő vonalradiátorok, a gkv katedra, és az ülések alatt lévő kis fukerek által, meg a tetősisakból befúvott meleg levegő miatt -nem hiába norvég piacra készültek. Negatív volt a dupla üléssorok miatti lassú utascsere, ellenben az utasok nagyon szerették a puha párnázatú kényelmes üléseket.
Beállíthatod a kézi retardert három fokozatban, amíg nyomod a gázpedált, nincs jelentősége, de mint funkció, megmarad. Ahogy elengeded a gázpedált, automatikusan fékezni kezd a beállított erősségnek megfelelően. Szerintem nagyon kényelmes dolog, igaz, be kell kalkulálni a lassításoknál, hogy mikor engedd el a gázpedált.
Ezzel ellentétben az MAN Lions's City retarder csak "egylövetű", elengedett gázpedálnál ugyan öt fokozatban állíthatod a fékerőt (minek?), de megálláskor, vagy újbóli gázadáskor az egész törlődik, a következő ciklusban újra be kell(ene) állítani. (A tapasztalatok szerint sokszor a fékpedál működtetésére is "kimarad" a retarder, és mivel az EBS rendszer számol vele (a logikai jel megjelenik, de a fékerő nem), elég "érdekes" lassításokat lehet így elvégezni a járművel. Gyakorlatilag azt érzed, hogy nincs semmilyen fék...)
(Ahogy olvasom, értelmezem a hozzászólásokat, itt néhányan úgy vélik, hogy a bekapcsolt kézi retarder - Mercedes esetén - akkor is fékez, ha nyomom a gázpedált. Ez természetesen nem igaz, nem "küzd" a gép saját maga ellen...)
Pedig az 5-ös mellé nagyon kéne valami az Attila útra, főleg a Dózsa György tér és a pesti oldal közé (sokáig rendszeresen jártam vele, a Szarvas tér-Dózsa G. téren elég nagy az utaslépcső, a régi 178 legalább enyhíteni tudott rajta.
A 178-asról hallottam olyat, hogy a Naphegy-Gyöngyösi között akarják járatni mint, ahogy az pár éve is történt. Egyébként a 105-ösnek besegíteni jó lenne a 178. Jelen pillanatban szerintem nincs sok értelme, mert nem igazán van kihasználva.
Azért én a 15-ös déli szakaszán általában nem azokat látom akik ap. villamos helyett választják henm azokat akik nem akarnak átszállni Duna-part Kálvin tér vagy Kálvin tér - Duna-part viszonylatokban.
:D Ne adj ötleteket.De pl egy 22-39-9-262 összevonás jó lenne.Lehetne 22399262-es az egyszerűség kedvéért.Munkanapokon csuklóssal, csúcsban 2 percenkét,azonkivül 4,hajnalban 21 óra után 6,hétvégén egész nap 10 percenként.Hatalmas igény lenne rá,már csak a tartózkodót kell felszámolni budakeszin hogy teljesen jó legyen.Váltani meg mondjuk az Orion megállóban kéne.(ha meg van még).
Az MAN-ben középállású a retarder kézi kapcsolója. Ha magad felé húzod, bekapcsol az egyes fokozat és visszaáll középállásba. Mégegyszer magad felé húzod, 2-es fokozat, erősebb lesz a retarder hatásfoka.
Ha az ellenkező irányban "feltolod", akkor visszakapcsol 2->1-es fokozatba.
Ott nem tudod bekapcsolva hagyni, mert automatikusan kikapcsol megálláskor.
Ezek súlyos vezetéstechnikai hibák, nem a busz hiányossága... Én nem vezettem még olyan buszt, amiben visszaugrott volna a retarder karja automatikusan, de akinek nem tűnik fel maximum néhány 10 méter után, hogy véletlenül be van húzva, annak inkább áramot kellene vezetni, nem buszt. Azokról nem is beszélve, akik direkt direkt mennek úgy, bár ilyet se láttam még. Amúgy ez csak egy kényelmi funkció, de akinek feladja a leckét a használata, az tapossa csak a fékpedált, akkor is bekapcsol a retarder automatikusan.