Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Látod milyen egyszerű ez? Kint a tábla, tehát az útról letérni tilos. Az úton menni meg nem az, ha van rendszámod, vizsgád, biztosításod stb... És az út burkolatának milyensége ( aszfalt, beton, murva, föld stb.) továbbra sem számít ( 1/1975. (II. 5.) . Így továbbra is értelmezhetetlen az "erdőben tilos quadozni" fogalom. Az erdőn átvezető, tiltó táblával el nem látott föld-murva vagy betonútról, az ERDŐBE LETÉRNI szigorúan tilos - na ez már közelebb jár az igazsághoz.
És amíg nem látják el kedves honatyáink, ill. végrehajtó szerveik rendszámmal a quadkat az országban, addig a szabályos ÁTVEZETŐ UTAKON LESZ TILOS menniük a quadosoknak, ergo A-ból B-be az erdőkön keresztül fognak eljutni. Nem feltétlenül azért mert fajparasztok, hanem mert szabadon választanak a két kb. egyforma mértékű büntetés közül. Ha az egyik formáját a közlekedésnek legálissá tennék, a másik megszűnne. Ez ilyen egyszerű.
Nemzeti parkjaink mindegyikén megy át számos közforgalmú út, amik egy részén feltüntetik, hogy a területnek milyen a védelmi státusza. Mi a problémád ezzel, ne menj fel a Szalajkáig, hanem menj el a 33-ason , ott is látni fogod..Sajnos még sem vicceltél, ezt szeretem benneteket.
lazításként keresd ki az erdőtörvény szerint hol lehet az erdőben engedély nélkül közlekedni, és milyen módon? Forrásod van, de ha nincs meg a többi paragrafusod adok linket.
Mivel vernélek át? És miért akarnálak? A képen látható jármű tulajdonosa TANÁCSTALAN VOLT , ezért készült a fénykép.
Ahogy itt osztják az észt (mármint SZIGORÚAN elméleti síkon) azt gondoltam hogy a valós, gyakorlati alkalmazásról, az életben előforduló szerepükről is ugyanolyan karakán és határozott lesz a véleményezés majd. Ennyi a rövid története a fotónak, de mindegy is. A lényeg hogy a pilóta az életben ugyanilyen tanácstalan volt, mint most itt a híres egybegyültek - és azt gondolván hogy ha nem tudja, akkor nem is vonatkozik rá, és gondolkodás nélkül behajtott a területre a gépjárművel. T.védelmi őr/rendőr nem volt a helyszínen, feljelentés nem született, itt a vége, fuss el véle!
...ha egyéb jogszabályi akadálya nincs , vagy rendelkezik a szükséges és előírt engedélyekkel, akkor továbbmehet!...
Milyen terelés már ez ? Milyen "jogszabályi akadályra" gondolsz ? Hogy az útra le van szórva 500 darab Btk. kötve-fűzve, és akadályt képez ?! És milyen "engedély" is kellene szerinted erre a helyzetre - tán vezetői ?
Szóval továbbra is: egy valós kép (Te is ezt látnád az adott területen járva) közút, jármű, és ez a kép amit látsz. Meg kell álni és visszafordulni, vagy mintha ott se lenne, külön kérdés/engedély nélkül tovább, hiszen NEM VONATKOZIK rám ?
Ja bónusz pontért, és egy tábla Tibi csokiért ( lényeges lehet ) : ki látta már ezt, ill. ki tudja hol készült ?
77. § (1) Az erdőterületen, valamint az erdészeti magánúton való közlekedésre a KRESZ szabályokat e törvényben foglalt kiegészítésekkel kell alkalmazni.
Lassan írom: ha egyéb jogszabályi akadálya nincs , vagy rendelkezik a szükséges és előírt engedélyekkel, akkor továbbmehet! Ugyanis vannak magasabb rendű jogszabályok mint a KRESZ. A jogosítványnak régen feltétele volt az írni olvasni tudás, ez mikor szűnt meg?
Senki nem kérdezte a pörkölt készítés fortélyait - járművek adott területre való behajtásáról/be nem hajtásáról szól a vita, és ennek a törvényi/törvényalkalmazási feltételeiről.
Szóval: ember, gépen, úton, táblával. Megáll vagy továbbmegy ? Továbbra is adott a kérdés.
védett területek látogathatóságáról továbbra sem a KRESZ rendelkezik!
Sőt a KRESZ nem tartalmazza a pacalpörköltkészítés fortélyait sem! Ha nem hiszed egyszer érdemes lenne elolvasnod! A KRESZ-en kívül számos törvény, jogszabály létezik. Gondolom ez most sokkszerű meglepetésként ért!
Jó lenne, ha a topik visszatérne egy normális kerékvágásba, akkor nem kell visszatéríteni. A személyeskedést pedig nem célszerű folytatni, a nyelvészkedést sem, mert kvád őseim vére előtör belőlem. Áthidaló megoldásként tőlem leporolhatjátok a KRAKA nevet is.
aha, a szomszéd virágágyását meg ugye nem tiltja tábla. Kristálytiszta kvados logika!
"tilos behajtani mert ezt jelezni kell." Szóval még sme ismered fel tábla nélkül az erdőt?
Szerinted a kvadosok miatt tényleg kell az "erdőszéle" tábla? Végül is te jobban ismered a sajátjaitokat. Ha tulzott elvárás fejben tartani hogy erdőbe csak engedéllyel vagy az arra kijelölt úton, akkor jelezzétek!
Nem meglepő a történet. 100 intézkedésből talán ha egy olyan a rendőrök részéről is, ami VALÓBAN a mi biztonságosabb közlekedésünket szolgálja.
Példa :
Nyílt főút, de borzasztó nyomvályús, letört padkával, de persze 90 a max. ettől még. Túlléptem az értéket, de 10%-on belül így a papírok ellenőrzése után távozhattam, büntetés nélkül.
Eltelt három hónap, az utat TELJESEN felújították, felcsíkozták, talán csak a padka festése, és legfelső murvás rétegének feltöltése volt vissza. Jó lusta Magyar módra az Útépítés/40-es korlátozó kint felejtve. A sofőr UGYANÚGY 100 környékén futott bele a trafiba mint én anno, ( immár biztonságosabb, szélesebb, nem nyomvályús úton!) , értékelték is a mutatványát egy ötszámjegyű összeggel ( MA MÁR HATJEGYŰVEL ÉRTÉKELNÉK? ) mert az ugye közlekedés-biztonságilag helyes...
Szóval az életveszélyes, ótvar úton nyugodtan száguldozz, ha kész van, akkor szigorúan 40, különben jön a csekk! :-(((