A The West Wing/Az elnök emberei agya, Aaron Sorkin új sorozata egy tévéműsor háttérembereiről régről ismerős arcokkal, pergő párbeszédekkel és a szokott minőségben.
A WW 7. jön a jövő év elejétől az RTL-n, csak végigvetítik már a sorozatot, ha eddig megérte nekik, ugyan csak éjszaka, de leadni. A S60 meg nyilván Matthew Perry miatt ér meg egy próbálkozást az HBO-nak, csak azt nem tudom, hogy megvárják, meg kell-e várniuk, amíg odaát lefut az évad, vagy elkezdhetik korábban is...
Azzal kapcsolatban, hogy a mostani sorozatban nincsenek olyan nagy színészek mint a West Wingben,
vitatkozom.
Mint már korábban említettem Sorkin tárgyal további volt winges színészekkel.
Mellesleg olyan, a magyar nézők számára nem/kevésbé ismert színészeket alkalmaz, akik viszont az USA-ban ismerteke és kedveltek, és vannak persze újak is.
Ha belegondolunk abba, hogy a West Wing amikor elkezdődött a tv nézők 95 % nem ismerte Bradley Whitfordot, Dulé Hillt, Richard Schiffet, Alison Janellyt.
Összesen két ismertebb tv-s színész volt Martin Sheen és John Spancer, mert habár fantasztikus színésznő Stockhard Chaning, őt sem a tv-ből ismerték a legtöbben.
Ezek alapján az új nemzedéknek is teret kell engedni.
Tény és való, hogy technikai okok miatt én csak a 2 perces utólagos összefoglalókat tudom megnézni, de nekem azok tetszenek és ha tehetném megnézném a teljes változatot.
Valamelyi amerikai oladolon olvastam egy újabb cikket a Studio 60-ről, s azért ha a számadatokat összevetjük, nem értem az eddigi vészharangokat.
Tény hogy a CSI megelőzi a Studio 60, de még mindig az a második legnézettebb sorozat, és a nézőszáma veri az azonos kategoriájú egyéb sorozatokat.
Persze tényleges összehasonlításra október közepétől lesz majd lehetőség, mert most jött ki a 30 Rock, s adataival nem veri a Studiot.
Én bizom a sorozatban, csak senki ne akarja már összehasonlítani a West Winggel!!!!
Az angolul nem olvasók kedvéért a cikk annak próbál utánajárni, hogy a kedvező kritikák ellenére miért zuhan a nem túl erős kezdéshez képest is látványosan epizódról epizódra a Studio nézettsége, egészen odáig, hogy most kb. fele a Miami helyszinelőkének. A sorozat egyik szereplője által definiált alfafogyasztók lehetnek a felelősek ezért a cikkszerző elmélete szerint, akik minden elsőként vesznek meg, próbálnak ki és véleményük persze befolyásolja a többiekét. Mivel a tévécsatorna a weboldalán átlapozható reklámokkal tette elérhetővé az egyes részeket, ezek az alfafogyasztók vélhetően élnek a lehetőséggel, (különösen ilyen kifinomult, nagyvárosi közönség esetén lehet ezzel számolni), ezeket a megtekintéseket azonban semmiféle nézettségmérés nem rögzíti, ez lehet az oka a sorozat híre és eredményei közötti drámai különbségnek. (A szerző maga is elismeri, hogy ez csak egy lehetőség, de elméletnek eddig a legvalószínűbb.) Kb. ennyi...
en ertem, hogy mit mondasz, csak maskepp latom. :-)) (pont most olvastam egy idezetet a WW-bol, ahol Toby azt mondja Josh-nak, hogy: I'm disagreeing with you. That doesn't mean I'm not listening to you or understanding what you're saying - I'm doing all three at the same time. - Isteni!) A noket total lehetett volna a WW-ben arra hasznalni, hogy a sorozat nempolitikai reszet domboritsak ki, ebbe neha bele is megy Sorkin, de nincs kovetkezetesen megcsinalva. persze ennyi szereplore nehez figyelni, habar azert az nem ugy volt, hogy o egyedul irt mindent...
nagy esemenyek: ha megirta volna ezeket a jeleneteket, egy-ketto csak befert volna, de kovetkezetesen nincs mutatva sose.
igen, parbeszedbajnok, de neha nekem ez mar tul sok, (es ugyanakkor meg tul keves, hogy CSAK parbeszed-centrikussag van). ebbol nem lehet meg egy sorozatot csinalni, ezekkel az emberekkel. (szerintem)
Én sem a súlyról beszélek, hanem a jelenlétük és cizelláltságuk szükségszerűségéről, amelyre igenis befolyással van az, hogy ez egy politikáról szóló sorozat, amelybe nem kell sok/több fajsúlyos, alaposan kibontott női karakter. Ez férfivilág, férfiakkal. Ettől még simán lehet, hogy ha egy tipikusan női közegbe helyezne történetet, sem lenne képes kettőnél több jól sikerült, hatásos figurát írni nőből, de a WW-ben ez nem derülhetett ki igazán, mert nem volt nyomós ok arra, hogy ki kelljen derülnie... :))) A nagy eseményeket meg szerintem megírhatta, csak épp csak annyira sikerülhettek jól, mint az S60 szkeccsei, ezért inkább letett róluk... Sorkin párbeszédben világbajnok, ez egyértelmű.
nem tobb politikai sulyt hianyolok a noknel a WW-ben, hanem jellemfejlodest. a noket Sorkin tolteleknek hasznalja, sosem figyel rajuk annyira, mint a ferfiakra. de kulonben ez a legtobb irora igaz, nincsenek jo noi szerepek (CJ pl. a nagy kivetel, bar azert o sincs ugy vegigkovetve, mint Josh vagy Toby.)
de mondok meg egyet, amit nagyon nem szeretek Sorkin-nal :-) sosem irja meg a nagy esemenyeket, mindig csak az elozmenyeket, meg a tokolest a nagy esemeny elott (pl. WW-ben betegseg bejelentese, vagy a tolokocsis sajtotajekoztato, most hirtelen ez a ketto jut az eszembe). az S60-nal is ugyanez volt, magarol a musor irasarol volt egy perc kb. (vagy annyi se). a lelkizes meg a ki kivel fekudt le, az megy, de a lenyeg az nem. en ezt egy kicsit gyavasagnak tartom, de lehet ugy is hivni, hogy iroi fogas, sot! Sorkin-technika :-))
Én meg erre mondom, hogy ha megnézzük, mire szolgál a nő az IRL-politikában, akkor se sokkal többet látunk, mint hogy dekoráció, a nagyon kevés tiszteletreméltó kivételtől eltekintve. Fajsúlyos női szerep így a WW-ben is alig lehetett, bár azért voltak benne nők számosan, Bartlet lányairól, az összes titkárnőkről vagy Joey Lucasról pl. még szó sem esett. És persze, hogy C.J. meg az elnökné emelkedik ki a mezőnyből, ezeknek a karaktereknek volt indokolt komolyabb részt kihasítani az egészből, ezeket érdemes jellemfejlődtetni, és persze ezeknél nem kizárólagos szempont a helyes pofi, bár nekem az összes szőkék nagyon hiányoznának! :)
engem csak az zavart, hogy amig a show kozonsege szetrohogte magat, addig en meg el sem mosolyodtam... kicsit hiteltelen igy, mert szerintem nem bennem van a hiba. :-)
kifejtem en szivesen :-) vegyuk pl. a WW elso szezonjabol azt a Mandy-t, aki total zsakutca volt, szerintem mar Sorkin maga sem tudja, hogy mi is volt vele valami celja, osszevissza volt, aztan jol ki is irta. aztan ott van a kis szoszi Ainsley, akit jol elo lehet rangatni a pincebol, ha kell, de cel itt sincs... ezek olyan toltelek nok, akikkel nem tud mit kezdeni. Donna-nal sem erzem, hogy olyan rohadtul nagyon fejlodne, amig ezt a pasiknal nagyon szepen csinalja Sorkin. (a first lady esete tok mas, mert kezdetben nem is terveztek vele. de Stockard Channing is az a tapasztalt szineszno, aki mindent ki tud hozni egy szerepbol.)
de ez az egesz S60-as garda hol van a WW-tol? hol van egy Spencer, egy Sheen, egy Shiff vagy akar egy Hill? a WW-ben a szineszek voltak a sorozat ereje, itt ez nagyon hianyzik. azert Matthew Perry nem egy Brando :-)
én imádom, hogy a cold open mindenki szerint annyira rossz. néhányan még indokolni is szokták, hogy pl. nem hihetetlen vicces, nem elég emelkedett, ilyet egyetemi bulikon szoktak, nem elég fiatalos, stb.
fel tudja nekem valaki sorolni, mik voltak a feltételek, amiknek a dalnak mind meg kellett felelnie Matt és a többiek szerint?
Bűnbánónak. Tudomásulvételnek és elfogadásnak. Egy üzenetnek a producerektől. Nagyszabásúnak kell lennie. Tiszteletet kell nyilvánítanunk a helynek - a stúdiónak, és a városnak. Komolyan vesszük a showt, de magunkat nem. Elcsesztük, de nem fogjuk még egyszer. Mintapolgárok leszünk.
ehhez képest szerintem igen jól teljesítettek... mondjuk nekem alapból is tetszett.
Szívesen tenném, de még nem láttam egy részt sem. Úgyhogy legfeljebb a Sorkingyengéianőikarakterek-állításba köthetnék bele, különösen, ha kifejtenéd. Szerintem azért egy Mrs. Bartlet vagy Donna sem volt rossz figura, de nyilván egy elnöki stábban túltengenek a férfiak, különösen egy tévéshowhoz képest... :)))
na, azert johet egy kis kritika is? :-) en nem terdelek le feltetlenul Sorkin nagysaga elott, szerintem azert vannak gyengei, de en is vartam ezt a sorozatot. aztan persze csak a nagy csalodas volt.
kezdjuk ott, hogy sajna itt nincsenek olyan jo szineszek, mint a WW-ben, a noi szereplok kifejezetten gyengek es irritaloak. raadasul Sorkin egyik gyenge pontja a noi karakterek megirasa, es ha nem nagyon nagyon jo a szineszno (mint pl Janney) akkor ez ki is bukik.
de a sztori se egy nagy szam, mit tudtunk eddig meg a tevezes rejtelmeibol? a jo nagy semmit, mert az semmi, hogy van egy ora, ami visszafele szamol... a "nagy nyitojelenet" kifejezetten fajt, annyira gyenge volt, innentol viszont bukik az, hogy a matthew perry formalta karakter mekkora nagy iro... szoval ez a sorozat nem azert fog bukni, mert nem a nepnek szol, (a WW sem annak szolt, aztan megis megelt par szezont!) hanem azert, mert egesz egyszeruen rossz. (de lehet velem vitatkozni, es meggyozni, hogy miert zsenialis) :-)