Az alakja, és pl a futóműburkolat tökolyan, mint a Corvusé, de az oldalkormány festése más. Továbbá a törzs hátsórészen nem a Red Bull feliratnak kellene látszódnia, hanem a kanadai lajstromnak, ami a gép bal oldaláról készült egyik, a lajstromba vétel után készült fotón jól látható. (azon a képen Voloscsuk András ott álldogál a gép mellett, ha jól emlékszem.)
"...hisz napnál világosabb hogy az a Racer szét fog esni a levegőben."
Hűűha, miket gondolnak egyesek! És vajon mi a véleményük alapja? Mert valószínűleg alapul valamin a kijelentésük, különben nem írnának ilyeneket.
Mellesleg egyet értek a fenti idézettel, és magam kifejezetten azt várom, hogy mikor növekszik meg annyira egy-egy törzsrács-elemen vagy egyéb fő alkatrészen (pl. főtartó csapszeg) az esetlegesen tervezési hiba miatt kialakuló repedés, hogy egy felrántás vagy hirtelen csűrés esetén szétesik a madárka... (hogy miért várom ezt? Kiderül a következő bekezdés utolsó, NAGYBETŰS szavaiból.) Bár, azt már egyáltalán nem kívánom, hogy Besenyei, vagy akárki más üljön akkor a gépben, a botot markolva...
Az mindesetre elgondolkodtat, hogy az LI-hez már tavaly év végén vagy mikor elmentek a gép anyagai (Plyon-hit korábbi tájékoztatása szerint; ezt most nem keresem meg, hogy idézzek belőle), és még mindig semmi hír, a kanadaiak meg PÁR HÉT ALATT MEGADTÁK AZ ENGEDÉLYT...
Pusztán azért, mert kísérleti légi jármű (experimental), és egyszerűsített követelményeket kell csak teljesítenie?
Ha nekem a fejemre esne egy experimental gép, k*rvára lesz*rnám, hogy jogosan kapta meg a repülési engedélyt, mert neki kevesebb feltételnek kell megfelelnie. Ha leesik, ugyanúgy ember(ek) hal(hat)nak meg, mint pl. egy lengyel színekben repülő Tu-154 lezuhanásakor... A felelősség nem lehet kisebb. Pontosabban: nem lehetne kisebb.
Már bocsánat,de senki sem állitotta hogy a Covus büncselekményeket,jogellenes dolgokat követ el!!Az Uniós pénzek igénylése,elosztása nem ez a kategória.Persze más a helyzet,ha ebből az elbirálónak visszaosztanak,de erre-egyelőre-nem merült fel adat.Tudtommal.
"Jól csinálják,tehetik,mert jók a kapcsolatok.Kivéve persze a hatóságot,ott már nem dominál a many."
Ühüm. Nyílván amikor kimentek kanadai hatósághoz, akik azt se tutták addig kiaz-miaz a Corvus Kft, szinte órák alatt kiépítettek egy bensőséges kapcsolatot velük (mintha már évtizedes barátságban lennének), azok meg széles mosollyal az arcukon már nyújtották is a papírokat, és nyalták föl a gépre a lajstromjelet. Nyílván. De hogy érthetőbben fogalmazzak: szerinted a kanadai hatóság egy dilettánsokból álló gittegylet amiért bevállalta a Racer lajstrombavételét/lepapírozását hisz napnál világosabb hogy az a Racer szét fog esni a levegőben. Nyílván.
Lehet Pylon-Hit nem érzi az iróniát, én viszont érzem rajtad a frusztrálságot ami szavaidból árad. Bánt hogy más azt csinálja amit szeret; urambocsá' még pénzt is keres vele, te pedig egy icipici porszem vagy egy nagyvállalat gépezetében és reményt sem látsz arra hogy valaha is előrébb juss?
Btw amit itt röviden összefoglaltál, azt már olvastuk e topikon millió meg egyszer...és én személy szerint már kurvára unom, de szerintem más is. Az is meg lett már mondva hogy annak akinek ilyen és ehhez hasonló tuti infói vannak, vágja a hóna alá a paksamétát és fáradjon be vele a legközelebbi rendőrkapitányságra és tegye meg a feljelentést. Furcsamód ez eddig nem történt meg...lehet találgatni hogy vajon miért...
Pontosan igy van,mindenhol elutasitották az Eu.s kérelmet.
Mint erről már többen irtak,a Légügyi Hatóságnál "menekülnek"a Corvus elől,nincs olyan ember,akit ne jelentettek volna fel.
Csak zárójelben jegyzem meg,volt olyan,aki megérdemelte:)
Tényleg vicces olvasni ahogy B.Péter kommunikálta a Tököli repüléseket,a Corvus komentjei meg pont az ellenkezőjét állitották.Vajon melyik a fontosabb:Péter igazmondása,vagy az uj gép reklámja?Legalább,egyeztethettek volna..
Nagyon is jól csinálják,lehetne tőlük tanulni,hogy kell milliárdokat megpályázni,és megkapni.A pénz megjön,ugyan kit érdekel,hogy egy uj géptest:1-100-200-500millió?!
Kit érdekel,hogy a munkaügyi hivatal kicsengeti a hozzájárulást az uj melósok után,akiket persze rögtön elküldenek,hogy megint fel lehessen venni a zsét!
Kit érdekel,a pályázat szerint 500 ,vajon melyik pályázat elfogadó ért a pre-pre technológiához,vagy akármihez a repülésben?:)Semelyik!
Ügyesek!A repülés,épités csak mellékes...és erről,nektek fogalmatok sincsen,elvitatkoztok szakmai dolgokról,de az egész történet egyről szól:A pénzről!!!
Jól csinálják,tehetik,mert jók a kapcsolatok.Kivéve persze a hatóságot,ott már nem dominál a many.Ennyi.
Besenyei Peti a 10. lett a hétvégén. A verseny honlapján kis film is van a gépéről, még a fejlesztés elejéről. Kovács Pali bácsi és még páran megszólalnak rajta kívül a gépről.
Van valami fejlemény a Racer 540-el kapcsolatosan? Kérdem a nagyvilágtól. :)
Olvastam a korábbi hozzászólások egyikében, hogy az NKH LI-hez is beadta a Corvus a lajstromozási kérelmet. De aztán szépen elfelejtődött a téma, nem lett folytatása...
Igen, meglehetősen modern épület az "I". Mindössze kétszer vagy háromszor jártam benne, egy matematika előadást tartottak ott (már nem emlékszem, pontosan miért nem a megszokott előadóban voltunk), meg néhány zh-t és vizsgát írtam ott. Számomra túl rideg az az épület. Bár tényleg szép. Jobban tetszik a "K" épület öregsége, az barátságosabb. Még úgy is, hogy néha valóban háromnapi hideg élelemmel kell elindulni, hogy ha eltévedsz, nagyobb valószínűséggel maradj életben. :)
Amilyen aprócska, 2 parkoló autó helyén elfért volna :D de a J épület nem olyan puccos, mitn az I. Az egész egyetemen nem sok konferenciát láttam az elmúlt években, de az I-nél mindig van vmi, szép (jó drága) modern épület... Az ötletpályázat meg sztem pont azért van most, hogy már ne szóljon bele senki lényegi dolgokba, de mivel a BME-n, az ország egyik legnagyobb egyetemén van Repülőgépek és Hajók Tanszék, így az is hülyén veszi ki magát, ha nincs ilyen felhívás. Amolyan hoztam is ajndékot meg nem is...
Miért nem a J-nél van/volt? Ha már ott települ a 4. emeleten a Repülőgépek és Hajók Tanszék. Jaa, mert a J környékén nem férne el...
Jaj, amúgy viccesnek tartom az egyetemen kiplakátolt felhívást, mely szerint ötletpályázatokat vár a Corvus, a gép tökéletesítésére. (A pályázat felhívása megtalálható a tanszék honlapján, rht.bme.hu...)
Bezzeg, amikor valóba sok hasznát vehették volna a repülőgépésznek tanuló hallgatók és tanulhattak volna, segíthették volna ötleteikkel a Corvust, akkor kussoltak az egész projektről...
Most meg tessék, álljatok neki, és tökéletesítsétek a már egyébként is majdnem tökéletes gépet, amit tapasztalt emberek alkottak meg a mostani formában, többszöri kísérletezéssel. Mit lehet ezen javítani, amikor kötnek a szabályok? Főleg egy tapasztalatlan hallgató részéről, akinek a béka feneke alatt van a gyakorlati tudása. A BME köztudottan nem a gyakorlati oktatásra helyezi a hangsúlyt. Viszont, álmunkból felébresztve is le tudjuk vezetni az egyesített lapelem-elméletet, és bármely kimenő paraméter ismeretében végigszámoljuk egy kétforgórészes, utánégetős gázturbina hőtani folyamatait... :P
Aztán, a középfokú végzettségű repülőgépszerelő csak csodálkozik, amikor ámulva nézzük, hogy milyen módon működik a flap mechanizmusa, vagy mondjuk, mikor meglepődve vesszük észre, hogy kiengedett futómű esetén az Airbus csűrői a normál, repülési üzemmódon megszokotthoz képest csak kisebb szögben térnek ki, és alapból lefelé "konyulnak".
Nemtom volt-e már, de aki BME I épület fele jár az Info parkban, az láthat egy Corvust :) Kompozit konferencia van, ingyen be is lehet menni szétnézni, a repcsi pedig az épület előtt áll. Nemtom meddig lesz ott, tegnap még nem volt ott. Arra sétáltunk, párom már hülyének nézett, hogy mindenhol repülőket látok, nah igen persze biztos egy repülő a suli előtt, aztán meg tényleg :-))
Khmmm. Mielőtt indulatosan reagálsz egy szelíd kérdésre, (amit egy olyan ember tett fel, aki talán a legnagyobb magyar adatbázist hozta létre) megmutatnád pl. ezt a gépet hol találom a naprakész listádban? lásd itt
Engem az is elgondolkodtat, hogy ha a kanadai, brit stb. hatóságok képesek nyilvános, kereshető, sőt naprakész internetes lajstrom-adatbázist működtetni, akkor a magyar hatóság miért nem?
Amit írtál a típusalkalmasságiról, az igaz. De csak részben. A szóban forgó gép "experimental", azaz kísérleti kategóriájú - annak mondják -, ez alapján nem vonatkozik rá a közös EU-s szabályozás, hanem úgymond "Annex II-es a gép", nemzeti hatáskörben kell eljárni, ami szerint már megoldható lenne akár a magyar lajstrom is. Ha jól olvastam korábban az uniós rendeleteket.
"Az ok pedig az, hogy egyáltalán Euróbában nem egyszerű mutatvány lajstromba vetetni egy ilyen gépet. Ezért is van az, hogy semelyik RBAR-en szereplő gép sincs európai lajstrom alatt."
A kocsmapultnál meg azt mesélik, hogy a lajstromozáshoz típusalkalmassági bizonyítvány szükségeltetik, amit az európai hatóságok már nem végezhetnek, hanem csak az EASA. A gépnek meg nincs EASA típusalkalmasságija, ennélfogva egyik európai ország sem hajlandó lajstromba venni.