Kellene egy kis info! Mi a véleményed az 1.6 Blue HDI (99Le) motorról Berlingo amúgy 2018/9 havi? Mennyire jó vagy mennyire csesztünk rá? Most van épp egy vásárlás alatt! Emez megérett a cserére, már is vissza sírom pedig még megvan az életbe nem lesz még egy ilyen hűséges autónk az 10000% csak kiöregedett sajnos...
na, ez most megismétlődött, megint nem ég a féklámpa, egyik sem, tehát valószínűleg megint leesett a csatlakozó a biztosítéktábla mögött
hogy lehet hozzáférni a biztosíték tábla hátsó oldalához? bemásztam alulra, néztem milyen csavarokat lehet kitekerni, de egyelőre azt látom, vagy nekem az jön le, hogy ki kell venni a kormányt, meg az egész műanyag burkolatot
a szövetet a bizt tábla alatt levettem, és benéztem alá
ott van egy doboz amibe csatlakozók mennek be, ez valamilyen vezérlő egység lehet, és emiatt nem férek hozzá a bizt táblához alulról
Ha Voltot mértél, akkor nem az áramerősséget mérted, hanem a feszültséget. A méregetés amúgy nem rossz dolog, de jól félre is vezethet, mert akár egy jól elkorrodált vezetéken is lehet mérni úgy 12V-ot, hogy ugyanakkor egyetlen egy fogyasztó sem működik azon a vezetéken, mivel áramerősség már nem megy át rajta. Emiatt érdemes a vizsgált vezetékeket terhelve mérni/ellenőrizni vagy úgy, hogy rajta van a fogyasztó vagy ha ez nem lehetséges, akkor pedig egy nagyobb teljesítményű próbalámpával. Ha az izzó rendesen világít, akkor az áramkör rendben van. Ez utóbbinál még az is jó, ha az eredeti test vezetéket használod, akkor egyúttal azt az "oldalt" is ellenőrzöd. (mert test hiány is okozhat ugyanolyan tüneteket, mint a tápfeszültség hiány)
Nos. Mértem egyik saru meg a kasztni között 5,5 voltot, a másik meg nullás volt. Aztán mértem ellenálást is, az meg 1 ohmot mutatott. Utána megmértem a baleseti kapcsolónál is az áramerősséget, ott meg érdekes módon 3 voltot mértem a két szál közül az egyiken. Aztán mértem egyet az akku pozitív, meg mindkét csatlakozó között, 12,7 voltot. Gondoltam még arra, hogy oda viszem a baleseti kapcsolóhoz a 12 voltot, aztán csak elindul a szivattyú, és akkor már tudom majd, hogy ez a szakasz rendben van. De 12,7 voltos eredmény elbizonytalanított. Lehet hogy fűtőszál lenne a kábelekből. :)
Sziasztok! Van egy 2007-es 1,4-es Berlingom. Nem hajlandó elindulni. A benzin szivattyú nem morog fel a kulcs elfordítása után. Levettem a tankot, ki a szivattyút, majd 12 voltot adtam neki, úgy működik. A következő lépésben kivettem a szivattyú kapcsoló relét is. A rajta található kapcsolási rajzok alapján ki lett mérve, működik. Viszont a szivattyúra vissza térve, a tápcsatlakozón közel 4 voltot mértem a kulcs nélkül. A kulcs elfordítása után 6 voltot. Mi az ami blokkolhatja a szivattyúhoz jutó 12 voltot? Az a piros biztonsági kapcsolót ami ütközéskor kell hogy szakítsa a szivattyú áramkörét, szintén megnéztem. Be van nyomva. Van valakinek tippje, hogy mi lehet a hiba?
vettem az Obiban gyurma ragasztót, epoxi gyanta alapú cucc, betapasztottam vele a lukat, feltöltöttem friss fagyállóval (az előre kevertet használtam jobbára)
eddig nem láttam a kocsi alatt tócsát
vehetnék bontott hűtőradiátort... de azt már aligha fogom egyedül beszerelni, szerelő meg sokat fog kérni
Utolért a a jobb oldali rugó törés problematikája, kerestem már több hazai illetve külföldi oldalakon, alvázszám, motorkód alapján is hogy milyen lehet a beépített gyári rugó paramétere de eddig semmi biztosat nem találtam, hiába szűkítem a végletekig a keresést, legalább 2-3 különböző típust ajánl fel nekem. Esetleg tudna valaki ebben segíteni? Vagy ha valaki már cserélt, akkor milyenre váltotta ki a gyárit? Első sorban a hosszúság érdekelne. Esetleges segítség: 2003-as, 1.9d, nagy lámpás, klíma nélküli, kétszemélyes dobozos.
Cserélt már valaki első üléseket FL utáni verzióban, nekem borzasztó kényelmetlenek a gyári ülések, PL EV1 evasion, pug 806... első ülést belehet faragni?
Úgy van, ahogy írtad. Biztosat nem lehet mondani távolról, próba során kiderül. Az enyém 20 HDi, nálam elég volt csak a kart betenni és feltanítanom. Másnál nem ment, csak műszeregység cserével.