A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Vasárnap indulunk mi is a transalpinara, sajnos még hőség lesz, de valahogy kibírom.
Tegnap rövid gatya-pólóban vittem a GS-t gumizni, nem szoktam így motorra ülni, de a hőség miatt bekockáztattam azta 2x2 km-et. Ma kapott egy új akkut is.
hogy volt egy rendezvény a Hősök terén június 8.-án, már ott többen beájultak ( szó szerint) a 35 fokos melegtől.
Ennek 9-10 hete, tulajdonképpen azóta tart ez a rohadék hőség.
Volt egy jó 4 napom, amikor júni 13-16 között csináltunk egy kicsi Balkán kanyart ( 2.000 km), odafelé Karlovac-Senj között még 12 fokot is megéltünk, de hazafelé, 16.-án már megint 30 fokban jöttünk Szarajevóból.
Azóta annyira álltam ki a garázsból a GTL-lel, amikor júli 18.-án elvitte a boldog új tulajdonosa. Én nagyon szeretek motorozni, de ez egy hobbi. A hobbikra az jellemző - általában -, hogy az ember örömét leli benne - na most én nem lelem örömömet 30-42 fokokban motorozni, így aztán nem is hiányzik semennyire sem a motor, sem a motorozás élménye.
Jó hír viszont , hogy aug. 27.-én honosodik, és vizsgázik ( talán rendszámot is kap) a GTL utódja, ami szintén propelleres..
( Pedig sokáig versenyben volt az NT 700 Deauville)
Sziasztok! Most jöttünk vissza Erdélyből, és nem a Székelyföldön, és a Transzfogaras, Transzalpina részen voltunk (az már megvolt), hanem Alpár és Attisway ajánlását is figyelembe véve, a Bihar-hegységet céloztuk meg. Kalotaszegen (Magyarvalkó) aludtunk, és a kedves vendéglátás, és templomok, népviseletek csodálatán felül, igazi motoros élményben volt részünk. Egy megyei (Kolozs-Kluj) uniós program keretében ugyanis az összes utat felújították, és ausztriai aszfalt van mindenhol a környéken, így a Bihar-hegység java részén is. A kisebb utakon azért tehenekre és némi murvafelhordásra lehet számítani, de tényleg felejthetetlen élményben volt részünk. Ja, és bicikli, túra kombóval, a Vigyázó (Vlegyásza 1835 m) csúcsát is meghódítottuk, ahonnan jó időben Szolnokig ellátni. És mindez csak 450 km-re van a fővárostól, menjetek, megéri!
120 Ohm a CAN_H és CAN_L szálak közé. Ha kis keresztmetszetű (MQS/MPQ) hüvelyek vannak a csatlakozóházban, akkor forrasztani sem kell, csak bedugod az ellenállást a csatiba és kész.
Én már cseréltem elemet. Ha ugyanoda teszed vissza (tehát nem cseréled fel az első és hátsót), akkor nem kell semmilyen műszer.
Az elem nem 2032, hanem 2050HR (legalábbis az enyémben), ez nagyobb kapacitású és 5 mm vastag (nem, 3,2mm).
A HR jelölés az nagyobb hőmérséklet tartományt tesz lehetővé, ilyen elemet nem kaptam, eddig semmi probléma a sima 2050-el. Arra figyelni kell, hogy az elem jó legyen, amit nehéz eldönteni egy fesz. mérővel, de nekem az egyik elem látszólag volt csak jó, ez újabb gumizás, elemcserét jelentett :(
Ezt a videót még nem néztem meg, de sokan forrasztják a vezetéket az elemhez, ezt nem ajánlom, már tönkre is teheted vele az elemet. Van ponthegesztőm, segítek, vagy eleve olyan elemet veszel amin vannak fülek, stb.
Ha nincs obd-s programozó, akkor jelöld meg melyik volt elöl ill. hátul és ugyanoda kerüljön vissza.
Amit viszont nem értek és a kérdésem: ha sikerült kicserélnem az elemet, akkor is csak akkor lesz megoldva a probléma ha van ilyen műszerem amivel felébresztem a TPMS -t?
Vagy hogy van ez?
Másik kérdés:
Van lehetőség arra, hogy kikapcsoljam a motoron ezt az ellenőrző funkciót?
Úgy néz ki, hogy akkut kell cserélnem. Ma kb 100 km után leállítottam, utána csak bikázásra indult. Utána persze tökéletesen indult minden indításkor.
Kérdésem, hogy a gyári Exide LTX 14 akku helyett a Google a YTX 14 BS akkukat adja be, ami itt nekem helyben azonnal elérhető. A BMW logo kivételével van-e valami különbség a kettő között?
Ugyan a Hontalmás felé vezető szakasz jóval keskenyebb és változó minőségű, de nagyon szép részek vannak benne, pl a bacsófalvi tó, ami most tele volt fürdőzőkkel. Innen egy kis túrával eljuthattok a sitno (szitnya) csúcsra, ami a selmeci hegység legmagasabb pontja (1009 m), és Téry Ödönhöz köthető az ottani kilátó és turistaút, aki Selmecen volt bányaorvos. Mondjuk nem motoros cuccba ajánlott!
A Szentantalon átvezető út régebben nagyon rossz állapotban volt, gondolom akkor megcsinálták. Meg fogom nézni!
Ez Selmecbánya és vissza. Szoktam Selmecbányáról balra menni Zsarnóca felé és az autópályán vissza Garamszentbenedekig (ott nagyon szép a kolostor templom), majd Ipolyság és Esztergom az Ipoly hídon át.
Most látom, hogy ez részben 524,564, de el is tér tőle. Az én térképemen nincsen út számozás (Szlovákis Dimap)