Parkszenzor megoldva - ma elég jó idő volt hozzá. Első lökhárító leszed, kábelszakadás. Forrasztás és minden ismét megfelelően működik, még a noname parkszenzorral is, de egy Hella márkájú került bele. Úgy látom, előző levételkor (talán mikor két éve cserélték ugyan ezt a szenzort - szervizben) nem megfelelően igazították a kábelt, becsípődött és kidörzsölte, elszakadt. Most minden rendben.
Ha csak az eleje van megbontva úgy tényleg nehéz visszatenni. Kell hozzá egy pici lapos de széles fejű csavarhúzó es egy kis kézügyességgel meg lehet oldani. A járhatőbb es könnyebb út ha teljesen kiveszed a betétet. Gyárilag csak a filcre van ráfogatva. A filc olyan szorosan illeszkedik a kupakba,hogy azt nem lehet segédszerszám nélkül a helyén visszatenni. Ezert is lehetetlen elhagyni,ha jól vissza van rakva. De a lényeg,hogy sikerült és jó áron be tudtad szerezni a fedelet. Így télen legalább nem fog beverődni a sós latyak.
Próbáltam, természetesen nem szedtem ki teljesen hanem csak a külső oldalát lazítottam fel, így be tudtam nyúlni tenyérrel, de ahogy írtam nem egyenes nyiklő nyakló ( filc) felülethez ez nem fog megfelelően illeszkedni.
Nem is értem el vele semmit sem ugyanúgy nem akart bepasszolni a lyukba a fedél.
Persze megoldottam úgy, hogy sosem fog kiesni, de ez házilagos módszer nem a gyári eredeti megoldás.
Az ebayes linket példaként dobtam be,hogy le tudd ellenőrizni. Magyarországról nem mindent eri meg megrendelni. (Pláne kis ertékű alkatrészeket).
Magától tényleg nem tud kiesni,könnyű kiszedni cserébe viszont sz@r visszatenni,ugyanis abba a szövet dobba kapaszkodik meg. Kivetelnél a szövet rendszerint meggyűrődik és ellágyul. Nekem le volt bontva az eleje a vezérles csere miatt és akkor tettem vissza. Szerintem valami erős lakkal bekened a szövet betétet és hátha úgy sikerül visszatenni.
A bal oldali ( 12 éves) nekem is megvan az nem veszett el.
Az autó sérülésmentes, sosem volt karosszériaelem javítva, értelemszerűen a kerékjáratban sem barkácsolt senki sem mivel az is originál.
Féktárcsa ill. betétek cseréjéhez nem kell hozzányulni a fedélhez.
Ha állítólag magától nem esik ki akkor azt vki kivette......gumisnál?
Ez csak az idén történhetett mivel csak most vettem észre úgy, hogy a lökhárító felső sarkánál, és a sárvédő talákozásánál belül láttam egy kis sárga falavelet kikandikálni.
Mivel ha minden zárt ugyan hogyan került oda a falevél?
Nyilvánvalóan a szerelőnyíláson keresztül a hiányzó zárófedél miatt.
Tehát nem annyira régóta "lyukas" a kerékjáratom, hiszen rendszeresen kézzel mosom az autót, és a falevél egyből feltűnt....
Júniusban volt az autó gumicsere miatt gumisnál, ill. júniusban volt első féktárcsa/fékbetétcsere.
Időközben megjött a kerékjárati ívben lévő szerelőablak "fedél", márkaszervízben rendelve 3315Ft-volt.
( A szerelőm nyaljon sót mert csak ígérgetni tud.....aztán le..arta az egészet...azóta sem jelentkezett )
A linkeden szerepel többnél is, hogy cikkszám szerint bal oldali.....nincs külön bal ill. jobb oldal, egyfajta van csak.
Megint beigazolódott, hogy nem mindig éri meg e-bayről rendelni, ez nem fillérbaszás, de pl. a 10,90 EUR-os árú fedél 17,90 EUR-ért házhozszállítva majd a duplája az itthoni márkaszervízes árnak.
"Versand:EUR 17,90 Standardversand"
Egyébként nem tudom egy sík, lapos gumifedél ugyan hogyan illeszkedik tartósan egy kerékjári ív ívelt filc burkolatához?
Odavaló méretileg, de, hogy az nem fog ott sokáig maradni az is biztos, nincs olyan belső pereme a gumifedélnek ami beakadna a vékony filc ívelt burkolatba. Kúpos belső pereme van, az meg értelemszerűen sehová sem tud beakadni.
Audi A6 C4 2.5 TDi-ről érdekelne a véleményetek. Manapság érdemes ilyenben gondolkoznom, vagy nagyon eljárt felettük az idő? Kellene egy igavonó, amivel lehet vontatni.
Mégegyszer köszönöm az információt ill. a cikkszámot.
Megvárom mire jut a szerelőm a neki adott feladattal, aztán ha nincs eredmény akkor benézek a helyi Skoda ( nincs errefelé nincs VW-Audi) szalonba, már rendeltem ott 1-2 gyári cuccot.
E-bay-ről nem szeretek rendelni mert sokszor többe kerül a leve,mint a hús.....versandgebühr....
Én sem,csak ritkán. Nem sok mindenre tartom,de azért néha vannak értelmes csoportok. Ugorj be egy audi szervízbe,lehet ott is tudnak jó árat mondani (nálunk,németben,néha jobb árat mondanak,mint az ebayen vagy amasonon találni). Esetleg bontóban.
Tegnap felraktam a télikerekeket akkor láttam, hogy jobb elől a kerékjárati ív burkolatából hiányzik a "szerelőablak", nagy lyuk tátong ott, nincs meg a gumiablak/gumifedő.
Ugye filccel bélelt a kerékjárati ív, és van egy u.n. szerelőablak is rajta, na az ezkszerint elveszett...., de hogy ??
Szerelőnél nem volt az autó régóta, ráadásul ott elől sem volt sosem csinálva rajta semmi sem....rejtély...
Nézegettem Unix...stb.. alkatrészáruház honlapokon sehol nem találom azt ami hiányzik.
Kerékjárati ív van mindenhol, a képen is látszik, hogy ott van a szerelőnyílás, de fedél/takaróelem nincs hozzá.
Estleg valaki tudna tippet adni honnan a fenéből tudnék ilyet beszerezni?
Igen az olajcsere még hátra van... Plusz még most légtömegmérő hiba ugrott be ahogy kész lett azt még a jövő héten beledobja! Aztán ennyi... Remélem én is hogy egy darabig nem lesz vele gond! Most hogy kész lett semmi hangja a kocsinak mint az új olyan... :)
Ahogy olvastam a szerelőnél álló autód jelenlegi állapotát,szerintem erősen az utolsó és az utolsó utáni pillanat között félúton lett elkapva a hiba és azért nem történt nagyobb baj. A lényeg,hogy az olajcserén kívűl mostanában nem kell majd a motorhoz nyúlni. A szerelőt én sem irigylem, tudom min megy keresztül. :) Én is átestem ezen a mutatványon és szerelés közben erősen fejlődött az autószerelői szókincsem :D
Hát ez az egész nem vicces!! De nem új kocsiról beszélünk úgyhogy várható volt hogy előbb vagy utóbb lesz valami nagyobb baj... Remélem most egy darabig nem lesz rá gond!
a szerencse az volt hogy miután megjelent a kerepelő hang már nem mentünk a kocsival sehova! Mert a feszítő már szarrá volt kopva és ott elkezdett volna mindent tönkre vágni aztán kuka a motor!! Amúgy jah sok törmeléket kellett a szereplőnek onnan kitakarítani! Az egész eleje le van szedve plusz nagyon sok mindent le kellett szedni róla többek között az olajpumpa meg minden! Az olaj folyás a vízcsövet is gatyára vágta rajta! Pénteken lesz kész!! A szerelőt nem irigylem!