Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Adott egy husqvarna 122c szegélyvágó, ami kifejezetten gyepes terület szegélyének a vágásához van használva. Viszont szinte mindenhol falnak vagy teraszburkolatnak van futtatva a fű. Most sima 2,0-s kerek damilt használok, de a fal miatt nagyon fogy (természetesen nekem is gyakorolnom kell még a géppel).
Kérdeztem egy husqvarna boltot, hogy mit ajánl, amire azt mondta, hogy olyat keressek amiben belül egy drót szál is van.
Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? A drótosat is simán elvágja a penge?
Arra gondolsz, hogy belülre egy anya, és abba tekerni így a zsírzószemet kívülről? Aztán persze jól meghúzni, hogy nehogy lerázódjon, és ledarálja a fogaskerék belül.
Helló veszel 2k folyékony fém nevezetű ragasztót beragasztod a furatot , megcsiszolod, ha nem szép a felület és boldogság :) Mannol termékből olyan 1000ft kb , Loctite ami tényleg a csúcs termék az olyan 6-7000ft .
Szóval FS410C, most már valóban csapágycserés a szöghajtás.
Ez ugye nem nagy cucc már, megoldható.
2-3 éve fúrtunk egy lyukat rá, mert ezt ugye csak úgy lehet zsírozni, hogy le kell venni, és a fogaskerekén keresztülnyomni a zsírt. Ezt utólag tudtuk meg, már 2 év használat után.
Viszont vékony a fala, ezért nem tudunk bele menetet varázsolni, hogy csavar legyen benne.
Kérdeztem hegesztőt, hogy egy anyát oda kellene varrni, de szerinte valami öntvény izé, nem nagyon hegeszthető.
Tehát ott egy lyuk, amit valahogy kellene kezelni, bedugni, mert így kinyomja a zsírt.
De a másik ötletem. Az utángyártott szöghajtás FS 350-400-450-hez egy 10-es.
Működhet-e az, hogy megveszem, szétszedés, és a fogaskereket kicserélni az FS410-esével. Mivel más a rúd csatlakozás.
Nekem négyszög, az meg hat, vagy ilyesmi. Így lenne egy új hajtás, és gyári zsírzozási lehetőség.
Vagy voltak olyan kedvesek, hogy tuti nem lehet így cserélgetni a fogaskereket, másak a méretek?
Bár most ahogy nézegetem, az utángyártott zsírzópontos FS410C-re jó szöghajtás 35 pénz.
Kertmotort nézegetem egyébként.
A 4 csapágy egy 10-es durván.
De ha a két fogaskerék is kapott már, akkor hmmmm.
Nincs összehasonlítási alapom, mert a kisebbhez nem volt még szerencsém. De az 543 rs rezgéscsillapítása ( bár nem tubusos ) kiváló. A súlya meg egy jó hámmal, jól beállítva észre sem vehető. A ereje viszont igen.
Husqvarna 543 RS és Husqvarna 135R mi a különbség köztük ??? Ki melyiket ajánlaná? Voltam bent ma egy Husqvarna kereskedésben és sajna nem kaptam rá választ ,halvány fogalma sem volt az eladónak.
Na megoldódott a gond. (nem is gondoltam volna rá)
Valszeg, lehetett egy kis erőlködés -vagy anyaghiba- elmozdúlt a lendkerék. Aprajával, majd ma már elnyíródott az ék. A lendkerék, így elmozdúlt, a gyújtás szintén. Ma röffenteném, amikor is (levett levedőszűrővel) visszarobbant a fűst a levegőszűrőn keresztül. Hál'Istennek, csak az ék nyíródott el. Természetesen ilyen ék az egész városban nem volt. 14-es eltört SSD fúrószár (ugye, hogy nem kell kidobni semmit) némi munka és láss csodát pöcc-röff a szerkezet.
Csak okulásért írtam le, hogy hát ha valaki így jár. Előbb csak dadog indulásnál, majd ment "rendesen" (nem annyira, azért nem nyugodtam).
EgyStihl FS55-el kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A gép már majdnem 10 éves, eddig semmi baja nem volt. Mostanában kezdte el, hogy melegen gázelvételkor lefullad, de újraindításkor egyből beindul. Gyertyát kivettem, megpucoltam, légszűrőt ugyanúgy. Ezt követően az alapjárat is ingadozott, többször leállt. Alapjárati gázállító csavart minimálisan állítottam, így az alapjárat jó lett, viszont gázelvételkor vagy nagyobb terheléskor továbbra is leáll. Benzin 100-as, friss. Mit tudnék még tenni?
Mivel euró valahanyas a motorod ezért kevés benzint kap hogy tudja a normát teljesíteni ! Namost ha beindítod ne akard a gázt húzigálni ha jár szívatóval vagy anélkül hagyd hogy járjon és amikor bemelegedett akkor már menni fog . Miden új gép ilyen sajnos ! Sőt az enyém még be se indul szívatóval sem csak ha 1ml benzint a szívó torokba fújok ,de akkor 2 rántásra jár ! Pedig az van a motorra írva Kawasaki !
Erre a megoldásra én is kivácsi lennék, mert nekem egy Parkside 4 in 1-ben csinálja ezt. Inditáskor beíndúl, gázt adok, lefullad. Ezt 2-3 alkalommal eljátsza, mejd mintha mi sem történt volna, megy rendesen.
Karbi tiszta, falsot nem kaphat, (mert akkor miért menne normálisan?)
Felhívtak az Arokerből. (Előzményeket lásd lejjebb). Elnézést kértek, és elkűldik a damilfejet. Így már helyére kerültek a dolgok nagyjából. Kompromisszum született, ahol végül is megkaptam azt a damilfejet amivel hírdetik. Így lett plusszba egy Tap&Go fejem, amivel kiküldték. Ez lett végül is a kompenzáció, amiért egy bemutató darabot küldtek ki, új gép helyett. Úgy korrekt, hogy ezt is leírom, és mivel rendeződött a dolog, az előzmények okafogyottá váltak. Minden rendben lett végül.
46-2 -es egy szar damilfej, beleég, összeolvad és a damilt is szaggatja . 40-2 - est használj. Mindenesetre, ha olyan szálas. erős gazt vágsz ami rángatja a damilt, akkor fel kell rakni a vasat, mert összeolvasztja a damilfejet.
Ja és az efco csak akcuiósan 90, de ha oleo köntösben veszed, akkor 130, úgy ,ár nem is gondolkodnék. A hámról nem tudtam semmit, még egy érv a husi mellett! Vajon Jonsered színekben is kapható? vagy más márkában, amit a husi gyárt? úgy olcsóbbak szoktak lenni.