Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Épp a napokban fedeztem fel ezt a mártélyi találkozót, képeket is nézegettem a korábbi összejövetelekről. De távol leszek abban az időpontban, amikor megrendezésre kerül, így sajnálatos módon nem tudok részt venni rajta. Egyébiránt nagyon szimpatikus eseménynek tűnik. A CFS-ről eddig még nem volt tudomásom, de most rákerestem, majd oda is betagosodom, nem tudom mennyire aktívak. Az Autoslavia weboldalat fedeztem fel még így egyszerű kereséssel, ott volt már meglehetősen sok GS-el kapcsolatos cikk, de úgy általában is érdekes veterános kontenteket olvastam ott (szerb nyelven). Időközben (tegnap) pedig felbukkant egy másik gépezet is a színen, így a mai nappal azt is integráltam a "flottába". :D Egyelőre természetesen a narancssárga a fő projekt, a másik sorsa majd alakul a jövőben.
Sziasztok! Nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot, ahol a típus (és feltehetően a márka) kedvelői, ha nem is nagy számban de azért képviseltetik magukat. Gyerekkorom óta szeretem a Citroen-eket, nagy álmom egy DS birtoklása, de ez jelenleg meghaladná a lehetőségeimet. Ugyanakkor a veteránozás iránti vágy már régóta bennem él. Így a tulajdonomba került a képeken látható GS és már alig várom, hogy róhassam vele az utakat. Sok baja elvileg nincs, fel kell készíteni a műszakira. Ha ez egyszer megtörténik, utána zömében Szegeden lesz megtalálható az autó (egyelőre szerb rendszámmal), illetve találkozókra is szívesen mennék Magyarországon, bár ebben még nincs tapasztalatom. Üdv, Tamás
Na pont emiatt akartam írni. :) Valakinek van pontos adata a Berline GSA hátramenő csöveinek hosszáról? Lemértem mind a négyet, de mindig más méret jött össze. :D Most elvileg abban maradtam magammal, hogy kettő 3050mm, kettő meg 3500mm. Viszont lehetőleg nem tekergetném sehova a felesleget, illetve próbálnám a lehető legpontosabban visszatenni őket a helyükre. :) Jó látni a régi nickeket. :) Nagyon rég nem garázdálkodtam már itt. Persze mivel a régi saját nevemmel nem tudtam már belépni, így kénytelen voltam egy újat létrehozni. Igyekszem pár képet feldobni a paripáról. 3 hete vettem és elkezdtem rendbe rakni.
Sajnos csak most akadtam e topikraTudtommal Te voltál a legutóbbi GS/-talin,évek óta már csak páran találkoznak olyan szimbolikus jellegként.Megvan még a régi flotta,csak nagyon körülményes őket minden évben újra regisztrálni,itt még nincs hivatalos OT,évente forgalmit újitani pár találkozó erejéig pedig igen költséges.
Szia Jani! Nem az a szomorú, hogy itt mi van, hisz FeZ mester és még néhányan hősiesen segítenek életben tartani az itteni példányokat. Az sokkal jobban aggaszt, hogy évek óta nem volt nálatok GSijada ... vajon megvan-e még Európa legnagyobb GS flottája?
Mi már javában készülünk a 2019. június 14-16. közt rendezendő mártélyi C100-ra. Tegnap meg is tettünk az első hosszabb tesztkört. A kép hazaérkezéskor készült már sötétedés után.
Van egy teljesen új kinyomócsapágyam, amit én nem tudok használni, ezért felajánlanám annak, akinek szüksége van rá, jó az autójához vagy ismer olyat, akinek kellhet. Ez egy készletben volt, a tárcsát és a szerkezetet felhasználom, azonban a kinyomócsapágy az Oltcithoz nem igazán jó. Ami-s csoportot nem találtam, ezt pedig ismertem, és hát GS-hez is jó, bár azt nem tudom mennyire volt elterjedt itthon a 1015-ös :)
Amihez jó: Citroen GS 1015 (73/5 -> 74) és Citroen Ami Super 1220 (73-> )
Személyesen (egyeztetést követően): Karcagon (esetleg környéke) vagy a fővárosban megtekinthető / elvihető. Postázom is szívesen, de annak költségét már a másik fél állja :)
E-mail: ketkavics [kukac] freemail [pont] hu
Üdv, Dávid
Lehet nem látszik a képen, de a csapágy maga JAPÁN! :)
Ez nagyon függ attól, hogy mennyire jó az állapota, van-e forgalmija, meg hasonlók. A legtöbb nem ér szinte semmit, mert valójában menthetetlen, és pont azok az alkatrészei rosszak, amik minden másban is. Talán egy éve láttam olyan eladót, amivel érdemes volt foglalkozni, azt 400 ezerért hirdették, de annak semmiféle komoly baja nem volt.
Üdv, "örököltem" egy jó állapotú 1982-es Gsa-t, agy rakat alkatrésszel, pót motorral. Tud valaki segíteni, hogy kb. mennyi az értéke (ha van) vagy van-e olyan weboldal ahol utánatudnék nézni? köszi a segítséget (nagyjából a képen)
Bár a környékbeli GS-ek kis eséllyel származtak ilyen forrásból, attól még persze másutt előforduhatott. A tulajok ui. nem igazán voltak "top 20-asok". Minden esetre érdekes ez a fajta autóbehozatali mód. Nem tudom mennyi idő után lehetett egy így vásárolt autót eladni a használtpiacon ...
Eszter is jóval azelőtti (1972), jelenleg jó eséllyel ő a leghosszabb ideje a magyar utakon futó GS. Csongrád megyében szerintem talán 3, esetleg 4 darab volt annak idején a 70-es években. Mint írtam, ezek "magánimportban" kerültek az országba. Az persze elég körülményes ügymenetet jelentett. Az egyik ilyen lehetőség - Eszter példája - például az, hogy volt egy olyan törvény/rendelet/... , ami szerint legalább 1 éves külföldi tanulmányút után vámmentesen lehetett autót behozni.
Tudomásom szerint egyik GS/A modellt (francia, DDR, CIMOS) sem forgalmazták a Merkúrnál, így csak magánimport formájában került néhány darab az országba a 80-as évek közepe/vége előtt. Az autók többsége (túlnyomórészt a még viszonylag fiatal GSA-k) ezután, az első nagy használtautó behozatali hullám idején érkezett. A legnépszerűbb "bevásárlóhelyek" a Benelux államok, Németország, Svájc és Ausztria voltak.
A volt Jugoszlávia az "igazi" nyugati országok felé megnyíló bevásárlóturizmus lehetősége, és az akkoriban - Tito halála után - már egyre inkább jelentkező gazdasági bajok miatt már kevésbé volt érdekes úticél. Ráadásul a CIMOS modellek minősége is hagyott kívánni valót bőven maga után. Jani valszeg többet tudna erről mesélni. Végül pedig mindezt megfejelték a délszláv háborúval is. Így történhetett, hogy leginkább az áttelepülők - de leginkább még azok se - hozhattak magukkal CIMOS gyártmányú GS-eket.