Az nem is volt angol szvsz. A monty python - nak volt egy jelenete - egyszemélyes Jhon Clease jelenet, ahol kifejtette , hogy azokat , akik elhagyják az országot , nem kellene visszaengedni ...
A belső (de a külső is) valóban gyönyörű...természetesen kézzel készül szinte minden,és ami kuriózum,minden egyes modellnek teljesen más minden kezelőszerve és műszerfaleleme...
Megpróbálom előkeresni ezt az újságot. Engem a csodálatosan gyönyörű belső kidolgozás fogott meg elsőre meg a kocsi igazi angol külseje ... és "csak" 4-6 M ért meg lehet szerezni !!! Majd ha nagy leszek és sok pénzem lesz, komoly gondot fog okozni, hogy jaguár E type, vagy Mercedes SL 190 vagy egy TVR legyen a házi kedvenc ... de még van egy kis időm eldönteni :-)))
150 link ???? minek annyi ? ez kezelhetetlen mennyiség. de azért segítek, ha tudok ! Egyébként az első találkozóm a TVR-rel az egy komoly angol újság volt , amelyben egy cikk arról szolt, hogyan lehet olcsón nagyon jó/erős kocsit venni , hiszen 4-6 M Ft-ért már elég jó TVR-eket adnak ( www.autoscout.de )
sc.
Régóta tetszenek a TVR-ek. Nem hétköznapi autók, az tuti.
Ha egyszer bankot robbantok, veszek egyet.
HVG cikk- az egészet beszúrom:
Gyerekjáték
Az egyik legismertebb orosz milliárdos fia, a 24 éves Nyikolaj Szmolenszkij a napokban megvásárolta a méregdrága sportkocsikat készítő angol TVR autógyárat, és azt tervezi, hogy luxusvilágmárkát farag a jelenleg évente alig ezer országúti rakétát előállító üzemből.
Négyszáz lóerő, szédítő gyorsulás, 300 kilométeres óránkénti végsebesség - no meg vagy 50 ezer font körüli vételár. Ezek a fő jellemzői az egyik legismertebb, kis szériában készülő angol sportautónak, a TVR-nek. Az 1947-ben alapított blackpooli üzem legújabb jellemzője azonban, hogy néhány napja egy 24 éves orosz fiatalember, Nyikolaj Szmolenszkij százszázalékos tulajdona.
Az egyik leglátványosabb oroszországi bankcsőd - az SZBSZ-Agro 1998-as összeomlása - révén kétes hírnévre szert tett Alekszandr Szmolenszkij fia nem hozta ugyan nyilvánosságra, mennyiért vásárolta meg a négyszáz alkalmazottnak kenyeret adó gyárat, ám elemzők szerint a vételár 15 millió font körül lehetett. Az eddigi tulajdonos, Peter Wheeler a hírek szerint nem hagyja el teljesen a tavaly 68 millió dolláros forgalmat és titokként kezelt nyereséget elért céget: Szmolenszkij főtanácsadója lesz.
A Bécsben és Londonban nevelkedett ifjabb Szmolenszkij - anyja osztrák származású, apja pedig egy ideje leginkább Ausztriában él - csak annyit közölt terveiről, hogy nem készül elbocsátásokra, sőt az eddiginél több TVR-t akar gyártani, hogy világszerte ismert márkává tegye a brit sportautót, amelynek egyébként évek óta rajongója, sőt egyik példányának büszke tulajdonosa is. A TVR - melynek egyedi, nagyrészt kézi munkával előállított motorjain megtalálható a készítő mester névjegye - igencsak népszerű az orosz aranyifjúság körében: a cég nemrég nyitott saját bemutatótermet Moszkvában, ahol egymás után találnak gazdára a méregdrága modellek.
A TVR nem először cserél gazdát: az alapító Trevor Wilkinson mérnök - az ő keresztnevéből született, a magánhangzók elhagyásával, a márka neve - 1965-ben adta el a Lilley családnak az akkor súlyos pénzügyi gondokkal küszködő gyárat. Arthur és Martin Lilley a következő válságig, 1982-ig birtokolta, azóta egészen mostanáig Wheeleré volt, aki néhány keserves év után mára nyereségessé tette a céget. A TVR kocsik népszerűségét igencsak növelte, hogy egy időben David Beckham futballsztár is egy ilyen sportkocsival száguldozott, az USA-ban pedig azótá vált keresetté a márka, hogy A kardhal című népszerű filmben a főszereplő, John Travolta ilyet vezetett.
Egyesek lenézik ugyanakkor a TVR-t amiatt, hogy - sportautóktól korántsem szokatlan módon - kissé kényelmetlen. A kényelem hiánya egyébként csak azokat a TVR-eket jellemzi, amelyek a férfiasan sportos vezetés élményét nyújtják, azokban valóban nincs sem ABS, sem szervókormány. Az „elpuhultabbaknak" szánt TVR-ekben viszont még bőrülés és diófa borítás is kényezteti a sofőrt, a műszerfalon pedig digitális kijelzők láthatók. Egyes modelljeire, így a 85 ezer fontért kínált Typhonra csak kétéves előjegyzésre vesznek fel megrendelést.
A London egyik előkelő negyedének legpazarabb villájában élő ifjú Szmolenszkij magánvagyonát 100 millió dollárra teszik, a mostani vásárlásig az apja egykori bankbirodalmának egy részéből alakult OVK elnöke volt, a pénzintézetet azonban nemrég eladta az Interrosz holdingot vezető Vlagyimir Potanyin orosz milliárdosnak. A közgazdasági tanulmányokat végzett milliárdos bébi egyébként közeli barátja Roman Abramovicsnak - apja bankja egykor az Abramovics tulajdonában lévő Szibnyefty olajcég hitelezője volt -, aki az orosz milliárdosok közül elsőként jelent meg Nagy-Britanniában, 30 millió fontért megvásárolva a londoni Chelsea labdarúgócsapatot.
deugye rajongóból lesz a vásárló - persze nem mindenkiből,csak a szerencsésekből :)
érdekes azis hogy nemigazán vannak TVRhez tuning cuccok,ha van azis amolyan félgyári műhelyben és leginkább annyi változtatások vannak hogy az egyis tipusok közt lehet cserélgetni a motort,fékeket,futóművet és persze kerekeket
mondjuk az alap Tuscan 3.6 motorját fellehet javíttatni 4.0 Tuscan S erőforrására,vagy a Purple Nose speckó kiadásra,úgyanígy a V8 motorokkal is + azokhoz még egy 140 lóerős NOS rendszert is lehet kérni
ami meg már a szalonban is kérhető extra az a Hydra futómű és a rövidebb váltó,de má ezek is milliós nagyságrend - nemaprózzák el a dolgot
én ugytodum mér régebb óta lehet rendelni "nekünk" is kezelhető korményelhelyezéssel
Én is nagy rajongója vagyok a márkának! A bátyám tanult kint fél évig Angliában, mikor meglátogattuk, akkor lttam TVR-eket, és itthon utánanéztem, hogy mik is vannak itt. Nagyon tetszik. Ennek az új modellnek az eleje vmi be***rás!!! A hátulja nem a legjobb, de egye fene!!! :))) Nem tudom melyik tetszik a legjobban, de még nem is nagyon számít.
Már rég megfogalmazódott bennem, ha nyernék a lottón mire költeném! Már az autókat tekintve. Tuti TVR-t vennék, már ha nem akarnám nagyon leplezni a pénzt. Egy csomó embernek lenne rá pénze, de olyan "szürkék", hogy "sima" AMG SL, meg CL Mergákkal járkálnak, ami tucatszám van az utakon. Árban meg ugyanott vagy. Na, de ez az ő dolguk.
Ha jól tudom tavaly kezdték a balkormányosokat gyártani. Egyből láttam is egyet a Balatonon, igaz német rendszámmal. Nagyon nem tudtam megnézni, mert későn vettem észre, de nagyon szép hangja volt! Nem gyorsult, úgyhogy nagyon alap hang volt.
Néha szoktam e-mailt kapni a TVR-től, mert feliratkoztam egy hírlevélre a weboldalukon. Elég ritkán küldenek, de nem is nagyon tudok angolul.
Egyenlőre ennyit.
Tarmangani: Te is "csak" szimpatizáns vagy, vagy esteleg tulaj is?